Voiko puoliso päättää että nyt loppuu yhteydenpito kaveriin?!
Näin minä taisin lopulta tehdä! Ja tunnen itseni nyt ihan hirveäksi. Annoin "uhkauksen" että joko valitset minut ja perheesi taikka tämän kaverisi. Kyseessä on siis mieheni kaveri jonka mies on tuntenut reilun vuoden. Tänä aikana avioliittomme on ajatunut jonkinlaiseen kriisiin.
Voisi sanoa että olen ollut mustasukkainenkin? Mutta ehkä suurin ärsytyksen aihe on ollut se että mies on viettänyt tämän kaverinsa kanssa aivan liian paljon aikaa. Harrastuksessa käymiset ovat lisääntyneet ja kestot pidentyneet. Tämä aika on ollut suoraan perheeltä pois. Olen joutunut ottamaan selkeästi enemmän vastuuta lapsista ja kodista samaan aikaan kun mieheni on viettänyt kaverinsa kanssa yhteistä aikaa. Minusta se on todella väärin! Mies on sanonut tähän että hänellä saa olla tämä kaveri jota en tunne ja hän saa olla useita kertoja viikossa tämän kanssa. Ettei se voi minua häiritä? Itse en ole voinut olla enää yhtä paljon omilla menoillani kuin ennen koska jonkun se on kodistakin huolehdittava. Ennen jaoimme ajan tasaisemmin ja vietimme myös yhdessä lastenkin kanssa aikaa. Nyt se on harvinaista kun isä on monta iltaa pois kotoa. Myös vapaapäivinään lähtee harrastukseensa.
En tiedä tuleeko tästä nyt ero? Mies ei ole reagoinut millään tavalla uhkaukseeni. Kuin ei olisi kuullutkaan sanojani. Olenko minä nyt kohtuuton ja ihan hirviövaimo? Taidan olla! En vain jaksa enää tätä tämmöistä elämää.
Kommentit (209)
Ap, miehesi on joko pettänyt sinua tai ihastunut toiseen naiseen. Hyvin todennäköisesti. Mieti pystytkö elämään tällaisen miehen kanssa. Eli sellaisen joka on pettänyt sinua tai ihastunut toiseen naiseen eikä halua lopettaa yhteydenpitoa. Kun mietit, voit antaa miehen maistaa omaa lääkettään. Hanki joku läheinen mieskaveri ja yhteinen harrastus tämän kanssa. Katsotaan miten mies sen sulattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä stoori etenee?
Sekopäinen päivä takana. Siten etenee stoori että mies teki tempun joka oli outo ja älytönkin? Tänään on tosiaan todistellut rakkauttaan minuun, heh heh joo. Päätin sitten lähteä tapaamaan ystävääni jota en ole päässyt näkemään pitkään aikaan. Sanoin miehelle että saa unohtaa nyt omat menonsa, minä lähden vuorostani. Mies muuttui selkeästi levottomaksi tämän kuultuaan. En kyllä ymmärtänyt siinä vaiheessa että miksi?
Kun olin ollut kylässä jonkin aikaa niin mies soittaa minulle ja alkaa kysellä kummia. Kysyy että olenko päässyt perille ja että onko ystäväni ostanut uuden auton? Oli vakavan kuuloinen ja ihan outo. Ei selkeästi uskonut että missä olen. Puhelun loputtua tajusin että mies oli pakannut lapset autoon ja lähtenyt perääni. Autoani ei näkynyt parkiksella koska ei ol
Ei ole totta, sinun miehesi on seonnut. Tässä on tasan kaksi vaihtoehtoa. Itse epäilen jälkimmäistä. Joko mies luuli että menit tapaamaan sitä hänen ystävää tai sitten mies ajatteli että lähdit pettämään. Usein pettäjä itse tulee jossakin vaiheessa sairaalloisen mustasukkaiseksi kun ajattelee että jos hänkin pettää niin miksi ei toinenkin. Mutta hei, nythän mies on avannut tämän seuraamispelin joten sinä voit tehdä samoin kun hän lähtee seuraavan kerran treenaamaan. Lapset autoon ja kytikselle.
Älkää jooko lähtekö tuollaiseen, lapsille voi olla aika hämmentävää ja jopa pelottavaa.
Itse istuisin pöydän ääreen ja totesin, että nyt mennyt tilanne liian oudoksi, ja olisi ehkä hyvä ruveta miettimään nyt tosissaan miten jatkossa. Jos alkaisi taas huutaminen ja haukkuminen, niin alkaisin katsella asuntoja ja valmistautua eroon.
Kenestä ystävästäsi sinä luovut tasa-arvon ja vastavuoroisuuden nimissä?
Vierailija kirjoitti:
Kenestä ystävästäsi sinä luovut tasa-arvon ja vastavuoroisuuden
Olen tavallaan jo luopunut useasta kun ei ole jäänyt omaa aikaa kun mies on ollut jatkuvasti menossa. Mutta tähän tulee nyt muutos. aloittaja
Ei ole normaalia että perheellinen mies hengaa joka viikko jonkun naisen luona. Taatusti on jotain tunteita tai fyysistä kontaktia niillä.
Aika outoa käytöstä kyllä ukolta. On varmaan aavistanut, että on jäämässä kiinni salasuhteesta ja nyt alkaa epäilyttää, että sinä maksat potut pottuina. Kannattaa kyllä vaan nostaa kissa pöydälle ja sanoa, että nyt kiitos asiallista keskustelua tai minkäänlainen luotto ei enää palaa teidän välille. Jos mies on käyttäytynyt kuten esitit, ja vielä viettää aikaa jonkun pimatsun kanssa, niin silloin olet ihan oikeutettu tietämään missä mennään. Ei voi olla tilannetta, jossa mies elää sinkkuelämää ja vaimo hoitaa lapsia kotona.
Tunnen kuviota sen verran hyvin, koska olen se kolmas pyörä.
Tapailumiehellä yhteisten harrastusten kautta on nuorempi vaimo kuin mitä itse olen. Vaimo on normaalimitoissa ja nätti.
Mies piiritti aikansa, en alkuun lämmennyt, koska hän varattu. Tiedän vaimon kyllä mutten tunne lähemmin.
En ole normaalipainoinen. Meikattuna ja laitettuna varmaan ihan ok näköinen vaikka ikä näkyy jo. Osaan hymyillä flirttaillen. Olen avoin seksikokeiluille. Joten myönnyin lopulta.
Voin vain arvailla, millaisia keskusteluja tapailumies kotona käy, koska harrastereissut venyy.
Mistä tiedän, olenko edes ainoa pano hänelle, en kysy, eikä hän utele tekemisiäni. Seksi on kokeilevaa, antoisaa. Ei muuta.
Ihastusta ei ole enkä halua tyypin eroavan ainakaan minun takia, en halua parisuhdetta.
Jos epäilette miestä tai naista AP.n syin pettämisestä, se osuu useimmiten oikeaan.
Nainen 53..en ole viekas vamppi mutta altis houkutuksille.
Vierailija kirjoitti:
Ai ei treenikaverin ulkonäkö miellytä pettämismielessä! On kuitenkin miettinyt, että kelpaisko p ntavaksi.
Oliko tämä ensimmäinen kerta pitkän yhdessäolonne aikana, kun mies saa tuollaisia raivareita ja syyttää sairaaksi ja hoitoa tarvitsevaksi hulluksi?
Jos oli, sekin kertoo tarpeeksi.
Lusikat jakoon.
Ei se ole ulkonäöstä kiinni. Ei alkuunkaan. Hyvä pano ja kemiat. T. N53 joka kertoi toisessa vastauksessa, että kyllä..varattua on tullut tapailtua mutta vain seksin merkeissä.
Olen pahoillani. On iso todennäköisyys, että miehesi suunnittelee tulevaisuutta, johon kuuluu tämä uusi kaveri muussakin mielessä kuin kaverina.
Ex väitti vastaavassa tilanteessa, että kyseessä vain kaveri. Mutta kaveria ei voinut esitellä eikä kutsua kylään.
Yli 10v liittomme ei sitä kestänyt, vaikka on 2 alakouluikäistä lasta, oli talo ja perheen yhteisiä harrastuksia. Luulin, että meillä oli sama arvomaailmakin. Klassisia ongelmia ei ollut.
Sama kuin ap: lla, että tätä kaverisuhdetta ei sopinut ollenkaan kyseenalaistaa, vaikka ilmoitin sen jo häiritsevän perhe-elämää.
Kun käskin valita parisuhde tai kaveri, niin ero tuli. Heti eron jälkeen tuli ilmi, että ex ja kaverinsa ovat kimpassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani. On iso todennäköisyys, että miehesi suunnittelee tulevaisuutta, johon kuuluu tämä uusi kaveri muussakin mielessä kuin kaverina.
Ex väitti vastaavassa tilanteessa, että kyseessä vain kaveri. Mutta kaveria ei voinut esitellä eikä kutsua kylään.
Yli 10v liittomme ei sitä kestänyt, vaikka on 2 alakouluikäistä lasta, oli talo ja perheen yhteisiä harrastuksia. Luulin, että meillä oli sama arvomaailmakin. Klassisia ongelmia ei ollut.
Sama kuin ap: lla, että tätä kaverisuhdetta ei sopinut ollenkaan kyseenalaistaa, vaikka ilmoitin sen jo häiritsevän perhe-elämää.
Kun käskin valita parisuhde tai kaveri, niin ero tuli. Heti eron jälkeen tuli ilmi, että ex ja kaverinsa ovat kimpassa.
Juuri tämä. En saa kyseenalaistaa miehen kaveria millään muotoa. Huomasin että kun sanoin vähänkään negatiivisia kommentteja tästä naisesta niin mies alkoi jotenkin puolustamaan sitä ja selittämään kuinka hyvä tyyppi on ja hänestä ei tunnu löytyvän mitään ikävää. Vain pelkkää hyvää kerrottavaa. Ja ihan kuin mies olisi jopa suuttunut minulle kun aloin arvostella naista. Nyt meinaan tiedän kenestä on kyse ja löysin netistä paljon matskua. aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Meill oli kiva yö. Mies haukkui minut lopulta mielisairaaksi ja käski mennä hoitoon. Suuttui ja huusi ja syytteli kun yritin saada tolkkua tähän kaverikuvioon. ketjun aloittaja
Olisiko kyseessä hiukan syvempi suhde?
Netistä hakeminen saa sulle vaan entistä pahemman mielensuostuisiko tää ystävä tapaamiseen sun kanssa? Mieshän voi olla selittänyt hänelle vaikka mitä. Entä jos ottaisit rauhanomaisesti yhteyttä häneen? Mies ei tule tunnustamaan sulle yhtään mitään ja toi konflikti voi jatkua teidän kesken vuosia. Petaa itsellesi varma taloudellinen tilanne ja ala irroittautua miehestä mielessäsi. Some ja muut vaan vie sua syvemmälle. Ja valitettavasti voi olla että tämä nainen ei ole edes ainoa tällainen ystävä
Vierailija kirjoitti:
Netistä hakeminen saa sulle vaan entistä pahemman mielensuostuisiko tää ystävä tapaamiseen sun kanssa? Mieshän voi olla selittänyt hänelle vaikka mitä. Entä jos ottaisit rauhanomaisesti yhteyttä häneen? Mies ei tule tunnustamaan sulle yhtään mitään ja toi konflikti voi jatkua teidän kesken vuosia. Petaa itsellesi varma taloudellinen tilanne ja ala irroittautua miehestä mielessäsi. Some ja muut vaan vie sua syvemmälle. Ja valitettavasti voi olla että tämä nainen ei ole edes ainoa tällainen ystävä
Huomaan kyllä että viha nostaa päätään tätä naistakin kohtaan! Tieto kuulema lisää tuskaa mutta kyllä haluaisin tietää totuuden tästä ns. kaverikuviosta. aloittaja
Sisimmässäsi tiedät totuuden kuviosta jo. Itselläni ne olot eivät ainakaan ole ikinä olleet väärässä, vaan aina oikeassa. Sitä ei vaan haluaisi myöntää itselleen.
Toista ei voi kieltämällä rajoittaa, se tekee kuitenkin mitä tahtoo. Sitten sinä et vaan tiedä siitä. Tapoja pitää yhteyttä on niin monia ja sinä et somesta tai esimerkiksi miehen puhelinta tutkimalla saa mitään muuta kuin huonon olon, jos löydät sieltä mitä etsit. Jos taas et löydä mitään, niin se on ehtinyt todennäköisesti jo poistaa kaiken. Ymmärrän sun huonon olon. Ei se toinenkaan varmasti hyvin voi, jos on sotkeutunut varattuun ja on tunteita yms jo. Toi kuvio vaan satuttaa lisää että mies valehtelee sulle ja pelaa kahteen pussiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse oon kerran sanonut puolisolle että "sen Timpan (nimi muutettu) kanssa ei sit tarvitse enää kaveerata" sen jälkeen kun tää "Timppa" oli juovuspäissään kulkenut ympäri kyliä mua huorittelemassa. Aapeen tapaus erilainen, ehkä alkaa perhearki kyllästyttää?
Tämä. Itsekin olen joutunut sanomaan joistakin (puolialkkis) kavereista että heitä voi nähdä päivällä ja voivat tulla kahville, no problem. Mutta en jaksa viikon bilettämistä tai sitä että soittelevat kännipäissään keskellä yötä.
Vierailija kirjoitti:
En saa kyseenalaistaa miehen kaveria millään muotoa. Huomasin että kun sanoin vähänkään negatiivisia kommentteja tästä naisesta niin mies alkoi jotenkin puolustamaan sitä ja selittämään kuinka hyvä tyyppi on ja hänestä ei tunnu löytyvän mitään ikävää. Vain pelkkää hyvää kerrottavaa. Ja ihan kuin mies olisi jopa suuttunut minulle kun aloin arvostella naista. Nyt meinaan tiedän kenestä on kyse ja löysin netistä paljon matskua. aloittaja
No itse todennäköisesti sanoisin miehelle tuollaisessa keskustelussa, että kumman kanssa hän kokee olevansa parisuhteessa? Että tässä on tämä yhteinen taival ja lapset takana ja nyt hän kokee, että jotain perheen ulkopuolista naistako pitää sitten suojella ja tämä nainenko on nyt kaiken arvostelun yläpuolella? Kysyisin, mitä mies oikein haluaa, ja että jos nyt noin on, että toisella on tällainen erityinen ystävä, niin haittaisiko häntä, jos itse hankit samanlaisen avioliiton ulkopuolisen miesystävän omaksi luotetuksesi? Varmentaisin vielä, että kun miehelle kerran on ok elää jotain omaa parisuhteen ulkopuolista elämää, joka on kaiken arvostelun ulkopuolella, niin jatkossa tulet vaatimaan saman verran aikaa, ja et tule kertomaan ukkokullalle mitä sillä ajalla teet ja se ei tule hänelle kuulumaan yhtään enempää, kuin tuo hänenkään ystävänsä.
Palkkaisin silti yksityisetsivän tai jonkun ystävän, jota mies ei tunne, seuraamaan miestä sinne vapaa-ajan rientoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa kyseenalaistaa miehen kaveria millään muotoa. Huomasin että kun sanoin vähänkään negatiivisia kommentteja tästä naisesta niin mies alkoi jotenkin puolustamaan sitä ja selittämään kuinka hyvä tyyppi on ja hänestä ei tunnu löytyvän mitään ikävää. Vain pelkkää hyvää kerrottavaa. Ja ihan kuin mies olisi jopa suuttunut minulle kun aloin arvostella naista. Nyt meinaan tiedän kenestä on kyse ja löysin netistä paljon matskua. aloittaja
No itse todennäköisesti sanoisin miehelle tuollaisessa keskustelussa, että kumman kanssa hän kokee olevansa parisuhteessa? Että tässä on tämä yhteinen taival ja lapset takana ja nyt hän kokee, että jotain perheen ulkopuolista naistako pitää sitten suojella ja tämä nainenko on nyt kaiken arvostelun yläpuolella? Kysyisin, mitä mies oikein haluaa, ja että jos nyt noin on, että toisella on tällai
Mietin ääneen että pitäskin ottaa yhteyttä entiseen työkaveriin (on mies) jonka kanssa tuli käytyä muutama sama kurssi ja sopia vaikka tapaaminen ja vaihtaa kuulumiset. Siitä voisi jatkaa sitten jatkoille johonkin ravintolaan viettämään iltaa. Mies sanoi etten voi niin tehdä?! Alkoi selittää ihan jotain hepreaa miksi en voisi lähteä. Totesin vaan että lähden ja tästä ei enempää keskustella. Tarvitsen omaa aikaa ja omia kavereita. Nyt mies on ihan kuin tulisilla hiilillä. Naurattaa suorastaan! Siinähän nyt miettii päänsä puhki että mitä teen illan aikana. Ehkä tämä on minulta lapsellista käytöstä? Mutta maistakoon nyt omaa lääkettään. aloittaja
Kiitos ap kun päivittelet miten tilanne etenee. Voimia!
Ahaa, no sitten ei välttämättä voida enää puhua kaverista.