Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmiset jaksaa elää kauhean tavaramäärän keskellä?

Vierailija
05.04.2024 |

Olen katsellut myytäviä ja vuokrattavia asuntoja. Välillä myyntikuvia katsoessa on ensimmäinen ajatus ollut "miksi ei ole viitsitty siivota?". Kuitenkin lähempi tarkastelu on paljastanut, että asunto on todella siivottu, mutta niin tupaten täynnä tavaraa, että se näyttää siivottunakin sekaiselta. Esim. Keittiön tasot täynnä kippoa, purnukkaa, veitsitukkia, laitteita jne. Lavuaarin reunalla meikkisuteja, hiusharjoja, purkkeja, saippuoita. 

Luulisi ihmisen stressaantuvan tuollaisessa ympäristössä.

Kommentit (350)

Vierailija
121/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika montaa tuntuu ahdistavan. Jos ei ahdistaisi, ei tarvittaisi järjestäjäpalveluita jne. Eikä täällä olisi koskaan aloituksia "mitä teen kun tavarat ei mahdu minnekään". Eikä olisi Facebookin roskalavoja jne. jne. 

Ne joita ahdistaa hankkii siihen apua jos oma osaaminen ja/tai voimavarat ei siihen riitä. Ne joita asia ei ahdista elävät niin kuin niitä huvittaa. Yksinkertaista eikö totta?

Vierailija
122/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja joillakin vessoissa hammasharjat mukeissa lavuaarin reunalla, yök! Aina kun pytyn vetää, basillit lentelee suoraan hammasharjoihin. Jotkut ovat niin tolloja että eivät tajua.

Minulla on hammasharja wc-pytyn vieressä. Kätevästi lähietäisyydellä, kun käyttää samaa harjaa hampaiden ja wc-pytyn pesemiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku minimalistinen sinkku julistaa ainoana oikeana omaa elämäntapaansa eikä tajua, että se ei vaan toimi sellaisissa perheissä, joissa on lapsia / harrastuksia / eläimiä. 

Myönnät siis että lapsiperheillä on sotkuista? Mulle kun on vakuutettu että lapset ei muuta mitään elämässä, ja kotikin on yhtä helppo jos ei jopa helpompi pitää siistinä kuin lapsettomana.

Olen eri. Mun kotini on jäätävän sotkuinen, mikä on osin lasten syytä, mutta silti lapset ovat elämäni valo. Pystytkö kuvittelemaan?

En. Mutta onhan p4sk4kin kärpästen mielestä maittavaa, joten jokaisella omat huvit...

No sitten varmaan parempi että yhdessä toteamme asian olevan ymmärryksesi ulottumattomissa. Mukavaa perjantaita!

Vierailija
124/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

104: Kuka on tutkinut ja milloin?

Hyvinkin moni. Googlaamalla löytyy lisätietoja ihan helposti. En nyt rupea sinulle erikseen lähteitä etsimään, kun voit tehdä sen ihan itsekin. 

Ymmärrän. Heitit mutua etkä itse jaksa googlata. Sellaista sattuu. 

Ei fakta muutu mutuksi vain siksi, että sinä et osaa itsenäisesti etsiä tietoa. Mutta onneksi ei ole minulta pois, että tiedon hankkimisen sijaan ennemmin "nokittelet" kuin 5-vuotias. 

Vierailija
125/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin. Mutta ei jaksaisi elää näin paskan ilmaston maassa. Pakko harkita muuttoa edes vaikka Viroon.

Virolaiset on puolivenäläisiä, ajattelee ihan erilailla kaikesta. Tervemenoa. Elää muiden eu-maiden ksutannuksella. Persläpi.

Joo ne on vähän liian sisäänpäin lämpeäviä mun makuun, mut toisaalta olen itsekin niin introvertti että samapa se.

Vierailija
126/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku minimalistinen sinkku julistaa ainoana oikeana omaa elämäntapaansa eikä tajua, että se ei vaan toimi sellaisissa perheissä, joissa on lapsia / harrastuksia / eläimiä. 

Myönnät siis että lapsiperheillä on sotkuista? Mulle kun on vakuutettu että lapset ei muuta mitään elämässä, ja kotikin on yhtä helppo jos ei jopa helpompi pitää siistinä kuin lapsettomana.

Olen eri. Mun kotini on jäätävän sotkuinen, mikä on osin lasten syytä, mutta silti lapset ovat elämäni valo. Pystytkö kuvittelemaan?

En. Mutta onhan p4sk4kin kärpästen mielestä maittavaa, joten jokaisella omat huvit...

No sitten varmaan parempi että yhdessä toteamme asian ole

ON se ikävää ettei yhden totuuden sanansaattaja saanut sanomaansa läpi.

Vierailija
127/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkin moni. Googlaamalla löytyy lisätietoja ihan helposti. En nyt rupea sinulle erikseen lähteitä etsimään, kun voit tehdä sen ihan itsekin. 

Ei fakta muutu mutuksi vain siksi, että sinä et osaa itsenäisesti etsiä tietoa. Mutta onneksi ei ole minulta pois, että tiedon hankkimisen sijaan ennemmin "nokittelet" kuin 5-vuotias. 

Eikä mutu muutu faktaksi sillä että alkaa mennä kanssakeskustelijoiden henkilöön. Selvitä itsellesi korrelaation ja kausaliteetin käsitteet, ja jatketaan sitten että mitä on tutkittu ja missä.

Vierailija
128/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän, mitä ap ehkä tarkoittaa, mutta jokaisella on oma käsityksensä siitä mikä on liikaa tavaraa. Siinäkin on eroja, miten haluaa tavaransa säilytettävän. Minä haluan, että vedenkeitin, veitsitukki ja eniten käytetyt ruoanlaittovälineet (omassa purkissaan) ym. ovat pöytätasoilla, koska ne ovat päivittäin käytössä enkä jaksaisi siirrellä niitä kaappiin ja kaapista pois vain koska tasot saadaan pidettyä siistinä. Samoin haluan, että saippua on jossain tasolla hetin hanan vieressä, eikä kaapissa piilossa. Sekin ratkaisee paljon, millaiset säilytystilat asuntoon on rakennettu. Itselläni ei esim. ole vessassa peilikaappia, joten purkit ja hammasharjat ym. säilytän lavuaarin reunalla.

Vierailija
129/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. Roinalla tiskipöydällä ei ole mitään merkitystä ja se hoidetaan sitten kun on aikaa ja kiinnostusta asiaan. 

Tai sitten voi hoitaa niin, ettei ole mitään roinaa. Sillä tavoinkin voi elää ihan täyttä elämää, vaikka osa täällä luulee, että täysi elämä=kaikki paikat rempallaan. 

Kyllä asian voi hoitaa niinkin jos se tapa on itselle sopiva. Pointti on siinä, että kokemiseen ja elämiseen ei tavaran määrä vaikuta pätkän vertaa. Kaikki käy.

No miksi sitten olit samaa mieltä siitä, että roina tiskipöydällä todistaa, että elämässä on sisältöä? 

Tavaappa ajatuksella vastaukseni uudestaan. Tiskipöydällä olevalla roinalla ei ole mitään merkitystä koko asiaan. S

Ja miksi luulet, että tärkeät asiat poissulkevat sen, että tiskipöytä on siisti? 

Vierailija
130/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat tavarat sillä ap:lla on kuin meillä muillakin. Se on vain tunkenut ne kaappeihin, jottei kukaan näkisi. Vaatehuonekin on varmasti sellainen pommi, johon ei mahdu edes sisään.

Vierailija
131/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä mutu muutu faktaksi sillä että alkaa mennä kanssakeskustelijoiden henkilöön. Selvitä itsellesi korrelaation ja kausaliteetin käsitteet, ja jatketaan sitten että mitä on tutkittu ja missä.

Sitä saa mitä tilaa. Opettele kirjoittamaan asiallisesti niin et saa paskaa niskaan. Nytkin olisit voinut ihan vain googlata ne tutkimukset ilman lapsellista kiukuttelua. 

Vierailija
132/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on vanhemmat kuolleet, Ap.

Kuolinpesien läpikäyminen on useimmille rankkaa puuhaa. Moni lykkää sitä ja tavarat pyörivät sitten kotona vuosia.

Vierailija
133/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ap:n kauhistuksen kohteena oleva esine oli leivänpaahdin. Ja myöhemmin hän kyseli, että miten voi olla niin iso vaiva laittaa kaikki käyttämänsä tavarat koneeseen käytön jälkeen. Nyt mietin että mihin ihmeen koneeseen se leivänpaahdin pitäisi laittaa. En keksi kuin kummallisia ja vaarallisia vaihtoehtoja.

Vierailija
134/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän, mitä ap ehkä tarkoittaa, mutta jokaisella on oma käsityksensä siitä mikä on liikaa tavaraa. Siinäkin on eroja, miten haluaa tavaransa säilytettävän. Minä haluan, että vedenkeitin, veitsitukki ja eniten käytetyt ruoanlaittovälineet (omassa purkissaan) ym. ovat pöytätasoilla, koska ne ovat päivittäin käytössä enkä jaksaisi siirrellä niitä kaappiin ja kaapista pois vain koska tasot saadaan pidettyä siistinä. Samoin haluan, että saippua on jossain tasolla hetin hanan vieressä, eikä kaapissa piilossa. Sekin ratkaisee paljon, millaiset säilytystilat asuntoon on rakennettu. Itselläni ei esim. ole vessassa peilikaappia, joten purkit ja hammasharjat ym. säilytän lavuaarin reunalla.

Heikosti menee, jos vedenkeittimen nostaminen on niin työläs asia, ettei JAKSA tehdä sitä. 

Vierailija
135/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten varmaan parempi että yhdessä toteamme asian ole

Oma ymmärryksesi taas on todistettavasti samaa luokkaa kuin kanilla, eli lisääntyminen riittää elämän sisällöksi. Ei aivoja, ei vaivoja!

Vierailija
136/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla ei taida kovin vahvasti mennä, kun hän ahdistuu muiden tavaroista. Mikäli jollain on syystä tai toisesta paljon tavaraa, niin siitä ei kannata kantaa huolta.

Vierailija
137/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heikosti menee, jos vedenkeittimen nostaminen on niin työläs asia, ettei JAKSA tehdä sitä. 

Mikä pakko sitä vedenkeitintä on nostella piiloon? Laitatko puolisonkin piiloon kun et enää tarvitse häntä?

Vierailija
138/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ap:n kauhistuksen kohteena oleva esine oli leivänpaahdin. Ja myöhemmin hän kyseli, että miten voi olla niin iso vaiva laittaa kaikki käyttämänsä tavarat koneeseen käytön jälkeen. Nyt mietin että mihin ihmeen koneeseen se leivänpaahdin pitäisi laittaa. En keksi kuin kummallisia ja vaarallisia vaihtoehtoja.

Mistä ihmeen koneesta puhut? Itse laitan leivänpaahtimen keittiön laatikkoon käytön jälkeen.

Ap

Vierailija
139/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat tavarat sillä ap:lla on kuin meillä muillakin. Se on vain tunkenut ne kaappeihin, jottei kukaan näkisi. Vaatehuonekin on varmasti sellainen pommi, johon ei mahdu edes sisään.

Miksi luulet, että kaikilla on samat tavarat? Mihin esimerkiksi kahvia juomaton tarvitsee kahvinkeitintä? Tai miksi minulla olisi lasten vaatteita kotonani, kun minulla ei ole lapsiakaan? 

Vierailija
140/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi pitää niitä allaskaapissa? Jos sellaistakaan ei ole, niin ihan "irto"kaappeja saa altaan alle esim ikeasta muutamalla kympillä.