Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmiset jaksaa elää kauhean tavaramäärän keskellä?

Vierailija
05.04.2024 |

Olen katsellut myytäviä ja vuokrattavia asuntoja. Välillä myyntikuvia katsoessa on ensimmäinen ajatus ollut "miksi ei ole viitsitty siivota?". Kuitenkin lähempi tarkastelu on paljastanut, että asunto on todella siivottu, mutta niin tupaten täynnä tavaraa, että se näyttää siivottunakin sekaiselta. Esim. Keittiön tasot täynnä kippoa, purnukkaa, veitsitukkia, laitteita jne. Lavuaarin reunalla meikkisuteja, hiusharjoja, purkkeja, saippuoita. 

Luulisi ihmisen stressaantuvan tuollaisessa ympäristössä.

Kommentit (350)

Vierailija
161/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut ennen tätä kenestäkään joka nostelisi leivänpaahdinta jonnekin laatikkoon käytön jälkeen. 😆 

No nyt olet. En käytä sitä joka päivä, pöytätilaa on todella vähän, tykkään pitää asunnon siistinä ja varsinkin keittiön tasot siinä kuosissa, ettei tarvitse erikseen raivata tilaa leivontaa tai ruoanvalmistusta varten. Ainoat mitkä saa olla jatkuvasti esillä on vedenkeitin, käsisaippua ja keittiöpyyhe, koska niitä käytän päivän aikana useamman kerran.

Ap

Vierailija
162/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

132: ei se nyt voi niin mennä, että esität väitteen ja siirrät todistustaakan sille, joka kyseenalaistaa sen. En minäkään väitä sinulle kuun olevan juustoa ja sen jälkeen ala vaatia, että sinun pitää googlaamalla todistaa, että kuu todella on juustoa. 

Mitä höpiset? Olemme keskustelupalstalla, emme oikeudessa. Ei täällä ole kenelläkään mitään todistustaakkaa :D

Mitäs jos vaikka googlaisit, mitä todistustaakka argumentaatiossa tarkoittaa. 

Eipä ole tarvetta sellaista tehdä. Tiedän ilmankin, että keskustelupalstalla ei kenenkään tarvitse todistaa yhtään mitään. Jos sinä haluat tietää, kuka on tutkinut jotain asiaa, sinä selvität sen ihan itse. 

Jos sä haluat, että sun mielipiteeseesi suhtaudutaan edes jonkinasteisella vakavuudella, niin väitteet on hyvä todistaa. Tosin et ole tässäkään ketjussa kirjoittanut mitään järkevää, joten asialla ei liene suurta merkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ap:n kauhistuksen kohteena oleva esine oli leivänpaahdin. Ja myöhemmin hän kyseli, että miten voi olla niin iso vaiva laittaa kaikki käyttämänsä tavarat koneeseen käytön jälkeen. Nyt mietin että mihin ihmeen koneeseen se leivänpaahdin pitäisi laittaa. En keksi kuin kummallisia ja vaarallisia vaihtoehtoja.

Mistä ihmeen koneesta puhut? Itse laitan leivänpaahtimen keittiön laatikkoon käytön jälkeen.

Ap

Eikö se laatikko ole hirveässä sotkussa? Ainahan leivänpaahtimesta lähtee muruja, jos sitä nostelee ja kallistelee.

Vierailija
164/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut ennen tätä kenestäkään joka nostelisi leivänpaahdinta jonnekin laatikkoon käytön jälkeen. 😆 

Minä nostelen, koska käytän paahdinta ehkä 5 kertaa vuodessa. Ja minulla on sen verran vähän laskutasoa keittiössä, etten koe järkeväksi pitää paahdinta pöydällä pyörimässä. 

Ehkä siinä tapauksessa kannattaisi harkita siitä paahtimesta luopumista kokonaan, eikä hillota sitä kaapissa siksi että voi paahtaa leivät 5 kertaa vuodessa. 🙄

Vierailija
165/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä koskaan kokonaista kuolinpesää yksin tyhjentänyt, mutta olen aika varma etten sitä sekajätteeseen tyhjentäisi. Lisäksi luulen että antaisin itselleni aikaa ja armoa. Kaiken ei tarvitsisi tapahtua päivässä tai viikossa. 

Mutta sinänsä kyllå ymmärrän, että jos joskus tavarapaljous voi aiheuttaa henkistä oirehdintaa, niin nimenomaan kuolinpesien kohdalla.

Kun kuolinpesä on vuokrakämppä, siinä ei paljon pysty antamaan aikaa. Kämpän on oltava tyhjä päivänä X, vaikka mikä olisi. 

Vierailija
166/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt olet. En käytä sitä joka päivä, pöytätilaa on todella vähän, tykkään pitää asunnon siistinä ja varsinkin keittiön tasot siinä kuosissa, ettei tarvitse erikseen raivata tilaa leivontaa tai ruoanvalmistusta varten. Ainoat mitkä saa olla jatkuvasti esillä on vedenkeitin, käsisaippua ja keittiöpyyhe, koska niitä käytän päivän aikana useamman kerran.

Ap

Kiva, mutta kuitenkin ärsyttää jos jollakin muulla on vielä näiden lisäksi kahvinkeitin ja pari posliiniastiastoa?

Vierailija
167/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

132: ei se nyt voi niin mennä, että esität väitteen ja siirrät todistustaakan sille, joka kyseenalaistaa sen. En minäkään väitä sinulle kuun olevan juustoa ja sen jälkeen ala vaatia, että sinun pitää googlaamalla todistaa, että kuu todella on juustoa. 

Mitä höpiset? Olemme keskustelupalstalla, emme oikeudessa. Ei täällä ole kenelläkään mitään todistustaakkaa :D

Eipä ole tarvetta sellaista tehdä. Tiedän ilmankin, että keskustelupalstalla ei kenenkään tarvitse todistaa yhtään mitään. Jos sinä haluat tietää, kuka on tutkinut jotain asiaa, sinä selvität sen ihan itse. 

<

Sori, pikkuinen, mutta mulle ei ole minkäänlaista merkitystä sillä, miten sinä suhtaudut mihinkin. En edes ole se, joksi minua luulet. Kommentoin vain tuota todistustaakkaa, jota täällä ei kenelläkään ole. 

Vierailija
168/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ap:n kauhistuksen kohteena oleva esine oli leivänpaahdin. Ja myöhemmin hän kyseli, että miten voi olla niin iso vaiva laittaa kaikki käyttämänsä tavarat koneeseen käytön jälkeen. Nyt mietin että mihin ihmeen koneeseen se leivänpaahdin pitäisi laittaa. En keksi kuin kummallisia ja vaarallisia vaihtoehtoja.

Mistä ihmeen koneesta puhut? Itse laitan leivänpaahtimen keittiön laatikkoon käytön jälkeen.

Ap

Eikö se laatikko ole hirveässä sotkussa? Ainahan leivänpaahtimesta lähtee muruja, jos sitä nostelee ja kallistelee.

Ei ole sotkussa, kun puhdistan paahtimen säännöllisesti, en kallistele sitä tarpeettomasti ja imuroin laatikon samalla kertaa kuin muunkin asunnon. 

Ap

Vierailija
169/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jossain kohtaa hiffasin et helkutti, noi pöydät, tuolit jne. voi periaatteessa olla ihan käyttökelpoisia ja käytössä vielä kun itseä ei enää ole. Eli se tavara ei vaan itsestään katoa maailmasta minnekään. Siinä oman elämän hetkellisyys jotenkin konkretisoitui. Turhan krääsän ja materian kerääminen tuntuu jotenkin ihan toisarvoiselta.

N32

Näistä aina saa sellaisen fiiliksen, että on joko minimalistit tai hoardaajat. Ei voi olla erilaisia välimuotoja, mitkä on ihan normaalia elämää? Olen myös itse miettinyt, miten tavaroilleni käy kun minua ei enää ole, mutta olen tullut siihen tulokseen että niin kauan kuin olen tässä maailmassa niin aion tehdä omasta kodistani sen näköisen, että viihdyn siellä ja koen sen paikaksi jossa ladata akkuja. Jos se tarkoittaa, että omistan pari sohvatyynyä, täyden kirjahyllyn, huonekasveja ja vähän itse valitsemaani "krääsää" (esim. kynttilöitä tai kauniita astioita), niin olkoon. Jos jotakuta ahdistaa, ettei keittiön tasot ole tyhjät niin se on hänen ongelmansa, ei minun. Tiedän kuitenkin itse, että en osta pakonomaisesti tavaroita tai uusi sellaista, mikä vielä toimii.

N30

Vierailija
170/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä nostelen, koska käytän paahdinta ehkä 5 kertaa vuodessa. Ja minulla on sen verran vähän laskutasoa keittiössä, etten koe järkeväksi pitää paahdinta pöydällä pyörimässä. 

Ehkä siinä tapauksessa kannattaisi harkita siitä paahtimesta luopumista kokonaan, eikä hillota sitä kaapissa siksi että voi paahtaa leivät 5 kertaa vuodessa. 🙄

Miksi sinulle on noin suuri ongelma, että joku säilyttää leivänpaahdinta kaapissa? Tuskin vaikuttaa sinun elämääsi mitenkään. 

Vierailija
171/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli lyhyesti: koska tämä on keskustelupalsta, ei yhden tarvitse tietää mitään eikä googlata mitään, ja toisen pitää sitten googlata kaikki sen ensimmäisen puolesta, koska hän niin käskee. Mainio olet!

Vierailija
172/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Ei, vaan jos sinä haluat tietää jotain, sinä otat asiasta selvää etkä rupea vänkäämään jostain todistustaakasta. 

Vierailija
173/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kiva, mutta kuitenkin ärsyttää jos jollakin muulla on vielä näiden lisäksi kahvinkeitin ja pari posliiniastiastoa?

Ei minua ärsytä ellei nämä tavarat loju omalla pöydälläni. Ihmettelen vaan eikö se näytä muiden silmissä sotkulta.

Ap

Vierailija
174/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen harkinnutkin, mutta olen todennut, etten halua lupua. Kummallisen henkilökohtaisesti otat sen, mitä minulla on kaapissa. Miksi ihmeessä?

t. lainaamasi

Vierailija
175/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tullut ajatelleeksi, että ehkä se asuntoaan myyvä henkilö paahtaa leipää useammin kuin sinä?

Vierailija
176/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nostan ja vedenkeittimen myös kaappiin. Kahvinkeitin on esillä, koska juon kahvia joka päivä. Ostan muutaman paahtoleipäpaketin vuodessa ja vedenkeitin on useimmiten käytössä, kun kylään tulee haudutettua teetä juova ystävä. En halua luopua laitteista, vaikka ne ovatkin vähällä käytöllä.

Kaappitilaa on yhdelle hengelle tarpeeksi, mutta työtasoa liian vähän paljon kokkaavalle. Eikö sitä muutama vuosi sitten pitänyt ihmisten hankkia aamiaiskaappikin tähän tarkoitukseen. Kaappi on kaappi.

Vierailija
177/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei minua ärsytä ellei nämä tavarat loju omalla pöydälläni. Ihmettelen vaan eikö se näytä muiden silmissä sotkulta.

No, vastaus on varmaankin tullut selville. Ei näytä. Menikö nyt yöunet?

Vierailija
178/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tullut ajatelleeksi, että ehkä se asuntoaan myyvä henkilö paahtaa leipää useammin kuin sinä?

Mistä henkilöstä nyt puhut? En ole ap, jos sitä luulet. Eikä minua kiinosta pätkääkään, miten usein joku random-tyyppi paahtaa leipää. 

Vierailija
179/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kivat sulle. Kuulostat raskaalta.

Vierailija
180/350 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä leivänpaahdinta käytetään 0-3 päivänä kuukaudessa. Eli silloin, kun satun ostamaan paahtimeen sopivaa leipää. Ollaan ruisleivän ja hapankorpun syöjiä etupäässä. Nostan leivänpaahtimen vetolaatikkoon, kun emme sitä käytä. Tasoilla/esillä pidän vain asiat, joita käytetään päivittäin eli kahvin-  ja vedenkeitin, hedelmäkulho ja käsienpesuaine ja käsipyyhe + rätti. Tasot on helppo pyyhkiä kauttaaltaan päivittäin, eikä tarvitse käyttää aikaa tavaran siirtelyyn tai tinkiä puhtaudesta.