Miten ihmiset jaksaa elää kauhean tavaramäärän keskellä?
Olen katsellut myytäviä ja vuokrattavia asuntoja. Välillä myyntikuvia katsoessa on ensimmäinen ajatus ollut "miksi ei ole viitsitty siivota?". Kuitenkin lähempi tarkastelu on paljastanut, että asunto on todella siivottu, mutta niin tupaten täynnä tavaraa, että se näyttää siivottunakin sekaiselta. Esim. Keittiön tasot täynnä kippoa, purnukkaa, veitsitukkia, laitteita jne. Lavuaarin reunalla meikkisuteja, hiusharjoja, purkkeja, saippuoita.
Luulisi ihmisen stressaantuvan tuollaisessa ympäristössä.
Kommentit (350)
Vierailija kirjoitti:
Muumimammojen kokoontumisajot nämä ovat. Tarina siitä kun elämässä ei ole muuta kuin muiden kotien päivittely.
Kyllä tämä on pikemminkin Vilijonkkaketju.
Ei tosiaan puolison tarvitse olla koko ajan näkyvillä! Jos se on tosi rakkautta, puolison kyllä muistaa ottaa sieltä arkusta aina tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan puolison tarvitse olla koko ajan näkyvillä! Jos se on tosi rakkautta, puolison kyllä muistaa ottaa sieltä arkusta aina tarvittaessa.
Saahan siitä myös ilmat pois niin menee pienempään tilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, Barbarasta saa ilmat pois. Naisilla on puolison piilotus asteen verran helpompaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, Barbarasta saa ilmat pois. Naisilla on puolison piilotus asteen verran helpompaa
Itse asiassa ei ole. Poikkistyynystä ei saa ilmoja pihalle niin kuin Barbarasta.
Minun ratkaisuni on isomman kodin hankkiminen. Tai siis yritän sitä parhaillaan. Maltan tuskin odottaa, että saan kaikki tavarat mahtumaan ja parhaimmat hienolla tavalla esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ei ole. Poikkistyynystä ei saa ilmoja pihalle niin kuin Barbarasta.
Missä on tasa-arvoinen poikkistyyny?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen tarve kaikilla MT-ongelmaisilla on kommentoida muiden koteja? Ei teidän tarvitse asia niissä
Sotkuinen koti on yleensä merkki MT-ongelmasta ja elämänhallinnan menetyksestä.
Sotkuinen koti on yleensä merkki kiireisestä työntäyteisen ihmisen elämästä. Sosiaalisuudesta ja menestyksestä bisnesmaailmassa. Ei ehdi olla kotona puunaamassa jatkuvasti.
Kun itse ajattelen lähipiirin bisnesmaailmassa menestynyttä, niin koti on selkeä ja siisti, on tilaa eikä ylimääräistä tavaraa ympäriinsä. Helppo siivota, ja varmaan myös tavaroilla omat paikkansa, jolloin ne myös löytyvät tarvittaessa.
Pieni otos toki tämä.
Ei ne jaksakaan. Tavarapaljouden kanssa kamppailevien tukiketjussa on tällä hetkellä 14 172 kommenttia. Se kertoo kaiken oleellisen.
No en säilytä. Mun puoliso on sellaisessa arkussa, joka on sängyn jalkopäässä. Se on sängyn levyinen ja sen päälle laskostan päiväpeiton kun menen nukkumaan. Sitä ennen siis päästän puolison sieltä sänkyyn. Aamulla sitten taas päiväpeitto sängyn päälle ja puoliso nätisti arkkuun pois näkyvistä.