Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työssäkäyvien verotusta ei nosteta, vaan viedään yksinhuoltajilta ym tuet?

Vierailija
04.04.2024 |

Kertokaa

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä yh - 20 euroa riittää yhden ihmisen kolmen (3) viikon menoihin!

T: Kokoomuslainen

Vierailija
42/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän työtä verotetaan, sitä vähemmän ihmiset tekevät töitä. Hyvinvointivaltiota ei ole ilman työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas mitäs Porvooseen?

Vierailija
44/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itse hyvätuloinen yh. Kelalta saamani rahat ovat itse asiassa kasvaneet. Lapsilisän yh-korotusta nostettiin, samoin elatustuki on noussut. 

Niin hyvätuloisten tulot ovat entisestään nousseet. Mutta pienituloiset ovat entistä ahtaammalla. 

Vierailija
45/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yyhoo on itse ratkaisunsa tehnyt ja tämä on nyt sitten tilanne. Ei yhteiskuntaa voi laittaa vastuuseen siitä ettei nainen osaa pysyä naimisissa.

Vierailija
46/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokkareet tietysti ajattelee omia potentiaalisia äänestjiänsä.

Vierailija
47/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän työtä verotetaan, sitä vähemmän ihmiset tekevät töitä. Hyvinvointivaltiota ei ole ilman työtä.

Ei pidä paikkaansa. Se on joku mantra, jota haetaan. Suomessa ei työtä tekevien tarvitse maksaa niin isoja maksuja omista rahoistaan kuin esim USAssa. Moni kuvittelee, että pystyisi maksamaan ne itse ja turvaamaan tulevaisuutensa. Valitettavasti olen itse pudonnut korkealta ja kovaa, kun vakuutusyhtiö meni konkurssiin ja työnantaja katsoi minun olevan siinä iässä, että lapset on kohta pakko tehdä. Vakuutusyhtiössä oli siis kaikki työttömyys ja terveydenhuolto vakuutukset. Kaikki vain katosi. Oli hyvä, että aina voi palata Suomeen. Niin kuin moni muu, joka putoaa markkinatalouden kelkasta. Sairastuu tai synnyttää. Tai kasvattaa ja kouluttaa lapsiaan. Mutta olisimme isoissa ongelmissa, jos meillä ei olisi sittä mikä meillä on. Perusturvaa. 

Vierailija
48/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna en näe syytä sille. Olin itse yyhoo 2016-2021, kaksi alaikäistä lasta. Sain tukia yli 2300 euroa käteen. Siitä pelkästään asumistuen osuus oli yli 600 euroa. Toki tuossa on lapsilisät ja elarit, mutta kun puoliso sekä minä olimme pienipalkkaisessa työssä silloin niin yyhoona oleminen oli ennemminkin lottovoitto. Jos olisin kahden lapsen kanssa tienannut 3200 euroa bruttona, olisi asumistuki lakannut VASTA siinä vaiheessa. Kestämätön tilanne. 

Vierailija
49/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska yyhoo on itse ratkaisunsa tehnyt ja tämä on nyt sitten tilanne. Ei yhteiskuntaa voi laittaa vastuuseen siitä ettei nainen osaa pysyä naimisissa.

Eikö miehet Suomessa saa erota halutessaan? Tää on mulle uutta tietoa...

Vierailija
50/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä. On. Valintoja.

Vierailija
51/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin jo toiseen ketjuun, mutta olen työssäkäyvä yh ja löin huvikseni Kelan toimeentulotukilaskuriin tietoni. Yli 3000 euroa. On täysin kestämätön tilanne, että työssäkäymättömille pitäisi taata noin 5000 euron bruttopalkkaa vastaava elintaso. Tukien pitäisi vastata pikemminkin pienituloisen elintasoa, ja vastaavasti laskea pienituloisten verotusta siten, että pienituloistenkin kannattaa käydä töissä.

Missään maassa ei makseta kotona lojumisesta tonnitolkulla rahaa, koska kaikki muut valtiot kuin Suomi tajuavat ettei se ole millään tavalla realistinen ajatus.

Kuinka monta lasta sulla oikein on? Yli 5?

Kolme. Isommalla lapsiluvulla tietysti vielä radikaalimpi tilanne siten, että tuilla pyritään maksamaan jo täysin kohtuuttoman suuria tuloja vastaava elintaso.

Esim moni korkeakoulutettu saa kokopäivätyöstä vähemmän liksaa käteen kuin minä saisin kotiin jättäytymällä. Ei mitään järkeä.

52/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän ne yksinhuoltajat itsekin käy töissä eli hyötyvät veronalennuksista. Sama kai se on maksaa vähemmän veroa kuin saada se sama summa sosiaalitukena.

Vierailija
53/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että yksinhuoltaja ym pystyisi tulemaan toimeen palkalla.  

Vierailija
54/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin jo toiseen ketjuun, mutta olen työssäkäyvä yh ja löin huvikseni Kelan toimeentulotukilaskuriin tietoni. Yli 3000 euroa. On täysin kestämätön tilanne, että työssäkäymättömille pitäisi taata noin 5000 euron bruttopalkkaa vastaava elintaso. Tukien pitäisi vastata pikemminkin pienituloisen elintasoa, ja vastaavasti laskea pienituloisten verotusta siten, että pienituloistenkin kannattaa käydä töissä.

Missään maassa ei makseta kotona lojumisesta tonnitolkulla rahaa, koska kaikki muut valtiot kuin Suomi tajuavat ettei se ole millään tavalla realistinen ajatus.

Kolme. Isommalla lapsiluvulla tietysti vielä radikaalimpi tilanne siten, että tuilla pyritään maksamaan jo täysin kohtuuttoman suuria tuloja vastaava elintaso.

Esim moni korkeakou

Laitatko linkin laskuriin jota käytit? Mielenkiinnosta voisin laskea oman tilanteeni. Saan tällä hetkellä ansiotyöstä käteen 3700 plus Kelan tukia 750 euroa kuussa (lapsilisät yh-korotuksella ja elatustuen kahdesta). Asun velattomassa talossa. Omaisuutta toki on kertynyt muutenkin. Jos jäisin työttömäksi, toki saisin ensin ansiosidonnaista. Mutta montako tonnia tulisi Kelalta? Vähän luulen että ei kannata lopettaa työntekoa ihan vielä. 

Vierailija
55/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla lapseton mies, kun kuvittelee elämän viiden lapsen yh-äitinä olevan lojumista :D

1) en minä ole viidestä lapsesta puhunut, vaan tuo edellinen. 2) joo lojuminen nyt ehkä oli huono sanavalinta MUTTA 3) iso osa meistä yksinhuoltajista käy töissä JA hoitaa niitä lapset.

Ja toisin kuin niillä kotona olevilla, meillä ei lapsiluvun myötä lisäänny tulot vaan menot.

Vierailija
56/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomen ongelmana ei ole ansiotulojen liian alhainen verotus, vaan kestämättömälle tasolle paisunut sosiaaliturva. Palkkatulon verotus on meillä maailmanennätysluokkaa, eikä sitä ole järkevää enää nostaa.

Vierailija
57/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työssäkäyviä ei voi enää yhtään verottaa enempää. Päinvastoin, työtätekevien verotusta on kevennettävä. Ei ole mitään järkeä nykymaailmassa kiristää työn verotusta, sillä verotus tulee suunnata kulutukseen, ihan tämän maapallon hyvinvoinninkin takia. Se, että sinulle jää selvästi enemmän käteen palkasta, on paras tapa saada ihmisiä töihin. Tukia sietää karsia vielä edelleen.

Vierailija
58/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä. On. Valintoja.

Lyödäänkö siis lukkoon, että jatkossa vanhemmuus hoidetaan 50/50 (kulut/ansionmenetykset/lasten hoito) lain pakottamana?

Vierailija
59/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä. On. Valintoja.

Lyödäänkö siis lukkoon, että jatkossa vanhemmuus hoidetaan 50/50 (kulut/ansionmenetykset/lasten hoito) lain pakottamana?

Häviäisi ainakin kerralla kaikki muut yh:t kuin lesket ja itsellisesti lapsen hankkineet.

Vierailija
60/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"muiden maksaa sinun elämisesti"..?, ei tuosta ainakaan mitään nobelin talouspystiä voi kommentoija pokata. tyypillistä perskakkare kommenttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi