Miksi työssäkäyvien verotusta ei nosteta, vaan viedään yksinhuoltajilta ym tuet?
Kommentit (83)
Kovapalkkaisen euro on 45 centtiä, keskipalkkaisen euro on noin 65 centtiä, tukieuro on euro. Ehkä tämän takia veroja yritetään alentaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää alkaa yksinhuoltajaksi?
No ei mikään pakko. Jos mies tai vaimo kuolee tai jättää, voihan lapset jättää heitteille ja soittaa laskun. Kyllä ne joku hoitaa. Näin helppoa.
Koska se on söpöä, kun lapselta viedään puoliksi homeessa oleva leipä kädestä. Riikan ja Petterin käsitys empatiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää alkaa yksinhuoltajaksi?
No ei mikään pakko. Jos mies tai vaimo kuolee tai jättää, voihan lapset jättää heitteille ja soittaa laskun. Kyllä ne joku hoitaa. Näin helppoa.
Siis Lasun eli lastensuojelun
Milläs lakisääteiset palvelut rahoitetaan, jos kokoajan pienennetään verotusta.
Tietysti voidaan vähentää poliiseja, lääkäreitä ja sairaanhoitajia. Mitäs niillä tekee?
Heittelet summamutikassa kaikenlaisia korvauksia, muttet tasan tarkkaan tiedä todellisia korvauksia.
Mä olen itse hyvätuloinen yh. Kelalta saamani rahat ovat itse asiassa kasvaneet. Lapsilisän yh-korotusta nostettiin, samoin elatustuki on noussut.
Vierailija kirjoitti:
Milläs lakisääteiset palvelut rahoitetaan, jos kokoajan pienennetään verotusta.
Tietysti voidaan vähentää poliiseja, lääkäreitä ja sairaanhoitajia. Mitäs niillä tekee?
Bra om de utgör ens 1/3 av den offentliga sektorn. Klipp i fläsket i stället. Det utgör minst 2/3 av den tärnade sektorn.
Åt u.s.
Orsaken kan vara den att Finland redan nu är den största exportören av bildad arbetskraft inom EU.
Eli sinun mielestä niitä jotka sen veropotin ensinnäkin tekee pitää rangaista lisää ja niitä jotka sitä veropottia vain kuluttaa pitää palkita lisää?
Mitä vaikka jos joskus te YH:t hommaisitte omia tuloja ettekä olisi demarien tapaan muiden taskuilla kaivamassa itsellenne etuja ja hyötyjä
Kirjoitin jo toiseen ketjuun, mutta olen työssäkäyvä yh ja löin huvikseni Kelan toimeentulotukilaskuriin tietoni. Yli 3000 euroa. On täysin kestämätön tilanne, että työssäkäymättömille pitäisi taata noin 5000 euron bruttopalkkaa vastaava elintaso. Tukien pitäisi vastata pikemminkin pienituloisen elintasoa, ja vastaavasti laskea pienituloisten verotusta siten, että pienituloistenkin kannattaa käydä töissä.
Missään maassa ei makseta kotona lojumisesta tonnitolkulla rahaa, koska kaikki muut valtiot kuin Suomi tajuavat ettei se ole millään tavalla realistinen ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vaikka jos joskus te YH:t hommaisitte omia tuloja ettekä olisi demarien tapaan muiden taskuilla kaivamassa itsellenne etuja ja hyötyjä
Itse olen yh ja kuulun ylimpään tulodesiiliin. Luulitko, että naiselta viedään hyvätuloinen palkkatyö, kun lasten isä päättää ottaa hatkat?
Ydinperheiden verotusta pitää keventää.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin jo toiseen ketjuun, mutta olen työssäkäyvä yh ja löin huvikseni Kelan toimeentulotukilaskuriin tietoni. Yli 3000 euroa. On täysin kestämätön tilanne, että työssäkäymättömille pitäisi taata noin 5000 euron bruttopalkkaa vastaava elintaso. Tukien pitäisi vastata pikemminkin pienituloisen elintasoa, ja vastaavasti laskea pienituloisten verotusta siten, että pienituloistenkin kannattaa käydä töissä.
Missään maassa ei makseta kotona lojumisesta tonnitolkulla rahaa, koska kaikki muut valtiot kuin Suomi tajuavat ettei se ole millään tavalla realistinen ajatus.
Kuinka monta lasta sulla oikein on? Yli 5?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta lasta sulla oikein on? Yli 5?
Taitaa olla lapseton mies, kun kuvittelee elämän viiden lapsen yh-äitinä olevan lojumista :D
Vierailija kirjoitti:
Ydinperheiden verotusta pitää keventää.
Todellakin. Eroamisella on seurauksia. Yhteiskunnan tulee ilmentää terveitä ja vakaita arvoja. Ei mitään hetkessä elämistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muiden pitäisi maksaa sinun elämisesi?
Koska se kuuluu sivistysvaltioon. Kukaan ei ole valittanut siitä ennen ja kaikki on toiminut ja pyörinyt hyvin. Milloin alkoi manipulointi ja valitus? En muista, mutta tiedän kyllä ketkä sitä harrastaa. Suomi on aina voinut hyvin sosiaalidemokraattisessa sekatalousjärjestelmässä.
Vierailija kirjoitti:
Kovapalkkaisen euro on 45 centtiä, keskipalkkaisen euro on noin 65 centtiä, tukieuro on euro. Ehkä tämän takia veroja yritetään alentaa.
Hiukan eri asia jos elää 500€/ kk kuin 5000€ tai 50000.
Eikö lapsista ole aiemmin maksettu tukia vähän moninkertaisesti? On lapsilisät ja työttömyyskorvauksessa lapsikorotukset ja asumistuessakin lapset auttavat saamaan lisää rahaa. Ei ole kohtuullista, että niistä lapsista maksetaan moneen kertaan ja joka tuessa erikseen. Kyllä sen lapsilisän pitäisi riittää.