Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työssäkäyvien verotusta ei nosteta, vaan viedään yksinhuoltajilta ym tuet?

Vierailija
04.04.2024 |

Kertokaa

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsista ole aiemmin maksettu tukia vähän moninkertaisesti? On lapsilisät ja työttömyyskorvauksessa lapsikorotukset ja asumistuessakin lapset auttavat saamaan lisää rahaa. Ei ole kohtuullista, että niistä lapsista maksetaan moneen kertaan ja joka tuessa erikseen. Kyllä sen lapsilisän pitäisi riittää.

Vierailija
22/83 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovapalkkaisen  euro on 45 centtiä, keskipalkkaisen euro on noin 65 centtiä, tukieuro on euro.  Ehkä tämän takia veroja yritetään alentaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää alkaa yksinhuoltajaksi?

No ei mikään pakko. Jos mies tai vaimo kuolee tai jättää, voihan lapset jättää heitteille ja soittaa laskun. Kyllä ne joku hoitaa. Näin helppoa.

Vierailija
24/83 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on söpöä, kun lapselta viedään puoliksi homeessa oleva leipä kädestä. Riikan ja Petterin käsitys empatiasta.

Vierailija
25/83 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää alkaa yksinhuoltajaksi?

No ei mikään pakko. Jos mies tai vaimo kuolee tai jättää, voihan lapset jättää heitteille ja soittaa laskun. Kyllä ne joku hoitaa. Näin helppoa.

Siis Lasun eli lastensuojelun

Vierailija
26/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs lakisääteiset palvelut rahoitetaan, jos kokoajan pienennetään verotusta. 

Tietysti voidaan vähentää poliiseja, lääkäreitä ja sairaanhoitajia. Mitäs niillä tekee?

Vierailija
27/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittelet summamutikassa kaikenlaisia korvauksia, muttet tasan tarkkaan tiedä todellisia korvauksia.

Vierailija
28/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse hyvätuloinen yh. Kelalta saamani rahat ovat itse asiassa kasvaneet. Lapsilisän yh-korotusta nostettiin, samoin elatustuki on noussut. 

Vierailija
29/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milläs lakisääteiset palvelut rahoitetaan, jos kokoajan pienennetään verotusta. 

Tietysti voidaan vähentää poliiseja, lääkäreitä ja sairaanhoitajia. Mitäs niillä tekee?

Bra om de utgör ens 1/3 av den offentliga sektorn. Klipp i fläsket i stället. Det utgör minst 2/3 av den tärnade sektorn.

Vierailija
30/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Åt u.s.

Orsaken kan vara den att Finland redan nu är den största exportören av bildad arbetskraft inom EU.

Vierailija
31/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinun mielestä niitä jotka sen veropotin ensinnäkin tekee pitää rangaista lisää ja niitä jotka sitä veropottia vain kuluttaa pitää palkita lisää?

Vierailija
32/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaikka jos joskus te YH:t hommaisitte omia tuloja ettekä olisi demarien tapaan muiden taskuilla kaivamassa itsellenne etuja ja hyötyjä

Vierailija
33/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin jo toiseen ketjuun, mutta olen työssäkäyvä yh ja löin huvikseni Kelan toimeentulotukilaskuriin tietoni. Yli 3000 euroa. On täysin kestämätön tilanne, että työssäkäymättömille pitäisi taata noin 5000 euron bruttopalkkaa vastaava elintaso. Tukien pitäisi vastata pikemminkin pienituloisen elintasoa, ja vastaavasti laskea pienituloisten verotusta siten, että pienituloistenkin kannattaa käydä töissä.

Missään maassa ei makseta kotona lojumisesta tonnitolkulla rahaa, koska kaikki muut valtiot kuin Suomi tajuavat ettei se ole millään tavalla realistinen ajatus.

Vierailija
34/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaikka jos joskus te YH:t hommaisitte omia tuloja ettekä olisi demarien tapaan muiden taskuilla kaivamassa itsellenne etuja ja hyötyjä

Itse olen yh ja kuulun ylimpään tulodesiiliin. Luulitko, että naiselta viedään hyvätuloinen palkkatyö, kun lasten isä päättää ottaa hatkat?

Vierailija
35/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinperheiden verotusta pitää keventää.

Vierailija
36/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin jo toiseen ketjuun, mutta olen työssäkäyvä yh ja löin huvikseni Kelan toimeentulotukilaskuriin tietoni. Yli 3000 euroa. On täysin kestämätön tilanne, että työssäkäymättömille pitäisi taata noin 5000 euron bruttopalkkaa vastaava elintaso. Tukien pitäisi vastata pikemminkin pienituloisen elintasoa, ja vastaavasti laskea pienituloisten verotusta siten, että pienituloistenkin kannattaa käydä töissä.

Missään maassa ei makseta kotona lojumisesta tonnitolkulla rahaa, koska kaikki muut valtiot kuin Suomi tajuavat ettei se ole millään tavalla realistinen ajatus.

Kuinka monta lasta sulla oikein on? Yli 5?

Vierailija
37/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta lasta sulla oikein on? Yli 5?

Taitaa olla lapseton mies, kun kuvittelee elämän viiden lapsen yh-äitinä olevan lojumista :D

Vierailija
38/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ydinperheiden verotusta pitää keventää.

Todellakin. Eroamisella on seurauksia. Yhteiskunnan tulee ilmentää terveitä ja vakaita arvoja. Ei mitään hetkessä elämistä.

Vierailija
39/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muiden pitäisi maksaa sinun elämisesi? 

Koska se kuuluu sivistysvaltioon. Kukaan ei ole valittanut siitä ennen ja kaikki on toiminut ja pyörinyt hyvin. Milloin alkoi manipulointi ja valitus? En muista, mutta tiedän kyllä ketkä sitä harrastaa. Suomi on aina voinut hyvin sosiaalidemokraattisessa sekatalousjärjestelmässä. 

Vierailija
40/83 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovapalkkaisen  euro on 45 centtiä, keskipalkkaisen euro on noin 65 centtiä, tukieuro on euro.  Ehkä tämän takia veroja yritetään alentaa.

Hiukan eri asia jos elää 500€/ kk kuin 5000€ tai 50000. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi