Mitä te muut omistusasunnossa olevat teette asumistuen loppuessa?
Olen yh pienellä palkalla. Yhdellä lapsista sellaisia sairauksia etten pysty tekemään kokopäivätyötä. Saamme nyt muutaman satasen asumistukea. Asuntolainaa on paljon.
Asumistuki siis loppuu vuoden lopussa kokonaan. Lapsi on pyörätuolissa ja meillä on asunto maan tasalla sekä tehty ramppeja jne. Joten tosi hankala muuttaakaan mihinkään. Jos tämän edes saisi myytyä jäisi hiukan rahaa niin ettei vuokra-asuntoonkaan saisi juuri tukea.
Mitä ihmettä teen? Palkkani on nettona n. 1300e kuussa. Emme siis tämän vuoden jälkeen saa mistään mitään tukea. Halvimmatkin vuokra-asunnot on täällä lähemmäs 1000e/kk.
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa asunnossa asuvat eivät tarvitse mitään asumistukia. En minäkään vaikka silpputöitä teen.
Entä kun silpputyösi loppuvat, tai jos sairastut?
Työmarkkinatuki ja tt-tuki käyttöön. Tai jos muu ei auta, kämpää myyntiin ja itse vuokralle.
t. toinen silpputyöläine
Ettekö nyt sen verran ymmärränkun monikin jo täällä sanonu että hae TT-tukea kun sitä ei saa jos omistaa kämpän!!
Etkö ole tajunnut jo, että myy kämppä pois ja elä niillä rahoilla. On täysin vasemmistolaista politiikkaa, eli oikein, ettei omistusasumista tueta valtion rahoilla. Mammonat tasajakoon nyt! Se riittää.
Heikoimman asema tuetaan loppupeleissä eli kun omaisuus on käytetty, valtio elättää tuilla sinut ja perheesi. TT. Ei täällä nälkään tarvitse kuolla.
Niin siis tuo lapsihan saa kuntoutustukea ja vammaistukea n. 1050 eur/kk, lisäksi saat elarin ja lapsilisän. Eli netto on siinä 2800e minimissään. Kyllä sillä luulisi pärjäävän hienosti t. Sossu
Vierailija kirjoitti:
Ei asuminen omistusasunossa ole ainoa vaihtoehto. Vuokralle vaan tai kollektivinen asumistapa. Kimpassa asuminen ihan ok.
Niin kuin Venäjällä! Voit ihan vapaasti mennä kokeilemaan!
Joudut vihdoin menenemään TÖIHIN :DD
Kannattaa selvittää ne muut tuet. Mutta yleisesti omistusasujan ei pitäisi tuudittautua tukien varaan. Asuntoa hankkiessa jos pitäisi varautua yllätyksiin ja hankkia sitä puskuria. Tilanteet voi muuttua toki paljonkin yllättäen, esim sairastuminen, mutta sittenkin se puskuri auttaa alkuun.
Miksi AP asuu omistusasunnossa kun tulot eivät missään nimessä siihen riitä?? Ei kai valtio ole velvollinen maksamaan ylisuurta asuntolainaa kenenkään puolesta, nyt valoja päälle?
Vastauksena kysymykseesi: Asuntovelallisena yh:na pärjään koska tuloni riittävät asuntolainan maksuun enkä saa mitään tukia mistään, ja hyvä niin, ei kuulukaan saada.
N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vas sa ri taas vauhdissa, hyi olkoon. Tiedoksi sinulle Tiltu, ettei Suomessa koskaan ole tuilla eläneet ne joilla on omistusasunto.
Ai no mä elän työttömänä omakotitalossa.
Entä omistusasunto + seurakunnan ruokajakelu (silloin, kun vielä katsottiin tulot) + leipäjono + Hopen avut lapselle?
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa kun en ole koskaan saanut asumistukea, mulla on velaton n. puolen miljoonan kiinteistö.
Ei sulla mitään ole, pahvilaatikossa ja lehtiroskiksessa asustelet.
En tarvitse asumistukea omistusasuntooni, eikä sitä minulle edes myönnettäisi. Maksan itse kokonaan kaikki kuluni. Meitäkin tarvitaan.
Vastauksena kysymykseen, enpä tiedä. Tarkoitus on myydä asunto joka tapauksessa, koska kuopuskin muuttaa omilleen ensi vuonna. Vähän olen miettinyt, että olisi ihanaa vuokrata seuraavana talvena jo Espanjasta asunto. Sen voisi rahoittaa joko asunnosta saatavan pääoman tuotolla tai sitten voisin vuokrata tämän asunnon ja maksaa vuokratuotolla osan siitä Espanjan kämpästä. Nähtäväksi jää.
Asumistuen nosto ei meidän perheessä silti vähene vaan lisääntyy, koska opiskelija alkaa sitten nostaa omaan kämppäänsä asumistukea. Eli kela ei säästä kyllä mitään.
Suurelle osalle valittajille tuntuu ainoa ratkaisu olevan lisää rahaa joka tulee jonkun muun pussista. Mitään muita vaihtoehtoja ei edes suostuta miettimään. Ramppeja kyllä saa uusia ja talokin voi mennä kaupaksi kun laittaa hinnan kohdilleen. Jos ei mene niin onpahan sitäkin kokeiltua ja sitten mietittävä jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet voinut saada muutaman satasen asumistukea omistusasuntoon? Olen itse köyhä (omistusasuntoon on päästy kiinni siksi, että se on itse rakennettu - lainaa on silti meidän tuloihin nähden aika paljon) ja yrittänyt kerta toisensa jälkeen laskea, mutta en millään keinolla saanut laskua päätymään edes yhteen sataseen.
Oletko koskaan laittanut hakemusta? Itse saan vajaa 300€/kk omistusasuntoon. Kokopäivä työssä.
Haista vit tu! Just tollasten takia tukia vähennetään! Eikö hävetä?
Miksi pitäisi hävetä? Jos palkka ei riitä elämiseen, totta kai silloin haetaan tukia.
t. kokopäivätyössä oleva, joka saa asumistukea ja jopa hieman tt-tukea palkan päälle
Millaista palkkaa sinä saat kokopäivätyöstä, kun sen lisäksi olet oikeutettu vielä asumistukeen ja johonkin määrään tt-tukea?
Vierailija kirjoitti:
Jos maksaa asuntovelkaa palkalla ja vastiketta tuilla - voi ihan yhtä hyvin sanoa, että jän itse maksaa vastikkeen ja tuista maksetaan muutama satanen asuntolainaa (kerrytetään verorahoilla tämän yhn omaa varallisuutta). Tämä on väärin!
myyt sen asunnon tai otat käänteistä asuntolainaa. Jos sinulla on rahoja omaan elämiseen (asunnossa rahat kiinni) niin sinä otat ne käyttöön selvitäksesi lastesi elättämisestä! Sen jälkeen vasta tukia anomaan - käyttämään toisten verorahoja
Jos taas on jo ehtinyt maksaa asuntonsa ja saa tukea pelkkään vastikkeeseen, niin onko se silloin OK? Sama tuki samasta asunnosta, mutta asunnon omistaja on varakkaampi koska on jo ostanut sen.
Vammaistuet, hoitotuet, omaishoitotuet, sairaan lapsen hoitotuet ym. Onko nämä kaikki haettu ja saatu? Kysy kelasta, SOS.työntekijältä, lääkäriltä tai potilasjärjestöltä. Myös kuntoutushoitaja voi tietää lisää asiasta. Joskus asuntoon saa tukea vammaisuuden perusteella erikseen.
Olisiko teillä varaa asumisoikeusasuntoon? Asumisoikeusasuntoon saa asumistukea.Asunnon myynnistä saadut varat voisit ns. sijoittaa ASO asuntoon.
On se kumma miten paljon Suomessa on sossutuen varassa eläviä. Mikä siinä oikein mätttää että työnteko ei teitä laiskurielukoita kiinnosta. Olette tämän maan syöpä.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma miten paljon Suomessa on sossutuen varassa eläviä. Mikä siinä oikein mätttää että työnteko ei teitä laiskurielukoita kiinnosta. Olette tämän maan syöpä.
Hyi olkoon, mikä kuvittelet olevasi?
eipä tarvitse seuraavaan 5v suomeen rakentaa yhtään uutta asuntoa. niin paljon tulee myyntiin minä myyn omani kaverille ja jään tähän vuokralle muutamaksi vuodeksi sitten hän häätää minut ja kunnan on järjestettävä minulle asunto. "sijoitus asunnot" menevät myyntiin.as tuki järjestelmä oli hyvä mutta kun demarit kajamon tonnalla menivät senkin pilaamaan järjettömillä korotukilla.
Niin sen pitääkin olla. Ei ole oikein että valtion varoista maksetaan omistusasuntoihin asumistukea. Se on vasemmistolaista politiikkaa hallitukselta, ei tueta yksilön mammonan (omistusasunnon) hankintaa! Tasan kaikille varallisuus, vapaus, veljeys ja tasa-arvo kunniaan!