Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt yritetään kiistä kouluampujan kiusaaminen, "on vain pojan oma tuntemus"

Vierailija
04.04.2024 |

Nyt koulu yrittää pestä käsiään puhtaaksi. 

Kouluampujan kokemus kiusaamisesta voi olla "pojan oma tuntemus".

Tässä vaiheessa pojan kokemus kiusaamisesta Viertolan koulussa ei saa vahvistusta opettajien ja muiden oppilaiden kertomuksista, poliisi kertoo MTV Uutisille.

Kiusaaminen on jokaisen henkilökohtainen asia, jokainen kokee sen vähän omalla tavalla, muotoilee rikosylikomisario Kimmo Hyvärinen Itä-Uudenmaan poliisista.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-mtv-lle-kouluampujan-kokemu…

Kommentit (1067)

Vierailija
1/1067 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi olla". Ja voihan se. Selvinnee tutkinnan edetessä.

Vierailija
2/1067 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän minä arvelin, pian syytetään häntä itseään jo kiusaajaksi....ei kiusaamiselle tehdä mitään 😡

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1067 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nössöt aikuiset, ottakaa vastuu ja oppilaitoksissa nollatoleranssi kiusaamiselle!!

Vierailija
4/1067 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusasiko ne vastaan tulleet toisen koulun oppilaatkin sitä, vai miksi se uhkaili niitä pyssyllä?

Vierailija
5/1067 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näinhän sen on oltava. Muuten vaan päätti tappaa luokkakaverinsa, kaikilla tasapainoista koulua käyneillä ilmenee näitä tuntemuksia

Vierailija
6/1067 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän minä arvelin, pian syytetään häntä itseään jo kiusaajaksi....ei kiusaamiselle tehdä mitään 😡

Joo, ihan normaalia. Niin se on mennyt aina. Ja näköjään jatkuu. Suomalaiset on kiusaajakansa. Näkyyhän se voimakkaasti tälläkin palstalla.

Avuttomat vanhemmat kasvattavat lapsensa, tai eivät oikeastaan kasvata vaan antavat kasvaa ilman mitään tapoja, moraalia, vastuuta...koska ovat samanlaisia itsekin.

Vierailija
7/1067 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti terve ei kosta eikä tapa. Kiusaaminen voi olla omien tekojen ja tunteiden projisointia muihin. 

Minkä yksi kokee kiusaamisena, on toisen mielestä vain leikkiä. 

Vierailija
8/1067 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kiusaaminen ei ole mitenkään yksiselitteisen ja selkeä asia. Aina se on oma kokemus eikä ulkopuolinen pysty välttämättä sanomaan, kumpi on kiusaaja ja kumpi kiusattu.

Olen istunut palaverissa TYÖPAIKASSA, jossa ulkopuolinen ammattiliiton edustaja oli varmaan vähintään ihmeissään siitä tilanteesta. Se oli paikka, josta minua varoitettiin etukäteen, ja kiusaaja oli tiedossa. Työhön mennessä sain tietää, että kiusaaja onkin eri ihminen, toinen työtekijä. Siinä sitten istuttiin saman pöydän ääressä ja totta tosiaan: kiusaaja itse väitti tulleensa kiusatuksi, vaikka kaikki omat kokemukset todistivat toista.

Käytännössä koulussa peitellään kiusaamista, jotta voidaan kirkkain silmin väittää "ei tässä koulussa kiusata".  Sitä ei vaan haluta nähdä, koska ei ole mitään keinoja estää sitä.

Vierailija
9/1067 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamista tai ei, mikään ei oikeuta toisten ampumiseen. 

Vierailija
10/1067 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Jokainen kokee kiusaamisen eri tavalla. Joillekkin kiusaamista voi olla se, että muut eivät hypi hänen pillinsä mukaan. Ennen kuin löydetään todisteita millaista kiusaaminen on ollut niin poika on "neutraali".

Vierailija
11/1067 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iät ja ajat on sanottu, että kiusaamista on se minkä kiusattu itse kokee kiusaamiseksi.

Vierailija
12/1067 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko sana on hölmö ja lapsellinen. 

Ketäpä meitä ei olisi joskus kiusattu, kiusoiteltu tai yritetty kiusata. Se on itsestäkin kiinni kiusataanko vai ei, välittääkö siitä, jne. Ja kyllä, olen itse ollut kiusaamiseksi nimitetyn toiminnan kohteena.

Kiusaamiseen nykyisellään sisältyy niin monia tekoja. Tai jopa vain se, ettei ole suosittu. Kiusaamissanasta pitää luopua. Rikos se nyt ei ainakaan ole. V3kivalta on sitten eri asia. Se on rikos. 

Vierailija
13/1067 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kiusatko apinat. 

Vierailija
14/1067 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusasiko ne vastaan tulleet toisen koulun oppilaatkin sitä, vai miksi se uhkaili niitä pyssyllä?

Takuulla katseli pitkin nenäänsä että mikä köyhä tossa menee. 

Vierailija
15/1067 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi poliisi ja media yrittää tehdä ampujasta sankaria.

Vierailija
16/1067 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajistako tulisi tehdä. Not.

Vierailija
17/1067 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tuo poika ei ollut todella hyvännnäköinen ja sosiaalinen on fakta että häntä on kiusattu. Köyhästä perheestä kuitenkin. Siinä jo erinomainen lähtökohta kiusaajille. 

Vierailija
18/1067 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka yrittää? Ei kukaan.

Vierailija
19/1067 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkisesti terve ei kosta eikä tapa. Kiusaaminen voi olla omien tekojen ja tunteiden projisointia muihin. 

Minkä yksi kokee kiusaamisena, on toisen mielestä vain leikkiä. 

Kun tarpeeksi kiusataan, joku voi todella päätyä kostamaan. Minua kiusattiin koulussa, lukiossa ja muutamassa työpaikassa. Lapsuuden kiusaamisen muisteleminen tuntuu näin aikuisena ikävältä, mutta en silti tunne vihaa minua kiusanneita toisia lapsia kohtaan. Mutta tunnen vihaa minua kiusanneita työkavereita kohtaan, vielä näin vuosienkin jälkeen minulla on heitä kohtaan väkivaltaisia ajatuksia, kun mieleen nousee, miten he kohtelivat minua. Olisi kaikkien kannalta parasta, jos ketään ei kiusattaisi. 

Vierailija
20/1067 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kiusaamisesta todisteita?

Kouluampujat/ perhesurmaajat on narsisteja. Kiusaavat itse muita ja uhriutuvat täysillä kuten persut (joka imee magneetin lailla narsisteja).

Minuakin kiusattiin, muttei käynyt mielessäkään ampua ketään. Kosto on tekona narsistille tyypillinen.

Minulla kyllä kävi mielessä useammankin kerran. En uskonut että mikään muu lopettaisi kiusaamista.

Sain kuitenkin lopulta vaihtaa luokkaa. Kiusaaminen loppui siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi