Pitkästä aikaa työnhakuun, ja cv on auttamatta vanhan tyylinen?
Vuonna kivi ja keppi kun hain nykyistä paikkaa, cv tehtiin wordilla, asiakirjamallia noudatellen, ei kuvia, jos villiksi heittäytyi niin saattoi printata väripaperille (ihan tosielämän kertomuksia, itse cv tekstissä ei värejä käytetty)
Nyt on aika hakea muualle, ja katselin cv-malleja netistä, näyttää olevan perus-asiakirjamalli jotain niin mennyttä maailmaa.
Tosiaanko cv voi / kannattaa olla jotain muutakin kuin perus-? :D Kahdella tai kolmella palstalla, värejä fontteja tapettitaustaa ties mitä? Riippuu tietysti myös alasta, mutta mallit mitä löysin, siellä on ihan joka alalle näitä värillisiä sivupalstoja, ja "vääriin kohtiin" sijoitettuja yhteystietokappaleita, luetteloita erityisosaamisista, myös asiantuntijatehtäviin tai johtotehtäviin.
Jos nyt hakisit itse työtä omalta alaltasi, minkä tyyppisen cv:n laittaisit?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan.
voisit lopetta näiden latteuksien viljelyn tänne, töitä kun ei kaikille hakijoille tarjota vtun pälli
Mene jo v i t t u töihin!
Mun alalla tehdään tutkijan cv, Tutkimuseettisen neuvottelukunnan mallin mukaan. Ihanan määrämuotoinen!
Olen tehnyt siistin, lyhyen ja ytimekkään CVn ihan Wordilla. Olen taloushallinnon alalla ja olen päässyt haastatteluihin noin 1/3 hakemistani paikoista ja lähes järjestäen saan kuulla, että CV on hyvä. Samalla CV-pohjalla mennyt viiden vuoden sisään kaksi työnhaku kierrosta, joista molemmista työllistyin nopeasti.
Tässä varmaan kuitenkin on alakohtaisia eroja, mun alalla todennäköisesti arvostetaan enemmän asiapitoisuutta kuin luovuutta.
Saatekirje erikseen ja räätälöity haettavaan paikkaan.