Nainen, ärsyttääkö sinua laittautuva ja kaunis nainen?
Haluan kuulla tähän vastauksen tähän kysymykseen, johon ehkä alitajuisesti tiedänkin jo vastauksen. Koen itse omalla ulkonäölläni triggeröiväni usein ihmisiä ja niin pitkään kun koin tarvetta kuulua naislaumaan, se jollain lailla häiritsi ja harmittikin. Monesti yritin pienentää itseäni ja olla vaatimattomampi muiden edessä, en kehdannut laittaa korkokenkiä, mekkoa ja kihartaa pitkää tukkaani tavalla jolla olisin halunnut laittautua.
Sitten yhtenä vuonna tapahtui useampia ihmissuhdemuutoksia ystävyyssuhteissa ja useita kaveruuksia katkesi minusta riippumattomista syistä. Olin paljon yksin, tein asioita yksin, tutustuin uusiin ihmisiin ja jollain lailla vahvistuin. Myös oma naiseuteni vahvistui, koska sille ei ollut enää vertailukohtaa tai ketään joka olisi sitä rajoittanut. Pukeuduin niinkuin halusin, korkokengät, mekot, kiharat ja huulipunat. Juuri sellainen tyyli, joka sai itseni hehkumaan ja loistamaan. Nyt huomaan, että osa naisista katsoo minua kuin myrkkynuolilla ampuen. En saisi olla tällainen, mutta silti olen.
Olen kuitenkin kaikille kohtelias, mukava ja ystävällinen. Mutta silti ulkonäköni on monille naisille valtava ärsytys. Se tulee esille eniten käytöksessä, joka on nuivaa ja jopa vihamielistä. Samaan aikaan miehet taas ovat kohteliaita ja ystävällisiä, sekä kohtelevat asiallisesti. Naiset, miksi näin? Mikä laittautuneissa naisissa niin paljon ärsyttää? Jos kuitenkin ihminen on luonteeltaan ihan mukava, onko se ulkonäkö niin iso tekijä, että oma käytös muuttuu vihamieliseksi?
Kommentit (381)
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Saako kaunis, laittaituva nainen enemmän lapsia? Onko kauniilla, laittautuvalla naisella enemmän lapsia? Vaikuttaako kaunis, laittautuva nainen siltä, että hänellä on paljon lapsia?
Juuri kauniista naisista valtaosa tajuaa elää itselleen, ei lapsilleen, vähän kuten miehetkin, näin sitä pääsee helpommalla ja elämä on kevyttä ja hauskaa.....rupsahtaneena voi sitten vaikka adoptoida ja hoitaa lapsia, kun ei voi enää mitään oikeasti hauskaa tehdä.
Mua ärsyttäis vain jos oltais samasta ihmisestä romanttisessa mielessä kiinnostuneita tai jos olisit esim. Mun puolison tai ihastuksen työkaveri tai muusta syystä pörräämässä hänen lähellään.
Mutta, ja tää on tärkeää: En IKINÄ näyttäisi sitä, en kiusaisi, en olisi nuiva tai ikävä tms. Oon itsekin kokenut kiusatuksi tulemista kauneuden takia enkä hyväksy kiusaamista tai epäkohteliasta käytöstä minkään syyn takia.
Sitten jos ei olis mitään tuollaista tilannetta niin saattaisin enemmänkin vain ihailla ja jopa itse olla vähän ihastunut koska oon bi ja kauniit naiset on upeita. 😍🤪
Ei ollenkaan, ennemminkin katson ihaillen. Haluaisin myös itse olla laittautunut ja tyylikäs.
Anna palaa vaan!
Ei haittaa yhtään.
Se haittaa, jos tämä laittautunut nainen ilmaisee ylemmyydentuntonsa niitä kohtaan, jotka eivät koe tärkeäksi meikata.
Myös se voi hieman haitata, jos esim lenkillä naisen vaatteet on niin hienot, ettei voida mennä metsäpolulle.
Muutoin minusta on ihanaa kun jokainen tälläytyy oman tyylinsä mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Totta kai miehet tykkää jos nainen on laitettu ja tyylikäs. Kyllä naisetkin tykkää, jos mies on komea ja siististi pukeutunut. Kyllä ihmiset tykkää kuitenkin loppujen lopuksi, jos toinen on edes osapuilleen ihmismäisesti puettu ja laitettu. Harva tykkää ihan siitä törkyisestä ja likaisissa vaatteissa liikkeellä olevasta.
Ihmetteleisin suuresti, jos miehet ei tykkäis, kun kauniina ja hemaisevana kuljet ympäriinsä. Jotkut naiset voi tietenkin olla kateellisia, niin miehetkin on kateellisia toisille komeille miehille, joilla on vientiä naismaailmassa.
Näin se vaan menee. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Ihan normaali tilanne.
Minulle on aivan sama, minkä näköinen joku on. Ei tarvitse laittautua. Muut asiat ovat tärkeämpiä. Miksi ihmeessä pitäisi "laittautua"? Oletko oppinut sen mainoksista? Miksi naisen pitäisi miellyttää miehen silmää?
Toki nyt pesulla käydään, puetaan puhtaat vaatteet jne. mutta se siitä sitten.
Oletko aivan varma, että muut suhtautuvat sinuun noin? Ihmisillä on tapana projisoida toisiin omia ennakkoluulojaan. Ehkä ihmiset katsovat pidempään, jos meikkisi tai vaatteesi kiinnostavat heitä.
Lisäksi ulkonäköä enemmän on kyse useimmiten käytöksestä. Esim tälläytynyt nainen, joka varta vasten korostaa kärttää huomiota saattaa ärsyttää. Ihan normaalisti käyttäytyvä saman näköinen taas ei herätä sen kummempaa tunnetta. On vain mukava nähdä, jos joku on löytänyt tyylinsä.
Ei ärsytä. Ainoastaan säälittää, että joku katsoo tarpeelliseksi vaivautua laittautumaan ja käyttää siihen aikaa ja rahaa. Heikolla itsetunnolla varustettu reppana.
En osaa ajatella mitä tuumisin arkena laittautuneesta naisesta, olen tehnyt vuosikymmeniä töitä, jossa kiharat ja huulipunat olisivat naurettavia ja korkokengät hengenvaaralliset.
Vapaa-ajalla oikeassa paikassa laittautuminen on tietysti kivan näköistä, mutta vaikkapa vaelluksella outoa.
Asun maalla kun lähden kaupunkiin laitan kaupunkivaatteet ja vähän meikkiä,joskus jopahuulipunaa, kirkonkylän kaupoille voin mennä ulkoiluvaatteissa, kun joskus kaupungista tullessa poikkean kirkonkylän kaupassa ja tapaan kaverin usein kysytään mistä olet tulossa pukeutuneena, näin myös toisin päin.
Eli mielestäni pukeutumisessa ja laittautumisess pitäisi vähän miettiä mihin on menossa.
En itse pidä laittautumisesta. Haluan panostaa ihan muihin asioihin, kuten lasten kanssa olemiseen ja itseni kehittämiseen. Koen, että laittautumiseen menevä aika ja rahat (luonnonvarat) ovat hukkaan heitetty.
Mietin, että onko pynttäytymisen taustalla jotain vaille jäämisen kokemusta, tai narsismia? Pitääkö tulla jotenkin erityisesti nähdyksi? Onko huono itsetunto?
Tiedostavatko ihmiset, mikä markkinakoneisto ulkonäköbisneksen taustalla on?
Miksi naisen pitäisi pyntätä, leikellä, kihartaa, sokeroida yms. itsensä miestä varten? (Käyttää resurssinsa siihen.)
Ei ärsytä koska teen itse samoin. Aina on ollut kateellisia ihmisiä jotka keksii mitä vaan juttuja. En ymmärrä tätä, en ole viemässä kenenkään aviomiestä. On mies itselläni ja tyylini on aina ollut sama se on geeneissä periytynyt. Olen kaikenlaisia ihmejuttuja kuullut tästä syystä ihan panettelua. Ihmisestä luodaan kuvitelma ulkonäön perusteella. Aikoinaan kun lankapuhelimet käytössä saattoi kuulla muiden puhetta puhelimessa. Niin kävi kerran itsellenikin, kun lopetin oman puhelun. Kuulin ihan selvää puhetta, ajattelin ensin ystäväni vielä jotain sanoi. Ei se olikin naapurini joka selvisi puhelun aikana. Hän kertoi ystävälleen, tässä naapurissa asuu sellainen nuori nainen, hänellä aviomies mutta on sillä muitakin miehiä. "Pitäisi hänen miehelleen oikein kertoa". Ajattelin kauhea nainen juorokello. Sitten kertoi missä asuu, hitsi huomasin seinänaapurini ja tunnistin sitten äänenkin. Me nauroimme mieheni kanssa mokomalle. Mieheni meinasi heti mennä soittamaan ovikelloa ja sanoa muidulle suorat sanat. Sanoin ei kannata, meillä vitsinä kysyin mieheltäni joko on kertonut uutisen sinulle aina välillä. Näin luodaan mielikuvia kun ei pukeudu tuulipukuun mennen tullen. Hän itse oli pankkivirkailija ja pukeutui hyvin. Mutta kateus tai mikä lie, ehkä oli ihastunut komeaan mieheeni. Sen puhelun jälkeen mietin kuinka moni mahtoi kuulla minun puhelun. Ystävälläni joka tunnettu julkkis meillä oli salanimet muille julkkiksille jos joku linjoilla kuunteli puheluita. Tämä paljon ennen tätä puhelua, "pidin silloin ystävääni luulotautisena". No pian sain itse tuta kokea tämän....
Kovin meikattu, pyntätty, leikelty, pistelty nainen voi näyttää jo huvittavalta. Ainakin huuliin laitettuja epäonnistuneita toppauksia näkee usein. Samoin tekoripset ovat typerän näköisiä, sellaisia epäluonnollisia sutturoita silmien ympärillä. Siksi katson sinua.
Jopas on askelta, ei naiset mistään mainoksista opi kyllä on geeneissä se. Joillakin ei ole eivät ole naisellisia eikä välitä. Niin sit on, monista ei tiedä lyhyt tukka ja miesmäinen pukeutuminen kumpaa sukupuolta on paitsi äänestä ehkä. Nykyään sekään ei enää varmaa kun hormoneilla saatu ääni hallituksen mukaan toimimaan
Monet ihmiset ylitulkitsevat neutraalin ilmeeni jotenkin vihaiseksi, ja heille tulee yllätyksenä, että olen oikeasti ihan mukava ihminen. Hymyilen lähinnä lapsille. Jos olen tullut vastaan jossain ja näyttänyt vihaiselta, esitän näin anonyymisti suurimmat pahoitteluni, jos mielesi on pahoittunut.
132. Onneksi proffani oli ysärillä nainen kun itse pääsin yliopistolle nuorena tutkijana töihin. Ei ollut aiheutta tuollaisiin ilkeisiin juoruihin mitä sinä olet uskonut.
Toki romansseja yliopistollakin oli kuten kaikilla työpaikoilla.
Ei ollenkaan, vaan todellakin arvostan. Laittaudun itsekin. Mielestäni se on pikemminkin muita kunnioittavaa ja kuuluu hyviin käytöstapoihin. Enkä nyt tarkoita, että joka päivä pitää laittaa juhlameikki ja vaativa kampaus. 10 minuuttia meikkiin ja hiusten laittoon riittää, ja päälle siistit vaatteet.
Mä tykkään käyttää mekkoja(ei mitään minihameita vaan yli polven)ja laittaa tukkaa kovasti,meikkaamisesta en niin välitä.mutta kyllä naiset aina kattoo mua kieroon ja sillon ku oli kavereita vielä kuiskuttelivat selän takana miten oon tyrkky...
150. Pynttäyyyvätkö pikkutytötkin mielestäsi miehiä varten? Pelottavaa.
Olen pikkutytöstä asti tykännyt laittautua. Yksinkertaisesti pidän siitä. Kummallista keskustelua tämä paheksunta täällä. Naisvihaa suorastaan.
Itse olen kohdannut enemmän ilkeilyä etenkin muilta naisilta silloin, kun en ole laittautunut ja väsyneen/surullisen näköisenä julkisilla paikoilla. Minua on monesti kehuttu luonnonkauniiksi ja olen joskus pohtinut, liittyykö komboon nätti+jotenkin nujertuneen oloinen jokin yleinen lupa käydä kiinni toisen olemukseen? Aina ei joka kauppareissulle tai julkisen liikenteen reissuun ehdi pynttäytyä ja tuntuu hölmöltä, että jotkin samat naiset, jotka peräänkuuluttavat kovia ulkonäkö- ja suorituspaineita toteuttavat käytöksessään niitä kasvattavia toimia.