Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, ärsyttääkö sinua laittautuva ja kaunis nainen?

Vierailija
03.04.2024 |

Haluan kuulla tähän vastauksen tähän kysymykseen, johon ehkä alitajuisesti tiedänkin jo vastauksen. Koen itse omalla ulkonäölläni triggeröiväni usein ihmisiä ja niin pitkään kun koin tarvetta kuulua naislaumaan, se jollain lailla häiritsi ja harmittikin. Monesti yritin pienentää itseäni ja olla vaatimattomampi muiden edessä, en kehdannut laittaa korkokenkiä, mekkoa ja kihartaa pitkää tukkaani tavalla jolla olisin halunnut laittautua. 

Sitten yhtenä vuonna tapahtui useampia ihmissuhdemuutoksia ystävyyssuhteissa ja useita kaveruuksia katkesi minusta riippumattomista syistä. Olin paljon yksin, tein asioita yksin, tutustuin uusiin ihmisiin ja jollain lailla vahvistuin. Myös oma naiseuteni vahvistui, koska sille ei ollut enää vertailukohtaa tai ketään joka olisi sitä rajoittanut. Pukeuduin niinkuin halusin, korkokengät, mekot, kiharat ja huulipunat. Juuri sellainen tyyli, joka sai itseni hehkumaan ja loistamaan. Nyt huomaan, että osa naisista katsoo minua kuin myrkkynuolilla ampuen. En saisi olla tällainen, mutta silti olen. 

Olen kuitenkin kaikille kohtelias, mukava ja ystävällinen. Mutta silti ulkonäköni on monille naisille valtava ärsytys. Se tulee esille eniten käytöksessä, joka on nuivaa ja jopa vihamielistä. Samaan aikaan miehet taas ovat kohteliaita ja ystävällisiä, sekä kohtelevat asiallisesti. Naiset, miksi näin? Mikä laittautuneissa naisissa niin paljon ärsyttää? Jos kuitenkin ihminen on luonteeltaan ihan mukava, onko se ulkonäkö niin iso tekijä, että oma käytös muuttuu vihamieliseksi?  

Kommentit (381)

Vierailija
101/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihannoin luonnollisuutta, mutta ei haittaa jos ystäväni laittautuisi. Se on hänen oma asia. 

Sama juttu, omaan kauneusihanteeseeni ei kuulu kovin laitettu look. Jos huomaan että naisen kauneus on pääasiassa meikillä ja erilaisilla irto-osilla aikaansaatu, en koe minkäänlaista ärsyyntymistä tai kateutta, koska kuka tahansa pystyisi halutessaan samaan. Jos nainen sen sijaan on tosi luonnonkaunis, silloin ihailen ja saatan kokea jonkinlaista kateuttakin, mutta käyttäydyn aina tällaisiakin naisia kohtaan ystävällisesti.

Vierailija
102/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu naisesta ja tilanteesta. Kadulla kulkevaa huoliteltua naista saatan katsoa visuaalisesti miellyttävänä teoksena, kuten vaikkapa arkkitehtuuria ja silloin ei ärsytä. Mutta yltiönaisellinen ja viimeisen päälle huoliteltu työkaveri pienessä työyhteisössä saattaisi ärsyttää, koska siitä syntyisi minulle epäedullinen kilpailuasetelma. Asiassa ei ole mitään järkeä, mutta uskon sen olevan biologiaa. Vaikka en halua panna miespuolisia työkavereitani, toivon kai, että minut nähdään silti viehättävänä ja se on vaikeaa, jos joukossa on nainen, joka vie kaiken huomion. Ehkä tällaisesta naisesta tulee myös vaikutelma, että hän kalastelee laittautumisella miesten huomiota. Jos taas työpaikalla ei ole miehiä, tai vain pari, laittautuminen ei todennäköisesti ärsyttäisi.

Useimmiten, kun näen hyvin huoliteltuja naisia, mietin, miten he onnistuvat siinä ja mitä se vaatii. Menevätkö he kaikkialle autolla? Eivät ainakaan polkupyörällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei ärsytä. Kauneus on ilo silmille.

T: Tuntematon 

Vierailija
104/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse laihana kauniina naisena olen saanut aina mielistellä muita naisia päästäkseni joukkoon. Enää ei ole tarvetta kuulua mihinkään kanalaumaan. Se hyväpuoli tässä on että miehistä saa seuraa aina ja se on paljon palkitsevampaa.

Minulla oli kanssa tällaisia käsityksiä: että naiset on surkeita ja tyhmiä, paitsi minä, poikkeusyksilö.

Totuus oli, että olin sisäistänyt käsityksen, että mies on naista arvokkaampi. Oikeastaan halveksin myös itseäni kaikilta muilta osin kuin niiltä, jotka olivat miesten mielestä ihailtavia.

Olet yksi hyvä esimerkki. Vähättelet kokemustani naisena. Olen aina ollut luonnollisen laiha ja kaunis. Pitäisikö lihoa että kelpaisin kaltaisillesi?

Vierailija
105/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse laihana kauniina naisena olen saanut aina mielistellä muita naisia päästäkseni joukkoon. Enää ei ole tarvetta kuulua mihinkään kanalaumaan. Se hyväpuoli tässä on että miehistä saa seuraa aina ja se on paljon palkitsevampaa.

Minulla oli kanssa tällaisia käsityksiä: että naiset on surkeita ja tyhmiä, paitsi minä, poikkeusyksilö.

Totuus oli, että olin sisäistänyt käsityksen, että mies on naista arvokkaampi. Oikeastaan halveksin myös itseäni kaikilta muilta osin kuin niiltä, jotka olivat miesten mielestä ihailtavia.

Olet yksi hyvä esimerkki. Vähättelet kokemustani naisena. Olen aina ollut luonnollisen laiha ja kaunis. Pitäisikö lihoa että kelpaisin kaltaisillesi?

Miksi haluat kelvata kenellekään? Pointsi on, että riittää itselleen.

Vierailija
106/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää, mutta vain ja ainoastaan siitä syystä' että olen itse niin laiska laittautumaan. Olen niitä joille saa meikillä ihmeitä aikaan, kun siis vaan jaksaisi... (ehkä kerran vuodessa saan aikaiseksi)

Vierailija
107/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ei pitäisi uskoa tuota hokemaa, että naiset ovat kateellisempi kuin miehet ja väitettä, että vanhemmat naiset olisivat erityisen kateellisia nuoremmille naisille. Naisilta olen ainakin itse elämässäni eniten apua saanut, myös silloin, kun olin nuori ja nätti. Nyt kun olen vanhempi, minulla ei ole kerrassaan mitään nuoria ja kauniita ihmisiä vastaan.

Olen ollut elämässäni nuori ja kaunis, lihava ja laiha ja nyt enevässä määrin ryppyinen ja rapistuva. Nuorilla ja kauniilla tuntuu olevan se harhakäsitys, että kaikki kiinnittäisivät koko ajan heihin huomiota. Johtuneeko nuoren ihmisen epävarmuudeta, mene ja tiedä, mutta useimmiten muilla ihmisillä on muita asioita mielessä, he eivät ehdi miettimään kanssakulkijoitaan kovin syvällisesti. 

Olkaa juuri sellaisia kuin haluatte ja mikä tuntuu teistä hyvältä, mutta lakatkaa miettimästä ulkonäköänne koko ajan, se on ajan tuhlausta. Kun se tukka on kiharrettu ja korkkarit on jalassa, sitten tehdään muita asioita. 

Vierailija
108/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Omassa elämässäni on tärkeämpääkin tekemistä kuin ruotia jonkun ulkonäköä.

En myöskään kadehdi, koska olen itsekin oikein sievä/en vertaile itseäni muihin. 

Vierailija
109/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun joku alkaa puhua siitä, miten hän "hehkuu ja loistaa" ja on "kohtelias, mukava ja ystävällinen", niin mulla tulee siitä semmoset vibat että luultavasti tää henkilö on teennäinen ja siksi ärsyttävä.

Mä tunnen paljonkin laittautuvia ja kauniita naisia, mutta valtaosa ei ole näitä hehkujia, vaan ihan asiallisia ja oikeasti mukavia. Sitten on muutama hehkuja, joiden ystävällisyys ja mukavuus ei tule sydämestä, vaan ne vaan esittää sellasia ja koko ajan niistä aistii, että ne ei oikeesti pidä muista naisista.

Vierailija
110/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat kelvata kenellekään? Poin

Ihmisen perustarpeisiin kuuluu sosiaaliset suhteet. Jokainen haluaa olla rakastettu ja jokainen on sen arvoinen.

Vierailija
111/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on vaan kateutta. naisilla tota on enemmän kuin miehillä jostain syystä. mulla on kaverina pitkä, harteikas ja uskomattoman komea mies. kertoi, että saa samanlaista kohtelua välillä miehiltä. katsellaan alta kulmien ja puukotetaan kuvainnollisesti heti selkään jos vaan saadaan mahdollisuus ja juorutaan pahaa. aiheuttaa tälle ahdistusta ja yksinäisyyttä, on mukava kaikille. ihmiset nyt vaan on eläimiä, sanan pahassa merkityksessä.

Ristiriitainen kommentti.  Kommentoija sanoo, että naisilla tuollaista käytöstä on enemmän ja samaa syssyyn jatkaa, että tuntee YHDEN komean miehen ja hän saa miehiltä samallaista käytöstä osakseen. Tuohan todistaa, että miehille tuollainen käytös on tyypillisempää, koska se sinun tuntema ainoa komea mies saa tuollaista käytöstä osakseen, mutta varmaan tunnet hyvin paljon kauniita naisia, eivätkä he valita , että heitä kohdeltaisiin noin. Jos naisille tuo käytös olisi tyypillistä jokaisen kauniin naisen kärsittä tuosta ongelmasta. 

Miehet on oikeasti kateellisempia ja puhuvat paskaa toisistaan, mutta sekin laitetaan naisten "tyypilliseksi" käytökseksi. Itsellä työ/ystäväpiirissä monia kauniita naisia, eikä heitä kukaan kohtele huonosti ulkonäön takia. Ihan sukupuolesta riippumatta joitakin ottaa pattiin se, että joku oman sukupuolen edustaja on kaunis/komea ja hänellä on vientiä vastakkaisen sukupuolen suhteen ja sitten ollaan kateellisia ja haukutaan. 

Vierailija
112/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin jälkeenpäin kadun, että käytin elämästäni ulkonäkökeskeisyyteen ja "kauniin" naisen roolissa olemiseen niin monta vuotta.

Luulin silloin, että teen sen valinnan itse, mutta nyt ymmärrän että toteutin vain ympäristön odotuksia. Oma elämä alkoi vasta kun lakkasin peilaamasta omaa arvoani muitten katseista.

Siksi en osaa iloita kun näen nuorten naisten lankeavan siihen samaan ansaan kuin itsekin aikoinaan. Mutta ymmärrän toki, että kantapään kautta se on jokaisen opittava.

Osaatko yhtään ajatella että muut eivät ole kuten sinä ja sinun ympäristösi odotukset? Hämmästyttävää kun yleensä vanhemmiten opitaan pois itsekeskeisyydestä, silti niin ei taphdu kaikille vaan mittari on aina minä ite.

Vierailija
113/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmisen perustarpeisiin kuuluu sosiaaliset suhteet. Jokainen haluaa olla rakastettu ja jokainen on sen arvoinen."

On eri asia olla hyväksytty merkittävissä ihmissuhteissa ja toteuttaa itse sitä edes ymmärtämättä kulttuurisia odotuksia ja ulkonäköpaineita.

Vierailija
114/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin jälkeenpäin kadun, että käytin elämästäni ulkonäkökeskeisyyteen ja "kauniin" naisen roolissa olemiseen niin monta vuotta.

Luulin silloin, että teen sen valinnan itse, mutta nyt ymmärrän että toteutin vain ympäristön odotuksia. Oma elämä alkoi vasta kun lakkasin peilaamasta omaa arvoani muitten katseista.

Siksi en osaa iloita kun näen nuorten naisten lankeavan siihen samaan ansaan kuin itsekin aikoinaan. Mutta ymmärrän toki, että kantapään kautta se on jokaisen opittava.

Osaatko yhtään ajatella että muut eivät ole kuten sinä ja sinun ympäristösi odotukset? Hämmästyttävää kun yleensä vanhemmiten opitaan pois itsekeskeisyydestä, silti niin ei taphdu kaikille vaan mittari on aina minä ite.

Harmittaako väärät mielipiteet?

Vierailija
115/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis todella outoa, jos jotakin on "laihuuden"takia syrjitty naisporukoissa:D Oisko syy kuitenkin joku muu, kuin laihuus? Itse olen ollut aina langanlaiha ja koskaan minua ei ole sen takia missään kohdeltu huonosti. Työkaverissa, ystävissä, sululaisiis on aina ollut laihoja ihmisiä, eikä kukaan koskaan ole sanonut, että heitä sen takia olisi kaltoinkohdeltu. 

Kerran kuulin, kun yksi ukkeli sanoi minusta, että muuten kiva ja nätti nainen, mutta ei oo tissejä:D No joo, se tuskin oli tuolta ukkelilta mitään pois, hän ei olsi päässyt tisseihini käsiksi, vaikka olisi olleet kokoa DDD :D. Minulla oli silloin jo oma kulta katsottuna. 

Vierailija
116/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihmisen perustarpeisiin kuuluu sosiaaliset suhteet. Jokainen haluaa olla rakastettu ja jokainen on sen arvoinen."

On eri asia olla hyväksytty merkittävissä ihmissuhteissa ja toteuttaa itse sitä edes ymmärtämättä kulttuurisia odotuksia ja ulkonäköpaineita.

Tässähän oli nyt kyse kauniiden naisten syrjinnästä naisten keskuudessa. Ulkopuolisuuden tunne on ikävä ja merkittäviä ihmissuhteita on vaikea luoda silloin kun hyljeksitään. Itsekkin sanoin tuolla aikaisemmin että koen minulle riittävän sen että saan seuraa miehistä. Mies voi antaa minulle sellaista rakkautta ja toisinpäin, jota nainen ei.

Vierailija
117/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joillain on käsitys, että jos joku laittautuu, niin automaattisesti hänen ympäristönsäkin pitäisi toimia samalla tavalla.

Ehkä ne tuijottelijat kokee uhkana tai vieraana.

Itse olisin rehellisesti vähän tai aika paljon kateellinen siitä, että joku jaksaa nähdä vaivaa ja laittautuu.. itse haluaisin myös, mutta itsetunto ja jaksaminen ei riitä. En halua saada ikäviä katseita, tuijottelijoita tai limaisia miehiä. 

On ikävää, kun pukeutumista ja laittautumista koeta oikein muuksi kuin "rumat ne vaatteilla koreilee"- tyyppiseksi asiaksi. 

Yritän ja haluan päästä eroon ko asenteista, koska osittain oma mielipide asiasta on täysin eri. tiedän tähän vaikuttaneen äidin haukut ja muu kavereiden sekä ympäristön asenteet.

Itsehän pidän pukeutumista ja laittautumista eräänä itseilmaisun muotona. Mikä on hauskempaa, kuin laittaa kauniita vaatteita päälle, kokeilla eri tyylejä ja värejä sekä tapoja pukeutua. Siistit ihmiset ovat halutumpaa seuraa 

Vierailija
118/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako väärät mielipiteet?

Et ilm edes ymmärtänyt kommenttiani. Yritän uudelleen, kokemuksesi laittautumisesta on hyvin subjektiivinen. Esimerkiksi itselläni äiti on päonvastoin odottanut että en olisi kovin naisellinen tai laittautunut ja moni muukin ympäristössä.

Tunnut luulevan että kaikki kokevat ja ajattelwvat kuten sinä. Mutta kun on monenlaista elämää ja ihmisiä. Yleensä tuo ymmärretään viimeistään nelikymppisenä.

Vierailija
119/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmita, voisinhan itsekin laittautua, ei vaan lainkaan kiinnosta.

Ap on muuten mies, kukaan nainen ei kirjoita "naislaumasta".

Vierailija
120/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Kiva että laittaudut ja tuot lisää kauneutta maailmaan! Olen itse kohta nelikymppinen äiti-ihminen ja rakastan korkoja ja vahvaa meikkiä. Katson nuorempia ja kauniimpia naisia myötätunnolla koska muistan itse, miten hirvittävän epävarma olin silloin itse, vaikka olin hoikka ja ihan oikeasti, todella kaunis. Tämä keski-ikäistyvä kauneus on erilaista, elämännäköistä, mutta menee tämä näinkin. En ole huomannut että oma laittautumiseni ärsyttäisi ketään.