Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, ärsyttääkö sinua laittautuva ja kaunis nainen?

Vierailija
03.04.2024 |

Haluan kuulla tähän vastauksen tähän kysymykseen, johon ehkä alitajuisesti tiedänkin jo vastauksen. Koen itse omalla ulkonäölläni triggeröiväni usein ihmisiä ja niin pitkään kun koin tarvetta kuulua naislaumaan, se jollain lailla häiritsi ja harmittikin. Monesti yritin pienentää itseäni ja olla vaatimattomampi muiden edessä, en kehdannut laittaa korkokenkiä, mekkoa ja kihartaa pitkää tukkaani tavalla jolla olisin halunnut laittautua. 

Sitten yhtenä vuonna tapahtui useampia ihmissuhdemuutoksia ystävyyssuhteissa ja useita kaveruuksia katkesi minusta riippumattomista syistä. Olin paljon yksin, tein asioita yksin, tutustuin uusiin ihmisiin ja jollain lailla vahvistuin. Myös oma naiseuteni vahvistui, koska sille ei ollut enää vertailukohtaa tai ketään joka olisi sitä rajoittanut. Pukeuduin niinkuin halusin, korkokengät, mekot, kiharat ja huulipunat. Juuri sellainen tyyli, joka sai itseni hehkumaan ja loistamaan. Nyt huomaan, että osa naisista katsoo minua kuin myrkkynuolilla ampuen. En saisi olla tällainen, mutta silti olen. 

Olen kuitenkin kaikille kohtelias, mukava ja ystävällinen. Mutta silti ulkonäköni on monille naisille valtava ärsytys. Se tulee esille eniten käytöksessä, joka on nuivaa ja jopa vihamielistä. Samaan aikaan miehet taas ovat kohteliaita ja ystävällisiä, sekä kohtelevat asiallisesti. Naiset, miksi näin? Mikä laittautuneissa naisissa niin paljon ärsyttää? Jos kuitenkin ihminen on luonteeltaan ihan mukava, onko se ulkonäkö niin iso tekijä, että oma käytös muuttuu vihamieliseksi?  

Kommentit (381)

Vierailija
161/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Joskus saatan kokea itseni entistäkin rumemmaksi ja epäkelvommaksi, mutta ihan samalla tavalla joku nätti voi kokea sen, jos minä vaikkapa onnistun jossakin, joka ei häneltä suju.

Vierailija
162/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, koska itselleni on ihan se ja sama miltä muut ihmiset näyttävät. Jos siis perus siistejä ovat ja hygieniastaan huolehtivat.

Ennemminkin ehkä jopa säälittää kyseinen laittautuja, koska itsekin olen joskus ollut samanlainen ennen kuin tajusin että pintaa on ihan turha kiillottaa vaan sisin ratkaisee. Itse en todellakaan enää käyttäisi kallisarvoista aikaani peilin edessä kiillottaen jotain joka ei ole tärkeätä, käytän sen ajan mieluummin johonkin oikeasti oleelliseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei triggeröi. Itse huomaan saavani parempaa palvelua liikkeissä jos olen ns. laittautunut.

Vierailija
164/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ainoastaan silloin jos katsoo nenän vartta pitkin sellaisia jotka eivät ole laittautuneet tai eivät yleensäkkään laittaudu.

Vierailija
165/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa naisista meikkaa, laittaa hiuksia ja pukeutuu. Missä välissä tästä tulee laittautumista?

Mitä käytännössä tarkoittaa laittautunut?

Itsekin olen ikäni viipottanut vaikka minkälaisissa kuteissa ja meikeissä, eikä ikinä kukaan ole mitään kyräillyt. Itse vaan tykkään jos jollain on persoonallinen tyyli.

Vierailija
166/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei ärsytä, mutta ilmeisesti olen se joka ärsyttää joitakin naisia, laittaudun sitten enemmän tai vähemmän. 

Jotkut sanovat että ovat kateellisia ja jotkut kiinnittävät huomion niin paljon ulkonäkööni etteivät välttämättä edes kuuntele mitä puhun, outoa kyllä. Toki onneksi suurin osa naisista ei ole tällaisia, mutta ihmisenä joka ei mieti muiden ulkonäköä tai vertaile heihin, hämmentää törmätä näihin naisiin joskus ja muistaa että ai niin, joillekin kaikki on kai kilpailua.

Vierailija
167/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopas on askelta, ei naiset mistään mainoksista opi kyllä on geeneissä se. Joillakin ei ole eivät ole naisellisia eikä välitä. Niin sit on, monista ei tiedä lyhyt tukka ja miesmäinen pukeutuminen kumpaa sukupuolta on paitsi äänestä ehkä. Nykyään sekään ei enää varmaa kun hormoneilla saatu ääni hallituksen mukaan toimimaan

Tiedostatko yhteiskunnan vaikutuksen? Ympäristön vaikutuksen? Mitä olet oppinut siitä, millainen nainen on ja millainen ei? Mikä on tyttöjen väri ja mikä poikien? Nämä ovat täysin opittuja juttuja, jo sieltä pienestä pitäen. Onneksi nykyisin on tarjolla muunkinlaista ajatusmaailmaa.

Vierailija
168/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Paitsi jos käytös on sitten sellasta kaikkien miesten jutuille hihittämistä ja jokaiselle keimailua ja tekoavuttomuutta. Eli ei se laittautuminen vaan käytös. 

Vierailija
169/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittautuminen ei ärsytä. Se ärsyttää, jos siitä ulkonäöstä tulee koko elämänsisältö ja huomion saamisesta tärkein asia. 

Vierailija
170/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa naisista meikkaa, laittaa hiuksia ja pukeutuu. Missä välissä tästä tulee laittautumista?

Itsekin olen ikäni viipottanut vaikka minkälaisissa kuteissa ja meikeissä, eikä ikinä kukaan ole mitään kyräillyt. Itse vaan tykkään jos jollain on persoonallinen tyyli.

Varmaan sitä, että on tekoripset, tekokynnet, hiustenpidennykset, huulitäytteet, meikkiin käytetty tunti, aina korkokengät ja joku bodycon mekko tms., jne. Tai sitten ap viettää aikaa jossain, jossa muut naiset eivät lainkaan meikka ja pukeutuvat tyyliin navettahaalariin.

Vierailija
171/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kai luulisin? Meikkaan aika vähän eli ripsari,kulmakynä ja huulipuna. Olen kuullut kommentteja miks pitää aina olla meikkiä, pitääks aina meikata, miks meikkaat :D Vastaavasti jos olen ollut ilman meikkiä Näytät oudolta, Miks näytät tolta tänään :D Aivan järkyttävää. Niin tai näin niin ei oo ok! Kai ihmisiä ärsyttää lähinnä kaikki

Tuo johtuu siitä että ihmiset ovat tottuneet meikattuihin kasvoihisi. Sitten kun otat ne pois niin voitkin näyttää tosi erilaiselta. Jos ei meikkaa koskaan niin kukaan ei sano että näytätpä tänään erilaiselta 

Vierailija
172/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä. Paitsi jos käytös on sitten sellasta kaikkien miesten jutuille hihittämistä ja jokaiselle keimailua ja tekoavuttomuutta. Eli ei se laittautuminen vaan käytös. 

"PICK ME CHOOSE ME"

Ei tuollakaan olisi mitään väliä muuten, mutta siinä kohtaa ei enää jaksa kun tuollainen nainen samaan aikaan heittää muut naiset bussin alle ja myötäilee hihitellen jos joku näistä miehistä kommentoi jotain typerää naisista.

Vierailija
173/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko aivan varma, että muut suhtautuvat sinuun noin? Ihmisillä on tapana projisoida toisiin omia ennakkoluulojaan. Ehkä ihmiset katsovat pidempään, jos meikkisi tai vaatteesi kiinnostavat heitä.

Lisäksi ulkonäköä enemmän on kyse useimmiten käytöksestä. Esim tälläytynyt nainen, joka varta vasten korostaa kärttää huomiota saattaa ärsyttää. Ihan normaalisti käyttäytyvä saman näköinen taas ei herätä sen kummempaa tunnetta. On vain mukava nähdä, jos joku on löytänyt tyylinsä.

Eri, mutta jotkut ilmaisevat selkeästi suhtautumisensa niin ettei siitä oikein voi erehtyä.

Esimerkkinä: Suomessa en oikein aina tiennyt olenko tavallinen vai nätimpi koska täällä harvoin puhutaan ulkonäöstä. Lisäksi olin kiusattu monta vuotta mikä vääristi omaa ajatteluani itsestäni. Joskus lukiossa sellaisissa typerissä "Kuka on hotein top 10" tai vastaavissa äänestyksissä kuulin olleeni kärjessä mutta en oikein tiennyt mitä se tarkoittaa, jos mitään.

No, sitten menin maahan jossa ihmiset laittavat paljon painoarvoa ulkonäölle. Yhtäkkiä sain kuulla olevani kaunis jatkuvasti ja kuinka jotkut ovat kateellisia siitä ja tästä ominaisuudestani. En oikein tiennyt miten siihen pitäisi suhtautua joten yritin vain ohittaa asian kohteliaasti. Mutta huomasin silloin joistakin ihmisistä lähes välittömästi että he eivät pidä minusta vaikka eivät vielä edes tunteneet ja yritin olla mukava kaikille. Jotkut sanoivat ensitutustumisella jotain ulkonäöstäni, mutta sen jälkeen sivuuttivat olemassaoloni aina kun mahdollista. Jos sanoivat ikinä jotain, se oli melkein aina vain jotain ulkonäköön liittyvää. 

Joten kyllä, joskus ihmiset oikeasti ovat kateellisia ja suhtautuvat ikävästi kateuden kohteeseen. Ei se aina ole kuvitelmaa ja liian suuria luuloja itsestä. Itse en tosiaan ajatellut itsestäni mitään suurenmoista, vaikka Suomessakin on joskus tullut vastaan kateellisia (itse sanoivat). Tuo mitä sain kokea muualla oli vain niin paljon selkeämpää koska ulkonäköäni korostettiin ja siitä mainittiin minulle jatkuvasti täysin mihinkään liittymättä.

Vierailija
174/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ihmisen perustarpeisiin kuuluu sosiaaliset suhteet. Jokainen haluaa olla rakastettu ja jokainen on sen arvoinen."

On eri asia olla hyväksytty merkittävissä ihmissuhteissa ja toteuttaa itse sitä edes ymmärtämättä kulttuurisia odotuksia ja ulkonäköpaineita.

Tässähän oli nyt kyse kauniiden naisten syrjinnästä naisten keskuudessa. Ulkopuolisuuden tunne on ikävä ja merkittäviä ihmissuhteita on vaikea luoda silloin kun hyljeksitään. Itsekkin sanoin tuolla aikaisemmin että koen minulle riittävän sen että saan seuraa miehistä. Mies voi antaa minulle sellaista rakkautta ja toisinpäin, jota nainen ei.

Näin ruman naisen näkökulmasta kauniita naisia ei syrjitä vaan meitä rumempia. Me ei kelvata seuraksi naisille ja jätetään ryhmän ulkopuolelle.

Vierailija
175/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittautuminen ei ärsytä. Se ärsyttää, jos siitä ulkonäöstä tulee koko elämänsisältö ja huomion saamisesta tärkein asia. 

Mistä ihmeestä sinä tiedät mikä kenenkin elämänsisältö ja tärkeimmät asiat ovat? :D

Ketjussa on rivikaupalla näitä projektioita, joilla oma ärsytys oikeutetaan. Tuollaisten stereotypioiden viljelijät antavat kyllä itsestään aika hölmön kuvan. 

Vierailija
176/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tarkoittaa naista, joka herättää kateutta joissakin naisissa, mutta järjen kanssa asialla ei näytä olevan mitään tekemistä, ainakaan, jos tämän ketjun viestejä lukee.

Minua ei ärsytä kenenkään ulkoasu, katson kyllä joitakin ihmisiä eri syistä, koska voivat olla mielenkiintoisia. 

Vierailija
177/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Mitä se minulle kuuluu mihin ihmiset aikansa käyttävät. Itse arvostan enemmän luonnollisia ihmisiä, jotka eivät kiinnitä ulkonäköönsä sairaalloista huomiota. Kaunis on kaunis ilman laittautumistakin, ja toisaalta jos ei ole hirveän nätti, ei sekään asia laittautumalla olennaisesti muutu.

Vähän joskus ärsyttää naiset, jotka esim. laittavat naamaansa suhteettoman valtavat huulet tai leikkelevät muuten piirteensä sen saman geneerisen kauneusihanteen mukaiseksi, joka alkaa olla jo epidemia. Ei omanarvontunne eikä itsekunnioitus niistä operaatiosta kuitenkaan miksikään muutu. Jos et riitä itsenäsi, ihan sama paljonko leikkelet ja paklaat naamaasi. Ei ne korkokengätkään kenestäkään kaunista tai viisasta tee.

Vierailija
178/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä, koska itselleni on ihan se ja sama miltä muut ihmiset näyttävät. Jos siis perus siistejä ovat ja hygieniastaan huolehtivat.

Ennemminkin ehkä jopa säälittää kyseinen laittautuja, koska itsekin olen joskus ollut samanlainen ennen kuin tajusin että pintaa on ihan turha kiillottaa vaan sisin ratkaisee. Itse en todellakaan enää käyttäisi kallisarvoista aikaani peilin edessä kiillottaen jotain joka ei ole tärkeätä, käytän sen ajan mieluummin johonkin oikeasti oleelliseen.

Sinullehan tuo ulkoasu ei näytä pelkästään olevan tärkeää, vaan näyttää ratkaisevan kaiken, kommentistasi päätellen :D

Lisäksi käytät "laittautujia" myös oman paremmuutesi pönkittämiseen. Se ei anna kovin hyvää kuvaa sinun arvoistasi, että ajattelet rumasti muista ja moralisoit heidän ajankäyttöään. 

Monikin tässä ketjussa hyötyisi siitä, jos lukisi kommenttinsa uudemman kerran, koska he itse tekevät juuri sitä mistä syyttävät "laittautujia".

Vierailija
179/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"PICK ME CHOOSE ME"

Ei tuollakaan olisi mitään väliä muuten, mutta siinä kohtaa ei enää jaksa kun tuollainen nainen samaan aikaan heittää muut naiset bussin alle ja myötäilee hihitellen jos joku näistä miehistä kommentoi jotain typerää naisista.

Mitäs sinä tässä kommentissasi teet muuta kuin heität muita naisia bussin alle ja kommentoit typeryyksiä muista naisista, vain siksi, että he "laittautuvat". Älytöntä.

Vierailija
180/381 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, kuka sen kissan hännän nostaa?