Vinted kokemuksia
Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.
Kommentit (312)
Mulla tilanne, että ostaja ei ole vieläkään noutanut pakettia. Mennyt jo useampi päivä. Suomalainen asiakas kyseessä. Erittäin veemäistä, jos mulle tulee tästä mitään kustannuksia. Sen vielä ymmärrän jos paketti palautuu mulle ostajan kustannuksella noutamattomana.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma täällä, kolme päivää sitten olin yhteydessä Vintedin tukeen ja odottelen vastausta. Minulla 230€ rahaa siellä kiinni 😩😩
Laitoin heille pankkikortistani kuvan, kun pyysivät (piilotin kaikki muut paitsi neljä viimeistä numeroa)
Eli älkää Apple tilillä rekisteröitykö! Apple tili vaikuttaa kyllä myös todella huonolta ja tarpeettomalta. En ole lupaa sellaisen luomiseen Applelle edes antanut. Ihme homma.
Ei kai auta kun odotella ..
Saitko ikinä asiaa hoidettua ja sähköpostia muutettua? Pyysivät viestissään pankkikortista kuvaa niin, että neljä viimeistä numeroa näkyy + voimassaoloaika. Tuo neljä vikaa numeroa olisi ollut ok, mutta toi voimassaoloaika on min mielestä epäilyttävä.
Ei ole hoidettu vielä. 28.1 laitoin ekan viestin aiheesta. Eivät osaa sanoa kuinka kauan kestää vaihtaa 😣
Onko kellään tullut paketit takas noutamattomana? Tuossa aikasemmin joku kirjotti itselleen käyneen niin. Miten prosessi eteni? Mua tosissaan ärsyttää, jos joudun hakemaan postista myymäni hameen takas, pistämään sen uudelleen myyntiin, lähettämään sen uudelleen johonkin hornan tuuttiin ja uudelleen ostaja voi jättää paketin noutamatta ilman mitään seurauksia. Kyseessä on vielä semmonen tuote, joka oli tosi suosittu ja tykätty Vintedissä. Parissa päivässä yli 30 tykkäystä ja ostaja löytyi, mutta ei näköjään ollutkaan sitten kiinnostunut. Vetää mielen matalaksi. Olen yksityishenkilö enkä mikään Zalando jossa ollaan valmistauduttu asiakkaiden mielenmuutoksiin.
Mulla on kerran tullut paketti takaisin. Myin kengät ja lähetin ne ruotsiin, ostaja ei noutanut pakettia ja se tuli mulle takaisin. Itseasiassa se tuotiin mulle kotiovelle postin toimesta 😅 tästä ei tullut mulle mitään kuluja ja laitoin tuotteen uudelleen myyntiin. Ärsyttävää tietty että koko prosessissa meni aikaa reilu kuukausi (ehkä suomen sisäisessä nopeampi) ja lopulta tuote edelleen myymätön, mutta muuten ok kun itselle ei tullut kuluja.
Onko jotain kokemuksia Vinted näkyvyydestä? Joku sanoi että pitäisi lisätä tuotteita säännöllisesti myyntiin että omat kohteet pysyy näkyvillä. Mitä se tarkoittaa? tuote tai pari päivittäin, vai viikottain? Vai kerralla enemmän tavaraa?
Omia tuotteita lisätään tasasin väliajoin suosikiksi joten oletan niiden näkyvän ostajaehdokkaille. Lisäilen aika usein myyntiin jotain, mutta on ollut pitempiäkin taukoja jollon en ole lisännyt mitään.
Vintedissä kuvat ei lataudu, kun yritän lisätä tuotteen myyntiin. Olen yrittänyt kaikkea. Kirjauduin ulos ja sisään, kokeilin puhelimella ja tietokoneella. Aikasemmin ei mitään ongelmaa.
No nyt vaihtui sähköposti ja sain rahat siirrettyä tililleni menemään. Siirrossa voi mennä jopa 6 päivää, mutta uskon, että matkalla on.
Kaksi viikkoa ja päivä meni aikaa. Muistuttelin heitä muutaman päivän välein! Apple tili kannattaa ottaa pois käytöstä kokonaan!
Vintedissä näyttää olevan tällä hetkellä useampia bugeja. Mietin johtuuko tuo tuotteen lisäämisen mahdottomuus kohdallani uusista käyttöehdoista. Yritin äsken hyväksyä Vintedin uudet käyttöehdot, jotka tulevat voimaan 17.2.2025, mutta se ei kertakaikkiaan ole mahdollista. Tekstit pystyy lukemaan, mutta ei ole mitään nappia mitä painamalla osoitat suostumuksesi. Mikäli uusia käyttöehtoja ei hyväksy voi Vinted pidättää rahat myynneistäsi. Todella sekavaa nyt. Mulla on hirveesti tuotteita myynnissä, enkä tiedä kannattaako myyntiä alustalla enää jatkaa, mikäli en pysty hyväksymään uusia käyttöehtoja ajoissa.
Sama juttu. Luulin, että jätin jotain tekemättä ensikertalaisena. Mutta taitaa olla yleinen ongelma.
Tällä hetkellä ei pysty kuvia selaimen kautta laittamaan.
Olen testannut kahdella koneella ja useammalla selaimella.
Asiakaspalveluun olen asiasta ilmoittanut, mutta toistaiseksi he eivät ole ymmärtäneet ongelmaa vaan selittävät omaansa että pitää katsoa että kaikki on päivitetty ja että välimuistit ja evästeet tyhjennetty.
Eivät tosiaan ymmärrä. Kaikki toimi ennen hyvin ja nyt ei enää toimikkaan. Vika on siellä päässä. Toivottavasti tajuavat alkaa korjata ongelmaa pian..
Vierailija kirjoitti:
No nyt vaihtui sähköposti ja sain rahat siirrettyä tililleni menemään. Siirrossa voi mennä jopa 6 päivää, mutta uskon, että matkalla on.
Kaksi viikkoa ja päivä meni aikaa. Muistuttelin heitä muutaman päivän välein! Apple tili kannattaa ottaa pois käytöstä kokonaan!
Mulla on sama ongelma. Olitko heihin yhteydessä ihan vain tuon yleisen palautelomakkeen kautta? En löydä edes asiakaspalvelun yhteystietoja...
Vierailija kirjoitti:
Vintedissä kuvat ei lataudu, kun yritän lisätä tuotteen myyntiin. Olen yrittänyt kaikkea. Kirjauduin ulos ja sisään, kokeilin puhelimella ja tietokoneella. Aikasemmin ei mitään ongelmaa.
Mulla ihan sama ongelma. Ärsyttävää!
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä ei pysty kuvia selaimen kautta laittamaan.
Olen testannut kahdella koneella ja useammalla selaimella.
Asiakaspalveluun olen asiasta ilmoittanut, mutta toistaiseksi he eivät ole ymmärtäneet ongelmaa vaan selittävät omaansa että pitää katsoa että kaikki on päivitetty ja että välimuistit ja evästeet tyhjennetty.
Päivitys.
Nostan kädet ilmaan tämän asian suhteen.
Olen nyt useamman päivän keskustellut asiakaspalvelun kanssa tästä ongelmasta. He ovat pyytäneet kokoajan lisätietoja, mikä ei ole johtanut yhtään mihinkään.
Asiakaspalvelu ei vain voi myöntää, että vika on heidän sivustossaan vaan vikaa etsitään asiakkaasta. Eli kaikki joilla on ongelma kuvien laittamisessa Vintediin, vika on teissä ei Vintedissä.
Asiaa ei todellakaan auttanut se, että kerroin heille kokeilleeni kahdella eritietokoneella ja kolmella eri selaimella. Kaikki on päivitetty eli ei ole siitäkään kiinni. Löysin jopa heidän ohjeidensa mukaan virhekoodin minkä sivusto antaa, kun kuvia koittaa sinne ladata. Tuo virhekoodi, kun sen googletin tulee tieto, että vika voisi olla melkein missä vain, mutta suurin osa virheistä johtuu yleensä yrityksen verkkosivulla olevasta ongelmasta tai heidän serverillään olevasta ongelmasta.
Kerroin jopa että kuvat joita olen jo ilmoituksiini aikaisemmin ladannut, niin nekään ei toimi. Yritin siis monta kertaa heille sanoa ettei vika voi olla minun laitteissani tai kuvissani, mutta se ei vain mene sinne asiakaspalveluun jakeluun. Kerroin jopa, että olen huomannut muillakin olevan tätä ongelmaa ja taas sama. Eivät myönnä mitään.
Samaan aikaan kaikki kuvat kelpaavat ilman mitään ongelmia esim. Toriin.
No ehkä joku jaksaa vääntää tästä asiasta Vintedin kanssa enemmän tai sitten me vain odotellaan, että joku joskus korjaa vian.
Mulla sama ongelma!! Saitko jotenkin toimimaan?
Näyttää olevan persaukista porukkaa, kun esim. käyttämättömät vaatteet ei mene edes puolet halvemmalla, ovh:sta.
Onko joku laittanut tuonne kuvan henkkarista kun 1000 euron myynti on täyttynyt? Mä en vaan uskalla ja siellä on nyt kiinni melkein 200 euroa joita en saa ulos. Koko ajan uutisoidaan identiteettivarkauksista niin pistää mietityttämään. Laitoin viestiä Vintedin laadukkaaseen tukeen mutta toteavat siellä vain, että huoletta voi laittaa, tiedot eivät tallennu Vintediin vaan menevät suoraan Adyenille. No, voihan sitä mitä tahansa luvata ja sanoa...
Sama homma. En ymmärrä miksi meni Apple-tilille vaikka en käyttänyt sitä rekisteröitymiseen. Piti laittaa kuva perään, toivottavasti saan rahat ulos sieltä.