Vinted kokemuksia
Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.
Kommentit (769)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hurja. Postikulut nousseet taas. 3,29e nyt! Kohta varmasti 4 euroa. Mitä järkeä sit enää ostaa mitään.
Mitä? Siinäkö se syy että ei enää mitään saa myytyä? En osta mitään niin ei ole tullut huomattua pk nousua. Onhan siellä ollut kesällä 0€ pk jollekin toimitustavalle.
Kesällä meni hyvin kaupaksi mutta nyt on hiljentynyt. Tuostako johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hurja. Postikulut nousseet taas. 3,29e nyt! Kohta varmasti 4 euroa. Mitä järkeä sit enää ostaa mitään.
Mitä? Siinäkö se syy että ei enää mitään saa myytyä? En osta mitään niin ei ole tullut huomattua pk nousua. Onhan siellä ollut kesällä 0€ pk jollekin toimitustavalle.
Mulla kyllä tuntuu kauppa käyvän ihan normaalisti. Mutta voi olla, että nyt on ihmisillä korkeampi kynnys ostaa hetken mielijohteesta ja nyt harkitaan enemmän ja tarjotaan ja metsästetään kuka myy halvimmalla.
Vierailija kirjoitti:
Tökkiikö muilla sovelluksen ilmoitukset?
Ei ole ongelmia. Oletko päivittänyt sovelluksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kyllä tuntuu kauppa käyvän ihan normaalisti. Mutta voi olla, että nyt on ihmisillä korkeampi kynnys ostaa hetken mielijohteesta ja nyt harkitaan enemmän ja tarjotaan ja metsästetään kuka myy halvimmalla.
Se voi olla se normaali kaikille ihan eri määrä kauppoja. Vein itse vasta 3 pkt postiin mutta on hiljaista. Kun keväällä meni 6-10pkt viikossa. Kesällä oli jopa 0 pkt viikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei jotkut myyjät vastaa viesteihin vaikka ovat paikalla? Kysyin esim mittoja mekosta. Eivätkö he huomaa noita viestejä? Vinted ei kyllä taida ilmoittaa mitenkään, että viesti tullut?
Myyjät ei käytännössä joko halua vastata/vaivautua, taikka vastaavat paremmalla ajalla jos/kun pääsevät mittaamaan.
Tuote ollut 3 viikkoa. Luulis et haluais päästä siitä eroon. Myyjä myös luki viestini mutta mitään vastausta ei tullut.
Onko järkeä enää yrittää myydä pikkutavaraa /esim kausivaloja, joulukoristeita, menevätkö kaupaksi? Mietin kun yhden tuotteen postikulut jo 3,29e? Samalla hinnallahan haet jostain rustasta tokmannilta ja vielä uusia.
Vierailija kirjoitti:
Onko järkeä enää yrittää myydä pikkutavaraa /esim kausivaloja, joulukoristeita, menevätkö kaupaksi? Mietin kun yhden tuotteen postikulut jo 3,29e? Samalla hinnallahan haet jostain rustasta tokmannilta ja vielä uusia.
Ostaja voi ostaa monta tuotetta sinulta yksillä postimaksuilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaja voi ostaa monta tuotetta sinulta yksillä postimaksuilla
Juu mutta ei oo niiin paljon kamaa myynnissä :(
Vierailija kirjoitti:
Vain paljousalennuksella vaikka yleensä sen paljousalennuksen lisäksi halutaan pari tuotetta ilmaiseksi. Hävyttömäksi keräämiseksi jo mennyt tuokin homma.
Ensimmäinen tilaus jäi lähettämättä. Toki Vinted piti "ostajan turvaksi" ottaneen euronsa.
Skämi koko palvelu. Todennäköisesti luovat valeilmoituksia ja kynivät suojelurahoja.
Mä oletan, että toinen luukku aukesi vahingossa. Todennäkösesti paketin hakija sai omalla koodilla oman luukkunsa auki ja paketin sieltä. Voi itse soitella postiin tai kysellä kyseisen kaupan kassalta apua, mikäli pakettia ei saa noudettua. Pääasia, että se jäi sinne oikeaan paikkaan. Tätä nykyä olen lähtenyt hakemaan Postin paketit heti, kun viesti saapumisesta tullut luuriin. Toivoisin, että kohdallani toimittaisi juuri noin kuten itse toimin eli luukku kiinni ja paketti jää sinne, eikä lähde voron matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin noutamassa Vinted pakettiani pakettiautomaatista ja koodin annettuani aukesi kaksi luukkua. Olisin voinut ottaa toiselle kuuluvan paketin automaatista. Tarkastin tiedot ja suljin luukun. Toivottavasti paketin saajalle ei tullut viestiä "pakettisi noudettu", koska luukku aukesi. Posti kämmää tätä nykyä ihan huolella asioita. En soittanut asiakaspalveluun, koska A. Palvelunumeroon soittaminen maksaa ja B. Jonot pitkiä.
Voit ottaa yhteyttä postin chatissa, se ei maksa mitään. Voi tosin joutua hetken odottamaan.
Miten toivoisit itsellesi tehtävän samassa tilanteessa?Viimeksi jonotin 50 minuuttia, soitto maksoi lähes 11 euroa. Botti ei ymmärrä mitään. Aspaan en saanut yhteyttä muuten kuin puhelimitse. Kysyin vielä asiamiespostista, että mitäs nyt, ei tiedä. En enää jatkossa soittele ja kysele, selvittämiseen meni monta tuntia eikä ollut ilmaista. Ymmärrän hyvin, jos joku toinen ei jaksa tähän samaan rumbaan.
Mä oletan, että toinen luukku aukesi vahingossa. Todennäkösesti paketin hakija sai omalla koodilla oman luukkunsa auki ja paketin sieltä. Voi itse soitella postiin tai kysellä kyseisen kaupan kassalta apua, mikäli pakettia ei saa noudettua. Pääasia, että se jäi sinne oikeaan paikkaan. Tätä nykyä olen lähtenyt hakemaan Postin paketit heti, kun viesti saapumisesta tullut luuriin. Toivoisin, että kohdallani toimittaisi juuri noin kuten itse toimin eli luukku kiinni ja paketti jää sinne, eikä lähde voron matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei jotkut myyjät vastaa viesteihin vaikka ovat paikalla? Kysyin esim mittoja mekosta. Eivätkö he huomaa noita viestejä? Vinted ei kyllä taida ilmoittaa mitenkään, että viesti tullut?
Myyjät ei käytännössä joko halua vastata/vaivautua, taikka vastaavat paremmalla ajalla jos/kun pääsevät mittaamaan.
Tuote ollut 3 viikkoa. Luulis et haluais päästä siitä eroon. Myyjä myös luki viestini mutta mitään vastausta ei tullut.
Arvelen että moni ei yksinkertaisesti jaksa vastata kyselijöille. Tyypillinen kuvio kun menee näin:
joku kysyy tuotteesta jotain, vaikka tarkentavia mittoja tms -> kaivelet tuotteen esiin, mittaat, otat tarkentavia kuvia -> vastaat kyselijälle -> kyselijä ei koskaan palaa asiaan, ei edes kiitä lisätiedoista, eikä varsinkaan osta tuotetta
Etenkin jos kyseessä on joku edullisempi tuote niin moni ei jaksa vaivautua, kun on tottunut että homma menee kuten yllä kuvattu. Joku toinen tulee ja ostaa sen kympin tuotteen ilman lisäkysymyksiä.
Itse pyrin laittamaan kattavat kuvat ja mitat alun alkaenkin, ja jos joku haluaa lisää tietoa niin yleensä vastaan, mutta harvoin siitä jää mulle mitään käteen myyjänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla se normaali kaikille ihan eri määrä kauppoja. Vein itse vasta 3 pkt postiin mutta on hiljaista. Kun keväällä meni 6-10pkt viikossa. Kesällä oli jopa 0 pkt viikkoja.
Mulla on nyt elokuussa mennyt noin 5 pakettia viikossa, se on mulle tyypillinen tahti. Naisten vaatteita, lemmikkien tarvikkeita, käsityötarvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvelen että moni ei yksinkertaisesti jaksa vastata kyselijöille. Tyypillinen kuvio kun menee näin:
joku kysyy tuotteesta jotain, vaikka tarkentavia mittoja tms -> kaivelet tuotteen esiin, mittaat, otat tarkentavia kuvia -> vastaat kyselijälle -> kyselijä ei koskaan palaa asiaan, ei edes kiitä lisätiedoista, eikä varsinkaan osta tuotetta
Etenkin jos kyseessä on joku edullisempi tuote niin moni ei jaksa vaivautua, kun on tottunut että homma menee kuten yllä kuvattu. Joku toinen tulee ja ostaa sen kympin tuotteen ilman lisäkysymyksiä.
Itse pyrin laittamaan kattavat kuvat ja mitat alun alkaenkin, ja jos joku haluaa lisää tietoa niin yleensä vastaan, mutta harvoin siitä jää mulle mitään käteen myyjänä.
Ymmärrän mutta harmittaa koska ois just ollut kiva vaate :( Mutta mitään vastausta en saanut. Suosittelen kyl laittaan myyjille jonkinlaisia mittoja tuotekuvauksiin
Yhtäkkiä vaaditaan kaksivaiheista todennusta että pääsee edes katsomaan saldoa?
Voiko kukaan rehellisesti myöntää, että on jäänyt Vintediin koukkuun? Itse vähän... vähän
Vierailija kirjoitti:
Voiko kukaan rehellisesti myöntää, että on jäänyt Vintediin koukkuun? Itse vähän... vähän
Juu, mutta en ostamiseen vaan myymiseen. Mahtava fiilis kun pääsee eroon tavarasta joka on itselle käynyt tarpeettomaksi. Pakettien postitus on myös kiva rutiini, yhdensuuntainen matka pakettiautomaatille on 1,5 km joten saan 3 km kävelyn kun vien paketit.
Minua ei pieni tinkaamine haittaa ARVOKKAAMMISSA tuotteissa, jos vaikka (uutta vastaava) merkkivaate maksaa 35e, ok jos jokunkysyy kyytkö 32e (en aina tosin myy, jos vasta hetken ollut/kiinnostusta herättänyt)
Mutta sitä en ymmärrä, jos myyn (uutta vastaavaa) paitaa esim. 1,50e (vain koska haluan eroon, ja vielä huomattavasti edullisemmin mitä vastaavia myynnissä!) ja sitten joku kysyy myytkö 1e.
En myy, tuollainen, no, melkein jopa loukkaa. On siinä oma vaiva kuitenin paketoida ja viedä Postiin (vaikka lähellä onkin) ja sitten saa "euron palkaksi"...Mielummin sitten antaa jollekkin tutulle ilmaiseksi.
Noita edullisia mukana, kun aika usein joku joka ostaa jonkun kallimman, lisäilee myös edullisempia mukaan -->samalla vaivalla menee samaan pakettiin. Usein myös myyn edulliset paketteina, ewim, 4 t-paitaa 5e, ei euron kappale.
Ite asun 20km päässä kyliltä ja käytännössä noutoja mahdoton sopia tai edes tuonteja, eikä täältä löydy todellakaan kaikkea mitä tarvitsee. Toridiili on ok, mutta kallista sekin ja torissa käy kauppa uudistuksen jälkeen todella surkeasti.