Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinted kokemuksia

Vierailija
02.04.2024 |

Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.

Kommentit (567)

Vierailija
561/567 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman muutaman kymmenen myynnin kokemuksella:

- suomalaiset ostavat kaikkea halpaa (alle 15€ euron vaatteita)

- Puolaan ja Tanskaan menee kalliimmat merkkivaatteet, kalleimmat yli 200€

Kauppa käy kyllä kaiken kaikkiaan aika hyvin, ja pitäisi taas jaksaa kuvailla myytävää.

Ei vielä mitään isompaa säätöä missään kaupassa ja vaikka kovasti peloteltu, että paketteja jää noutamatta, ei vielä itselläni onneksi yhtään.

Vierailija
562/567 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Vinted:ssä näkyy useilla nännit vaatteiden läpi tai näkyy jopa "läpi"? Onko jokin myyntikikka vai mitä toi on?

En tiedä. Olen joskus raportoinut noita itsensä paljastelijoita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/567 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan puhu siitä, että vinted on tehty erittäin koukuttavaksi? Esim äitini on jäännyt koukkuun ostamiseen ja että pitää koko ajan tilailla "halpaa".

Toisaalta siellä saa todella nopeasti myyntikiellon. En ymmärrä näitä, jotka kertovat myyvänsä tuhansilla euroilla, kun itselle tulee myyntikielto jo 200 euron jälkeen ja tekoäly väittää myyntejäni kaupalliseksi toiminnaksi. Juu, vauvanvaatetta kokoa 62 ja 68 oli kaupan vähän yli 30 kpl ja sitä pidettiin ansaintatoimintana.

Vierailija
564/567 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että 10 euroo uudesta mekosta, takista tai bleiseristä on monille Vintedissä liikaa ja sit valitetaan ku 3 euron vaatteessa on käytönjälkiä. Joku perus h&m takki uutena maksaa helposti 40 euroo nykysin. Suosittelen ostamaan Vintedistä suosiolla sen muutaman euroo kalliimman vaihtoehdon, vaikka ei sekään takaa laatua, koska suurempi todennäkösyys onnistua. Mä en jaksa enää myydä mitään alle kympillä! Sitä halvemmat suoraan kaatikselle. Tuntuu niin turhalta kiikuttaa 1 euron kamaa postiin ja pakata ennen sitä.

Minua turhauttaa myös euron tavaroita pakata ja lähettää mutta kun ei luonne salli heittää mitään roskiin eikä kierrätyskeskus ota mitään vastaan tällä hetkellä. Ei edes lahjoittamalla löydy ottajaa torissa.

Siis saatko niitä euron tavaroita oikeasti myytyä, jos kukaan ei niitä ota edes ilmaiseksi?

Välillä jotain meneekin. Vintedissä erityisesti kun on alet käytössä useammalle tavaralle.

Vierailija
565/567 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Vintedissä ja Torissa myynnissä vain ne tuotteet mitä en enää ite tartte eli periaatteessa, vaikka ostaja huijais mua niin ei tunnu pahalta, koska haluan pääasiassa päästä tavarasta eroon. Toinen vaihtoehto on lahjoittaa, mutta Vinted ja Tori on siitä helpompia, ettei mun tartte kurvailla autolla lahjotuskirppiksille. Kävelen vaan lähimmälle Postille ja toimitan tavarat sinne. Tuolla taktiikalla olen tienannut jo useita tuhansia euroja vuosien saatossa. Keräilyharvinaisuudet kannattaa myydä kasvotusten niin saa ainakin rahat niistä.

Itse myyn vain tori.fissä ja nouto mahdollisuudella. Ei tarvitse postittaa ja ostaja saa tarkistaa tuotteen ennen ostoa. Ei tarvitse tapella jälkikäteen, oliko tuote kunnossa.

Postitus on helpompaa, kun ei tarvitse sopia noutoaikoja.  
Riskinä on myös, että noutaja on joku hullu tms.

Vierailija
566/567 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan puhu siitä, että vinted on tehty erittäin koukuttavaksi? Esim äitini on jäännyt koukkuun ostamiseen ja että pitää koko ajan tilailla "halpaa".

Toisaalta siellä saa todella nopeasti myyntikiellon. En ymmärrä näitä, jotka kertovat myyvänsä tuhansilla euroilla, kun itselle tulee myyntikielto jo 200 euron jälkeen ja tekoäly väittää myyntejäni kaupalliseksi toiminnaksi. Juu, vauvanvaatetta kokoa 62 ja 68 oli kaupan vähän yli 30 kpl ja sitä pidettiin ansaintatoimintana.

Ei kannata samanlaisia tuotteita ilmoittaa montaa ilmoitusta peräkkäin. Itsekin sain viikon bännit heti alussa kun laitoin monta ilmoitusta täysiä lankakeriä myyntiin. Kannattaa aina laittaa sekaisin eri tavaroita niin näyttää kodin irtaimistolta tai tekstiileiltä. Olen myynyt jo liki 700€:lla eikä vielä ole suljettu tiliä. 

Vierailija
567/567 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vintedissä saa tuotteen ilmaiseksi näin: Jos pakkauksessa, vaikka kyseessä olisi moneen kertaan käytetty pahvilaatikko, on ruttu nurkassa tai pieni reikä, riitauttamalla tuotteen Vinted päättää kaupan aina ostajan hyväksi, vaikka itse tuote on ehjä. Ostaja saa pitää tuotteen eikä sitä tarvi maksaa.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011994234.html

Tuon jos joku tekee kerrankin, minä lopetan myymisen ja teen kiukkuisen reklamaation ylläpidolle. Vaikka eipä niitä taida kiinnostaa pennin vertaa. Myyn sitten torissa tai huutonetissä vaikka niissä kauppa käykin tosi huonosti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi