Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinted kokemuksia

Vierailija
02.04.2024 |

Oletteko myyneet ja saaneet tavaraa kaupaksi Vintedissä? Myös ostokokemukset kiinnostaa. Tori vaikuttaa menetetyltä, joten voisi kokeilla muita vaihtoehtoja.

Kommentit (567)

Vierailija
541/567 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyviä kokemuksia kaupat käy hyvin ainoa miinus on itse vinted sovellus joka välillä tökkii ei suostu aina aukaisemaan koko sovellusta

Vierailija
542/567 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että 10 euroo uudesta mekosta, takista tai bleiseristä on monille Vintedissä liikaa ja sit valitetaan ku 3 euron vaatteessa on käytönjälkiä. Joku perus h&m takki uutena maksaa helposti 40 euroo nykysin. Suosittelen ostamaan Vintedistä suosiolla sen muutaman euroo kalliimman vaihtoehdon, vaikka ei sekään takaa laatua, koska suurempi todennäkösyys onnistua. Mä en jaksa enää myydä mitään alle kympillä! Sitä halvemmat suoraan kaatikselle. Tuntuu niin turhalta kiikuttaa 1 euron kamaa postiin ja pakata ennen sitä.

Minua turhauttaa myös euron tavaroita pakata ja lähettää mutta kun ei luonne salli heittää mitään roskiin eikä kierrätyskeskus ota mitään vastaan tällä hetkellä. Ei edes lahjoittamalla löydy ottajaa torissa.

Siis saatko niitä euron tavaroita oikeasti myytyä, jos kukaan ei niitä ota edes ilmaiseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/567 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme noissa tinkauksissa on? 😆 Siis ihan jees jos kalliimmasta tavarasta kyse. Mutta tänään katsoin tuotetta jossa hintapyyntö oli noin kolme euroa ja luki että siitä oli tehty kolme tarjousta! Siis tarjoaako ihmiset kolmen euron hinnasta 1,72 € vai mitä ihmettä. 🤣

Ei se kalliimpaa tuotetta myydessä ole sen kivempaa. 30 euron tuotteesta tarjottu 18,78 e kahden eri tarjoajan toimesta sekä yksi halusi 23 eurolla. En hyväksynyt mitään noista. Joskus annan parin euron alennuksen, mutta en tuotteista missä lähemmäs 30 tykkäystä. Mielestäni alle 20 euron tarjoaminen 30 euron merkkivaatteesta on ala-arvoista. Pitäis järjen äänen sanoa, että tuskin myyjä suostuu..

Vierailija
544/567 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vintedissä saa tuotteen ilmaiseksi näin: Jos pakkauksessa, vaikka kyseessä olisi moneen kertaan käytetty pahvilaatikko, on ruttu nurkassa tai pieni reikä, riitauttamalla tuotteen Vinted päättää kaupan aina ostajan hyväksi, vaikka itse tuote on ehjä. Ostaja saa pitää tuotteen eikä sitä tarvi maksaa.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011994234.html

Vierailija
545/567 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Vintedissä ja Torissa myynnissä vain ne tuotteet mitä en enää ite tartte eli periaatteessa, vaikka ostaja huijais mua niin ei tunnu pahalta, koska haluan pääasiassa päästä tavarasta eroon. Toinen vaihtoehto on lahjoittaa, mutta Vinted ja Tori on siitä helpompia, ettei mun tartte kurvailla autolla lahjotuskirppiksille. Kävelen vaan lähimmälle Postille ja toimitan tavarat sinne. Tuolla taktiikalla olen tienannut jo useita tuhansia euroja vuosien saatossa. Keräilyharvinaisuudet kannattaa myydä kasvotusten niin saa ainakin rahat niistä.

Vierailija
546/567 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuhan se joskus pöljältä lähteä postittaan jotain mistä saa itse euron. En edes tiedä miksi tein noin. Kai oli sitten tylsää. 

Vierailija
547/567 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vintedissä on ostajissa todella suurta hajontaa. Joillakin ei ole ymmärrystä siitä, että jos ostat käytetyn tuotteen edullisesti (etenkin jos tinkaat pilkkahinnaksi) netistä, odotusten tulee olla sen mukaiset. Jos haluaa kaikin puolin tasokkaan ostokokemuksen, niin voi maksaa sen 8-kertaisen summan upouudesta.

Käytetyssä on yleensä jonkinlaista käytönmerkkiä (järki tämän jo sanoo), vaikkei ilmoituksessa kaikkea erikseen ilmoitettaisikaan. Eikä pilkkahintaan tingattua vaatetta ruveta sisäpuolelta huolella tarrarullaamaan...

Vierailija
548/567 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin joskun jonkun topin joka oli kokoa S mutta kaula -aukko oli tosi lörppä ainakin koko XXL... jos oisin ollut rehellinen myyjä oisin kyl laittanut tuosta tiedon,  mutta ymmärrän, että rahat halutaan saada...

Vierailija
549/567 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vintedissä on ostajissa todella suurta hajontaa. Joillakin ei ole ymmärrystä siitä, että jos ostat käytetyn tuotteen edullisesti (etenkin jos tinkaat pilkkahinnaksi) netistä, odotusten tulee olla sen mukaiset. Jos haluaa kaikin puolin tasokkaan ostokokemuksen, niin voi maksaa sen 8-kertaisen summan upouudesta.

Käytetyssä on yleensä jonkinlaista käytönmerkkiä (järki tämän jo sanoo), vaikkei ilmoituksessa kaikkea erikseen ilmoitettaisikaan. Eikä pilkkahintaan tingattua vaatetta ruveta sisäpuolelta huolella tarrarullaamaan...

Mulle tuli joskus kulahtaneita paitoja. Niissä oli deodoranttipinttymät kainaloissa, klooritahtaa ja pientä reikää.

Kuntoluokitus oli "hyvä" eikä noita nähnyt kuvissa. Just katsoi kenkiä, oli linttaan astut, kuluneet ja likaiset. Kunto "hyvä".

Useat myyjät laittaa kuntoluokitukset aivan liian ylös. Miksi?

Toisaalta vasta tuli ihan uudenveroisia paitoja missä ei sit mitään käytön jälkeä samalla luokituksella, tämä on tosin hyvin harvinaista.

Ei kukaan odota kirpparilla uudenveroisia mutta en itse ainakaan kehtaisi edes laittaa myyntiin nukkaantunutta, likaista ja loppuunkukutettua varsinkaan tuolla luokituksella. Kyllä se olis sit jo hyvinkin virheeellisessä kunnossa.

Ja kyllä mä siistin halvatkin tavarat jos jotain siistimistä on. Miten ihmiset edes kehtaa laittaa mitään myyntiin ilman pesua?

Tosi paljon tulee vastaan näitä "uudenveroinen mutta pieni tahra, saattaa lähteä pesussa" 🤦

Vierailija
550/567 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuhan se joskus pöljältä lähteä postittaan jotain mistä saa itse euron. En edes tiedä miksi tein noin. Kai oli sitten tylsää. 

Kyllä mulle ne muutamat eurotkin kelpaa. Pakkausmateriaalia saan töistä ilmaiseksi ja postituspaikka on matkan varrella

Vierailija
551/567 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oon monesti nähnyt noita lappuja "ostakaa tää oon köyhä" ihme ku vinted ei anna banneja tommosille

Vierailija
552/567 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oon monesti nähnyt noita lappuja "ostakaa tää oon köyhä" ihme ku vinted ei anna banneja tommosille

Oletko yrittänyt raportoinut noita?

Vierailija
553/567 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri postittamassa euron tuotteen

Vierailija
554/567 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan puhu siitä, että vinted on tehty erittäin koukuttavaksi? Esim äitini on jäännyt koukkuun ostamiseen ja että pitää koko ajan tilailla "halpaa".

Vierailija
555/567 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä voisi myydä oikeasti hyviä vaatteita? Mutta ei luksusmerkkejä. Sellaisia Ted Bakeria, Mujia, COSia... tavallisia, hyviä ja siistejä mutta ei itselleni enää sopivia.

Auttakaa!

Tori.fi

Vierailija
556/567 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Vinted:ssä näkyy useilla nännit vaatteiden läpi tai näkyy jopa "läpi"? Onko jokin myyntikikka vai mitä toi on?

Vierailija
557/567 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä voisi myydä oikeasti hyviä vaatteita? Mutta ei luksusmerkkejä. Sellaisia Ted Bakeria, Mujia, COSia... tavallisia, hyviä ja siistejä mutta ei itselleni enää sopivia.

Auttakaa!

Tori.fi

Itse käytän myös vain Toria vaatteiden ja tavaroiden myymiseen sekä ostamiseen. Lisäksi ostettaessa kun katsoo oman alueen ilmoitukset niin säästyy postikulut, kun voi käydä noutamassa. Postikulut nostaa kuitenkin aika paljon tuotteen hintaa.

Vierailija
558/567 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Vintedissä ja Torissa myynnissä vain ne tuotteet mitä en enää ite tartte eli periaatteessa, vaikka ostaja huijais mua niin ei tunnu pahalta, koska haluan pääasiassa päästä tavarasta eroon. Toinen vaihtoehto on lahjoittaa, mutta Vinted ja Tori on siitä helpompia, ettei mun tartte kurvailla autolla lahjotuskirppiksille. Kävelen vaan lähimmälle Postille ja toimitan tavarat sinne. Tuolla taktiikalla olen tienannut jo useita tuhansia euroja vuosien saatossa. Keräilyharvinaisuudet kannattaa myydä kasvotusten niin saa ainakin rahat niistä.

Itse myyn vain tori.fissä ja nouto mahdollisuudella. Ei tarvitse postittaa ja ostaja saa tarkistaa tuotteen ennen ostoa. Ei tarvitse tapella jälkikäteen, oliko tuote kunnossa.

Vierailija
559/567 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypeillä ei ole rahaa maksaa 10 euroa vaan tingataan johonkin 7,40 euroon. Menee hermo!

Yhdellä tuotteella 60 sydäntä ja silti vaan tingataan!

Just tingattiin 4,90 paita neljään euroon :D

Minä sain 1,50€ kirjasta tarjouksen 1€ 😄

Mutta moni miettii, että postikulut nostaa hintaa, siksi on tingattu. Tämä yksi syy miksi itse en postita mitään. Myyn vain noudolla tori.fi. Vintediä en käytä.

Vierailija
560/567 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän väliä on juttua lehdessä Vintedissä. Viimeksi eilen.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000012069810.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän