Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikea suhde, en osaa otsikoida paremmin, en tiedä mikä tilanne on

Vierailija
02.04.2024 |

Minulla hajoaa pää, kun en tiedä milloin mies on taas "jättänyt" minut ja milloin on tosissaan. Minä yritän aina selvittää asiat ja erota niin, että se on selkeää. Tällä hetkellä en todellakaan tiedä onko mies vihainen vai eronnut vai mitä. Sen tiedän, että hän on lukuisia kertoja "ollut eroamassa" minusta ja sitten taas palannut takaisin, vain suuttuakseen pian uudestaan ja sama kaava jatkuu. En luule sellaisen olevan tervettä, mutta olemme avautuneet kaikenlaisista traumoista heti alussa ja ymmärrän mistä tuo sekoilu johtuu.

Lisäksi tiedän sen, että mies kuvitteli omiaan yhdessä asiassa, suuttui ja blokkasi minut. Ei antanut edes vastata ensin.

Tätä epävakaata jätän, enpäs jätäkään-juttua on toistunut niin monta kertaa etten voi enää tietää mitä hän milloinkin oikeasti tarkoittaa.

Kommentit (327)

Vierailija
161/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että te molemmat blokkailette toisianne vihaisena? :D  alkaa kuvio hahmottumaan pikkuhiljaa. Kaksi narsistia tapasivat toisensa. Ap vaan kiven kovaa väittää että mies on se hullu eikä hänen omassa käytöksessään ole mitään korjattavaa.

Vierailija
162/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksette ymmärrä: minä päätän itse asioistani. Päätän itse haluanko olla jonkun kanssa vai en. Se, että odotan vastausta ei tarkoita mitään muuta kuin että haluan vastauksen. Vastauksen siihen, että mitä mies ajattelee. Ymmärrättekö, että se vastaus auttaa minua. Jos mies pysyy itsepintaisesti tietyissä käytösmalleissaan, minun on tuhat kertaa helpompaa jättää hänet menneisyyteen. 

Päällimmäisenä on OMA ETUNI. Jos mies sanoisi, että hän on kohdellut minua huonosti ja haluaisi muuttaa asian, voisin antaa hänelle mahdollisuuden. Sitä ei ehkä tapahdu, mutta sanoinkin että JOS.

Emme ymmärrä siksi, että olet saanut mieheltä useita vastauksia ja silti edelleen odotat jotain muita vastauksia. Voihan sitä hakata päätään seinään ja ihmetellä sitten toistamiseen miksi pää

Mitä useita vastauksia? Ai vihaisena tehdyt estot, jotka on myöhemmin poistanut? Samalla tavalla olen itsekin tehnyt.

Hei, ette te kaksi pipiä saa aikaiseksi kunnollista suhdetta. 

Jos tuollainen tapahtuisi, se ei ole mikään, rakastan sinut ehjäksi vaan se, että molemmat menevät terapiaan itsensä vuoksi, ei toisen eikä suhteen. Ja tekevät älyttömästi työtä itsensä eteen ja sitten, jos vielä haluavat toisensa niin sen yhteisen suhteen eteen. Niin se menee, eikä mun kristallipallossa näy teille tuollaista tulevaisuutta, koska tuo on todella, todella harvinaista ja vaatii ihan älyttömän duunin ja kykyä reflektoida omaa käytöstään. 

Narsisti on muuten narsisti terapian jälkeenkin, vaikka saattaa käyttäytyä paremmin. Mieltä se ei kuitenkaan muuta normaaliksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että te molemmat blokkailette toisianne vihaisena? :D  alkaa kuvio hahmottumaan pikkuhiljaa. Kaksi narsistia tapasivat toisensa. Ap vaan kiven kovaa väittää että mies on se hullu eikä hänen omassa käytöksessään ole mitään korjattavaa.

Missä kohdassa sanoin, että minussa ei ole mitään korjattavaa? 

Vierailija
164/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin  jo hetken että minä olen kirjoittanut tänne. Itselläni hyvin samanlainen tielanne ja mies. 

Olen jo uupunut tähän ettei voi oikeasti luottaa ja koko ajan saa olla varpaillaan.

Mun mies on narsisti ja johtuu siitä. Oon selviytynyt olemalla hieman etäisempi ja en näytä pettymystäni kun toinen "jättää". Joku päivä se vielä tapahtuu lopullisesti.

t läheisriippuvainen

Vierailija
165/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme molemmat blokkailleet toisiamme. Se ei tarkoita yhtään mitään paitsi sitä, että olemme olleet vihaisia. Tällä hetkellä haluaisin vain tietää mitä mies ajattelee. Siinä kaikki. Mitä hän ajattelee. Miten saatte tämän käännettyä niin, että mies päättää asiat minun puolestani?!

Hän ajattelee ettei häntä kiinnosta hevon vi tu n vertaa sinun tunteesi, ajatuksesi ja elämäsi eikä hän halua kuulla sinusta hiiskaustakaan.

Just näin. Hän saattaa myös tuntea nautintoa siitä ajatuksesta, että ap on hädissään jäätyään yksin. Tai tuntee kihelmöintiä siitä, että tietää saavansa ap:n takaisin. Mutta todennäköisimmin ei suo ap:lle ajatustakaan, poissa silmistä, poissa mielestä ja blokattu. Hän viestittelee tai paneskelee

No sinähän et häntä tunne. Ei todellakaan paneskele muiden kanssa, hohhoijaa. Tuskin edes viestittelee. Enkä ole hädissäni, mutta voihan sen totuuden noinkin tietysti muunnella. En myöskään ole sanonut, että suhde jatkuu minun puolestani. Olen sanonut selkeästi, että minulla on ehdot.

Sinulla on vaaleanpunaiset lasit todella tiukasti kiinni päässä. Sinulle on sanottu tässä kymmeniä kertoja, mutta silti haluat uskoa omaan haavemaailmaasi. Ei se mitään, traumatausta sen tekee, tiedän, olen itsekin traumataustainen ja opettelemalla opetellut näkemään todellisuuden. Ja tässä tapauksessa se on ihan muuta kuin se, mitä sinä haluat uskoa. 

Vierailija
166/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus aloittajalta:

"Niin, olemme edelleen molemmat blokkailleet toisiamme ja poistaneet eston myöhemmin.

Olen erittäin tietoinen siitä, että erolla uhkaaminen on henkistä väkivaltaa ja manipulointia. Siksi olen käskenyt sen lopettamaan.

En ole tyhmä."

Jos sinäkin olet harrastanut tuollaista blokkailuleikittelyä, niin et ole kovin tasapainoinen itsekään. Ihmiset saattavat ihastua toisiinsa myös sen vuoksi, että heidän TRAUMANSA sopivat tavalla tai toisella yhteen. 

Jos mies traumojensa vuoksi käyttää henkistä väkivaltaa ja manipulointia, se ei lopu käskemällä. Se loppuu vasta sitten, kun hän käsittelee ne traumansa, koska vasta sitten hän kykenee näkemään mitään vikaa omassa toiminnassaan.

Ja näiden viestiesi perusteella et ehkä ole tyhmä, mutta kieltäydyt päättäväisesti näkemästä tilanteen tosiasioita. Et ehkä tyhmä, mutta sokea OMALLE toiminnallesi. 

Lisäksi: Jos olet saman asian käskenyt lopettamaan useita kertoja ja mies ei ole silti lopettanut, hän on huomannut että käskyyn ei sisälly mitään sanktioita, eli vaikka kuinka käskytät, et katkaise kaikkea yhteydenpitoa vaikka käskyäsi ei totella. Jatkossakin hän tulee kaiken käskytyksen tästä syystä ohittamaan piittaamatta.

Vierailija
167/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti narsisti ja epävakaa. Sam Vakninin kanavalta Youtubesta löytyisi ap:lle vastaukset. 

Vierailija
168/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin  jo hetken että minä olen kirjoittanut tänne. Itselläni hyvin samanlainen tielanne ja mies. 

Olen jo uupunut tähän ettei voi oikeasti luottaa ja koko ajan saa olla varpaillaan.

Mun mies on narsisti ja johtuu siitä. Oon selviytynyt olemalla hieman etäisempi ja en näytä pettymystäni kun toinen "jättää". Joku päivä se vielä tapahtuu lopullisesti.

t läheisriippuvainen

Uuvuttavaa se kyllä on. Siksi sitä odottaa jotain viimeistä silausta. Jos hän sanoisi suoraan esim. että "En ole tehnyt mitään väärää enkä aio tehdä sitä mitä toivot", olisi erittäin helppoa unohtaa koko tyyppi. 

Vierailija
169/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohdassa sanoin, että minussa ei ole mitään korjattavaa? 

MIkset korjaa sitä vaan odotat, että mies rakastaa sinut ehjäksi?

Vierailija
170/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole missään vaiheessa sanonut, että minulla ei ole TRAUMOJA. 

Vierailija
171/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t läheisriippuvainen

Olet kai hoidossa? Kaivaudu syvemmälle self helpiin! Saat voimasi takaisin, kun irrotat suhteesta. 

Vierailija
172/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala kertoilemaan tänne miehen ongelmia, koska en tiedä ketkä täällä juttuja lukevat. Tietoinen olen niistä kuitenkin.

Vierailija
173/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin seinälle yrittäis puhua... Homma tulee jatkumaan ihan samanlaisena ihan miten paljon järkeä täällä yritetään puhua. Älkää kyllä hahmottumaan, että ap on ihan yhtä epäterve ja huonosti käyttäytyvä kuin miehensäkin.

Vierailija
174/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei koskaan vastannut onko kyseessä alkoholisti?

Taitaa molemmat olla. Kuulostaa tuo sekoilu ihan samalta kuin Matilla ja Mervillä  tai tuksulla ja artolla. Rakastaa, ei rakasta. Ja sitten blokkaillaan ja taas alusta. 

Vierailija
175/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t läheisriippuvainen

Uuvuttavaa se kyllä on. Siksi sitä odottaa jotain viimeistä silausta. Jos hän sanoisi suoraan esim. että "En ole tehnyt mitään väärää enkä aio tehdä sitä mitä toivot", olisi erittäin helppoa unohtaa koko tyyppi. 

Eivät ne koskaan sano. Se vaan menee niin. Se duuni on tehtävä itse ja yksin. Nollakontakti ja itsensä hoitaminen ja narsistin pitäminen poissa elämästä on ainoa vaihtoehto. 

Vierailija
176/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo todellakin tilanne, jossa hajoaa pää. 

Sinussa ja suurimmassa osassa kommentoijia on perustavanlaatuinen ero.

Sinä haluat lopettaa pään hajoamisen keskustelemalla ja mahdollisesti, jos toinen lupaa muuttaa käytöstään, jatkamalla suhdetta. Tässä annat vallan toiselle päättää mitä hän vastaa ja milloin. Voi olla, että pään hajoaminen loppuu tai voi olla, että ei lopu.

Suurin osa kommentoijista ei anna valtaa toiselle. He eivät jää odottelemaan tai vaatimaan keskusteluyhteyttä eikä miehen vastauksella ole heille väliä. He ovat tehneet päätelmänsä itse miehen käytöksen perusteella. Heille tuollainen ei sovi ja he poistuvat ihan itse suhteensa. Kirpaisee, mutta pään hajoaminen loppuu varmasti.

Vierailija
177/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei koskaan vastannut onko kyseessä alkoholisti?

Taitaa molemmat olla. Kuulostaa tuo sekoilu ihan samalta kuin Matilla ja Mervillä  tai tuksulla ja artolla. Rakastaa, ei rakasta. Ja sitten blokkaillaan ja taas alusta. 

Älä sinä ala minua alkoholistiksi nimittelemään. Äärimmäisen harvoin juon.

Ap

Vierailija
178/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t läheisriippuvainen

ONHAN se mies sanonut sen teoillaan, mutta et vaan tajua. 

Vierailija
179/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä ole missään vaiheessa sanonut, että minulla ei ole TRAUMOJA.

Ja yrität pakottaa toisen traumatisoituneen ihmisen hoitamaan omat traumasi ja vaihtokauppana hoitaisit hänen. Mutta kun ei se mene niin. Tuo on avain sairaaseen suhteeseen, kuten nyt näet. 

Vierailija
180/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo todellakin tilanne, jossa hajoaa pää. 

Sinussa ja suurimmassa osassa kommentoijia on perustavanlaatuinen ero.

Sinä haluat lopettaa pään hajoamisen keskustelemalla ja mahdollisesti, jos toinen lupaa muuttaa käytöstään, jatkamalla suhdetta. Tässä annat vallan toiselle päättää mitä hän vastaa ja milloin. Voi olla, että pään hajoaminen loppuu tai voi olla, että ei lopu.

Suurin osa kommentoijista ei anna valtaa toiselle. He eivät jää odottelemaan tai vaatimaan keskusteluyhteyttä eikä miehen vastauksella ole heille väliä. He ovat tehneet päätelmänsä itse miehen käytöksen perusteella. Heille tuollainen ei sovi ja he poistuvat ihan itse suhteensa. Kirpaisee, mutta pään hajoaminen loppuu varmasti.

Ei se tuosta noin vain lopu. Minulla on taipumusta jossitteluun. Tämäkin viimeisin juttu lähti miehen omasta kuvitelmasta, johon ei edes odottanut vastaustani, vaan blokkasi uskoen omiin kuvitelmiinsa minusta.

Jos antaisin asian olla tällaisen jälkeen (että mies on omissa kuvitelmissaan), niin varmasti sorrun jossitteluun ennemmin tai myöhemmin. Ongelma ei ratkea, vaan muuttaa muotoaan.