Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikea suhde, en osaa otsikoida paremmin, en tiedä mikä tilanne on

Vierailija
02.04.2024 |

Minulla hajoaa pää, kun en tiedä milloin mies on taas "jättänyt" minut ja milloin on tosissaan. Minä yritän aina selvittää asiat ja erota niin, että se on selkeää. Tällä hetkellä en todellakaan tiedä onko mies vihainen vai eronnut vai mitä. Sen tiedän, että hän on lukuisia kertoja "ollut eroamassa" minusta ja sitten taas palannut takaisin, vain suuttuakseen pian uudestaan ja sama kaava jatkuu. En luule sellaisen olevan tervettä, mutta olemme avautuneet kaikenlaisista traumoista heti alussa ja ymmärrän mistä tuo sekoilu johtuu.

Lisäksi tiedän sen, että mies kuvitteli omiaan yhdessä asiassa, suuttui ja blokkasi minut. Ei antanut edes vastata ensin.

Tätä epävakaata jätän, enpäs jätäkään-juttua on toistunut niin monta kertaa etten voi enää tietää mitä hän milloinkin oikeasti tarkoittaa.

Kommentit (327)

Vierailija
141/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jos vihjailet miehelle samalla tavalla kuin täällä voivasi tosta noin vain ottaa uuden miehen halutessasi, niin voisko olla siitä suutahtanut? 

No viimeisimmäksi hän keksi, että haikailen muita miehiä. Ei odottanut edes vastaustani, vaan päätteli olevansa oikeassa ja blokkasi minut. Sitä epäilenkin, että on suuttunut mutta ei haluaisi erota. 

Jos sinulle selviää että mies on suuttunut ja siksi sekoilee noin, onko asia siis ok? Jatkat suhdetta jos kyse on vain suuttumuksesta, ei oikeista eroaikeista?

Minulle riittäisi yksi kerta moista suuttumusta ja suhde olisi siinä. Ei se viha tyhjästä tule vaan miehen päästä, joka vaikuttaa sairaalta.

Jos olisi valmis tekemään töitä tuon käytöksensä eteen, voisin harkita jatkoa. 

Sinä elät jossain laa-laa-maassa. Tajuatko, että tuo vaatii vuosien työstämisen ja siltikin tulee niitä huonoja käytöksiä toista kohtaan. Ihan turha jäädä itseään siihen rikkomaan. Yleensä miehillä ei edes ole motivaatiota asioiden muuttamiseen, koska se heidän käytöksestään kärsivä on se nainen eikä hän itse. 

Vierailija
142/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nimenomaan yritän parhaani mukaan vältellä tuollaisia miehiä. 

Terv. Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole jättänyt minua ainakaan aiemmin. Ymmärtäkää. On uhonnut. 

Minä olen myös blokkaillut häntä moneen otteeseen.

Tälläkään hetkellä tuskin on jättänyt. Uskoisin hänen sanoneen sen suoraan. Tällä hetkellä uskon hänen olevan vihainen niistä uskomuksistaan (että minä haikailen muiden perään, vaikken haikaile edes.)

Jatkuu.

Vierailija
144/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen perusteella kuulostaa jonkin verran suhteelta, jonka lopetin juuri siksi, että vaikka mies tiesi kaikki traumansa jotka hänen käytökseensä vaikuttivat - molempien traumoista tuli  keskusteltua aika paljonkin - hän kieltäytyi käsittelemästä niitä, mikä teki sen että hän sitten oksensi niitä minun päälleni asiattomana käytöksenä, esim. juurikin kuvitelluista asioista suuttumisena.

Sinun kohdallasi vaikuttaisi vähän samalta ja sitä, että toinen suostuu omat traumansa käsittelemään, ei kannata odottaa jos ei näytä siltä että sitä toista se kiinnostaisi. Ja niin kauan kun ne traumat eivät ole käsitellyt, jatkuu niiden aiheuttama asiaton kohtelu sinua kohtaan. 

Minä jaksoin yrittää kolme kertaa saman ihmisen kanssa suhdetta ja lopulta sitten pistin poikki kun asiattomuudet jatkuivat.

Ja kuten toinen vastaaja sinulle totesi: Se että odottelet blokkauk

Enpä edelleenkään suostu. Minä suostun keskustelemaan. Se ei tarkoita mitään muuta kuin keskustelua. Olen jo monta kertaa ajatellut, että minun olisi paljon parempi ilman häntä.

No, sinun on parempi ilman häntä, joten heivaa hänet elämästäsi. Haluatko pilata elämäsi niin, että saat taas yhden trauman lisää? 

Tässä olen itse toipumassa tuollaisesta sekopäämiehestä. Hänen kaikki eksänsä menettävät mielenterveytensä ja suuri osa myös työkykynsä ja vaatii aikaa ja työtä saada oma terveys takaisin. 

LÄHDE. ÄLÄKÄ SUOSTU PUHUMAAN HÄNEN KANSSAAN. IKINÄ. MISTÄÄN.

Vierailija
145/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlaisessa tilanteessa keskittyisin vain omaan elämääni ja jättäisin miehen oikuttelemaan keskenään.

Toimisin niin, että en tarvitsisi mitään tuollaiselta ihmiseltä. Toimisin myös niin, että en itse antaisi tuollaiselle mitään, en aikaani missään muodossa.

Huom! Keskenään tarkoitaa, että kaksi henkilöä tai useampi henkilö ovat jossain keskenään. Tarkoitit varmaan, että jos olisit samassa tilanteessa, jättäisit miehen oikuttelemaan itsekseen (yksin, yksinään).

Vierailija
146/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksette ymmärrä: minä päätän itse asioistani. Päätän itse haluanko olla jonkun kanssa vai en. Se, että odotan vastausta ei tarkoita mitään muuta kuin että haluan vastauksen. Vastauksen siihen, että mitä mies ajattelee. Ymmärrättekö, että se vastaus auttaa minua. Jos mies pysyy itsepintaisesti tietyissä käytösmalleissaan, minun on tuhat kertaa helpompaa jättää hänet menneisyyteen. 

Päällimmäisenä on OMA ETUNI. Jos mies sanoisi, että hän on kohdellut minua huonosti ja haluaisi muuttaa asian, voisin antaa hänelle mahdollisuuden. Sitä ei ehkä tapahdu, mutta sanoinkin että JOS.

Vierailija
147/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme molemmat blokkailleet toisiamme. Se ei tarkoita yhtään mitään paitsi sitä, että olemme olleet vihaisia. Tällä hetkellä haluaisin vain tietää mitä mies ajattelee. Siinä kaikki. Mitä hän ajattelee. Miten saatte tämän käännettyä niin, että mies päättää asiat minun puolestani?!

Vierailija
148/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksette ymmärrä: minä päätän itse asioistani. Päätän itse haluanko olla jonkun kanssa vai en. Se, että odotan vastausta ei tarkoita mitään muuta kuin että haluan vastauksen. Vastauksen siihen, että mitä mies ajattelee. Ymmärrättekö, että se vastaus auttaa minua. Jos mies pysyy itsepintaisesti tietyissä käytösmalleissaan, minun on tuhat kertaa helpompaa jättää hänet menneisyyteen. 

Päällimmäisenä on OMA ETUNI. Jos mies sanoisi, että hän on kohdellut minua huonosti ja haluaisi muuttaa asian, voisin antaa hänelle mahdollisuuden. Sitä ei ehkä tapahdu, mutta sanoinkin että JOS.

Emme ymmärrä siksi, että olet saanut mieheltä useita vastauksia ja silti edelleen odotat jotain muita vastauksia. Voihan sitä hakata päätään seinään ja ihmetellä sitten toistamiseen miksi pää särkee, mutta ei niin ehkä kannata tehdä.

Vierailija
149/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin jo, että tutustu narsismiin. Narsisti ei ikinä anna toiselle sitä, mitä toinen oman mielenrauhansa vuoksi tarvitsisi eikä etenkään päätöstä asioihin, koska haluaa pitää oven auki jotain myöhempää ilmestymistä varten. Googlaa tai laita youtuben hakuun: why the narcissist never gives you a closure.

Se on ihan sairaan vaikeaa, mutta sinun ainoa mahdollisuutesi on luovuttaa ja tajuta, että sinun oma etusi on jättää tuo mies ja jatkaa elämääsi niin, että hän ei ole mikään osa sinun maailmaasi, todellisuudessa tai ajatuksissa. 

Vierailija
150/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme molemmat blokkailleet toisiamme. Se ei tarkoita yhtään mitään paitsi sitä, että olemme olleet vihaisia. Tällä hetkellä haluaisin vain tietää mitä mies ajattelee. Siinä kaikki. Mitä hän ajattelee. Miten saatte tämän käännettyä niin, että mies päättää asiat minun puolestani?!

Hän ajattelee ettei häntä kiinnosta hevon vi tu n vertaa sinun tunteesi, ajatuksesi ja elämäsi eikä hän halua kuulla sinusta hiiskaustakaan.

Vierailija
151/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On melko todennäköistä, että mies ei tule myöntämään käytöksensä asiattomuutta niin kauan, kuin ne traumat jotka sen asiattoman käytöksen aiheuttavat, ovat käsittelemättäö. Ja saattaa olla, että hän ei koskaa halua niitä käsitellä. 

Jotta hän pystyisi myöntämään kohdelleensa sinua asiattomasti, hänen täytyisi olla jo toipunut niistä traumoistaan, koska vasta sen työskentelyn kautta hän itse kykenisi näkemään sen, että hänen toimintansa todellakin on ollut asiatonta. 

Tällä hetkellä hän EI KYKENE näkemään sitä asiattomuutta omassa toiminnassaan. Turhaan siis jäät odottamaan, mutta omapa on asiasi. 

Sinullakin taitaa olla asioita käsittelemättä, kun et kykene hyväksymään sitä sanomaa, jonka antaa se, että hän on blokannut sinut.

Ja muuten: Eroamisen uhalla uhoaminen on sitten  manipulointiyritys ja vielä lisäksi henkistä väkivaltaa. 

Vierailija
152/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulle ap kelpaa mikään muu vastaus, kuin että kyllä toi on normaali suhde ja kyllä, sun kannattaa jäädä odottamaan keskusteluyhteyttä?

Tässä on jo aika moni sanonut, että suhteenne on kaukana normaalista ja terveestä. Ei se, että blokkaillaan puolin ja toisin ole ollenkaan normaalia ja tervettä. 

Vierailija
153/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinun oma etusi on se, että alat selvittää, oletko epävakaa vai vain traumatisoitunut vai läheisriippuvainen. Ja sitten etsiä hoitoa sen mukaan. Sitä sinun kannattaa tehdä, mutta koska psyykeesi ei ole valmis, roikut miehessä, ettei sinun tarvitsisi työstää omaa sisäistä maailmaasi. Vaadit miestä tasoittamaan tuntemuksiasi, vaikka se tehtävä on sinun omasi!

Vierailija
154/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme ymmärrä siksi, että olet saanut mieheltä useita vastauksia ja silti edelleen odotat jotain muita vastauksia. Voihan sitä hakata päätään seinään ja ihmetellä sitten toistamiseen miksi pää särkee, mutta ei niin ehkä kannata tehdä.

Mitä useita vastauksia? Ai vihaisena tehdyt estot, jotka on myöhemmin poistanut? Samalla tavalla olen itsekin tehnyt. 

Vierailija
155/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme ymmärrä siksi, että olet saanut mieheltä useita vastauksia ja silti edelleen odotat jotain muita vastauksia. Voihan sitä hakata päätään seinään ja ihmetellä sitten toistamiseen miksi pää

Juuri ne, ja muut tyhjästä temmatut suuttumiset. Rakkautta tuo ei ole ja tiedät sen itsekin. Teet ratkaisusi sen mukaan.

Vierailija
156/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On melko todennäköistä, että mies ei tule myöntämään käytöksensä asiattomuutta niin kauan, kuin ne traumat jotka sen asiattoman käytöksen aiheuttavat, ovat käsittelemättäö. Ja saattaa olla, että hän ei koskaa halua niitä käsitellä. 

Jotta hän pystyisi myöntämään kohdelleensa sinua asiattomasti, hänen täytyisi olla jo toipunut niistä traumoistaan, koska vasta sen työskentelyn kautta hän itse kykenisi näkemään sen, että hänen toimintansa todellakin on ollut asiatonta. 

Tällä hetkellä hän EI KYKENE näkemään sitä asiattomuutta omassa toiminnassaan. Turhaan siis jäät odottamaan, mutta omapa on asiasi. 

Niin, olemme edelleen molemmat blokkailleet toisiamme ja poistaneet eston myöhemmin.

Olen erittäin tietoinen siitä, että erolla uhkaaminen on henkistä väkivaltaa ja manipulointia. Siksi olen käskenyt sen lopettamaan.

En ole tyhmä.

Vierailija
157/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ajattelee ettei häntä kiinnosta hevon vi tu n vertaa sinun tunteesi, ajatuksesi ja elämäsi eikä hän halua kuulla sinusta hiiskaustakaan.

Just näin. Hän saattaa myös tuntea nautintoa siitä ajatuksesta, että ap on hädissään jäätyään yksin. Tai tuntee kihelmöintiä siitä, että tietää saavansa ap:n takaisin. Mutta todennäköisimmin ei suo ap:lle ajatustakaan, poissa silmistä, poissa mielestä ja blokattu. Hän viestittelee tai paneskelee muiden naisten kanssa. 

Ap romantisoi ja kuvittelee, että mies kärsii samalla tavalla kuin ap. No ei todellakaan kärsi. 

Vierailija
158/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä hän EI KYKENE näkemään sitä asiattomuutta omassa toiminnassaan. Turhaan siis jäät

Mutta olet tyhmä kun jäät odottelemaan muutosta vaikka sitä ei pyynnöistä huolimatta tule.

Vierailija
159/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei koskaan vastannut onko kyseessä alkoholisti?

Vierailija
160/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Hän saattaa myös tuntea nautintoa siitä ajatuksesta, että ap on hädissään jäätyään yksin. Tai tuntee kihelmöintiä siitä, että tietää saavansa ap:n takaisin. Mutta todennäköisimmin ei suo ap:lle ajatustakaan, poissa silmistä, poissa mielestä ja blokattu. Hän viestittelee tai paneskelee muiden naisten kanssa. 

Ap romantiso

No sinähän et häntä tunne. Ei todellakaan paneskele muiden kanssa, hohhoijaa. Tuskin edes viestittelee. Enkä ole hädissäni, mutta voihan sen totuuden noinkin tietysti muunnella. En myöskään ole sanonut, että suhde jatkuu minun puolestani. Olen sanonut selkeästi, että minulla on ehdot.