Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikea suhde, en osaa otsikoida paremmin, en tiedä mikä tilanne on

Vierailija
02.04.2024 |

Minulla hajoaa pää, kun en tiedä milloin mies on taas "jättänyt" minut ja milloin on tosissaan. Minä yritän aina selvittää asiat ja erota niin, että se on selkeää. Tällä hetkellä en todellakaan tiedä onko mies vihainen vai eronnut vai mitä. Sen tiedän, että hän on lukuisia kertoja "ollut eroamassa" minusta ja sitten taas palannut takaisin, vain suuttuakseen pian uudestaan ja sama kaava jatkuu. En luule sellaisen olevan tervettä, mutta olemme avautuneet kaikenlaisista traumoista heti alussa ja ymmärrän mistä tuo sekoilu johtuu.

Lisäksi tiedän sen, että mies kuvitteli omiaan yhdessä asiassa, suuttui ja blokkasi minut. Ei antanut edes vastata ensin.

Tätä epävakaata jätän, enpäs jätäkään-juttua on toistunut niin monta kertaa etten voi enää tietää mitä hän milloinkin oikeasti tarkoittaa.

Kommentit (327)

Vierailija
21/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo iso tyttö! Voit tehdä omia valintoja elämässäsi.

Vierailija
22/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole rakkautta, joten rakasta itseäsi ja laita loppu tuolle suhteelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies saa itsevaltiaana päättäää oletko sinä suhteessa vai et? Tee päätös hänen puolestaan ja siirry paremman seuran pariin.

Huoh, ei ole kyse siitä että hän päättää.

No onhan. Hän eroilee ja palaa takaisin yhteen ja sinä mietit missä mennään ja odotat että hän informoisi sinuakin suhteenne tilasta.

OMALTA OSALTAAN. Minä olen ollut tässä ihan omasta halustani. Nyt en tiedä haluanko enää olla. 

Okei eli olet ihan samassa tilanteessa kuin mieskin. 

Vierailija
24/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies saa itsevaltiaana päättäää oletko sinä suhteessa vai et? Tee päätös hänen puolestaan ja siirry paremman seuran pariin.

Luulet ymmärtäväsi miestäsi paremmin kuin me. Mutta olet väärässä. Sen sijaan sinulla on silmillä värjätyt lasit. Me puolestamme näemme tilanteen realistisemmin.

Sinulle ei ole tuossa suhteessa tarjolla sitä mitä sinä haluaisit. Vaan tarjolla on juuri tuota mitä se nyt oikeasti on. Tarjolla on tätä, että sinä et tiedä missä mennään. Tarjolla on miehen katoilua. Tarjolla on estoja. Tarjolla on vaikeutta.

Toki välillä on kivaa, jotta roikut mukana. Ethän edes harkitsisi mukana roikkumista, jos aina olisi vain kökköä käytöstä tarjolla. Pikku herkkuja pitää näyttää välillä.

Vierailija
25/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen ihmisen pään sisään ei pääse näkemään, eikä ihminen itsekään välttämättä osaa omia motiivejaan ja käytöstään analysoida. Minusta ainoa tapa olla suhteessa tai missään vuorovaikutuksessa toisten kanssa on vetää selkeät rajat sille, millaista käytöstä itse sietää, ja millaista ei. Minä esimerkiksi en sietäisi tuollaista käytöstä sen syistä riippumatta, joten ratkaisisin asian poistumalla suhteesta. 

Vierailija
26/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään koko ajan, että jos menen eteenpäin elämässä, mies ottaa yhtäkkiä yhteyttä ja sanoo tajunneensa mitä on menettänyt sekoilullaan jne. Koska kyllä minä olen oikeasti hänen kanssaan halunnut olla, kunhan tuo sekoilu loppuisi. 

Vierailija
27/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastunut varattuun-hulluko se siellä taas satuinensa? 

Vierailija
28/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööö?

Ap

Vierailija
29/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisutko sinä päättää missä olet? 

En voi, koska en tiedä mitä mies mistäkin ajattelee oikeasti ja mikä on hänen vihaisena sanomaansa. Jos hän on sellainen oikeasti (parissa asiassa), en halua olla hänen kanssaan. Muussa tapauksessa haluaisin.

Niin että mies ohjailee sinun elämääsi etkä sinä itse? Miksi et halua olla itse oman elämäsi ohjaksissa?

Rakkaus ohjailee elämääni tässä tapauksessa. Haluaisin saada selvyyden asioihin. Ajatteleeko hän todella näin ja noin vai oliko vain vihainen.

Sinun kannattaa miettiä miksi rakastut vihaiseen, aggressiiviseen, kaltoinkohtelevaan mieheen. Älä mieti sitä miksi rakastut häneen silloin, kun hän on kiva. Jokainen rakastuu kivaan. Mutta jokainen ei rakastu kaltoinkohtelevaan mieheen. Miksi sinä rakastut?

Vierailija
30/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään koko ajan, että jos menen eteenpäin elämässä, mies ottaa yhtäkkiä yhteyttä ja sanoo tajunneensa mitä on menettänyt sekoilullaan jne. Koska kyllä minä olen oikeasti hänen kanssaan halunnut olla, kunhan tuo sekoilu loppuisi. 

Niin siinä melko varmasti käykin. Sitten kipität takaisin miehen kainaloon ja pari viikkoa rakkaus kukoistaa. Ehkä mies tuo jopa kukkia silloin tällöin.

Sama meno jatkuu kyllä aikanaan.

Vierailija
31/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin sanoa ettei niin tule käymään. Hän voi kyllä.ottaa yhteyttä ja luvata ja selitellä kaiken laista, mutta käytös ei muutu, ajan mittaa pahenee vaan. Kokemusta on, valitettavasti. Tulet olemaan ikuisessa oravanpyörässä josta pois hyppääminen on tosi vaikeaa.

Vierailija
32/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan. Hän eroilee ja palaa takaisin yhteen ja sinä mietit missä mennään ja odotat että hän informoisi sinuakin suhteenne tilasta.

Olen samaa mieltä. Kyllä mies ihan tasan tarkkaan tietää mitä hän tekee.

Vierailija
33/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi, koska en tiedä mitä mies mistäkin ajattelee oikeasti ja mikä on hänen vihaisena sanomaansa. Jos hän on sellainen oikeasti (parissa asiassa), en halua olla hänen kanssaan. Muussa tapauksessa haluaisin.

Niin että mies ohjailee sinun elämääsi etkä sinä itse? Miksi et halua olla itse oman elämäsi ohjaksissa?

Rakkaus ohjailee elämääni tässä tapauksessa. Haluaisin saada selvyyden asioihin. Ajatteleeko hän todella näin ja noin vai oliko vain vihainen.

Sinun kannattaa miettiä miksi rakastut vihaiseen, aggressiiviseen, kaltoinkohtelevaan mieheen. Älä mieti sitä miksi rakastut häneen silloin, kun hän on kiva.

No ei kai rakkaus ala ja lopu viikoittain. Totta kai rakastuin siihen ihanaan versioon, joka sitten aika äkkiä muuttui. 

Vierailija
34/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, suosittelen lukemaan tämän keskustelun. Lue ainakin pari ekaa sivua.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3876335/laheisriippuvuudesta-eroon

Vierailija
35/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä oikeasti edes ole läheisriippuvainen. Olen ollut valtaosan elämästäni sinkku. Satuin vain rakastumaan tuohon mieheen, valitettavasti.  

Vierailija
36/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OMALTA OSALTAAN. Minä olen ollut tässä ihan omasta halustani. Nyt en tiedä haluanko enää olla. 

Et sinä voi kontrolloida toisen valintoja. Et edes siltä osin miten hän informoi suhteen tilasta omalta osaltaan. Jos hän ei halua sinua informoida, niin se on hänen valintansa, johon sinulla ei ole mitään valtaa.

Vierailija
37/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, suosittelen lukemaan tämän keskustelun. Lue ainakin pari ekaa sivua.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3876335/laheisriippuvuudesta-eroon

Läheisriippuvuus ei ole aina selitys kaikkeen. Valitettavasti.

Vierailija
38/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin: Ei tuo sekoilu lopu.

Toiseksi: Ei tuollaiset miehet ota yhteyttä jälkikäteen.

Joten älä anna pelkojesi määrätä sinua pysymään vaikeassa suhteessa. Vaan tee päätöksesi itse.

Vierailija
39/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot ihan kuin jonkun kultin aivopesemä. Mitä väliä mitä toi äijä ajattelee - pelasta itsesi!

Vierailija
40/327 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea lukea, kun on kieliopin vastaisesti kirjoitettu.