Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parit, jotka ei harrasta seksiä ja jotka ei keskustele asiasta ollenkaan?

Vierailija
01.04.2024 |

En käsitä tätä. Totta kai on pariskuntia, joille seksi ei ole tärkeää. Mutta siitä on varmaan jotenkin puhuttu jo suhteen alussa? Tai jossain kohtaa yhteisymmärryksessä todettu että ei ole meidän juttu/ei toimi meillä ja asia on ok.

Mutta tilanteet, joissa seksiä ei ole ja siitä ei puhuta ja se ainakin toista osapuolta vaivaa. Miksi ette puhu? Miten te pystytte siihen?! 

Jos katsotte vaikka yhdessä elokuvaa jossa on romanttinen ja kiihkeä seksikohtaus, niin eikö kummankaan ilme edes värähdä? Ei käy mielessä kummallakaan, että tuo tuossa vieressä ei halua tehdä samaa minun kanssani? Tai jos käy niin ei haittaa?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette te tilanteeseen tyytymättömät vain eroa, varsinkin jos suhde on selvästi seksittömän lisäksi rakkaudeton? 

- se aiempi, joka on ollut jo vuosia onnellisessa seksittömässä suhteessa

Parisuhteissa, etenkin jos mukana on lapsia, yhteistä omaisuutta ym. ero ei ole helppo päätös. Myös monesti ainakin toinen osapuoli vielä elättää toivetta suhteen parantamisesta.

Samalla voisi sanoa "jos ei puhu, on oma syy" kommentoijille että sekään ei aina ole niin yksinkertaista. Esim. minun mies on tunnetasolla niin lukossa että täytyy tarkkaan miettiä kuinka näin intiimin asian tuo pöydälle vai koittaakko käytännön kautta..

Vierailija
82/93 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies haluaisi seksiä, mutta itse olen haluton. Olen pyrkinyt keskustelemaan asiasta paljonkin, kuvaillut toiveitani ei-seksuaalisen läheisyyden suhteen, ja kertonut kokemastani yksinäisyydestä suhteessa, sillä mies ei puhu mistään. Olen sanonut, että koen seksin harrastamisen outona sellaisen ihmisen kanssa, jonka sisäistä maailmaa en tunne lainkaan, ja joka ei ole kiinnostunut siitä mitä minun päässäni liikkuu. Mies lupaa panostaa keskusteluun enemmän, mutta mitään ei koskaan tapahdu. Miestä vaivaa suhteessa seksittömyys, itseäni puhumattomuus. Haluni heräävät kun tunnen toisen emotionaalisesti läheiseksi, ja mies tietää tämän. Ei siltikään puhu. Mielestäni ei ole väärin haluta seksikumppania, joka on kiinnostunut myös kanssani puhumaan. Kerroin tämän siis siksi, että aina se haluton osapuoli ei ole se hiljainen osapuoli, vaan minä olen jo vuosia yrittänyt rakentaa tunneyhteyttä välillemme siinä onnistumatta. Mies ei puolestaan sit

Piti jäädä miettimään, että joko minä vastasin tähän ketjuun. Meilläkin mies haluaisi seksiä ja uskoo sen olevan ainoa ratkaisu läheisyyden saavuttamiseksi. Itse taas en halua seksiä kun sitä ei edellä mitään muuta läheisyyttä kuin käytännön tekemisistä puhumistä ruokapöydässä. Ei mitään yhteistä tekemistä tai olemista. On outoa alkaa vain harrastaa seksiä kun sitä on edeltänyt eri huoneissa oleminen omien tekemisten kanssa. Tai jos menen samaan huoneeseen, ei minuun reagoida mitenkään ennen kuin sanon meneväni nukkumaan, koska väsyttää. Siinä vaiheessa mies tulee perässä ja haluaisi seksiä, vaikka itselläni ei pysy silmät enää auki. 

Olen yrittänyt usein herättää vuosien varrella keskustelua siitä onko meillä kaikki hyvin miehen mielestä ja mitä voisimme tehdä yhdessä, mutta ei saa aikaan edes keskustelua. Ei kuulemma tiedä tai ole miettinyt asiaa. Jos olen yrittänyt sinnikkäästi saada aikaan keskutelua, saatetaan päätyä siihen, että jotain pitäisi tehdä, mutta käytäntöön asiat eivät siirry. Ja saman keskustelun voisi käydä vuoden päästä uudelleen. Nykyään olen jo luovuttanut ja elän omaa elämääni tässä parisuhteessa, joka perustuu teinien kannalta ihan hyvään perhe-elämään. Sitten lähden kun molemmat teinit ovat muuttaneet omilleen. 

En ole itsekään varmasti riittävän hyvä puolisona enkä tule erityisesti hakemaan parisuhdetta sen jälkeen, jos tästä joskus pääsen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ongelmia ap:lle toisten elämä aiheuttaa.

Sitä samaa ihmettelen. Ap ei varmaan ole elämässään kohdannut mitään vaikeuksia kuten sairastumista kun moisia ehtii miettimään, ja vielä toisten parisuhteista.

Ehkä hän teki vain keskustelun avauksen tänne. Jos aihe ei mielytä, niin ei voi mitään. Ihme oletuksia, että asia on ongelma. Joskus sitä vaan miettii kaikenlaista ja sitten avaa siitä keskustelun. Ihan tosielämässäkin voi käydä keskustelua aiheesta kuin aiheesta. Te varmaan olette täysin kykenemättömiä ymmärtämään sellaista. Erikoinen asenne teillä. Onnea vaan elämäänne.

Vierailija
84/93 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies haluaisi seksiä, mutta itse olen haluton. Olen pyrkinyt keskustelemaan asiasta paljonkin, kuvaillut toiveitani ei-seksuaalisen läheisyyden suhteen, ja kertonut kokemastani yksinäisyydestä suhteessa, sillä mies ei puhu mistään. Olen sanonut, että koen seksin harrastamisen outona sellaisen ihmisen kanssa, jonka sisäistä maailmaa en tunne lainkaan, ja joka ei ole kiinnostunut siitä mitä minun päässäni liikkuu. Mies lupaa panostaa keskusteluun enemmän, mutta mitään ei koskaan tapahdu. Miestä vaivaa suhteessa seksittömyys, itseäni puhumattomuus. Haluni heräävät kun tunnen toisen emotionaalisesti läheiseksi, ja mies tietää tämän. Ei siltikään puhu. Mielestäni ei ole väärin haluta seksikumppania, joka on kiinnostunut myös kanssani puhumaan. Kerroin tämän siis siksi, että aina se haluton osapuoli ei ole se hiljainen osapuoli, vaan minä olen jo vuosia yrittänyt rakentaa tunneyhteyttä vä

Ja jatkan vielä noihin miksei erota kommentteihin. Ei ole keskustelua edes sen vertaa, että eron tai ongelmien olemassaolo tulisi puheissa esiin. Itse en aio sitä ehdottaa, koska näinkin voin elää ihan hyvin, mutta toki suostun heti eroon, jos mies sen ottaisi puheeksi. Eli vapauttaisin hänet harrastamaan seksiä, jos sitä haluaa. 

Vierailija
85/93 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies haluaisi seksiä, mutta itse olen haluton. Olen pyrkinyt keskustelemaan asiasta paljonkin, kuvaillut toiveitani ei-seksuaalisen läheisyyden suhteen, ja kertonut kokemastani yksinäisyydestä suhteessa, sillä mies ei puhu mistään. Olen sanonut, että koen seksin harrastamisen outona sellaisen ihmisen kanssa, jonka sisäistä maailmaa en tunne lainkaan, ja joka ei ole kiinnostunut siitä mitä minun päässäni liikkuu. Mies lupaa panostaa keskusteluun enemmän, mutta mitään ei koskaan tapahdu. Miestä vaivaa suhteessa seksittömyys, itseäni puhumattomuus. Haluni heräävät kun tunnen toisen emotionaalisesti läheiseksi, ja mies tietää tämän. Ei siltikään puhu. Mielestäni ei ole väärin haluta seksikumppania, joka on kiinnostunut myös kanssani puhumaan. Kerroin tämän siis siksi, että aina se haluton osapuoli ei ole se hiljainen osapuoli, vaan minä olen jo vuosia yrittänyt rakentaa tunneyhteyttä vä

Tässäkin tarinassa tulee esiin kuinka monisyisiä suhteiden ongelmat ovat. Yksin ei pysy muuttamaan kahden (tai miksi ei useamman) suhdetta, vaikka puhuisi ja tekisi tekoja paremman tilanteen eteen. Vaatii sen että toinen tulee vastaan.

Hyvä että sinulla on selkeä ajatus tulevaisuudesta, eikä sellaista toivotonta loppuiäksi tyytymistä. Toivon sinulle rakkautta ja hellyyttä tulevaisuuteen.

Vierailija
86/93 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ongelmia ap:lle toisten elämä aiheuttaa.

Sitä samaa ihmettelen. Ap ei varmaan ole elämässään kohdannut mitään vaikeuksia kuten sairastumista kun moisia ehtii miettimään, ja vielä toisten parisuhteista.

Ehkä hän teki vain keskustelun avauksen tänne. Jos aihe ei mielytä, niin ei voi mitään. Ihme oletuksia, että asia on ongelma. Joskus sitä vaan miettii kaikenlaista ja sitten avaa siitä keskustelun. Ihan tosielämässäkin voi käydä keskustelua aiheesta kuin aiheesta. Te varmaan olette täysin kykenemättömiä ymmärtämään sellaista. Erikoinen asenne teillä. Onnea vaan elämäänne.

Niinpä! Samaa ajattelin kun näitä luin. Aloituksessa ei ole pointattu sairauksien takia seksittömiä ym. Vaan varmaankin tarkoitettu nimenomaan pareja jotka ovat seksiin kykeneviä ja joilla on libidoa jäljellä, mutta jostain syystä homma on hiipunut. Heitä on paljon, todella paljon.

Sairailla on joskus kutistunut maailmankuva, kaikki alkaa pyöriä oman tilanteen ympärillä. Ehkä siitä tuo asenne.

Vierailija
87/93 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksittömyys parisuhteessa on raskas taakka. Eroaminenkaan ei ole pitkästä suhteesta mitenkään helppoa. Olen yrittänyt kiemurtaa itseni irti, mutta mies saa aina ylipuhuttua. Leikkii ihanaa ja rakastavaa, kunnes olen taas nalkissa ja siihen loppuu ymmärtäminen. 

Itsetuntoni on kärsinyt hirveästi. Tarjokkaita toki olisi muualla, mutta ei aina omatunto myöden pettämiseen. Olen vain nalkissa ja elämäni valuu hukkaan. 

Tsemppiä kaikille samassa tilanteessa oleville. 

Vierailija
88/93 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi puhua, koska mies ei kykene sellaiseen. Ottaa kaiken syyllistämisenä. Loppuu ne viimeisetkin läheisyydenrippeet. 

Vierailija
89/93 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään konkreettista, laajennan ymmärrystäni parisuhteiden moninaisuudesta. Kiinnostaa kuulla onko seksittömiä pareja (ei aseksuaaleja, sairaudesta johtuen tms. vaan että ei vain enää harrasteta), joita asia ei todella häiritse lainkaan. Ei ole minulta pois tai minulle mitään lisää harrastaako muut seksiä. Mistä moinen ajatus? Tai että havittelisin jonkun miestä?

Minua seksin vähyys omassa suhteessa kaihertaa ja huomaan kasvavaa katkeruutta, en halua antaa sille valtaa. Vastauksesi agressiivisuudesta ja negatiivisista päätelmistä huolimatta sinä olet katkeroitunut jossain määrin ja asia on vaikea.

Eihän onnelliseen seksittömään suhteeseen tarvita kuin kaksi matalalibidoista osapuolta. Itselle seksi on sellainen "poissa silmistä, poissa mielestä" asia eli se ei käy yleensä edes mielessä, vaikka meidän suhteessa seksittömyys ei olekaan varsinaisesti minusta lähtöisin. 

- eri

Vierailija
90/93 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksette te tilanteeseen tyytymättömät vain eroa, varsinkin jos suhde on selvästi seksittömän lisäksi rakkaudeton? 

- se aiempi, joka on ollut jo vuosia onnellisessa seksittömässä suhteessa

Parisuhteissa, etenkin jos mukana on lapsia, yhteistä omaisuutta ym. ero ei ole helppo päätös. Myös monesti ainakin toinen osapuoli vielä elättää toivetta suhteen parantamisesta.

Samalla voisi sanoa "jos ei puhu, on oma syy" kommentoijille että sekään ei aina ole niin yksinkertaista. Esim. minun mies on tunnetasolla niin lukossa että täytyy tarkkaan miettiä kuinka näin intiimin asian tuo pöydälle vai koittaakko käytännön kautta..

Jos itse päättää parisuhteeseen jäädä asiasta x ja y, niin sitten pitäisi minusta myös muistaa, että itse on halunnut valita sen suhteen kaikkine puolineen. Siitä on sitten turha syyttää puolisoa tai katkeroitua puolisolle, koska vaihtoehtokin olisi ollut. 

Vierailija
91/93 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mielummin puutteessa sinkkuna kuin seksittömässä parisuhteessa. Enkä ole mikään kyltymätön, mutta seksi ja halu toista kohtaan on vain luonnollisia hyvässä parisuhteessa. Olen elänyt parisuhteessa josta seksi loppui ja kyllä se vaan oli merkki ettei parisuhteessa ollut asiat kunnossa.

Parisuhteessa voi olla muita kiinnipitäviä voimia kuin seksi. Ja sen hakemisen muualta harva hyväksyy.

Vierailija
92/93 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan koe että olisin ikinä saanut hyvää seksiä. Ei ole ollut miestä, jonka kanssa olisi se joku syvä tunneyhteys joka sen vaatisi. Löytyykö muilta samoja syitä? Eli minäkin olen seksittömässä suhteessa mielummin kuin sinkku, ja fantasioin sitten jostain julkkismiehistä. En halua lähteä kokeilemaan, josko jotain parempaa tulisi vastaan, koska en yhtään jaksa uskoa siihen. Lähdenkö testaamaan että jäänkö ikuisesti yksin? Ei kiitos Ollaan kai sitten ennemminkin kavereita, mutta sekin on jotain että viihdytään toistemme seurassa.

Ja kyllä, näiden asioiden kirjoittaminenkin hävettää... joku vika itsessä varmaan.

Vierailija
93/93 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan koe että olisin ikinä saanut hyvää seksiä. Ei ole ollut miestä, jonka kanssa olisi se joku syvä tunneyhteys joka sen vaatisi. Löytyykö muilta samoja syitä? Eli minäkin olen seksittömässä suhteessa mielummin kuin sinkku, ja fantasioin sitten jostain julkkismiehistä. En halua lähteä kokeilemaan, josko jotain parempaa tulisi vastaan, koska en yhtään jaksa uskoa siihen. Lähdenkö testaamaan että jäänkö ikuisesti yksin? Ei kiitos Ollaan kai sitten ennemminkin kavereita, mutta sekin on jotain että viihdytään toistemme seurassa.

Ja kyllä, näiden asioiden kirjoittaminenkin hävettää... joku vika itsessä varmaan.

Löytyy, ymmärrän hyvin mitä tarkoitat. Meilläkin seksi loppui kun tunneyhteys kylmeni small talk tasolle. Mies pitää itseään vahvana machona, mutta tunneasioiden edessä on kuin pelokas pikkupoika. Seksuaalisuudesta puhuessa suorastaan näen kauhun silmissään.

Suhteet on mutkikkaita. Historiassa on puhuttu seksitoiveista. Nyt eletään selibaatissa, kun en enään kykene yksipuoliseksi runkkualustakseen, eikä muutosta taida tulla ilman puhetta. Siihen "mies" ei kykene. Huomaan että alan halveksua häntä tässä tekstissä, lopun alku siis käsillä.