Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parit, jotka ei harrasta seksiä ja jotka ei keskustele asiasta ollenkaan?

Vierailija
01.04.2024 |

En käsitä tätä. Totta kai on pariskuntia, joille seksi ei ole tärkeää. Mutta siitä on varmaan jotenkin puhuttu jo suhteen alussa? Tai jossain kohtaa yhteisymmärryksessä todettu että ei ole meidän juttu/ei toimi meillä ja asia on ok.

Mutta tilanteet, joissa seksiä ei ole ja siitä ei puhuta ja se ainakin toista osapuolta vaivaa. Miksi ette puhu? Miten te pystytte siihen?! 

Jos katsotte vaikka yhdessä elokuvaa jossa on romanttinen ja kiihkeä seksikohtaus, niin eikö kummankaan ilme edes värähdä? Ei käy mielessä kummallakaan, että tuo tuossa vieressä ei halua tehdä samaa minun kanssani? Tai jos käy niin ei haittaa?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies alkoi pihtaamaan. Keskustelut ei johtaneet mihinkään. Nyt asia on muuttunut sillä tavoin, etten enää edes halua miestäni, jotain meni rikki sisälläni hänen käytöksensä vuoksi. En usko enää ikinä  olevani seksisuhteessa kenenkään muun kuin itseni kanssa.

Vierailija
22/93 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea puhua muiden puolesta, mutta kun se kuiva kausi johtuu siitä ettei enää halua toista niin silloin mielestäni suhteessa on pielessä muutakin kuin seksielämä.

On tietysti vaikea enää edes muistaa, että millainen suhde oli ennen kuin mies lopetti seksin. Mielestäni pahimmat ongelmat alkoivat pääosin sen jälkeen. Toki voi olla, että mies koki jotain isoa ongelmaa, muttei puhunut siitä. Ainakin hän taisi pitää minua rumana ja sitä pidän oikeana syynä sille, ettei hän enää ole halunnut. En sitten tiedä, onko hänellä sivusuhde jonkun kauniimman kanssa, vai onko hänkin ollut jo vuosia ilman seksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhuminen on automaattisesti sama asia kuin riitely? Miksi puhuminen siitä, miten erektio-ongelmiin on saatavilla apua paitsi lääkkeistä, myös henkistä apua, pelottaisi ne loputkin erektiot pois? 

Miehesi tietää sanomattakin varmaan, että sinä kaipaat seksiä ja et sitä hänen ongelmien vuoksi saa. Mutta ei seksuaalisuuskaan ole nappi, josta se kerran painetaan pois päältä ja se oli siinä. 

Itse ajattelen, että seksuaalisuus on niin iso osa ihmisyyttä, että puhumattomuus sen suhteen vie pois paljon molemmilta. Miksi tuhlata elämä sellaiseen suhteeseen? Olettaen, että seksi on itselle tärkeää ja mukava rentoutumisen keino. 

Ap

Joka ei ole parikymppinen eikä kokematon elämän karikoissa.

Miksi oletat, että emme tietäisi saatavilla olevasta avusta ja mahd

No eihän tämä aloitus sitten edes koske teitä kahta. Miksi edes tulit triggeröitymään tähän?

Kyse oli pareista jotka eivät ota asiaa puheeksi koskaan, mitenkään. Eivät tiedä toistensa mahdollisista ongelmista, kun eivät niistä puhu. Luonnollisesti eivät tule myöskään tyydytetyksi ainakaan toistensa taholta. 

Ap

Ja mistä tulee kuvitelma, ettei pariskunnat puhu näistä asioista koskaan tai mitenkään? Useinhan tilanne nimenomaan on se, että ongelma on, mutta ei se siitä puhumalla mihinkään parane. Joskus asia toki voisi olla parannettavissa, mutta ei aina. Se seksuaalisuus kun ei tosiaan ole mikään nappi, jonka voisi kääntää on tai off-asentoon lääkkeillä tai tahdonvoimalla. Tahdonvoimalla voi sitten päättää pysyä suhteessa ilman seksiä, jos asiat muuten on hyvin. 

Vierailija
24/93 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on murheellinen tilanne. Elämme mieheni kanssa kuin kämppikset. Itse kaipaisin läheisyyttä ja sek-siä, mutta kaikki on loppunut, vaikka olemme vielä melko nuoria. Ennen kuin kukaan ehtii ehdottaa eroa, niin sanon, ettei eroaminen ole mikään helppo vaihtoehto. Tässä on talo, perhe ja koko setti. Ei tällaisesta niin vaan lähdetä.

Ymmärrän hyvin. Ei perheestä ja kaikesta sen ympärillä noin vain lähdetä, jos ei ole seksiä. Meillä mies on heikkolibidoinen. Noh, meitsillä vv vei halut onneksi. Ei haittaa enää miehen surkea libido. Eli toinen kämppissuhteinen täällä.

Vierailija
25/93 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies alkoi pihtaamaan. Keskustelut ei johtaneet mihinkään. Nyt asia on muuttunut sillä tavoin, etten enää edes halua miestäni, jotain meni rikki sisälläni hänen käytöksensä vuoksi. En usko enää ikinä  olevani seksisuhteessa kenenkään muun kuin itseni kanssa.

Täysin sama.

Haluaisin kyllä seksiä jonkun kanssa, mutta uskon olevani niin vastenmielinen, että on veikea kuvitella, että sitä enää tapahtuisi. Miten miehet yleensä suhtautuvat sääliseksiin, sen antamiseen siis?

Vierailija
26/93 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, mutta sitä mieltä, että andropaussi on jätetty yleisessä keskustelussa aika tehokkaasti naisten vaihdevuosien jalkoihin. On oikeastaan luonnotonta vaatia parisuhteelta fyysisesti samoja asioita samalla intensiteetillä kuin nuorempana.

Toimiva parisuhde elää ja rakentuu ajan myötä uusiin ulottuvuuksiin. 

Vierailija
27/93 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn nauttimaan seksistä vain läheisessä suhteessa, en aio pakottaa itseäni muuhun.

En koe miestäni läheiseksi juuri nyt, toivon kyllä että asia muuttuu. Olen kyllä kertonut millä tavoin toivon hänen käytöksensä muuttuvan. 

Koen elämässä olevan muutakin kuin seksi, tai seuraavan seksikerran tai kumppanin jahtaaminen. 

Vierailija
28/93 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei seiso eikä hän ole halunnut ruveta napsimaan pillereitä. Ollaan sitten ilman. Mitäpä siinä puhumista. 

Vierailija
29/93 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhteessa ei ole seksiä ja se on ongelma seksiä haluavalle niin siitä pitää puhua puolison kanssa ja selvittää yhdessä kaikki mahdolliset keinot  tilanteen ratkaisemiseksi ja kuinka jatketaan eteenpäin.

Vierailija
30/93 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme puhu enää mistään, emme katso yhdessä leffoja tai kerrota päivän kuulumisia. Miestäni ei kiinnosta minun seura eikä minun jutut. Haluaisin seksiä, mutta en mieheni kanssa. Läheisyyttä ei ole ollut vuosiin. Uhraan elämäni parhaat vuodet koska lapset, asuntolaina, sujuva arki. Vaihdevuodet lähestyvät ja en usko, että saan enää koskaan seksiä ja se tekee surulliseksi. 

Vierailija
31/93 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea puhua muiden puolesta, mutta kun se kuiva kausi johtuu siitä ettei enää halua toista niin silloin mielestäni suhteessa on pielessä muutakin kuin seksielämä.

On tietysti vaikea enää edes muistaa, että millainen suhde oli ennen kuin mies lopetti seksin. Mielestäni pahimmat ongelmat alkoivat pääosin sen jälkeen. Toki voi olla, että mies koki jotain isoa ongelmaa, muttei puhunut siitä. Ainakin hän taisi pitää minua rumana ja sitä pidän oikeana syynä sille, ettei hän enää ole halunnut. En sitten tiedä, onko hänellä sivusuhde jonkun kauniimman kanssa, vai onko hänkin ollut jo vuosia ilman seksiä.

Jos taustalla on joku fysiologinen syy?

Vierailija
32/93 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä ei seiso eikä hän ole halunnut ruveta napsimaan pillereitä. Ollaan sitten ilman. Mitäpä siinä puhumista. 

No eipä tuota seisokkia saa täälläkään puhumalla aikaiseksi joten olkoon sitten niin. Eipä tuo seksin puute mun elämää hetkauta. Miehestä en tiedä, mitä asiasta ajattelee kun heittäytyy mykäksi jos asian puheeksi ottaa.

Vierailija
33/93 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta seksi eikä siis myöskään siitä puhuminen. Olemme vaan hiljaa onnellisia että halumme osuvat yksiin. 

Vierailija
34/93 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme puhu enää mistään, emme katso yhdessä leffoja tai kerrota päivän kuulumisia. Miestäni ei kiinnosta minun seura eikä minun jutut. Haluaisin seksiä, mutta en mieheni kanssa. Läheisyyttä ei ole ollut vuosiin. Uhraan elämäni parhaat vuodet koska lapset, asuntolaina, sujuva arki. Vaihdevuodet lähestyvät ja en usko, että saan enää koskaan seksiä ja se tekee surulliseksi. 

Kurjaa 

Vierailija
35/93 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunniteltu lapsilukumme on täynnä joten en näe enää tarvetta seksin harrastamiselle. Olen tämän tehnyt selväksi miehelleni. Jonkun aikaa kuului vastaväitteitä mutta kyllä se lopulta ymmärsi tilanteen.

N37

Vierailija
36/93 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain yksi elämä ja näin se hukataan. Luuleeko ihmiset elävänsä ikuisesti? Todella typerää elää katkerana ja sabotoida oma elämänsä.

Vierailija
37/93 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suhteessa ei ole seksiä ja se on ongelma seksiä haluavalle niin siitä pitää puhua puolison kanssa ja selvittää yhdessä kaikki mahdolliset keinot  tilanteen ratkaisemiseksi ja kuinka jatketaan eteenpäin.

Kerrotko että MITEN tuo tehdään?

Jos se toinen ei mitä ilmeisimmin halua sinua, mutta ei suostu myöntämään sitä ääneen.

Vierailija
38/93 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin sama. Mies, joka ei ile vuosiin halunnut seksiä, ei halua edes oleskella samassa huoneessa. Jos katson telkkaria olohuoneessa, hän selaa kännykkää omassa huoneessaan.

Vierailija
39/93 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei poikkiksen kanssa voi keskustella, kun sillä on pelikuulokkeet päässä aina silloin kun ei ole tajuton. Torjuu kovakouraisesti kun yritän mennä häiritsemään ja lääppimään kesken pelin. Parittelimme viimeksi vuonna 2017.

Vierailija
40/93 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies haluaisi seksiä, mutta itse olen haluton. Olen pyrkinyt keskustelemaan asiasta paljonkin, kuvaillut toiveitani ei-seksuaalisen läheisyyden suhteen, ja kertonut kokemastani yksinäisyydestä suhteessa, sillä mies ei puhu mistään. Olen sanonut, että koen seksin harrastamisen outona sellaisen ihmisen kanssa, jonka sisäistä maailmaa en tunne lainkaan, ja joka ei ole kiinnostunut siitä mitä minun päässäni liikkuu. Mies lupaa panostaa keskusteluun enemmän, mutta mitään ei koskaan tapahdu. Miestä vaivaa suhteessa seksittömyys, itseäni puhumattomuus. Haluni heräävät kun tunnen toisen emotionaalisesti läheiseksi, ja mies tietää tämän. Ei siltikään puhu. Mielestäni ei ole väärin haluta seksikumppania, joka on kiinnostunut myös kanssani puhumaan. Kerroin tämän siis siksi, että aina se haluton osapuoli ei ole se hiljainen osapuoli, vaan minä olen jo vuosia yrittänyt rakentaa tunneyhteyttä välillemme siinä onnistumatta. Mies ei puolestaan sitä kaipaa, hän haluaisi vain sitä seksiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi