Miksei isoja palkkoja voisi leikata?
Yli 3000 euron palkkoihin ylimääräinen 50 prossan auttamisvero.
Sillä verolla voitaisiin auttaa koyhimpiä ja maksaa valtion velkaa.
Ei mitään järkeä että laskettiin hyvin tienaavien verotusta kuten myös oluen.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos köyhiä myytäisiin firmoille ja perheille? Se, joka halvimmalla lupaa huolehtia, saisi vuodeksi vastuulleen. Perheitä ei myytäisi samaan paikkaan. Loppuisi ainainen valitus, että ei ole rahaa, ei ole kivaa.
Tämähän on aikoinaan käytetty ja hyväksi havaittu tapa toimia. Itsekin olen huutolaisen jälkeläinen ja hyvin on mennyt koko suvulla.
Nimenomaan! Jos tarvitsee toimeentulotukea yli 3 kk ajan, niin kaupataan sille, joka halvimmalla huolehtii. Annetaan siis tuo 3 kk aikaa laittaa asiansa kuntoon ja jos ei kelpaa, niin jossain 200 km päässä voi olla perhe, joka haluaa sellaisen mukavan taaperon perheenjäseneksi. Vanhemmat voi mennä firmaan x siivoamaan.
Mitäs jos laitettaisiin kaikki sosiaalitukia saavat (pl. työkyvyttömät) tekemään 10 minuuttia töitä jokaista tukieuroa vastaan? Jokaisenhan pitää elättää itsensä ja jälkikasvunsa eikä olla toisten taskuilla, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos köyhiä myytäisiin firmoille ja perheille? Se, joka halvimmalla lupaa huolehtia, saisi vuodeksi vastuulleen. Perheitä ei myytäisi samaan paikkaan. Loppuisi ainainen valitus, että ei ole rahaa, ei ole kivaa.
Tämähän on aikoinaan käytetty ja hyväksi havaittu tapa toimia. Itsekin olen huutolaisen jälkeläinen ja hyvin on mennyt koko suvulla.
Nimenomaan! Jos tarvitsee toimeentulotukea yli 3 kk ajan, niin kaupataan sille, joka halvimmalla huolehtii. Annetaan siis tuo 3 kk aikaa laittaa asiansa kuntoon ja jos ei kelpaa, niin jossain 200 km päässä voi olla perhe, joka haluaa sellaisen mukavan taaperon perheenjäseneksi. Vanhemmat voi mennä firmaan x siivoamaan.
Ei huutolaisuus noin toimi. Huutajat toimii käänteisessä huutokaupassa saaden huutamansa rahasumman sitä vasten että huolehtivat huudetusta määrätyn ajan. Huutaja saas siis rahaa ja tarjoaa huudetulle asunnon ja ruokaa.
Ei huutaja orjaa saa vaan tyypin joka nukkuu sohvalla ja syö jääkaapin tyhjäksi.
Tuolla perusteella minun ja vaimon palkasta jäisi enemmän käteen kuin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselta yli 3000 €/kk tienaavalta se yli 3000:n menevä osuus annettava köyhille ja varattomille.
Tuohan olisi varastamista !
Punaiset ovat varkaita.
Kyllä se oli valkoinen mies joka vei intiaanien maat!
Tulot pitä jakaa tasan kaikkien kesken. Joku on syntynyt viisaammaksi ja saa se takia hyväpalkkaisen työn. Toiselle ei ole älynlahjoja luotu ja saa tyytyä vähempipalkkaiseen työhön. Kumpikin tekee silti parhaansa ja kummankin työpanosta tarvitaan. On väärin että toinen saa työpanoksestaan huonompaa palkkaa. Kukaan kun ei voi tietää syntyykö tyhmäksi vai viisaaksi.
Jos ajat takaa sitä, että maksimipalkka olisi 3000 ja ylimenevästä 50% veroon niin eikö se ole aika lailla sitä jo nykyään?
Aika varma olen tästä. Omassa verokortisani ainakin on niin. Noin 3000e brutosta vero noin 25% ja ylimenevästä pitää maksaa melkein 50% jos sellaisia tienaisin.
Kokkeileppa uuestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselta yli 3000 €/kk tienaavalta se yli 3000:n menevä osuus annettava köyhille ja varattomille.
Tuohan olisi varastamista !
Punaiset ovat varkaita.
Kyllä se oli valkoinen mies joka vei intiaanien maat!
En oo mitää vieny keltään enkä oikeaa intiaania koskaan tavannu.
Tai no vein minä muiden tyttöystävät ja naisten sydämet.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos muutetaan kaikki tuet lainoiksi jotka on maksettava takaisin kun tulotaso nousee 2000 euron yli?
Ja jos joku lusmuilee eikä mene/pääse töihin, niin parin vuoden päästä tuet pois ja annetaan mahdollisuus eutanasiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja jokainen työntekijä lopettaa sitten työnteon kun 3000 on tullut täyteen?
Vierailija kirjoitti:
Tulot pitä jakaa tasan kaikkien kesken. Joku on syntynyt viisaammaksi ja saa se takia hyväpalkkaisen työn. Toiselle ei ole älynlahjoja luotu ja saa tyytyä vähempipalkkaiseen työhön. Kumpikin tekee silti parhaansa ja kummankin työpanosta tarvitaan. On väärin että toinen saa työpanoksestaan huonompaa palkkaa. Kukaan kun ei voi tietää syntyykö tyhmäksi vai viisaaksi.
Jos minä kaivan ojaa metrin ja sinä kaivat ojaa kymmenen metriä niin jaetaanko palkka tasan?
Saat ihan vapaasti leikata isoa palkkaasi. Heti seuraavana työpäivänä otat yhteyyttä pomoosi ja kerrot ideasta. Olen varma, että se onnistuu! Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko todellakin, että kaikki tekee parhaansa? En itse ainakaan.
Tämä 3000e kommentti kuvaa kyllä ihmisti aikapaljon. Mulle ei soiteta jos edes osa-aika duuni olisi 3k kuukausi. Enhän mä verojen jälkeen kykene maksamaan edes elämistä ja ruokaa. Pelkät laina+muut kulut on 2k kuukausi.
Ja mä söin hernaria perjantai iltana.
Vierailija kirjoitti:
Jos ajat takaa sitä, että maksimipalkka olisi 3000 ja ylimenevästä 50% veroon niin eikö se ole aika lailla sitä jo nykyään?
Aika varma olen tästä. Omassa verokortisani ainakin on niin. Noin 3000e brutosta vero noin 25% ja ylimenevästä pitää maksaa melkein 50% jos sellaisia tienaisin.Kokkeileppa uuestaan.
Ei ap niin sanonu vaan sun 3k€ palkasta menis 25% tulovero, 8,65% eläke- ja työttömyysvakuutusmaksuja sekä siihen tup 50% lisää eli yhteensä 83,65% veroja jolloin nettona saisit 490,50€.
Kaverisi joka tienaa 2999€ bruttoa maksaisi vain 33,65% veroja jolloin hänelle jää nettona 1989,85€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan niitä palkkoja leikata jos niin sovitaan. Missä se sovitaan? Ketkä?
Minä ja Pertsa voidaa sopia muiden palkat. Kaikki muilta leikattu jaetaa meidän tileille tasan. Se on sitä palkka tasa-arvoa.
Eikö Pena ja Jermu vois ne sopia? Kummelin pääministeri ja erikoisavustaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä kaivan ojaa metrin ja sinä kaivat ojaa kymmenen metriä niin jaetaanko palkka tasan?
Tottakai, molemmat teki parhaansa. Ei terveydenhuoltojärjelmämmekään ota huomioon kuka on huolehtinut terveydestään ja kuka ei.
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus kuinka typerä mielipide. Sinä synnyit ainakin tyhmäksi.
Ei 3000e brutto edes ole mitenkään iso jos pitää elättää muitakin kuin itsensä. Asuminen vie tuosta jo lähes puolet.
Minä ja Pertsa voidaa sopia muiden palkat. Kaikki muilta leikattu jaetaa meidän tileille tasan. Se on sitä palkka tasa-arvoa.