Miten saan kesään mennessä pois 10 kg?
Neuvoja tarvitsisin. Olen 168 cm pitkä ja painan 85 kg, ikää 41. Eli pudotettavaa on. Haluaisin kesään mennessä pois 10 kg mutta en tiedä miten.
Nykyinen ruokavalio on sellainen, että en syö ollenkaan pullia, karkkeja, sipsejä, limsoja tms makeita tai herkkuja. En myöskään käytä ollenkaan alkoholia. Leipää ja pastaa syön vain harvoin. Painoni on silti pysynyt tässä samassa jo pari vuotta, vaikka jätin nuo herkut pois kokonaan ja leipääkin vähensin paljon. Eli en tiedä miten laihtua kun tämä muutos ei auttanut yhtään.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää liikuntaa.
Ei sillä laihdu, merkitys hyvin pieni.
Mä en ole ikinä tajunnut miksi ihmiset hokee tätä.
Siksi, koska se on tieteellinen fakta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää liikuntaa.
Mä en ole ikinä tajunnut miksi ihmiset hokee tätä. Aivan taatusti laihtuu kun lisää liikuntaa, ja pysyy helpommin saavuttamassaan tuloksessa. Painoilla harjoittelu lisää hiljalleen lihasmassaa, joka taas kuluttaa kaloreita levossakin. Ja aloittelija saa tuloksia todella nopeasti. Lisäksi liikkuva keho on kauniimpi, mikäli se on jonkun tavoite. Aina kun minun on tarvinnut pudottaa painoa, olen sen tehnyt lisäämällä liikuntaa ja syömällä hyvin. Miksi kituisin minikaloreilla kun sen voi tehdä fiksustikin?
Siksi, koska tutkimusten mukaan se on noin. Lihasmassan kasvu sen sijaan tosiaan lisää perusaineenvaihdunnan kulutusta ja aloittelija saa nopeasti tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää liikuntaa.
Perustele
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitatko esimerkin mitä nyt syöt päivässä ja kuinka paljon.
Aamupalaksi Skyr ja kuppi mustaa kahvia. Lounaaksi kaupan valmiskeitto (taitaa olla annoskoko 300 grammaa) ja omena tai pari tomaattia tai puolikas kurkku tms. Välipalaksi pelkkää kahvia. Päivälliseksi liha/kana ja salaattia, välillä fetaa tms juustoa, joskus leipä. Iltaruoaksi teetä, skyr tai leipä, omenaa, keitettyjä kananmunia. Ap
Paljonko sokeria laitat kahviin?
Tässä just näkyy näiden ketoilijoiden ajatuksenjuoksu. Teelusikallinen sokeria on noin 15kcal. Niitä teelusikallisia pitäisi jättää pois 47 päivässä, että asialla olisi merkitystä.
Tai no. Jos AP vetää päivässä 47 teelusikallista sokeria, toki. Mutta yleensä
Kyllä se pienikin määrä sokeria nostaa insuliinia ja siten elimistö polttaa vähemmän rasvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää liikuntaa.
Perustele
No kävisikö lääkärin perustelut?
Sokeri ja sokeri. Ap kertoo että ei lisää sokeria mihinkään joten miten sen voi jättää pois ? Luetteko näistä muuta kuin otsikon ?
Vierailija kirjoitti: Syöt lounaaksi vain sämpylän.
Vältät hiilareita
Vierailija kirjoitti:
2kk aikaa, saa kyllä aika paljon liikkua ja syödä kalorimääräisesti vähän.
2 kk liian lyhyt aika tiputtaa terveellisesti 10 kg. Mutta kyllä tässä ehkä 4-5 kg olisi mahdollista ehtiä.
Ei auta muu kuin tutkia niitä ruokatottumuksia. Ateriarytmi, määrä, laatu... Siitä se lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Sokeri ja sokeri. Ap kertoo että ei lisää sokeria mihinkään joten miten sen voi jättää pois ? Luetteko näistä muuta kuin otsikon ?
Sokeria löytyy ruuasta muutenkin kuin lisättynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Sokeri ja sokeri. Ap kertoo että ei lisää sokeria mihinkään joten miten sen voi jättää pois ? Luetteko näistä muuta kuin otsikon ?
Sokeria löytyy ruuasta muutenkin kuin lisättynä.
Juuri näin. Määrä selviää pakkauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2kk aikaa, saa kyllä aika paljon liikkua ja syödä kalorimääräisesti vähän.
2 kk liian lyhyt aika tiputtaa terveellisesti 10 kg. Mutta kyllä tässä ehkä 4-5 kg olisi mahdollista ehtiä.
Ei auta muu kuin tutkia niitä ruokatottumuksia. Ateriarytmi, määrä, laatu... Siitä se lähtee.
Voisitko kertoa tarkemmin.
Tutki Finelin ruokapäiväkirjan avulla, mistä kaloreita kertyy. Lisää tilalle kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta hiilihydraatista tulee elimistössä glukoosia (=sokeri)
Saatko tarpeeksi kuitua? Se kannattaa ehdottomasti selvittää.
Kuitu auttaa laihtumaan.
Juoksemalla lähtee paino nopeiten. Kuntopyörääkin voi polkea. Olen joskus laihtunut 18 kg 3 kuukaudessa ihan vaan kuntopyörällä polkemalla. Pitää polkee noin kaksi tuntia päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää liikuntaa.
Perustele
Ketoruokavalio yhdistettynä pätkäpaastoon. Kun pääsee alkuun, on helppoa ja kilot suorastaan sulaa silmissä. Paastoa 18-20 h päivässä ja kerran viikossa tai kahdessa 24 h.
Ruokapäiväkirja ja keittövaaka! Eli punnitse ja kirjaa ylös KAIKKI minkä suuhusi pistät. Pidä kalorit miinuksella, niin tuloksia kyllä tulee. Kesään on kovin vähän aikaa, joten 10kg pudotus tässä ajassa ei ole realistista eikä tervettä.