Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rikas ja ymmärrän kyllä minkälaista on olla köyhä koska itsekin olin. Annan nyt vinkkejä köyhille.

Vierailija
30.03.2024 |

Köyhät ei taida ajatella sitä että useimmat meistä rikkaista ovat oloista jotka eivät ole mitenkään parhaimpia. Monet meistä ollaan oltu köyhiä opiskelijoita, on köyhät vanhemmat jne. Miettikääpä sitä joskus.

Se mikä minut erotti muista köyhistä on se etten koska pitänyt köyhänä oloa pahana eikä siitä pitänyt kokoajan uhriutua. Itselläni oli oikea asenne, opiskelin ja tein töitä ahkerasti. Sen takia en ole köyhä enään.

Ottaa kyllä päähän kun köyhä tuttu jolla on uusin iphone pro max pyytää että tarjoaisin ruokaa kun rahat on tiukilla. Itse kun olin köyhä käytin halvinta nokialaista. Tämä tuttu ei edes käy töissä kun "paskaduunit" eivät kelpaa.

Kommentit (522)

Vierailija
241/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä näissä ketjuissa ihmetyttää aina se, että lähes kaikki ehdotukset, joita tarjotaan tilanteen parantamiseksi, torpedoidaan joukkorynnäköllä: "ei ole mahdollista", "ei kaikkia hyväksytä", "ei kaikille riitä töitä", ei... ei... ei... koska että...

Eihän tarkoitus olekaan lopettaa maailmasta nälänhätää tai kaikkia sotia tai työllistää kaikki Suomen työttömät, vaan ehkä se joku ehdotus voisi oikeastikin olla juuri sinulle toimiva. 

Tuntuu monesti, että mikään ei käy, koska "tilanteeni on nyt tällainen eikä sille mitään voi, kuolema korjaa"... 

En minäkään syntyessäni ollut asianajaja. En edes syntynyt sellaiseen sukuun, jossa olisi ollut yhtäkään korkeasti koulutettua. Pirusti on töitä vaatinut, että nyt voin allekirjoittaa tämän kommentin

asianajaja

Vierailija
242/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa todellinen keino taistella yhteiskunnan köyhyyttä vastaan on nostaa koko yhteiskunnan varallisuutta ja tasata edelleen tulonjakoa. Tuoda työt kaikkien tarjolla olevien ihmisten ulottuvilla ja tarjota kaikille mahdollisuuksia. Tämän voi tarjota ainoastaan yhteiskunta joka on taloudellisesti hyvin vahva vrt. esim. Norja. Toki se vaatii myös yksilöiltä kykyä tarttua haasteisiin ja kovaa työntekoa. Suomessa tämä ei ole ollut tai ole mahdollista koska ideologiat vai uskoisitteko siihen, että jos suomenlahdelta tai länsirannikolta löydettäisiin öljyesiintymä niin ne varat esim. 1000 miljardia € saataisiin valtion rahastoihin? Ei iki maailmassa. Ne öljypläntit pumppaisi ulkomaiset yhtiöt koska ensin joko oikeudet olisi annettu ilmaiseksi tai myyty 10 miljoonalla vähin äänin ja koska ideologia. Ei suomessa ajatella, että valtio voisi omistaa mitään. Tietyt hallituspuolueet ovat myyneet valtion omistuksia aina vallassaan ollessa pois. Kyse on pakkasella hou

Tämä "pakkasella housuun pissaaminen" -toimintatapa näkyy myös kuntatasolla lyhytnäköisinä ja sanalla sanoen surkeina päätöksinä. Esim paikallista yrittäjää ei tueta, vaan ostetaan surutta muualta jne. Ja sama tapa havaitaan myös ihmisten köyhyydessä, huonot päätökset johtaa ahdinkoon ja pakottaa vieläkin huonompaan päätökseen ja sitten onkin jo housut umpijäässä. Siltikin vielä, kun kaupan kassalla rahat eivät riitäkään, niin jätetään ruokatarpeista jotain pois, mutta tupakka ostetaan kyllä. Viikonloppuna saatetaan jopa lähteä baariin ja ryypätään viimeisetkin rahat, mutta sitten kun pitäisi maksaa kotimatkan taksikyyti niin aletaan itkeä hinnasta ja vonkaamaan alennusta ja haukutaan kuski tai jopa uhkaillaan. Pelkkää huonoa päätöstä toisensa perään. Sitten maksellaan ulosottona tuokin typeryys ja kuilu syvenee jatkuvasti. Ei nähdä omaa tilaa lainkaan. Odotetaan jotain maagista lottovoittoa joka pelastaa kaiken. Mutta hei, lähtisitkö töihin, vaikkapa ajamaan sitä taksia, pääsisit heti hommiin ja tienaamaan niin paljon kuin viitsit töitä tehdä? "Eeehei ei ei, emmä semmosta haluu" Ja huonojen päätösten sarja jatkuu jatkumistaan. Odotetaan, kyllä se lottovoitto jossain kohtaa napsahtaa. Ihan kohta. Voi olla jo ensi lauantaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä luulet, että köyhä saisi tonnin?

Toimeentulotukeen pitää esittää kaikki tiliotteet, sijoitukset, säästöt jne. Jos niitä on, niin ne pitää käyttää elämiseen.

Monikin saa palkkaa jopa enemmän kuin 1000 kuussa, on silti köyhä. 

Ja ensin pyritään pois sieltä toimeentulotuelta siten että ne ensisijaiset tulot ylittävät toimeentulotukirajan ja sitten NIISTÄ rahoista sijoittaa vaikka 10. Moni saa säästöön (sukan varteen) jopa toimeentulotuesta, niin kyllä halutessaan sitä sijoitettavaa löytyy. Mutta käytännössä ensin on saatava nenä pinnan päälle, eli päästävä POIS siltä toimeentulotuelta millä keinolla tahansa. 

Vierailija
244/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksilö voi vaikuttaa elämäänsä itse.

Mun veli valitsi kela/sossuelämän ja ei omista mitään.

Itse valitsin AMK tutkinnon ja kovan työuran.

Nyt minulla on 3 taloa e suomessa, veljellä ei yhtikäs mitään.

Ja minä lähdin yliopistoon ja siskoni nai rikkaan miehen. Minulla ei ole mitään. Näin ne valinnat eivät kohtele ihmisiä tasa-arvoisesti.

Vierailija
245/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä luulet, että köyhä saisi tonnin?

Toimeentulotukeen pitää esittää kaikki tiliotteet, sijoitukset, säästöt jne. Jos niitä on, niin ne pitää käyttää elämiseen.

Monikin saa palkkaa jopa enemmän kuin 1000 kuussa, on silti köyhä. 

Ja ensin pyritään pois sieltä toimeentulotuelta siten että ne ensisijaiset tulot ylittävät toimeentulotukirajan ja sitten NIISTÄ rahoista sijoittaa vaikka 10. Moni saa säästöön (sukan varteen) jopa toimeentulotuesta, niin kyllä halutessaan sitä sijoitettavaa löytyy. Mutta käytännössä ensin on saatava nenä pinnan päälle, eli päästävä POIS siltä toimeentulotuelta millä keinolla tahansa. 

Sitähän sinä et ymmärrä, että täältä ei pääse pois. Tämä on valtion tekemä ansa. Kun tänne kerran joutuu, niin täältä ei pois pääse. Turpiin kyllä lätkitään Kelalta, mikäli täältä pois yrittää.

Vierailija
246/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä näissä ketjuissa ihmetyttää aina se, että lähes kaikki ehdotukset, joita tarjotaan tilanteen parantamiseksi, torpedoidaan joukkorynnäköllä: "ei ole mahdollista", "ei kaikkia hyväksytä", "ei kaikille riitä töitä", ei... ei... ei... koska että...

Eihän tarkoitus olekaan lopettaa maailmasta nälänhätää tai kaikkia sotia tai työllistää kaikki Suomen työttömät, vaan ehkä se joku ehdotus voisi oikeastikin olla juuri sinulle toimiva. 

Tuntuu monesti, että mikään ei käy, koska "tilanteeni on nyt tällainen eikä sille mitään voi, kuolema korjaa"... 

En minäkään syntyessäni ollut asianajaja. En edes syntynyt sellaiseen sukuun, jossa olisi ollut yhtäkään korkeasti koulutettua. Pirusti on töitä vaatinut, että nyt voin allekirjoittaa tämän kommentin

asianajaja

Sinä synnyit keskimääräistä paremmalla muistilla ja olemattomalla moraalilla. Ne mahdollistivat opintosi ja työskentelysi. Lisäksi terveytesi säilyi opintojen ajan.

Vierailija
247/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut mitaan vinkkeja viela. Koitas nyt laittaa viisauksia tanne kun kerran kehua retostit etta sulla sellaisia on jakaa. Olisin itsekin kiinnostunut kuulemaan niita.

T: varakas ulkosuomalainen joka on ollut myos rutikoyha mutta joka ei ala neuvomaan tyottomia tai muita rahattomia. Paitsi jos joku nimenomaan neuvoja pyytaa.

No tässä sitten EKA vinkki.

Aloita sijoittaminen aikaisten, mielellään jo ekasta kesätyöpalkasta. Maksa AINA ensin itsellesi, sitten muille ja loput rahat voit sitten tuhlata.

Kuka mun vuokran, puhelinlaskun ja syömiset maksaa, jos mä laitan rahat AINA sijoituksiin? 

Kyse ei ollutkaan KAIKKI rahat. Ilmankos te olette köyhiä kun ole

Luitko siitä Suomessa asuvasta malesialais(?)perheestä jotka ostivat marjoja myymällä omakotitalon? Kumpikin oli töissä mutta pienipalkkaisessa hommissa ja kaikki vapaa-ajat he keräsivät marjoja ja perkasivat niitä yhteen asti yöllä, ja aamulla taas töihin. Myivät niitä facessa.

Vierailija
248/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosituhannen vaihteessa lähdin kotoa maailmalle noin 3000 markan kanssa. Ei ollut sellaisia ylellisyyksiä kuin televisio tai kännykkä.

Opiskelin kuitenkin huippuarvosanat ja lähdin valmistuttuani epäröimättä töihin periferiaan lyhyen sijaisuuden perässä. Pari vuotta myöhemmin oli virka. Vähän sen jälkeen tarjottiin pomon paikkaa. Siinä se ura eteni. Nyt asun Helsingissä ja nostan isoa palkkaa.

Mitään kummallista en mielestäni ole. Monet voisivat tulla perässäni.

No minun yh-äitini möi kaikki huonekaluni lastenhuoneestani ja sain mukaani vain patjan. On siinä jo iso ero sinun kolmeen tonniisi.

Vierailija
249/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

asianajaja

Sinä synnyit keskimääräistä paremmalla muistilla ja ol

En ole tuo "asianajaja", mutta kommentoin silti. Juuri tuota hän tarkoitti. Mitä tahansa ehdotusta tarjotaankaan, töitä, koulutusta, ihan mitä tahansa apua, niin kaikkeen vastaus on ei ei ei ja ei. Miksi pitää vain jatkaa samaa valitusta, jos ei mikään apu eikä ehdotus kuitenkaan kelpaa. Mitä haluat? 

Vierailija
250/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä lähdin yliopistoon ja siskoni nai rikkaan miehen. Minulla ei ole mitään. Näin ne valinnat eivät kohtele ihmisiä tasa-arvoisesti.

Eli jos kohtalo riippuu geeneistä ja kotioloista, kuten tällä palstalla niin herkästi väitetään, niin siskosi osasi hyödyntää perspillunsa ja sinä et.

Vierailija
251/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys nykyaikaan..tänä päivänä kaikki palvelut on netin takana johon tarvii vähintään älypuhelimen...millään Nokialla ei pärjää edes työtön ..

Vierailija
252/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

asianajaja

Sinä s

Haluan ensisijaisesti valittaa. Toissijaisesti haluan ilmaista rahaa.

Vierailija
253/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen huonosti palkattua monen kutsumaa paskaduunia. Olen menoistani jo suitsinut kaikki ylimääräiset pois: en shoppaile, en pelaa rahapelejä, olen kilpailuttanut puhelinliittymän (sis. netti), sähkön, vakuutuksen, en tilaa lehtiä, en käy ravintoloissa tai elokuvissa. Vaatteita ostan vain, jos rikkoutunutta vaatetta ei voi korjata. Salimaksuja tai suoratoistopalvelujen maksuja ei ole. En tupakoi tai käy baareissa tai vedä kalsarikännejä. Raskaan fyysisen työn vuoksi en jaksa ottaa toista työtä vastaan kohentaakseni taloudellista tilannettani: tein kahta työtä hetken aikaa, mutta en palautunut ja nukuin todella huonosti. Ruoka on perusruokaa. Ihan turha tulla siis tulkuttamaan, että huonosti palkatun duunarin köyhyyden syy on aina huono/ajattelematon rahankäyttö. Mutta tätähän te, jotka tienaatte tonneja kuukaudessa, ette ymmärrä.

Vierailija
254/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata opiskella lainarahalla. Tuo nyt on tyhmintä mitä olen kuullut. Ehkä jos on joku oxford harvard kyseessä niin sitten.

Opintolainat kannattaa sijoittaa pörssiin.

Ap

Jep jep... Ja millä opiskelija sitten elää, koska hän ei ole saanut työtä? Ne paskaduunitkin menivät hänen opiskelukavereilleen.

Vierailija
255/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"köyhiä opiskelijoita". ja paskat. minulla ainakin oli opiskelijana parempi elintaso kuin koskaan sen jälkeen täyspäivätöissä käydessäni.

Vierailija
256/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosituhannen vaihteessa lähdin kotoa maailmalle noin 3000 markan kanssa. Ei ollut sellaisia ylellisyyksiä kuin televisio tai kännykkä.

Opiskelin kuitenkin huippuarvosanat ja lähdin valmistuttuani epäröimättä töihin periferiaan lyhyen sijaisuuden perässä. Pari vuotta myöhemmin oli virka. Vähän sen jälkeen tarjottiin pomon paikkaa. Siinä se ura eteni. Nyt asun Helsingissä ja nostan isoa palkkaa.

Mitään kummallista en mielestäni ole. Monet voisivat tulla perässäni.

No minun yh-äitini möi kaikki huonekaluni lastenhuoneestani ja sain mukaani vain patjan. On siinä jo iso ero sinun kolmeen tonniisi.

Minä en saanut sitäkään. Silti minusta tuli miljonääri. Juurikin työtä (ihan kaikenlaista) tekemällä, säästämällä ja sijoittamalla säästöt. Ja kyllä, olen myös elänyt ja elän vastakin. Juuri ostin kevääksi 2 viikon Ranskan loman ja parhaillaan mietin minne kesälomaksi.

Vierailija
257/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No rikkaan naimisella pääsee todennäköisemmin kiinni rahoihin kuin käymällä mitä tahansa koulua, eikä ole kielletty sinultakaan, mutta kouluttautuminen kuitenkin keskimäärin parantaa taloudellista asemaa. Toki siihenkin liittyy valintoja erityisesti alkaen alan valinnasta. Yliopistoissakin opiskellaan aineita, jotka eivät suoraan työllistä kuin harvoja tutkijoiksi ja yliopiston opettajiksi jne. ja sitten aineita, joille on laajaa kysyntää yksityisellä sektorilla. Opiskelemalla esim. laskentatoimea tai lääketiedettä ovat uranäkymät tyystin toisenlaiset kuin vaikkapa filosofian tai taidehistorian opiskelijalla. Viimeksimainituista varmaan harva tienaa mitään järkevää elantoa oman alansa vakituisissa töissä.

Vierailija
258/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

asianajaja

Minulla sama tilanne. En syntynyt korkeasti koulutettiin sukuun, kotona ei kannustettu opiskelemaan, mutta itse halusin mennä yliopistoon ja tein kovasti töitä opintojen eteen. Tiedostan kuitenkin myös sen, että nykyinen tilanteeni ei ole pelkkää omaa ansiotani vaan minulla on ollut tuuria matkassa, mitä kaikilla ei ole. Kovin tyhmä ja itseään täynnä pitää olla, jos toisin kuvittelee.

Vierailija
259/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyhallitushan juuri yrittää tuota vasemmiston tekemää ansaa poistaa. tuo ansa on alunperin tehty vain sitä varten, että vasemmisto saisi äänestäjiä ylläpitämään ruosteista häkkiään

Vierailija
260/522 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätys nykyaikaan..tänä päivänä kaikki palvelut on netin takana johon tarvii vähintään älypuhelimen...millään Nokialla ei pärjää edes työtön ..

tuilla niitä puhelimia saa. m am uilla on huippupuhelimet ja vuokralähiöissäkin näkee keskimäärin parempia puhelimia kuin duunareilla