Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen exän katkeruus

Vierailija
30.03.2024 |

Olemme uusperhe ja miehen exä pitää yhteyttä mieheeni "tikusta asiaa" tavalla. Milloin miehen pitää maksaa aikuiselle lapselleen joku eksän määrittämä juttu, eksän mielestä tai sitten mieheni kuulee, miten ei ole koskaan ollut eksälle ja heidän lapsilleen lapsilleen riittävästi sitä mitä eksä halunnut. Eksä ei osaa päästää miehestä ja menneisyydestä irti vaan jauhaa ja jauhaa uudelleen ja uudelleen näitä asioita. Mies on vastannut näihin vain lyhyesti, jos viestissä on kysymys lapsiin liittyen tai ei reagoi aina mitenkään, silti eksänsä on jaksanut pommittaa vuosia. Mies pitää lapsiinsa itse yhteyttä ja hoitaa  tarvittavat aikuisten lastensa asiat ihan itse, ilman eksää.

Milloinkohan tämä loppuu? Ja miten saada loppumaan? Todella ärsyttävää kun miehen ex elää meidän suhteessa mukana. On jopa mennyt siihen, että minun lasteni asiat tuntuvat jotenkin "kuuluvan" tälle miehen eksälle. Vaatii samaa kohtelua sitten minun lapsilleni kuin mitä miehen lapsilla on ollut edes ennen meidän tapaamista. Eli että minun lapseni eivät "saisi" sitten saada vaikka mopoa, jos heidänkään lapsilla ei ole ollut jne.. :D Ihan tämmöisiä naurettavuuksia.. kun eihän tietenkään se näin mene kun lasten biologiset vanhemmat, rahatilanteet jne. ova erilaiset. Silloin ymmärtäisin jos asuisimme kaikki saman katon alla, mutta kun miehen lapset ovat tosiaan jo aikuisia!!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se väärin että isä kustansi aikanaan sen ekan koeperheen tuottamille jälkeläisilleen korkeintaan kestovaipat, ja sen paremman uuden perheen lapset saavat mopot sun muut pelit ja vehkeet.

P.s. Lapset puivat noita uusperhesekoiluja päässään elämänsä loppuun asti.

No sulla oli tällainen tapaus. Mites nyt menee?

Vierailija
22/35 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se väärin että isä kustansi aikanaan sen ekan koeperheen tuottamille jälkeläisilleen korkeintaan kestovaipat, ja sen paremman uuden perheen lapset saavat mopot sun muut pelit ja vehkeet.

Minä maksan omien lasteni asiat. Ruuat ja muut menot maksetaan sitten kuten perheessä maksetaan. Jos lapset jonkun mopon saavat, se olen minä ja lasten bioisä, joka sen mopon ostaa. En oleta, että mun uusi mies ostelee mun lapsille asioita, josta lasten oma isä on vastuussa. Eli ei.. Ihme ajatusmalli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta sano sille exälle että jättää sun lapset rauhaan tai sitten perrrrkele!!!!!

Vierailija
24/35 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroperheiden lapset tuntuvat olevan nyxien mielestä aikuisia jo 16-vuotiaana. Ydinperheissä nuorista aikuisistakin huolehditaan. 

Vierailija
25/35 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehesi raportoi näiden viestien sisällön sinulle tai miksi sinä olet niistä kiinnostunut? Mies vastaa viesteihin lyhyesti ja vain asiasta, sen puolesta asia on ok. Jos ne kuormittavat myös miestä, niin viestithän voi katsoa vain määräajoin tai sitten rajoittaa viestiyhteyttä. Sinun kannattaa jättää exän mielipiteet omaan arvoonsa ja keskittyä omiin asioihin, exää tuskin saa muuksi muutettua.

Just tämä. Miksi ihmeessä ap raportoi omien lapsiensa juttuja miehen exälle, siis täysin vieraalle ihmiselle suhteessa ap:n lapsiin? En tajua. Ja vielä vähemmän tajuan sitä, miksi ap välittää tuon taivaallista exän sanomisista/mielipiteistä? Ihmiset voi ajatella tai sanoa mitä tahansa, sille ap ei voi mitään. Mutta se, miten itse suhtautuu niihin sanomisiin, se on oma valinta. Toisesta korvasta ulos, jos niitä joutuu kuuntelemaan. Kannattaa myös muistaa että jos vuorovaikutus on kuormittavaa, niin sitten ei kannata vuorovaikuttaa. 

Vierailija
26/35 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ottaa toisen jämät niin pitää vaan kestää.

Mielummin jonkun "jämät" kuin aikuinen ihminen joka ei ikinä ole ollut parisuhteessa. Hänessä tai tavassaan elää on oltava jotain vikaa.

Sulla on huonot valintaperusteet. Jämät on aina huonompi valinta kuin lapseton sinkku.

Ymmärsin että tuolla jämällä tarkoitetaan jonkun exää. Jos ei ole ikinä ollut parisuhdetta ei ole exiäkään eikä näin ollen ole kenenkään jämä.

Vierailija
27/35 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottavaa. Ei koskaan parisuhteeseen miehen kanssa, jolla lapsia. Tai joka on tekemisissä ex-akkansa kanssa. Ero on ero ja se ihminen kuuluu menneeseen kuten kuuluukin.

Vierailija
28/35 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n selostuksesta ei oikein ota tolkkua. Onko kaikki miehen lapset aikuisia? Jos on, niin eihän miehen tarvitse olla eksän kanssa missään yhteydessä. Kun eksä laittelee miehelle viestiä koskien aikuisia lapsia, mies voi kysyä suoraan lapsilta mistä on kyse. Mies voisi laittaa eksän numeron estoon.

Kuten edellä kirjoitettiin, miten helvatussa ap:n lasten asiat kantautuvat eksän korviin?

Vierailija
29/35 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n selostuksesta ei oikein ota tolkkua. Onko kaikki miehen lapset aikuisia? Jos on, niin eihän miehen tarvitse olla eksän kanssa missään yhteydessä. Kun eksä laittelee miehelle viestiä koskien aikuisia lapsia, mies voi kysyä suoraan lapsilta mistä on kyse. Mies voisi laittaa eksän numeron estoon.

Kuten edellä kirjoitettiin, miten helvatussa ap:n lasten asiat kantautuvat eksän korviin?

Kyllä, miehen lapset ovat aikuisia, kaikki. Ja ei tarvitse olla yhteydessä. Ei mies olekaan, eksä tekee aina sen tikusta asiaa-osion. Ja tosiaan mies on itse suoraan lapsiinsa yhteydessä. Exänsä silti häärää ja hämmentää välissä. Minun lasten asiat ovat miehen exän mielessä varmaankin lähinnä vittuilumielessä, oletuksia osittain, eikä totuuden kanssa aina tekemisissä.. ja osittain varmaan kuullut miehen lasten kautta jotakin kun ovat olleet meillä. Meillä on hyvät välit kaikilla. Miehellä, lapsillaan, minulla ja miehen lapsilla sekä miehen lapsilla ja minun lapsilla. Ex on se hämmentäjä.

Vierailija
30/35 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sulla oli tällainen tapaus. Mites nyt menee?

Itselläni ei ollut, vanhempani viettivät hiljattain 40-vuotishäitään. Kommentoin aapeen tapausta.

Vierailija
31/35 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan omien lasteni asiat. Ruuat ja muut menot maksetaan sitten kuten perheessä maksetaan. Jos lapset jonkun mopon saavat, se olen minä ja lasten bioisä, joka sen mopon ostaa. En oleta, että mun uusi mies ostelee mun lapsille asioita, josta lasten oma isä on vastuussa. Eli ei.. Ihme ajatusmalli.

Ajatusmalli on se ettei ole reilua että bioisä ostaa mopot vain osalle lapsistaan. 

Vierailija
32/35 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko pyytää kaikilta osapuolilta, ettei sinun lastesi asioista puhuta miehen ex:lle? Niin miehen lapsetkin ymmärtää vähän vähentää asioiden levittelyä

Vierailija
33/35 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatusmalli on se ettei ole reilua että bioisä ostaa mopot vain osalle lapsistaan. 

Mutta AP:n mies ei ole AP:n lasten bioisä. Tietenkään silloin ei AP:n miehelle (olkoon vaikka Veikko) kuulu se, ostaako AP ja AP:n ex-mies (olkoon vaikka Mikko) lapsilleen mopot. Vielä vähemmän nyt Veikon ex-vaimolle :D

Vierailija
34/35 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ymmärrän. Minun mies on isä vain omille lapsilleen. Ja minun lasteni isä vain lapsilleni. Kukaan ei ole ostamassa kuvitteellisia mopoja juuri kuin omille biologisille lapsilleen siis. Minä ja minun eksäni meidän lapsille. Nykyinen mieheni ei osallistu rahallisesti siis jos MINUN lapsilleni ostetaan mopo. Siksi hänen eksällään ei ole mitään sanavaltaa siitä, että lapsia on kohdeltu eriarvoisesti. Kun ei ole.. ja toiseksi. Ei kuulu miehen eksälle kyllä enää ne asiat mitä MEIDÄN perheessä tapahtuu.

Vierailija
35/35 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tosiaan outo nainen! Koska luonnollisestihan sinä ostat ja maksat ne mopot omille lapsillesi ihan omista varoistasi, joten eihän se nyt tuolle ex:lle kuulu yhtään mitenkään? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi