Miksi köyhät luulevat, että hyväosaiset eivät ymmärrä millaista on olla löyhä tai miten leikkaukset vaikuttavat?
Miksi ajattelette, että leikkauksia kannattavat oikeistolaiset ovat jotenkin tyhmempiä?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Sitten on se pieni osa, joka on tyypillisesti ylisukupolvisesti heikko-osaista kansaa. Sen osan on aina vaan vaikeampaa ja vaikeampaa ottaa hyvinvoinnissa kiinni sellaisia ihmisiä kuin sinä tai minä, saatikka niitä meitä rikkaampia ja vieläkin hyväosaisempia. Se kuilu hyväosaisen ja huono-osaisen välillä on jo niin suuri, tutkimusten mukaan se on muistaakseni 5-7 krt suurempi kuin mitä se oli 50-luvulla.
Näitä asioita ymmärtää jos lukee yhteiskuntatieteitä tai työskentelee sosiaalialalla.
Tätä ylisukupolvista heikko-osaisuutta tosiaan esiintyy yllättävän paljon. Tyypillistä tälle sakille on se, että hyväosaisia vihataan ja ei edes yritetä kuroa sitä kuilua umpeen, vaan kasvatetaan lapset pienestä asti maksimoimaan sosiaalituet. Sulla on niihin oikeus -asenne elää vahvasti ja sitä omaa oikeutta sitten huudetaan ja mouhotaan kaikkialla. Omaa yrittämistä ei ole lainkaan. Kouluja vi
Sitten sossuona on tällaisia sadisteja. Miksi ihmeessä? Vallankäyttö ja köyhien nöyryyttäminen kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä valtava kahtiajako saa mut voimaan pahoin🤢
Miksei me suomalaiset voida puhaltaa yhteen hiileen? Eletäänhän me sentään samassa valtiossa.
Työttömiä on syyllistetty ja haukuttu niin kauan kuin minä muistan. Pahin kahtiajako oli kuitenkin korona-aikana, jolloin "rokottamattomia" alettiin melkeinpä vainoamaan. Se oli aivan sairasta aikaa. Valtamediahan sen ajojahdin oikeastaan aiheutti jatkuvalla propagandallaan.
Jep. Itsekin otin ne kaksi piikkiä. Lähinnä vanhempien painostuksesta. No eipä siinä mitään. Elossa ollaan siitä huolimatta, että oli nopeasti tekaistu rokote. Tuliko koronapiikistä muuten mitään erityisiä ongelmia kuten sikainfluenssa piikistä aikoinaan? Itse en yhtään muista.
-se alkuperäinen
Vierailija kirjoitti:
Siltä se vain tuntuu, että hyväosaiset eivät ymmärrä ja siksi he kynsin hampain puolustelevat kaikkia pienituloisia ja köyhiä koskevia leikkauksia.
Minä muuten äänestin Perussuomalaisia ja äänestäisin edelleen. Ja kyllä, olen pitkäaikaistyötön. Minä kuitenkin tiedän, että tulevat leikkaukset eivät vaikuta minuun käytännössä lainkaan, sillä saan asumis-, toimeentulo- sekä työmarkkinatukea. Ne leikkaukset kun eivät vaikuta työttömiin kunhan vain hakee sitä prkleen toimeentulotukea.
Odotan seuraavaksi tulevaa vastikkeellista yleistukea, jolla et saa edes ruokaa.
Toki persu silti äänestää mestaria, joka hämäävä rajapuheila.
Vierailija kirjoitti:
Sitten on se pieni osa, joka on tyypillisesti ylisukupolvisesti heikko-osaista kansaa. Sen osan on aina vaan vaikeampaa ja vaikeampaa ottaa hyvinvoinnissa kiinni sellaisia ihmisiä kuin sinä tai minä, saatikka niitä meitä rikkaampia ja vieläkin hyväosaisempia. Se kuilu hyväosaisen ja huono-osaisen välillä on jo niin suuri, tutkimusten mukaan se on muistaakseni 5-7 krt suurempi kuin mitä se oli 50-luvulla.
Näitä asioita ymmärtää jos lukee yhteiskuntatieteitä tai työskentelee sosiaalialalla.
Tätä ylisukupolvista heikko-osaisuutta tosiaan esiintyy yllättävän paljon. Tyypillistä tälle sakille on se, että hyväosaisia vihataan ja ei edes yritetä kuroa sitä kuilua umpeen, vaan kasvatetaan lapset pienestä asti maksimoimaan sosiaalituet. Sulla on niihin oikeus -asenne elää vahvasti ja sitä omaa oikeutta sitten huudetaan ja mouhotaan kaikkialla. Omaa yrittämistä ei ole lainkaan. Kouluja vi
Kannattaa sen verran ymmärtää, että ihmisillä on voinut käydä huono tuuri sen suhteen minkälaisen kiintymyssuhteessa on vanhempiensa kanssa luonut. Monesti sitä välttelevää kiintymyssuhdetta ja läheisyydenkaipuuta yritetään lääkitä parisuhteilla, vaikka oikea paikka olisi terapia. Sille ei voi mitään, että on saanut ikävästi käyttäytyvät vanhemmat. Nuorten ja keski-ikäistenkin kannattaisi aina luottaa siihen, että voi itse toimia toisin kuin vanhempansa eli luoda tasapainoisen ja terveen suhteen lapseensa jne.
Jokin merkkitavaroiden palvominen kertoo vain siitä, että elämme somen täyttämässä kulttuurissa, jossa onkin tietyn firman tuotteet ovat se normaaliuden mitta. Jokainen somen kuvavirtaa selaava ei välttämättä kyseenalaista esimerkiksi tuotanto-olosuhteita. Käytöstavat opitaan lapsuudenkodissa. Moni on nähnyt, kuinka omat vanhemmat käyttäytyvät ja luulevat että itsekin pitäisi käyttäytyä samalla tavalla kuten omat vanhemmat ovat käyttäytyneet vuosikymmeniä sitten.
He eivät ymmärrä sitä, että ennen sai mekastaa kun ei ollut somea raportoimassa. Nykyään kilahtamisista jää todistusjälkiä esimerkiksi someen. Tuon olen nähnyt kun olen sivusta joutunut pakosta seuraamaan yhden parin avioeroa. En tajua, kuinka voi yhteisten lasten vanhemmasta edes kirjoittaa someen niin törkeää tekstiä. Tunsin parin toisen osapuolen työasioiden kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut kaltaisesi sossun, kun olin itse hankalassa paikassa miettimässä its**mur**. Se halveksunta ja ivallisuus mitä sossulta tuli oli aivan järkyttävää, kun pyysin apua siihen, että saisin itselleni välttämättämättömän hoidon järjestettyä. Itse olisin halunnut päästä työelämään, mutta joudun hakemaan eläkepapereita kun en saanut apua yhteiskunnalta. Olen itse yrittänyt kaikkeni, joka päivä, yli omien voimavarojeni. Kuolema on mielessä joka päivä, koska köyhänä ja kipeänä on vaikeaa elää.
Miten sosiaalitoimisto järjestää terveydenhoitoa?
Pyysin taloudellista apua, jotta selviän terveydenhuollon maksuista.
Kelahan ne maksaa. Miksi pyysit sosiaalitoimistosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut kaltaisesi sossun, kun olin itse hankalassa paikassa miettimässä its**mur**. Se halveksunta ja ivallisuus mitä sossulta tuli oli aivan järkyttävää, kun pyysin apua siihen, että saisin itselleni välttämättämättömän hoidon järjestettyä. Itse olisin halunnut päästä työelämään, mutta joudun hakemaan eläkepapereita kun en saanut apua yhteiskunnalta. Olen itse yrittänyt kaikkeni, joka päivä, yli omien voimavarojeni. Kuolema on mielessä joka päivä, koska köyhänä ja kipeänä on vaikeaa elää.
Pyysin taloudellista apua, jotta selviän terveydenhuollon maksuista.
Kelahan ne maksaa. Miksi pyysit sosiaalitoimistosta?
Se oli sitä aikaa, kun toimeentulotuki oli sossulla, ja olisi mennyt harkinnanvaraisena. Ei kuulut kelan piikkiin se maksu, vaan sossulle. No, en sitä saanut, ja ahdinkoni syveni.
Vierailija kirjoitti:
Miksei me suomalaiset voida puhaltaa yhteen hiileen? Eletäänhän me sentään samassa valtiossa.
Minä en ainakaan halua olla tekemisissä ihmisten kanssa, jotka haukkuvat minua (tulen omillani toimeen) sekä myös minua heikommassa asemassa olevia. Sen verran rumasti on täälläkin kirjoiteltu ja eduskunnan täysistunnot ja kyselytunnit vastenmielistä katseltavaa, että en usko tämän olevan mikään verinaarmu. Nyt on hakattu syvälle lihaan niillä terävillä saksilla. Osaa jopa laskimoihin ja valtimoihin.
Olen kohtuullisen hyvätuloinen ja richsplainaus kuulostaa helvetin typerältä omissakin korvissani. Käsitys oikeistolaisten tyhmyydestä perustuu puhtaasti oikeistolaisten sanomisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen voi tarvita akuutisti lääkkeitä. Silloin tarvitaan maksusitoomus apteekkiin lääkkeiden saamiseksi. Eivät lääkärit kirjoittele julkisella huvikseen reseptejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtävätkö köyhät miten se sattuu, kun omalla ahkeruudella ja kovalla työllä ei pääse rauhassa vaurastumaan, koska palkoista viedään leijonanosa ihmisille, jotka eivät viitsi lainkaan yrittää itse?
Mitäs haalitte niitä juhlapaikanhakijoita.
Tuo ylläoleva sun kannattaa kertoa pomollesi.
Viime vuosina nimenomaan perskekohallitus kunnostautui hankkeessa eli reippaat 35 000 Sipilän talon haluavaa tuli Suomeen.
Ei ne kovin välkkyjä ole, kun väheksyvät hirmutekojen ja sivullisuhrien mahdollisuuden eloonjäämisvietin vuoksi. Shakissa pärjää sitä paremmin, mitä useampia siirtoja pystyy ennustamaan eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtävätkö köyhät miten se sattuu, kun omalla ahkeruudella ja kovalla työllä ei pääse rauhassa vaurastumaan, koska palkoista viedään leijonanosa ihmisille, jotka eivät viitsi lainkaan yrittää itse?
Kai sä tajuat ettei ne verot yhtään pienene. En kyllä itse ajattele noin että köyhät pitäisi riuduttaa kun ruoka on muutenkin kallista. Maksat mielummin Orpon junaa. Olet kyllä julma.
Vauvan oma aamusta iltaan valehteleva perskokkare ei taas ymmärrä mitä se ei ymmärrä, onpa yllättävää
Mä olen niin raivona tästä hallituksesta että säästän kaikki rahat ja ostan vaan pakollisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sä tajuat ettei ne verot yhtään pienene. En kyllä itse ajattele noin että köyhät pitäisi riuduttaa kun ruoka on muutenkin kallista. Maksat mielummin Orpon junaa. Olet kyllä julma.
Tietenkin ne pienenevät, jos useampi on töissä ja ei ole muiden elätettävänä. Ja se Orpon juna on pakko rakentaa. Turun rata on niin huonossa kunnossa. Vai haluatko, että tässä maassa syödään junaverkkoihin tarvittavat kunnostuksetkin?
Vierailija kirjoitti:
Pidän itseäni varakkaana, mutta silti ostan käytettynä myös omia tarvitsemiani tavaroita ja laitan lapset itse säästämään, jos haluavat uusia tavaroita (tarpeeseen toki hankin tavarat omasta pussistani). Ja joo, se kumien repiminen on ihan älytöntä tuhlausta, kiellän tekemästä niin enkä osta uusia, jos silti tekee. Mielestäni tuo on ihan rahan arvon opettamista ja luonnosta huolehtimista.
Siitä olen silti samaa mieltä, että Suomessa on montaa muuta maata paremmat mahdollisuudet menestyä kotioloista ja lapsuudesta välittämättä. Mutta täälläkin silti huono-osaisuus (ja toisaalta hyväosaisuus) periytyy.
Yhä edelleenkään ei periydy. Mitään geeniä joka määräisi köyhyyden ei ole, joten se ei PERIYDY, vaan on lapsuudessa opittuja KÄYTÖSMALLEJA. käytösmallit eivät ole periytymistä.
Ja köyhistäkin lähtökohdista Suomessa on täydet mahdollisuudet nousta varakkaimpaan 5% omalla ahkeruudellaan ja toimillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan halua olla tekemisissä ihmisten kanssa, jotka haukkuvat minua (tulen omillani toimeen) sekä myös minua heikommassa asemassa olevia. Sen verran rumasti on täälläkin kirjoiteltu ja eduskunnan täysistunnot ja kyselytunnit vastenmielistä katseltavaa, että en usko tämän olevan mikään verinaarmu. Nyt on hakattu syvälle lihaan niillä terävillä saksilla. Osaa jopa laskimoihin ja valtimoihin.
Sitä se vahva kahtiajako teettää
Laajaa otantaa analysoitaessa tehty looginen/rationaalinen johtopäätös. Empiria varsinkin faktualisoi asian. Psyk.sh
Mitäs haalitte niitä juhlapaikanhakijoita.
Tuo ylläoleva sun kannattaa kertoa pomollesi.