Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhät luulevat, että hyväosaiset eivät ymmärrä millaista on olla löyhä tai miten leikkaukset vaikuttavat?

Vierailija
30.03.2024 |

Miksi ajattelette, että leikkauksia kannattavat oikeistolaiset ovat jotenkin tyhmempiä?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on se pieni osa, joka on tyypillisesti ylisukupolvisesti heikko-osaista kansaa. Sen osan on aina vaan vaikeampaa ja vaikeampaa ottaa hyvinvoinnissa kiinni sellaisia ihmisiä kuin sinä tai minä, saatikka niitä meitä rikkaampia ja vieläkin hyväosaisempia. Se kuilu hyväosaisen ja huono-osaisen välillä on jo niin suuri, tutkimusten mukaan se on muistaakseni 5-7 krt suurempi kuin mitä se oli 50-luvulla. 

Näitä asioita ymmärtää jos lukee yhteiskuntatieteitä tai työskentelee sosiaalialalla. 

Tätä ylisukupolvista heikko-osaisuutta tosiaan esiintyy yllättävän paljon. Tyypillistä tälle sakille on se, että hyväosaisia vihataan ja ei edes yritetä kuroa sitä kuilua umpeen, vaan kasvatetaan lapset pienestä asti maksimoimaan sosiaalituet. Sulla on niihin oikeus -asenne elää vahvasti ja sitä omaa oikeutta sitten huudetaan ja mouhotaan kaikkialla. Omaa yrittämistä ei ole lainkaan. Kouluja vihataan, ammattiin ei opiskella. Kaikki pitäisi tulla heti kuten Kelan etuudet. Minulle on tultu mouhoamaan jopa Marikekon ja Pentikin sisustuksia harkinnanvaraisella toimeentulotuella. Kotiin otetaan sitten vaihtuva eläintarha ja lapsia pukataan eri miehille. Sitä se on suomalainen köyhyys. Kaikki toimintakyky pannaan siihen kuka pani ketä lähikapakassa ja miten saisi lisää sosiaalitukia. Ei sinne kaadettu raha koskaan riitä, että nämä ihmiset nousisivat omille jaloilleen ja alkaisivat elättää itse itsensä. t: sossu

Vierailija
42/84 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtävätkö köyhät miten se sattuu, kun omalla ahkeruudella ja kovalla työllä ei pääse rauhassa vaurastumaan, koska palkoista viedään leijonanosa ihmisille, jotka eivät viitsi lainkaan yrittää itse?

Ahkeruudella rikastuminen? Oletko lapsi?

ahkera ja vasemmistolainen - eivät sovi samaan lauseeseen

Älä viitsi persu siellä ulista! Kaikki tietää jo millainen valehtelija olet, tuskin olet edes töissä. Nämäkin kommentit näyttää sen, että harva todellakaan tajuaa köyhän tilanteesta mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä se vain tuntuu, että hyväosaiset eivät ymmärrä ja siksi he kynsin hampain puolustelevat kaikkia pienituloisia ja köyhiä koskevia leikkauksia.

Minä muuten äänestin Perussuomalaisia ja äänestäisin edelleen. Ja kyllä, olen pitkäaikaistyötön. Minä kuitenkin tiedän, että tulevat leikkaukset eivät vaikuta minuun käytännössä lainkaan, sillä saan asumis-, toimeentulo- sekä työmarkkinatukea. Ne leikkaukset kun eivät vaikuta työttömiin kunhan vain hakee sitä prkleen toimeentulotukea.

Vierailija
44/84 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on se pieni osa, joka on tyypillisesti ylisukupolvisesti heikko-osaista kansaa. Sen osan on aina vaan vaikeampaa ja vaikeampaa ottaa hyvinvoinnissa kiinni sellaisia ihmisiä kuin sinä tai minä, saatikka niitä meitä rikkaampia ja vieläkin hyväosaisempia. Se kuilu hyväosaisen ja huono-osaisen välillä on jo niin suuri, tutkimusten mukaan se on muistaakseni 5-7 krt suurempi kuin mitä se oli 50-luvulla. 

Näitä asioita ymmärtää jos lukee yhteiskuntatieteitä tai työskentelee sosiaalialalla. 

Tätä ylisukupolvista heikko-osaisuutta tosiaan esiintyy yllättävän paljon. Tyypillistä tälle sakille on se, että hyväosaisia vihataan ja ei edes yritetä kuroa sitä kuilua umpeen, vaan kasvatetaan lapset pienestä asti maksimoimaan sosiaalituet. Sulla on niihin oikeus -asenne elää vahvasti ja sitä omaa oikeutta sitten huudetaan ja mouhotaan kaikkialla. Omaa yrittämistä ei ole lainkaan. Kouluja vi

Olen siis sossutyöntekijä, äänestin kokoomusta.

Vierailija
45/84 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina sama henkilö tekee kymmeniä aloituksia kuukaudessa samoista aiheista tai miksi aina alkoholin alaisena ollessaan haluaa päteä näiden aiheiden kanssa ja jankata samaa virttä? Aika köyhä henkinen elämä taitaa toisella olla.

Vierailija
46/84 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä valtava kahtiajako saa mut voimaan pahoin🤢

Miksei me suomalaiset voida puhaltaa yhteen hiileen? Eletäänhän me sentään samassa valtiossa. 

Vierailija
47/84 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niistä kommenteista, mitä hyväosaset sanovat. Esim että välttämättömän terapian voi maksaa niin, että jättää lomamatkat tekemättä. Itse olen joutunut jättämään ruokailuja väliin, jotta saan terapian maksettua, kun kela lopetti tukemisen.

Vierailija
48/84 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva huono-osainen on koskaan elänyt niin köyhästi kuin itse elin opiskeluaikana. Voisivat itsekin opiskella ja mennä töihin, mutta eivät kestä elintason väliaikaista heikentymistä. Meillä on siis liian hyvät sosiaalietuudet ja toivottavasti niitä tullaan vielä karsimaan.

t. PS-äänestäjä

Vierailija
49/84 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ylisukupolvista heikko-osaisuutta tosiaan esiintyy yllättävän paljon. Tyypillistä tälle sakille on se, että hyväosaisia vihataan ja ei edes yritetä kuroa sitä kuilua umpeen, vaan kasvatetaan lapset pienestä asti maksimoimaan sosiaalituet. Sulla on niihin oikeus -asenne elää vahvasti ja sitä omaa oikeutta sitten huudetaan ja mouhotaan kaikkialla. Omaa yrittämistä ei ole lainkaan. Kouluja vi

Olen tavannut kaltaisesi sossun, kun olin itse hankalassa paikassa miettimässä its**mur**. Se halveksunta ja ivallisuus mitä sossulta tuli oli aivan järkyttävää, kun pyysin apua siihen, että saisin itselleni välttämättämättömän hoidon järjestettyä. Itse olisin halunnut päästä työelämään, mutta joudun hakemaan eläkepapereita kun en saanut apua yhteiskunnalta. Olen itse yrittänyt kaikkeni, joka päivä, yli omien voimavarojeni. Kuolema on mielessä joka päivä, koska köyhänä ja kipeänä on vaikeaa elää.

Vierailija
50/84 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siltä se vain tuntuu, että hyväosaiset eivät ymmärrä ja siksi he kynsin hampain puolustelevat kaikkia pienituloisia ja köyhiä koskevia leikkauksia.

Minä muuten äänestin Perussuomalaisia ja äänestäisin edelleen. Ja kyllä, olen pitkäaikaistyötön. Minä kuitenkin tiedän, että tulevat leikkaukset eivät vaikuta minuun käytännössä lainkaan, sillä saan asumis-, toimeentulo- sekä työmarkkinatukea. Ne leikkaukset kun eivät vaikuta työttömiin kunhan vain hakee sitä prkleen toimeentulotukea.

Tuo on kyllä typeryyden huippu! Luuletko ettei sitä toimeentulotukea leikata, kun Purran sakset viuhuu? Johan on suunniteltu, että jatkossa ei pääse edes julkiseen terveydenhuoltoon. Nyt kannattaisi jo viisastua ja äänestää seuraavissa vaaleissa paremmin.

Vierailija
51/84 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan niistä kommenteista, mitä hyväosaset sanovat. Esim että välttämättömän terapian voi maksaa niin, että jättää lomamatkat tekemättä. Itse olen joutunut jättämään ruokailuja väliin, jotta saan terapian maksettua, kun kela lopetti tukemisen.

Saanen kysyä, että miten määritellään välttämätön terapia? Ei kai kukaan nyt huvikseen terapiasta maksa🤔

Vierailija
52/84 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut kaltaisesi sossun, kun olin itse hankalassa paikassa miettimässä its**mur**. Se halveksunta ja ivallisuus mitä sossulta tuli oli aivan järkyttävää, kun pyysin apua siihen, että saisin itselleni välttämättämättömän hoidon järjestettyä. Itse olisin halunnut päästä työelämään, mutta joudun hakemaan eläkepapereita kun en saanut apua yhteiskunnalta. Olen itse yrittänyt kaikkeni, joka päivä, yli omien voimavarojeni. Kuolema on mielessä joka päivä, koska köyhänä ja kipeänä on vaikeaa elää.

Miten sosiaalitoimisto järjestää terveydenhoitoa?

Vierailija
53/84 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtävätkö köyhät miten se sattuu, kun omalla ahkeruudella ja kovalla työllä ei pääse rauhassa vaurastumaan, koska palkoista viedään leijonanosa ihmisille, jotka eivät viitsi lainkaan yrittää itse?

Ymmärrätkö sinä miten se sattuu olla valmistunut useammasta tutkinnosta opintovelat niskassa saamatta töitä? Sitten sinä vielä kehtaat syyttää, ettei olisi yrittänyt? Mieti nyt vähän.

Vierailija
54/84 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva huono-osainen on koskaan elänyt niin köyhästi kuin itse elin opiskeluaikana. Voisivat itsekin opiskella ja mennä töihin, mutta eivät kestä elintason väliaikaista heikentymistä. Meillä on siis liian hyvät sosiaalietuudet ja toivottavasti niitä tullaan vielä karsimaan.

t. PS-äänestäjä

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis 🙄 Opiskeluaika ei kestä loputtomiin, mutta esimerkiksi työkyvyttömän köyhyys jatkuu ikuisesti. Siinä ei sun parin vuoden kokemukset kuule merkkaa mitään. Voi taivas kuinka tyhmiä persut on!

Vierailija
55/84 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanen kysyä, että miten määritellään välttämätön terapia? Ei kai kukaan nyt huvikseen terapiasta maksa🤔

7 eri lääkärin puolto terapiaan ja psyykkiset oireet ovat niin vaikeita, että ilman terapiaa niistä ei toivu. On pahaa ahdistus- ja traumaoireilua. En ole työykykyinen ja toimintakyky on myös huono. Esim en saa ruokaa hankittua aina ja kodin ulkopuolella liikkuminen vaikeaa.

Vierailija
56/84 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä valtava kahtiajako saa mut voimaan pahoin🤢

Miksei me suomalaiset voida puhaltaa yhteen hiileen? Eletäänhän me sentään samassa valtiossa. 

Työttömiä on syyllistetty ja haukuttu niin kauan kuin minä muistan. Pahin kahtiajako oli kuitenkin korona-aikana, jolloin "rokottamattomia" alettiin melkeinpä vainoamaan. Se oli aivan sairasta aikaa. Valtamediahan sen ajojahdin oikeastaan aiheutti jatkuvalla propagandallaan.

Vierailija
57/84 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä typeryyden huippu! Luuletko ettei sitä toimeentulotukea leikata, kun Purran sakset viuhuu? Johan on suunniteltu, että jatkossa ei pääse edes julkiseen terveydenhuoltoon. Nyt kannattaisi jo viisastua ja äänestää seuraavissa vaaleissa paremmin.

Mitä helvettiä? Ei pääsyä julkiseen terveydenhuoltoon? Entäs koulut sitten? 

Vierailija
58/84 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sosiaalitoimisto järjestää terveydenhoitoa?

Pyysin taloudellista apua, jotta selviän terveydenhuollon maksuista.

Vierailija
59/84 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. PS-äänestäjä

Kui? Söin makaronia voilla, mitäs ite?

Vierailija
60/84 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että.orpon hallituksen tuhottua talouden pääset kovasti vaurastumaan?

Onko tyhmyydellä mitään rajaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi