Miksi köyhät luulevat, että hyväosaiset eivät ymmärrä millaista on olla löyhä tai miten leikkaukset vaikuttavat?
Miksi ajattelette, että leikkauksia kannattavat oikeistolaiset ovat jotenkin tyhmempiä?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen ongelmathan johtuvat lähes täysin maahamme päästetystä vihamielisestä loisväestöstä, joka syö ja paskoo valtaosan sosiaaliavusta!
Tälläkin filmillä kelaelätti valittaa, kuinka Suomessa on liikaa suomalaisa!
"Everywhere just Finns and Finns and Finns!" ONNEKSI tilanne on rättipään mielestä PARANEMASSA!
Oksettava video!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtävätkö köyhät miten se sattuu, kun omalla ahkeruudella ja kovalla työllä ei pääse rauhassa vaurastumaan, koska palkoista viedään leijonanosa ihmisille, jotka eivät viitsi lainkaan yrittää itse?
Ahkeruudella rikastuminen? Oletko lapsi?
Oletko koskaan ollut ihan töissä, no etpä tietenkään kun tuilla on mukava maata kotona
Mä olen kyllä ollut töissä. Silloinkin, kun en ollut, yritin kaikin keinoin päästä töihin. Eli on kyllä kokemusta siitäkin.
Nyt olen työkyvytön eikä vielä ole löytynyt työtä, joka ei veisi terveyttä vielä pahemmin vessasta alas.
-eri
En kuvittele tyhmemmiksi, ainoastaan pahantahtoisemmiksi ja todennäköisesti suurinta osaa entisiksi koulukiusaajiksi myös.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on siinä(kin) mielessä poikkeuksellinen maa, että täällä ylivoimainen enemmistö ns. hyväosaisista on tullut lapsuudessaan ja nuoruudessaan joko pienituloisesta tai keskituloisesta perheestä. Eli vaikka nyt palkka olisikin 15k/kk, niin erittäin, erittäin isolla todennäköisyydellä hänen perheensä ei ole ollut varakas. Ihan samalla tavalla on katsottu tarkkaan mitä ostetaan, 8bit Nintendoa varten säästettiin vähintään vuosi ja polkupyörän isä osti käytettynä ja vain spray-maalasi sen uudemman näköiseksi. Äiti päällysti aapiset kontaktimuovilla ja isä motkotti kun pyyhekumeja tuli revittyä pieniksi paloiksi ja ettei uusia osteta.
Tässä maassa jos missä, voi sanoa hyväosaisen oikeasti kyllä tietävän mitä se elämä on kun rahaa ei ole ylimääräistä. Pistäkääs käsi ylös kaikki hyväosaiset, jotka tämän jutun allekirjoittavat.
Ne, jotka ovat nousseet köyhistä oloista huipulle, ovat usein ylimielisiä ja kuvittelevat, että kaikki on vain itsestä kiinni. He eivät ymmärrä, että ovat olleet erityisen onnekkaita monessakin kohtaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
En kuvittele tyhmemmiksi, ainoastaan pahantahtoisemmiksi ja todennäköisesti suurinta osaa entisiksi koulukiusaajiksi myös.
Meinasin unohtaa ylimielisyyden, se kans!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtävätkö köyhät miten se sattuu, kun omalla ahkeruudella ja kovalla työllä ei pääse rauhassa vaurastumaan, koska palkoista viedään leijonanosa ihmisille, jotka eivät viitsi lainkaan yrittää itse?
ahkera ja vasemmistolainen - eivät sovi samaan lauseeseen
Siellä on taas yrittelijällä kova uho päällä. Joko olet riitaantunut kaikkien työntekijöiden kanssa, kuten et normaalissa työelämässäkään tullut kenenkään kanssa toimeen. Siksi yrittelijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, vasemmistolainen ei edes ymmärrä, että ahkeruudella voisi olla jotain tekemistä rikastumisen kanssa. Ajattelu on vain se, että kieroilemalla voittaa. Itsekin varastaisivat toisten taskuista ihan surutta.
Vasemmistolaiset harvemmin kieroilevat. Kierot ovat niitä, jotka keräävät rahaa keinolla millä hyvänsä, toisten hyvinvoinnista ja oikeudenmukaisuudesta piittaamatta. Sitten, kun/jos he onnistuvat vaurastumaan, niin haukkuvat suu vaahdossa "vasemmistolaisia", jotka peräävät oikeudenmukaisuutta esimerkiksi työoloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidatpa itse olla vasuri. (yöööök)
Löytyypä kavereistani monenmoista tallaajaa -elämässään erittäin hyvin menestyneet ovat tehneet töitä niin perkeleesti maallisen mammonansa eteen.
Yritätkö nyt väittää että ovat jotenkin tehneet väärin tms? Kerros nyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan vaurastuminen. V..ttaa nousta aamuisin töihin, kun tietää toisten loisivan verorahoillasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikas, työ ja persu eivät myöskään sovi samaan lauseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidatpa itse olla vasuri. (yöööök)
Löytyypä kavereistani monenmoista tallaajaa -elämässään erittäin hyvin menestyneet ovat tehneet töitä niin perkeleesti maallisen mammonansa eteen.
Yritätkö nyt väittää että ovat jotenkin tehneet väärin tms? Kerros nyt!
Ei hän väittänyt, että menestyneet olisivat tehneet väärin. Hän tarkoitti, että myös moni epäonnistunut on tehnyt töitä niska limassa, opiskellut ahkerasti, ollut valmis joustamaan ja muuttamaan työn perässä, jne. Osalle ei kuitenkaan ole käynyt yhtä hyvin kuin noille menestyneille kavereillesi. Se on kuitenkin isolta osin tuurista kiinni, millaisen terveyden saa, millaiset opiskelukaverit sattuu saamaan (ja joiden kanssa voi verkostoitua), mihin maailmanaikaan valmistuu ja tulee työmarkkinoille. Eivät kaikki köyhät ole laiskoja.
Vasemmistolaiset harvemmin kieroilevat. Kierot ovat niitä, jotka keräävät rahaa keinolla millä hyvänsä, toisten hyvinvoinnista ja oikeudenmukaisuudesta piittaamatta. Sitten, kun/jos he onnistuvat vaurastumaan, niin haukkuvat suu vaahdossa "vasemmistolaisia", jotka peräävät oikeudenmukaisuutta esimerkiksi työoloihin.
Eikö se ole törkeintä ottaa toisilta ja vaatia toisia elättämään ja asuttamaan itsensä ilmaiseksi? Miksi vaikka sairaanhoitajan pitää maksaa isoja veroja, että joku koulupudokas saa maksattaa asumisensa muilla?
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole törkeintä ottaa toisilta ja vaatia toisia elättämään ja asuttamaan itsensä ilmaiseksi? Miksi vaikka sairaanhoitajan pitää maksaa isoja veroja, että joku koulupudokas saa maksattaa asumisensa muilla?
Anna sille koulupudokkaalle sitten palkkatyö, jolla tulee toimeen. Kyllä hän mielellään tekee töitä, jos vain joku niitä suostuu antamaan.
Ei kai sekään ole oikein, että koulupudokkaan pitää asua kadulla, kun ei työtä saa, vaikka kuinka hakee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna sille koulupudokkaalle sitten palkkatyö, jolla tulee toimeen. Kyllä hän mielellään tekee töitä, jos vain joku niitä suostuu antamaan.
Ei kai sekään ole oikein, että koulupudokkaan pitää asua kadulla, kun ei työtä saa, vaikka kuinka hakee?
Ei kai sille sairaanhoitajallekaan kukaan ole antanut koulutusta ja työpaikkaa. Hän on ne itse itselleen hankkinut.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on siinä(kin) mielessä poikkeuksellinen maa, että täällä ylivoimainen enemmistö ns. hyväosaisista on tullut lapsuudessaan ja nuoruudessaan joko pienituloisesta tai keskituloisesta perheestä. Eli vaikka nyt palkka olisikin 15k/kk, niin erittäin, erittäin isolla todennäköisyydellä hänen perheensä ei ole ollut varakas. Ihan samalla tavalla on katsottu tarkkaan mitä ostetaan, 8bit Nintendoa varten säästettiin vähintään vuosi ja polkupyörän isä osti käytettynä ja vain spray-maalasi sen uudemman näköiseksi. Äiti päällysti aapiset kontaktimuovilla ja isä motkotti kun pyyhekumeja tuli revittyä pieniksi paloiksi ja ettei uusia osteta.
Tässä maassa jos missä, voi sanoa hyväosaisen oikeasti kyllä tietävän mitä se elämä on kun rahaa ei ole ylimääräistä. Pistäkääs käsi ylös kaikki hyväosaiset, jotka tämän jutun allekirjoittavat.
Pidän itseäni varakkaana, mutta silti ostan käytettynä myös omia tarvitsemiani tavaroita ja laitan lapset itse säästämään, jos haluavat uusia tavaroita (tarpeeseen toki hankin tavarat omasta pussistani). Ja joo, se kumien repiminen on ihan älytöntä tuhlausta, kiellän tekemästä niin enkä osta uusia, jos silti tekee. Mielestäni tuo on ihan rahan arvon opettamista ja luonnosta huolehtimista.
Siitä olen silti samaa mieltä, että Suomessa on montaa muuta maata paremmat mahdollisuudet menestyä kotioloista ja lapsuudesta välittämättä. Mutta täälläkin silti huono-osaisuus (ja toisaalta hyväosaisuus) periytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole ns. lukupäätä. Eivät kaikki pääse koulutukseen, vaikka olisivat kuinka motivoituneita. Onko sinusta siis oikein, että heikommilla lahjoilla varustetut jätetään katuojaan paleltumaan, vaikka heillä olisi motivaatiota tehdä työtä elantonsa eteen?
Vierailija kirjoitti:
Sä et ole ollut erityisen huono-osainen, jos sulla on ollut lapsena Nintendo, polkupyörä ja välittävät vanhemmat.
Suurin osa suomalaisista voi hyvin ja se hyväosaisuus tuppaa kertaantumaan. Niinkuin sinullekin on käynyt. Todennäköisesti sun lapsilla on asiat vielä vähän paremmin kuin sulla nyt tai mitä sulla oli lapsuudessa.
Sitten on se pieni osa, joka on tyypillisesti ylisukupolvisesti heikko-osaista kansaa. Sen osan on aina vaan vaikeampaa ja vaikeampaa ottaa hyvinvoinnissa kiinni sellaisia ihmisiä kuin sinä tai minä, saatikka niitä meitä rikkaampia ja vieläkin hyväosaisempia. Se kuilu hyväosaisen ja huono-osaisen välillä on jo niin suuri, tutkimusten mukaan se on muistaakseni 5-7 krt suurempi kuin mitä se oli 50-luvulla.
Näitä asioita ymmärtää jos lukee yhteiskuntatieteitä tai työskentelee sosiaalialalla.
Täytyy sanoa etten tiedä millaista on olla löyhä.
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajat ovat huolehtineet nykyisten aikuisten elämästä äidin kohdusta lähtien. On laskettu, että tk-lääkäri pääsee nelikymppisenä vasta maksajien puolelle kun lasketaan kaikki yhteiskunnan häneen ja hänen koulutukseensa tekemät panostukset. Eli kannattaisi itse kunkin osoittaa sitä kiitollisuutta vanhempia sukupolvia kohtaan, jotka loivat hyvinvointivaltiomme, jossa voi akateeminen nainen saada Kelan tukea kaksi kertaa viiden vuoden psykoterapiaan ja nainen pääsee sen jälkeen yrittämään vaurastumista kovalla työllä. Ilman hyvinvointiyhteiskunnan tukea nainen voisi olla tälläkin hetkellä työtön varsin lyhyen CV:nisä kanssa.
On eri asia olla köyhä lapsena kuin aikuisena. Lapsena ei tarvinnut sen kummemmin miettiä, mistä ruoka tuli. Äiti ja isä ostivat sitä kaupasta. Vaatteita löytyi kirpputorilta. Lelut toi joulupukki. Aikuisena homma ei menekään ihan noin.