Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt avautuu mummo

Vierailija
30.03.2024 |

Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)

Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.

Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.

Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. 

Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.

olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?

Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki. 

ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus 

Kommentit (1648)

Vierailija
1581/1648 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin, että miten vegaaniäiti voi antaa lapselleen rintamaitoa. Eikös silloin pitäisi juottaa kauramaitoa, tai soijamaitoa. 

ja juuri tuon typerän ehdotuksen perusteella voidaan todeta, että vegaanius on sairautta.

Ihmisvauvalle ihmisen rintamaitoa?? Ethän nyt voi edes tosissasi tätä kysyä? 🤦🤣

Vierailija
1582/1648 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on talossa Isäntä eli Minä.

Ja kuten aloittajan viestissä,kaikki huomioidaan,ja sitä pitää myös kunnioittaa.

Heti mahdollisesti tuollaisen alkaessa ns. toppuutan,asioista voi toki asiallisesti keskustella.

Jos ei asetu käsken poistua paikalta.

Jos ei tottele niin lähtee ns.niska-perse otteella.

Olen tismalleen samaa mieltä. Jos seura tai tarjoilu ei miellytä, niin ainoa vaihtoehto on ulko-ovi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1583/1648 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloon on vegaaneille pääsy kielletty. Ei tule ongelmia ruokapöydässä.

Vierailija
1584/1648 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas näitävanhoja aloituksia. Miniä on vaan sivistynyt.

Jos oli sivistynyt, olisi pitänyt suunsa kiinni ja antanut ruokarauhan kaikille. 

Kyse oli miniän omista lapsista ja siitä, että toivoo lapsilleen mahdollisimman suurta terveyttä, elinvoimaa ja elinvuosia. Ja siitä, ettei anoppi kunnioita sitä, vaan röyhkeästi tyrkyttää omaa malliaan ihan vartavasten. 

Kuin jos vanhempi yrittää varjella lasta liialta sokeririippuvuudelta ja siitä johtuvilta sairauksilta, ehkä sukurasitteenkin takia, olisi anoppilannpöytä kuitenkin täynnä karkkia ja herkkuja. Sanottaisiin vain lapsille, että saa ottaa tai olla ottamatta. Se kuitenkin toimii lapsille houkuttelevana mallina, joka jää takaraivoon. 

Onneksi nuo kaltoinkohdellut, normaalielämästä eristetyt lapsiparat voivat myöhemmin itse päättää. Todennäköisesti valitsevat kultaisen keskitien ja syövät sopivasti kaikkea. Vegaanius kasvien kasvatuksen vaatimine maa-alueineen, lannoitteineen, kasteluvesineen, kuljetuksineen, bioroskineen tuhoavat lopulta pallomme. 

Vierailija
1585/1648 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummoko itse tämän ketjun nostaa tänne. Miniä saa olla vege jos haluaa.

Et älyä pointtia. Tietenkin saa, mutta on moukkamaista vaatia samaa muilta suureen ääneen.

Vierailija
1586/1648 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.

Ihan turha tehdä asioista vaikeita.

Kasvissyöjätkö tässä määrää, mitä syödään, jopa toisten kodissa!!!  Hah hah...

Vierailija
1587/1648 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo tarjosi kaikille osallistujille heille mieluista ja sopivaa ruokaa. Tyhmä, kasvattamaton vegetaristi miniä alkoi juhlapöydässä tuomitsemaan muitten ruokavalintoja. Kyllä on käsittämättömän sivistymätön ihminen. 

Vierailija
1588/1648 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sellainen stoori "mummulta" tällä kertaa...

Vierailija
1589/1648 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa historian tunnetuin kasvissyöjä Adolf Hitler salli ruokapöydässään vieraiden syödä lihaa, eikä hän alkanut pitämään asiasta monen minuutin pituisia raivokkaita palopuheita.

Vierailija
1590/1648 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniällä ei alkeellisiakaan käytöstapoja.

Vierailija
1591/1648 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oli sivistynyt, olisi pitänyt suunsa kiinni ja antanut ruokarauhan kaikille. 

Kyse oli miniän omista lapsista ja siitä, että toivoo lapsilleen mahdollisimman suurta terveyttä, elinvoimaa ja elinvuosia. Ja siitä, ettei anoppi kunnioita sitä, vaan röyhkeästi tyrkyttää omaa malliaan ihan vartavasten. 

Kuin jos vanhempi yrittää varjella lasta liialta sokeririippuvuudelta ja siitä johtuvilta sairauksilta, ehkä sukurasitteenkin takia, olisi anoppilannpöytä kuitenkin täynnä karkkia ja herkkuja. Sanottaisiin vain lapsille, että saa ottaa tai olla ottamatta. Se kuitenkin toimii lapsille houkuttelevana mallina, joka jää takaraivoon. 

Onneksi nuo kaltoinkohde

"Kasvie kasvatuksen vaatima maa-alueineen tuhoaa maapallon"

Voisko vähän yrittää ottaa selvää, mikä sen maapallon tuhoaa?. Se on lihakarjan/nautakarjan kasvatus , joka  vaatii  mielettäömän määrän sitä "maa-alaa" eli peltoa, jotta se valtava karjamäärä saadaan ruokittua. Soijan tuotannosta  95% menee karjan rehuksi ja esim Suomessa  suurin osa  peltopinta-alasta menee nautakarjan rehun viljelyyn. Vai luuletko, että niinkin iso eläin, kuin nauta elää pyhällähengellä?

Juuri tuo, että  kasvava nautakarja/lihakarjan kasvatus tarvitsee aina vain enemmän ja enemmän peltopinnta-alaa ja torjunta-aineita ja lannotteita ym on luonnolle pahasta.  Ihmisen ravinnon tuotantoon riittäisi huomattavasti pienempi peltoponta-ala. Jos et usko, etsi itse netistä tietoa , aläkä levitä valheellista tietoa. 

Myös metaanipäästöt (karjan lanta) on yksi suurimpia ilmaston pilaajia.

Otapa asioista selvää. 

Joo, en ole vegaani, jos niin luulet, mutta ei tieto ole pahasta kellekkään ihmiselle. 

Vierailija
1592/1648 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nykyään ihmiset eivät tule toimeen keskenään  erilaisista mielipiteistä huolimatta. 

Nämä omasta mielestään paremman mielipiteen omaavat eivät siedä muita näkemyksiä. Erityisesti koskee vegaaneja, jotka ovat aina enemmän oikeassa kuin muut.

Vierailija
1593/1648 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Pahaa kuuluu tänne meille. Älkää tulko lomalla tänne pohjoiseen. Eikä kiinnosta saapuuko pukki sinne teille.

Vierailija
1594/1648 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään vaan kaikki mitä halutaan, turhaa tapella vaan onko kasvissyöbti hyvä vai paha, syököön kukin sen mukaan miten haluaa!

Vierailija
1595/1648 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset... eivät osaa muuta kuin riidellä! Tämän olen itsekin huomannut. Miehet ovat osaavat sentään käyttäytyä asiallisesti toisten kotona.

T. Mummo 83v

Vierailija
1596/1648 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan n.50-60 luvulla sanottiin ruokapöydässä nirsoilleville: työlle pakko-ruoalle ei. Ja sitten nykyaikaan; ihmiset ovat fiksuja ja valistuneita. Käyttäkää niitä ominaisuuksia hyödyllisesti. Vegaanit ja sekasyöjät voivat kertoa omat ajatuksensa ja mielipiteensä faktaperusteisesti, jolloin syntyy kenties rakentavaa ja hyödyllistä ajatustenvaihtoa eri näkökulmista. Olisiko se kenties hyödyllistä tulevaisuuden yhteiskuntaa rakennettaessa. Vihanpito ja lukkiutuneet asenteet vievät meitä takaisin kohti sekasortoista yhteiskuntaa. Olkaa armollisia toisillenne - please, love you all!

Vierailija
1597/1648 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viattomia eläimiä ei syödä ja piste. Olet hirveä ihminen.

Vierailija
1598/1648 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtikö

Vierailija
1599/1648 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä joku päivä sitten,kuinka joku ei syö eläimen lihaa,koska eläimen pitää saada elää..niin että monikohan näistä ihmisistä on tehnyt abortin.

Vierailija
1600/1648 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sademetsiä + muuta luontoa otetaan uusiokäyttöön, kun tarvitaan sellua, palmuöljyä, soijaa, avocadoa ja mm. arvokkaita maamineraaleja vihreään siirtymään. Vapaa luonto ja sen kiertokuku valjastetaan lyhytnäköiseen trendiruokailuun ja vihreään siirtymään. Tiesitkö muuten, että lämpimin vuosi mittaushistoriassa oli v. 1912.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi