Nyt avautuu mummo
Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)
Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.
Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.
Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene.
Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.
olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?
Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki.
ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus
Kommentit (1648)
Mulla OLI tuollainen vegaani / maailmanpelastaja / absolutisti kaveri. Hän oli aina muita ihmisiä parempi ja empaattisempi, aina oli muissa vika jopa siskossaan ja äidissään jos eivät sietäneet hänen öyhötystä miten muut tuhoaa maapalloa mutta hän marimekkoineen ja artikkeineen ja puuhammasharjoineen on niin hyvä ihminen.
Sanomattakin selvää ettei enää olla kavereita. Hänestä tuli tuollainen pikkuhiljaa, alunperin oli ihan ns normaali ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten se poika jäi sinne sohvalle ja sanoi, että ei mene perheensä luokse selvittelemään asioita? Aivan uskomatonta ja kypsymätöntä käytöstä isältä :O
Miniän raivokohtaus ja uhkailu on siis mielestäsi kypsää käytöstä? Kuulostat melkoisen tekopyhältä, ei voi olla yhdet säännöt miehelle ja hänen perheelleen ja toiset mammeleille.
Luulen, että tuo ei ole ensimmäinen eikä viimeinen riita miniän perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Ns isä dumppasi lapsebsa ja jäi mamman luo itkemään.
Lopeta jo tuo valehtelu ja trollaaminen. Vauvaa ei dumpattu ja kukaan muu ei itkenyt kuin korkeintaan raivominiä, joka ei saanut tahtoaan läpi kylässä.
Mene jo trollaamaan muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten se poika jäi sinne sohvalle ja sanoi, että ei mene perheensä luokse selvittelemään asioita? Aivan uskomatonta ja kypsymätöntä käytöstä isältä :O
Miniän raivokohtaus ja uhkailu on siis mielestäsi kypsää käytöstä? Kuulostat melkoisen tekopyhältä, ei voi olla yhdet säännöt miehelle ja hänen perheelleen ja toiset mammeleille.
Miehen perhe on se vaimo ja lapsi. Jotka se ns mies dumppasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä tarina on tosi, niin käy kyllä mummoa sääliksi. Kaikille oli ruokaa laitettu, mutta lapset vaan valittaa. Tehdään jatkossa niin, että syödään kaikki omien uskomustemme mukaan eikä puututa muiden syömisiin. Ihana mummo kun oli huomioinut kaikkien ruokavaliot.
Tai sitten ei vaan mene epämieluisaan kyläpaikkaan ollenkaan. Ei tuollaista miniän tarvitse sietää yhtään.
Mitä sekoilet? Miniä oli otettu huomioon kaikin puolin ja silti hän päätti alkaa riehua. Lienee parempi, että hän pystyy neljän seinän sisällä pysyvästi, ihmisten ilmoilla tuollaista marttyyrisaarnaajaa ei kauan katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä tarina on tosi, niin käy kyllä mummoa sääliksi. Kaikille oli ruokaa laitettu, mutta lapset vaan valittaa. Tehdään jatkossa niin, että syödään kaikki omien uskomustemme mukaan eikä puututa muiden syömisiin. Ihana mummo kun oli huomioinut kaikkien ruokavaliot.
Tai sitten ei vaan mene epämieluisaan kyläpaikkaan ollenkaan. Ei tuollaista miniän tarvitse sietää yhtään.
Mitä sekoilet? Miniä oli otettu huomioon kaikin puolin ja silti hän päätti alkaa riehua. Lienee parempi, että hän pystyy neljän seinän sisällä pysyvästi, ihmisten ilmoilla tuollaista marttyyrisaarnaajaa ei kauan katsella.
Missään ei ole sanottu että miniä olisi riehunut.
SUVAITSIKO KUKAAN KERTOA SILLE MINIÄLLE, ETTÄ SIELLÄ ON KARITSA-ATERIA? vAI OLIKO HÄNET VAIN KUTSUTTU KYLÄÄN ELI KAHVITTELEMAAN JA SE TODELLISUUS VALKENI VASTA SIELLÄ?
Luuletko, että sua uskotaan paremmin kun HUUDAT? Heidät oli kutsuttu pääsiäispäivälliselle, joten typerämpikin vegaani tajunneet, että tarjolla on ruokaa, nimenomaan liharuokaa. Jos ei kestä nähdä ihmisten syövän, kannattaa jäädä kotiin ulisemaan yksinään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että olet melkoisen tyhmä kun et osaa lukea tekstiä. Miniä itse lähti ovet paukkuen ja muita uhkaillen. Kukaan ei dumpannut häntä, vaan hän itse dumppasi itsensä - toivottavasti suoraan roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
SUVAITSIKO KUKAAN KERTOA SILLE MINIÄLLE, ETTÄ SIELLÄ ON KARITSA-ATERIA? vAI OLIKO HÄNET VAIN KUTSUTTU KYLÄÄN ELI KAHVITTELEMAAN JA SE TODELLISUUS VALKENI VASTA SIELLÄ?
Luuletko, että sua uskotaan paremmin kun HUUDAT? Heidät oli kutsuttu pääsiäispäivälliselle, joten typerämpikin vegaani tajunneet, että tarjolla on ruokaa, nimenomaan liharuokaa. Jos ei kestä nähdä ihmisten syövän, kannattaa jäädä kotiin ulisemaan yksinään.
Missään ei lue niin.
ap kertoo vain keksineendä tarjota pääsiäisterian vääränä päivänä. Sitä ei kerro millä sanoin miniä kutsuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että olet melkoisen tyhmä kun et osaa lukea tekstiä. Miniä itse lähti ovet paukkuen ja muita uhkaillen. Kukaan ei dumpannut häntä, vaan hän itse dumppasi itsensä - toivottavasti suoraan roskikseen.
Mies dumppasi perheensä.
Miniä on yksinkertainen ja tyhmä kuin mämmiloora.
Mitä te täällä jäkätätte pääsiäisateriasta?
AP kirjoitti PITKÄPERJANTAIN ATERIASTA, jonka hän sovitusti tarjosi lähisukulaisilleen.
Mistään pääsiäisateriasta ei ollut kysekään. Eikä missään ole määritelty, mitä milläkin aterioilla syödään. Siellä syödään sitä, mitä tarjotaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te täällä jäkätätte pääsiäisateriasta?
AP kirjoitti PITKÄPERJANTAIN ATERIASTA, jonka hän sovitusti tarjosi lähisukulaisilleen.
Mistään pääsiäisateriasta ei ollut kysekään. Eikä missään ole määritelty, mitä milläkin aterioilla syödään. Siellä syödään sitä, mitä tarjotaan.
ap kertoo tarjonneensa pääsiäisaterian vääränä päivänä mikä on totta.
mutta sitä wi kerro miten kutsui miniän. Tiesikö miniä mihin oli menossa vai oliko hänet kutsuttu kylään eli kahville
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei dumpannut yhtään mitään. Miniähän sieltä halusi lähteä mielenosoituksellisesti tiehensä. No sitten lähti.
Mies ei vaan halunnut lähteä hänen peräänsä riitaa jatkamaan. Viisaasti tehty.
Veikkaan, että meni se mies sitten kotiinsa millä mielellä tahansa, niin vastassa oli äärimmäisen vihainen ja niin suunnattomasti loukkaantunut marttyroiva nainen, jolle ei mikään sen paremmin sovitteleva kuin mikään muukaan keskustelu yritys kelpaa. Vastassa siis joko kauhea hyökkäys tai jäätävä mykkäkoulu vihaisine heittoineen. Ja vauva pelinappulana.
Ja vaatimuksena se, että miehen äidin ja isän pitää tulla nöyrinä pyytämään miniältä anteeksi ja anella, että saisivat edes joskus vähän sitä vauvaa nähdä ja paapon paapon. Muussa tapauksessa täysi välirikko.
Ero tuossa on tulossa jossain vaiheessa joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei dumpannut yhtään mitään. Miniähän sieltä halusi lähteä mielenosoituksellisesti tiehensä. No sitten lähti.
Mies ei vaan halunnut lähteä hänen peräänsä riitaa jatkamaan. Viisaasti tehty.
Mies päätti jäädä sinne mamman helmaan, eikä houlehtia perheestään. Sellainen saa valvotut tapaamiset kerran kuussa.
Jos pitää huolehtia lapsesta niin, että lasta täytyy suojella äidiltään (miniä), niin kyllä se on niin päin, että äiti saa sen yhden valvotun tapaamisen kuukaudessa ja isä saa kokonaisvastuun lapsesta.
Vegaanina vituttaa tuollaiset runkkarivegaanit. Jätä jatkossa hankalat vieraat kutsumatta. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Jos pitää huolehtia lapsesta niin, että lasta täytyy suojella äidiltään (miniä), niin kyllä se on niin päin, että äiti saa sen yhden valvotun tapaamisen kuukaudessa ja isä saa kokonaisvastuun lapsesta.
Äiti huolehti lapsesta. Isä leikki lasta äitinsä helmoissa.
Täytyy todella hyvin tuntea vastassukupuoli ennen kun uskalla ottaa elämänkumppaniksi. Elettään luonteen kanssa. Mutta useammat katsovat ulkonäköa ja myöhemmin sitten ne erimielisyydet alkavatkin. Tilanne on pahimillaan, kun on ehditty perustamaan perhe ja on lapsikin. Tulevaisuudessa ongelmat vain lusäntyvät. Juhlamieliala ei sais rikkoa eikä juhlapöydässä rupea julistamaan omia henkilökohtaisia mieltymyksiä. Kyllä sivustyksestä on selvästikin puutte, jos toisia ei voi sallia erilaisuuden takia. Ihmiskunta olisi kauan sitten kuollut ho, jos esivanhemmat olisivat syöneet vaan kasvisruokaa. Aivot kehittyivät lihan käyttöön ottaessa. Tämä on sitä nykyihmisten aivopesua, mihin ajattelemattomat liittyvät. Tiedän monia kasvissyöjiä, kenelle kehittyi lopulta anemiaa. Elämäntyliä, mikä johtaa vakavaan sairauteen, ei pitäisi harrastaa lainkaan. Tutustukaa huolella ennwn perheen perustamista ja selvitäkää toisten mieltymykset ja periaatteet ennen yhteen muuttamista. Että ei tulisi ikäviä yllätyksiä eikä avioeroja.
Ns isä dumppasi lapsebsa ja jäi mamman luo itkemään.