Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt avautuu mummo

Vierailija
30.03.2024 |

Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)

Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.

Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.

Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. 

Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.

olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?

Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki. 

ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus 

Kommentit (1648)

Vierailija
1121/1648 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä tarina on tosi, niin käy kyllä mummoa sääliksi. Kaikille oli ruokaa laitettu, mutta lapset vaan valittaa. Tehdään jatkossa niin, että syödään kaikki omien uskomustemme mukaan eikä puututa muiden syömisiin. Ihana mummo kun oli huomioinut kaikkien ruokavaliot.

Meillä on miniä keliaatikko. Meidän poika ipaaleikattu, Colitis ja he tuovat omat ruokansa AINA mukanaan. Kunhan vain huolehdin, että astiat ovat suoraan koneesta ja puhdas oma liina pöydän päädyssä.

Nyt tosin minullekkin maistuu heidän gluteeniton, laktoositon, ym. - ton ruokavalio. Ihmeen hyvää gluteenitonta leipää miniä osaa leipoa ja muffinit ovat loistavia.

Vierailija
1122/1648 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isovanhemmat pitävät lampaasta, se on pääsiäisperinne monessa perheessä? Vieraiden tulee olla kohteliaita ja kunnioittavia. Miten vegaani voi syödä työpaikkaruokalassa? Muutoinkin olisi kohteliasta viedä mukana pöytään, jotain oman erikoisruokavalion mukaista. Ikävää, myös antaa ymmärtää ettei lapsenlapsi kenties pääse ruokavalion takia mummolaan. Ihan järkyttävän huonoa käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/1648 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos isovanhemmat pitävät lampaasta, se on pääsiäisperinne monessa perheessä? Vieraiden tulee olla kohteliaita ja kunnioittavia. Miten vegaani voi syödä työpaikkaruokalassa? Muutoinkin olisi kohteliasta viedä mukana pöytään, jotain oman erikoisruokavalion mukaista. Ikävää, myös antaa ymmärtää ettei lapsenlapsi kenties pääse ruokavalion takia mummolaan. Ihan järkyttävän huonoa käytöstä.

Pääsiäisateriaa ei syödä pitkäperjantaina. Törkeää ettei edes tuota osata.

Ja tietenkin äiti päättää lapsestaan.

Vierailija
1124/1648 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanius on kuin kultti. Mitähän meidän huoltovarmuudelle mahtaisi tapahtua, jos kaikki olisivat vegaaneja. Ei olisi kovin vihreää siirtymää.

Vierailija
1125/1648 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sekasyöjien pitäisi alistua syömään kasvisruokaa jos joukossa on yks tai useampi kasvis syöjä. Eiköhän jokainen päätä itse mitä lautaselleen laittaa. Ihan sama olisi jos lihansyöjä vetää herneet nokkaan siitä jos tarjolla on vain kasviksia. 

Vierailija
1126/1648 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sillä Isälläkin on sananvaltaa lapsen suhteen, ei yksin Äidillä. 

Vierailija
1127/1648 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sekasyöjien pitäisi alistua syömään kasvisruokaa jos joukossa on yks tai useampi kasvis syöjä. Eiköhän jokainen päätä itse mitä lautaselleen laittaa. Ihan sama olisi jos lihansyöjä vetää herneet nokkaan siitä jos tarjolla on vain kasviksia. 

No niinhän ne vetääkin.

Ja turhaan se mummo kitisee miniänsä lapsesta. Miniä päättää siitä.

Vierailija
1128/1648 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.

Ihan turha tehdä asioista vaikeita.

Ja kaikkien sitten pitäisi tyytyä syömään jonkun fanaattisen paskahillulijätteen vegehinkujen takia sitä porkkanasoosia? Vedähän hevon v päähäsi pazkaläjä.

Vierailija
1129/1648 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.

Ihan turha tehdä asioista vaikeita.

Ja kaikkien sitten pitäisi tyytyä syömään jonkun fanaattisen paskahillulijätteen vegehinkujen takia sitä porkkanasoosia? Vedähän hevon v päähäsi pazkaläjä.

Miksi ei? Eikö yhdessäolo ja sopu ole tärkientä?

Vierailija
1130/1648 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän ne vetääkin.

Totta. Mutta se haiseva vegeminiä voi häipyä myös hevon v vinkumasta sieltä mummon ruokapöydästä. 

Omasta pöydästäni tuollainen vinkuva vegeihmisjäte olisi lähtenyt vauhdilla ja suoraan pihalle. 

Vierailija
1131/1648 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän ne vetääkin.

Totta. Mutta se haiseva vegeminiä voi häipyä myös hevon v vinkumasta sieltä mummon ruokapöydästä. 

Omasta pöydästäni tuollainen vinkuva vegeihmisjäte olisi lähtenyt vauhdilla ja suoraan pihalle. 

Miniähän lähti junttiläävästä ja sitten uhrimummo vinkuu täällä.

Vierailija
1132/1648 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en oo lammasta syönyt, en ees pääsiäisenä. Jos on noin vaikee ruokavalio, voisi syödä kotonaan siis miniä ym. Kylässä mennään emännän ja isännän tahdon mukaan, näin se on. 

Vierailija
1133/1648 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä en oo lammasta syönyt, en ees pääsiäisenä. Jos on noin vaikee ruokavalio, voisi syödä kotonaan siis miniä ym. Kylässä mennään emännän ja isännän tahdon mukaan, näin se on. 

Onko hänelle kerrottu etukäteen että anoppi ei osaa perinteitä eikä kalenteria? 

Vierailija
1134/1648 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo avautuu vauvapalstalle mutta ei suoraa tyttärelle. Röh

Vierailija
1135/1648 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsiäisateriaa ei syödä pitkäperjantaina. Törkeää ettei edes tuota osata.

Ja tietenkin äiti päättää lapsestaan.

Isä päättää myös lapsestaan ja jos hän ostaa kaupasta eläinperäisiä lastenruokia ja antaa niitä lapselle, niin äidillä ei ole siihen mitään sanomista.

Vegaaninaisen kannattaa etsiä puoliso, jolla on sama ideologia ja mielellään myös isovanhemmilla sama ideologia, niin ei tule mitään mt-ahdistuksia.

Vierailija
1136/1648 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän ne vetääkin.

Kuinka monta kertaa trollaat saman tekstin? Edelleen, vauvalla on myös isä, joka myös päättää lapsen asioista.

Vegaanit taitaa olla melkoisia pirttihirmuja, kun puututaan kylässäkin muiden syömisiin. Kannattaa keskittyä siihen omaan lautasen ja opetella käytöstavat.

Vierailija
1137/1648 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän ne vetääkin.

Miniä ei päätä lapsesta yksin, kun lapsella on myös isä! 

Vierailija
1138/1648 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän ne vetääkin.

Kuinka monta kertaa trollaat saman tekstin? Edelleen, vauvalla on myös isä, joka myös päättää lapsen asioista.

Vegaanit taitaa olla melkoisia pirttihirmuja, kun puututaan kylässäkin muiden syömisiin. Kannattaa keskittyä siihen omaan lautasen ja opetella käytöstavat.

Ai se ns isä joka dumppsi lapsensa ja äitin helmoihin itkemään???

Vierailija
1139/1648 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo avautuu vauvapalstalle mutta ei suoraa tyttärelle. Röh

Eiköhän miniä jo saanut tarpeeksi palautetta ruokapöydässä, miksi mummon olisi vielä pitänyt kertoa samat asiat uudelleen? Sitä paitsi, tämä palsta on täynnä satoja anoppienhaukkumisketjuja, joten eiköhän nyt yksi anopin aloittama ketju mahdu mukaan. Tämähän on keskustelupalsta, vai missä sinä luulet röhkiväsi? 

Vierailija
1140/1648 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän ne vetääkin.

Ai se ns isä joka dumppsi lapsensa ja äitin helmoihin itkemään???

Mitä sekoilet? Isä ei dumpannut lastaan, vaan raivomammeli lähti ovet paukkuen kotiinsa uhkaillen anoppia. Silloin on paras antaa vegaanihirviön rauhoittua keskenään.