Nyt avautuu mummo
Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)
Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.
Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.
Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene.
Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.
olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?
Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki.
ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus
Kommentit (1648)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun tyttäreni on vegaani ja hänellä tulee melkein itku silmään jos pöydässä on lihaa. En ymmärrä mikseivät lihansyöjämummot voi olla sen kerran laittamatta sitä eläintä pöytään, jos tietävät, että paikalle tulee joku jota se todella ahdistaa. Kumpi on tärkeämpi, pääsiäislammas vain se että kaikilla on hyvä olla. Vai voiko teillä olla hyvä vain jos pöydässä on lihaa? Minusta todella monet lihasyöjät raivostuvat jos heitä pyytää ajattelemaan, että voisi olla joskus vegaaniruokaa. Voittehan syödä lihaa muulloin. Luulen että raivo johtuu siitä, että lihansyöjät pohjimmiltaan ymmärtävät vegaanien tuskan. Siinä oli nuorella äidillä vauva sylisään ja pöydässä oli jonkun lampaan vauva paistettuna. Ei siitä mihinkään pääse, että eläimetkin tuntevat tuskaa ja monet ihmiset nykyisin suhtautuvat tunteella eläimiin. Itse voin
Ei mummojen tarvii muuttaa ruokavaliotaan näiden nuorten ahdistuksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei miniä osaa käyttäytyä, ei miniää tarvi jatkossa kutsua ruokailemaan. Tehköön omat ruokansa
Olen satavarma, ettei se miniä tuonne mennyt kuin kohteliaisuudesta, eikä todellakaan ole toiste sinne tunkemassa. Ei ne miniät oikeasti halua noihin appivanhempiensa sekopäivällisille, kaikkea muuta.
Kohteliaisuudesta arvostelemaan toisten ruokavaliota? Kyllä on kumma käsitys kohteliaisuudesta
Kohteliaisuudesta istumaan junttien ruokapöytään kuuntelemaan vittuilua ja huutoa ja ap:n marttyrointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipa paha mieli AP puolesta. Miniä käyttäytyi TODELLA epäsopivasti ja sivistymättömästi. Omassa kotona voi paasata - vieraissa pidetään suu supussa. Ravintolassa saatettaisi heittää tuollainen miniä ulos jos alkaisi suureen ääneen paasata ja pilata muiden ruokailijoiden ilta.
Missäänhän ei edelleenkään sanottu miniän huutaneen. Ja ne olisi kyllä ne kolme raivoavaa miestä heitetty ulos ahditelemasta nuorta äitiä vauvoineen.
Huusi tai ei, siitä ei oke kysymys. Hän käyttäytyi sopimattomasti arvostellessaan muiden ruokavaliota. Olisi vain kaikessa hiljaisuudessa poistunut pöydästä ahdistuksineen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei miniä osaa käyttäytyä, ei miniää tarvi jatkossa kutsua ruokailemaan. Tehköön omat ruokansa
Olen satavarma, ettei se miniä tuonne mennyt kuin kohteliaisuudesta, eikä todellakaan ole toiste sinne tunkemassa. Ei ne miniät oikeasti halua noihin appivanhempiensa sekopäivällisille, kaikkea muuta.
Kohteliaisuudesta arvostelemaan toisten ruokavaliota? Kyllä on kumma käsitys kohteliaisuudesta
Kohteliaisuudesta istumaan junttien ruokapöytään kuuntelemaan vittuilua ja huutoa ja ap:n marttyrointia.
Ken riidan aloittaa, se riidan kestäköön. Jos joku tässä juntti oli, oli se sekopää miniä, jolla ei ole käytöstavoista minkaalaista käsitystä. Mennä nyt moralisoimaan toisten ruokailua!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se miniä aloittanut sen veetuilun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aloittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aloittanut.
Niin kun ei ole mitään miniää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miniähän tarvitsee ahdistuslääkkeet. Olisiko synnytyksen jälkeinen masennus?
No siihen sitten auttaa miesjoukon räyhääminen? Ja anoppi ei osaa tukea?
Tämä kuvitteellinen miniä on näitä nykyajan lumihiutaleita, joilla kestokyky kaikessa on pyöreä nolla. Ja kyllä näitä on olemassa, kaikki ahdistaa, elämä on yhtä tuskaa.
Eikö tuo pariskunta riitele kotona siitä, että mies mussuttaa lihaa.
Se miniä on tainnut löytää tämän keskustelun ja nyt yrittää kirjoitella omaksi puolustuksekseen kaikenlaista. Vaikuttaa sangen hankalalta persoonalta. Eri mieltä voi olla mutta se ei oikeuta loukkaamaan muita ja on itsekin kestettävä ettei koko maailma tanssi oman pillin mukaan. Osalla ihmisistä tämä on hyvin vaikea hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aloittanut.
" miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme".
Noinhan tuossa aloituksessa sanotaan, tuosta alkoi kova väittely.
Vierailija kirjoitti:
Ei aloittanut.
..miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa eläinten syöminen!
Lopettakaa vatipäävegaanit tavallisten ihmisten syyllistäminen ja moralisointi. Ihminen on luonnostaan sekasyöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aloittanut.
..miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa.
Tuohan ei ole veetuilua.
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta...
Miniä räyhäsi.
Olen vegaani, mutta miniäsi on mielestäni törppö.
Oletteko vegaanit koskaan ajatellu miten pahaa te teette niille porkkanaparoille joita syötte? Porkkanoillakin on tunteet ja niihin sattuu kun revitte ne juurineen maasta irti syötäväksenne vain omaa ahneuttanne varten. Eläisitte hyvin santaa ja multaa syömälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miniähän tarvitsee ahdistuslääkkeet. Olisiko synnytyksen jälkeinen masennus?
No siihen sitten auttaa miesjoukon räyhääminen? Ja anoppi ei osaa tukea?
Tämä kuvitteellinen miniä on näitä nykyajan lumihiutaleita, joilla kestokyky kaikessa on pyöreä nolla. Ja kyllä näitä on olemassa, kaikki ahdistaa, elämä on yhtä tuskaa.
Eikö tuo pariskunta riitele kotona siitä, että mies mussuttaa lihaa.
Todennäköisesti riitelee ja miehellä kilahti kun vielä piti anoppilan pääsiäispöydässä aloittaa sama moralisointi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta...
Miniä räyhäsi.
Ei ap niin kirjoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aloittanut.
Tuohan ei ole veetuilua.
Onhan se, ruveta nyt arvostelemaan toisten ruokavalintoja!
Tuo ruoka on kuitenkin aivan luvallista syötävää ja lisäksi miniä oli vieraana.
Aivan sama asia, jos yhteisellä päivällisellä joku alkaisi käännyttämään toista johonkin uskonlahkoon tai tuputtamaan jotain poliittista näkemystä.