Nyt avautuu mummo
Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)
Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.
Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.
Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene.
Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.
olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?
Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki.
ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus
Kommentit (1648)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aloittanut.
..miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa.
Tuohan ei ole veetuilua.
Onhan se, ruveta nyt arvostelemaan toisten ruokavalintoja!
Tuo ruoka on kuitenkin aivan luvallista syötävää ja lisäksi miniä oli vieraana.
Aivan sama asia, jos yhteisellä päivällisellä joku alkaisi käännyttämään toista johonkin uskonlahkoon tai tuputtamaan jotain poliittista näkemystä.
Ei ole. Hän kertoi omista tunteistaan. Se on ihan sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aloittanut.
..miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa.
Tuohan ei ole veetuilua.
Aivan sama asia, jos yhteisellä päivällisellä joku alkaisi käännyttämään toista johonkin uskonlahkoon tai tuputtamaan jotain poliittista näkemystä.
Ei ole. Hän kertoi omista tunte
Niin kertoi isäntäväkikin tunteistaan ja mitä teki miniä, ei antanut muiden tunteille tilaa vaan häipyi uhkaillen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aloittanut.
Tuohan ei ole veetuilua.
Aivan sama asia, jos yhteisellä päivällisellä joku alkaisi käännyttämään toista johonkin uskonlahkoon tai tuputtamaan jotain poliittista nä
Kolme miestä huusi yhdelle oienen lapsen äidille kun hänen tuntemuksensa ärsyttivät.
Ap eikä sen mies saanut turvallista tilaa.
Miniä saisi pyytää anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.
Ihan turha tehdä asioista vaikeita.
Meillä tehdään asioista vieläkin yksinkertaisempaa. Jos ei ruoka kelpaa, meillä ohjataan pois pöydästä ja jos ei paasaaminen lopu niin sitten ilmoitetaan vieraalle, että vierailu on päättynyt. Allergiat yms. on sitten asia erikseen mutta ei meillä kalaa jätetä pöydästä pois jos joku on sille allerginen. Vegaanit saa tuoda omat ruokansa tullessaan.
"Kolme miestä huusi yhdelle oienen lapsen äidille kun hänen tuntemuksensa ärsyttivät".
Miniähän sai tukea tältä kasvissyöjä-siskolta. Mutta ajattelematonta häneltä oli aloittaa se lampaan sääliminen ruokapöydässä. Olisi poistunut pöydästä vaikka imettämään sitä vauvaansa ja syönyt myöhemmin.
Miten tämä vege-miniä pystyy ollenkaan syömään esim työpaikan ruokalassa, missä kuitenkin suurin osa ruokailijoista syö erilaisia liharuokia.
Vierailija kirjoitti:
"Kolme miestä huusi yhdelle oienen lapsen äidille kun hänen tuntemuksensa ärsyttivät".
Miniähän sai tukea tältä kasvissyöjä-siskolta. Mutta ajattelematonta häneltä oli aloittaa se lampaan sääliminen ruokapöydässä. Olisi poistunut pöydästä vaikka imettämään sitä vauvaansa ja syönyt myöhemmin.
Miten tämä vege-miniä pystyy ollenkaan syömään esim työpaikan ruokalassa, missä kuitenkin suurin osa ruokailijoista syö erilaisia liharuokia.
Miten tuo miniä pystyy elämään maailmassa missä voimakkaampi elukka syö aina sen heikomman elukan? Eikö se ole kamalaa ja epäeettistä? Ymmärrän sen kun valitetaan lihan tehotuotannosta kun sille valitukselle on sentään olemassa järkevät perusteet ja siksi olen itsekin koittanut vähentää lihan syömistä. Sitä taas en ymmärrä lainkaan että tuollaiset hippivegaanit inisee lihan syönnistä kun ihminen tosiaan on luonnoltaan sekasyöjä ja lihan syöminen ravinnoksi on ihmiselle yhtä luonnollista kuin susille. Iniseekö tuo miniä siitäkin jos joku susi syö nälkäänsä lampaan? Pitäisikö sen sudenkin alkaa kasvattaa soijaa ravinnokseen?
En jaksa lukea kuin aloituksen. Olit toiminut oikein kun otit muiden ruokavalion huomioon, muut törkeästi.
Käy sääliksi tilannettasi, koska vegaaneilla on yleensä muitakin ongelmia. Joten raskas tulevaisuus on sinulla edessä.
Makeiset ja tupakat pois kioskeista!
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea kuin aloituksen. Olit toiminut oikein kun otit muiden ruokavalion huomioon, muut törkeästi.
Käy sääliksi tilannettasi, koska vegaaneilla on yleensä muitakin ongelmia. Joten raskas tulevaisuus on sinulla edessä.
Ne vegaanit jotka eniten pitävät itsestään meteliä ovat todellakin sellaisia joilla on muitakin ongelmia. Yleisimmin jonkinsortin päihdeongelmia. Ne hiljaiset vegaanit jotka ei moralisoi muita taas ovat niitä jotka saavat ehkä sekasyöjiäkin ajattelemaan omaa lihankulutustaan asiallisella argumentoinnillaan. Tuollaiset ap:n miniän kaltaiset kiihkovegaanit luen lähinnä samaan kastiin sellaisten kanssa jotka jauhavat salaliittoteorioista ja kuinka juutalaiset salaa johtavat koko maailmaa. Yhtä kipeitä päästään.
Vierailija kirjoitti:
Makeiset ja tupakat pois kioskeista!
Kioskit pois! Ihan epäeettistä tuollaiset kioskit! En kylläkään tiedä miksi mutta minä vain päätin niin ja nyt teidän muiden pitää tehdä kuten mä haluun tai alan pillittää!
Vierailija kirjoitti:
No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.
Ihan turha tehdä asioista vaikeita.
Jos haluaa syödä pääsiäisenä lammasta ja jouluna kinkkua, niin miksi pitäisi luopua noista tavoista vain siksi, että joku haluaa kikkailla oman ruokavalionsa kanssa.
Monessa perheessä siihen pääsiäisateriaan kuuluu se lammas ja voihan olla, että sen erikoisruokavalion valmistaminen tuntuu jopa vaikealta, kun sitä ei tee jatkuvasti.
Ja tuo isovanhempi oli valmistanut miniällekin vegeruuan, josta olisi pitänyt miniän olla kiitollinen.
Olisiko tuon perheen pitänyt syödä jotain soijasotkua vain siksi, että miniälle ei tule paha mieli?
Joko siltä helvetin mummolta alkaa löytyä niitä Sakset Auki-kuvia???????
Vierailija kirjoitti:
Joko siltä helvetin mummolta alkaa löytyä niitä Sakset Auki-kuvia???????
Heti kun miniältä löytyy ranteet auki kuvia.
Hullut saa riidan aikaiseksi, vaikka nuppineula putoaisi lattialla.
Seuraavan kerran jos tapaatte tarjoat kahvin ja kukin tuo omat syötävät. Ruokailette miehesi kanssa ennen vieraiden tuloa niin kahvi maistuu päälle. Näitä ruualla virpomisia on nykyään paljon ?
Läheisellä niityllä aina lampaita kesäisin. Karitsoja ja emoja. Ystävällisiä, lempeitä eläimiä. En enää ikinä syö lammasta. Mikä ihmeen pääsiäisen pakkomielle se lammas on? Uhrilammas vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipa paha mieli AP puolesta. Miniä käyttäytyi TODELLA epäsopivasti ja sivistymättömästi. Omassa kotona voi paasata - vieraissa pidetään suu supussa. Ravintolassa saatettaisi heittää tuollainen miniä ulos jos alkaisi suureen ääneen paasata ja pilata muiden ruokailijoiden ilta.
Missäänhän ei edelleenkään sanottu miniän huutaneen. Ja ne olisi kyllä ne kolme raivoavaa miestä heitetty ulos ahditelemasta nuorta äitiä vauvoineen.
Missään ei edelleenkään sanottu, että 3 miestä olisi ahdistellut miniää - älä siis valehtele. Miniä itse aloitti räyhäämällä toisten syömisistä, joten turha selitellä huonoa käytöstä. Oma miehensä sai hävetä häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan käsittämätön ajatus että olisi jollain tavalla ok kritisoida vieraana ollessa tarjottavia ja muiden ruokavalintoja. Ei ole ja kuka tahansa jolla on käytöstavat, tietää sen kyllä. Löysikö miniä kenties tiensä tähän ketjuun?
Mutta se on ok, että isäntä huutaa vieraille ja kaksi muuta vierasta yhtyy siihen huutoon? Ja emäntä ei edes yritä puuttua tilanteeseen, vaan katsoo kuin hänen lapsnelapsensa tuoreelle äidille huudetaan joukolla?
Kuka muka on huutanut tälle vegaanihullulle? Miniä itse alkoi riehumaan, joten turha siitä on sinun uhriutua. Lapsen saaminen ei ole oikeutus huonolle käytökselle, mammelit!
Vegaanius on poliittinen näkemys.