Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt avautuu mummo

Vierailija
30.03.2024 |

Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)

Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.

Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.

Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. 

Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.

olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?

Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki. 

ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus 

Kommentit (1648)

Vierailija
581/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei missään lukenut että miniä olisi raivonnut tai riehunut,vaan miniä oli vain sanonut, että se karitsa häiritsee häntä. Sitten kolme miestä alkoi kinata vastaan.

Isäntä käyttäytyi täysin törkeästi ja emäntäkin laiminlöi velvollisuutensa. Heidän tehtävänsä kun on saada kaikki vieraat viihtymään, eikä niin että toinen huutaa vieraalle ja toinen hyväksyy sen."

Jos toisten syöminen häiritsee noin paljon, ei kannata lähteä ihmisten ilmoille, vaan pysyä siellä neljän seinän sisällä mesomassa itsekseen.

Miniälle oli tehty oman ruokavalion mukainen ateria, joten jos se ei riitä vieraan viihtymiseksi, niin voi voi. Jos itse alkaa kylässä huutaa ja mesota, niin ei voi olettaa muiden vain sietavän sitä hiljaa - jotain rajaa näihin vaatimuksiin.

No miniä ei varmasti tuonne enää mene eikä lapsensa.

MISSÄÄN ei l

Toivottavasti älyääkin pysyä neljän seinän sisällä - eihän tuommoista käytöstä siedetä ihmisten ilmoilla. Isä luultavasti hoitaa lapsensa turvaan moiselta sekopäältä pian.

Vierailija
582/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vähän turhaa väitellä joistain keksittyjen hahmojen sepitetyistä teoista ja motiiveista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on vegaani niin nykyään voi tehdä suorat päätelmät millainen ihminen on kyseessä ajatusmaailmaa myöten. Usien kyse on yliopistoja käyneestö kaupunkilaisnaisesta jolla on äärivasemmistolaiset ajatykset ja povaa että maailma/ruokaloppuu 15 sadonkorjuun jälkeen (näin vegaani töissä uhoaa) ja maailma pelastuu vain jos lihansyönnistä luovutaan. Itse he syövät kaikkea prosessoituja "kasvisruokia" missä ei ole enää mitään luonnollista. Kyse ei ole enää mistään ruokavaliosta vaan eräänlaisesta uskonlahkosta.

Osanottoni jos näitä ihmisiä on päässyt lähipiiriin. Heistä he ovat valaistuneita ihmisiä jotka tiedostavat lähetsyvän maailmanlopun ja me muut taantumuksellisia juntteja joiden takia maailma loppuu parin vuoden päästä.

Vierailija
584/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa mummon puolesta, että oli rakkaudella laittanut päivällisen ja vieraat käyttäytyivät noin huonosti. Toivottavasti poika ja miniä saavat puhuttua asiat selviksi jo lapsenkin takia. 

Kurjaa, että jotkut ihmiset eivät omaa käytöstapoja.

Vierailija
585/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen ollaan tyytyväisiä mitä isäntäväen pöydässä on! Kiittämättömyyden huippu, jos aletaan valittamaan toisten syömisistä, vaikka kaikille on jotain tarjolla. En järjestäisi tuollaisille mitään. 

Isännän velvollisuuksiin kuuluu huolehtia viihtyvyydestä. Eikä alkaa riehua ja riidellä.

Älä valehtele! Mummo oli hiljaa, kun miniä alkoi riehumaan - mitä muuta olisi pitänyt tehdä? Hävyttömyyden huippu nämä kiittämättömät mammelit, joilla ei ole mitään käytöstapoja!

Rauhoittaa tilanne, käskeä miehensä ja poikansa olla hiljaa ja komentaa poika oman perheensä perään omaan kotiinsa ja käyttäytymään.

Miniänkö ei tarvitse olla hiljaa määrätessään vieraassa kodissa muiden syömisistä? 

Vierailija
586/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen ollaan tyytyväisiä mitä isäntäväen pöydässä on! Kiittämättömyyden huippu, jos aletaan valittamaan toisten syömisistä, vaikka kaikille on jotain tarjolla. En järjestäisi tuollaisille mitään. 

Isännän velvollisuuksiin kuuluu huolehtia viihtyvyydestä. Eikä alkaa riehua ja riidellä.

Älä valehtele! Mummo oli hiljaa, kun miniä alkoi riehumaan - mitä muuta olisi pitänyt tehdä? Hävyttömyyden huippu nämä kiittämättömät mammelit, joilla ei ole mitään käytöstapoja!

Rauhoittaa tilanne, käskeä miehensä ja poikansa olla hiljaa ja komentaa poika oman perheensä perään omaan kotiinsa ja käyttäytymään.

Ei miniä ketään käskenyt. Ssnoi että häntä ahdistaa se karitsa.

Vierailija
587/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniähän tarvitsee ahdistuslääkkeet. Olisiko synnytyksen jälkeinen masennus?

Vierailija
588/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siihen sitten auttaa miesjoukon räyhääminen? Ja anoppi ei osaa tukea? 

Vierailija
589/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ap piileskelee? Vai onko niin kiire syöttää pojulle äidin laittamia ainoita oikeita ruokia, ettei kerkiä täydentää aloituksensa puutteellisia tietoja.

Nyt kiinnostaisi:

1) Kommentoivatko lihansyöjä-äijät kasvissyöjien pupunruokia, vai mistä miniä sydämistyi?

2) Minkä ikäinen vauva on?

Vierailija
590/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siihen sitten auttaa miesjoukon räyhääminen? Ja anoppi ei osaa tukea? 

No ei räyhäämisestä apua ole. Jos miniä ei osaa hakeutua lääkäriin, niin toivon että joku hänen läheisensä esim äitinsä huomaa tilanteen.

Vierailija
591/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se lammas häiritsi? Olisiko kovasti tehnyt mieli maistaa? Katkeruuksissaan vegaani-kulissin ylläpitämiseksi piti sitten alkaa räyhätä?

Vierailija
592/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa paha mieli AP puolesta. Miniä käyttäytyi TODELLA epäsopivasti ja sivistymättömästi. Omassa kotona voi paasata - vieraissa pidetään suu supussa. Ravintolassa saatettaisi heittää tuollainen miniä ulos jos alkaisi suureen ääneen paasata ja pilata muiden ruokailijoiden ilta.

Vierailija
593/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa paha mieli AP puolesta. Miniä käyttäytyi TODELLA epäsopivasti ja sivistymättömästi. Omassa kotona voi paasata - vieraissa pidetään suu supussa. Ravintolassa saatettaisi heittää tuollainen miniä ulos jos alkaisi suureen ääneen paasata ja pilata muiden ruokailijoiden ilta.

Missäänhän ei edelleenkään sanottu miniän huutaneen. Ja ne olisi kyllä ne kolme raivoavaa miestä heitetty ulos ahditelemasta nuorta äitiä vauvoineen.

Vierailija
594/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tyttäreni on vegaani ja hänellä tulee melkein itku silmään jos pöydässä on lihaa. En ymmärrä mikseivät lihansyöjämummot voi olla sen kerran laittamatta sitä eläintä pöytään, jos tietävät, että paikalle tulee joku jota se todella ahdistaa. Kumpi on tärkeämpi, pääsiäislammas vain se että kaikilla on hyvä olla. Vai voiko teillä olla hyvä vain jos pöydässä on lihaa? Minusta todella monet lihasyöjät raivostuvat jos heitä pyytää ajattelemaan, että voisi olla joskus vegaaniruokaa. Voittehan syödä lihaa muulloin. Luulen että raivo johtuu siitä, että lihansyöjät pohjimmiltaan ymmärtävät vegaanien tuskan. Siinä oli nuorella äidillä vauva sylisään ja pöydässä oli jonkun lampaan vauva paistettuna. Ei siitä mihinkään pääse, että eläimetkin tuntevat tuskaa ja monet ihmiset nykyisin suhtautuvat tunteella eläimiin. Itse voin syödä lihaa mutta ymmärrän tytärtäni täysin.

Älä viitsi uhriutua! Vegaanille oli tehty hänelle sopivaa ruokaa, ja jos se ei riitä, niin silloin on paras jäädä kotiin itkemään. Jos vegaanien käytöstavat ovat tuolla tasolla, ei ihme jos niitä arvoja on muiden vaikea ottaa tosissaan.

En uhriudu, ja syön mitä minulle tarjotaan mukisematta, mutta voin kyllä sanoa teille lihansyöjämummoille, että turha TEIDÄN sitten itkeä jos ei teidän pöydissänne näy nuoria aikuisia lapsenlapsia. He ovat tosiaankin "jääneet kotiin itkemään". Se on kuulkaa niin että maailma on muuttunut ja veganismi on hyvin yleistä varsinkin nuorilla naisilla ja siihen liittyy monilla hyvin vahva vakaumus, ja lihan näkeminen voi ahdistaa aika paljon. 

Vierailija
595/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ap seuraisi suvun muiden naisten tyyliä ja jättäisi sinäkin lihaa. Voisi helpottaa omaa oloa. Onhan se aika irvokasta, että pienen vauvan äiti joutuu katselemaan kuinka äijät mässäilevät karitsapaistia. Ei ole enää oikein nykyaikaa sellainen. Jos minun poikani perustaa perheen vegaanin kanssa niin en kyllä laita mitään tiriseviä paisteja haisemaan kun lapsenlapsi tuodaan kylään. Tilanne on ollut luultavasti tässä sellainen, että synnytyksen, imetyksen ja valvomisen takia hormonaalisesti hyvin herkillä ollut nainen on joutunut näkemään ja haistamaan itselleen pahaa mieltä tuovaa lihaa ja on siitä ehkä provosoituna tai ehkä muuten vain sanonut jotain, ja sitten saanut ryöpytystä kolmelta mieheltä ja vielä oma mieskin ryhtynyt haukkumaan. Kyllä siinä menee helposti hermot ja tulee vähän pahempikin raivarikohtaus. Ihmettelen ettei ap naisena ja äitinä ollenkaan muista miten herkkää voi olla vauvan kanssa. Yleensä naiset muutenkin ymmärtävät naisia ja myös eläimiä ja ovat pehmeiden arvojen puolella, mutta jotkut naiset tykkäävät mennä miesten selän taakse. Jotenkin aika lapanen ap, ettei edes omaa kantaa ilmaise. Antaa vaan miesten raivota pikkuvauvan äidille ja istuu hiljaa ja sitten sydämistyneenä miettii että olipa ikävä miniä. Tuskin hän tosiaankaan haluaa enää teillä käydä.

Vierailija
596/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan käsittämätön ajatus että olisi jollain tavalla ok kritisoida vieraana ollessa tarjottavia ja muiden ruokavalintoja. Ei ole ja kuka tahansa jolla on käytöstavat, tietää sen kyllä. Löysikö miniä kenties tiensä tähän ketjuun?

Vierailija
597/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan käsittämätön ajatus että olisi jollain tavalla ok kritisoida vieraana ollessa tarjottavia ja muiden ruokavalintoja. Ei ole ja kuka tahansa jolla on käytöstavat, tietää sen kyllä. Löysikö miniä kenties tiensä tähän ketjuun?

Mutta se on ok, että isäntä huutaa vieraille ja kaksi muuta vierasta yhtyy siihen huutoon? Ja emäntä ei edes yritä puuttua tilanteeseen, vaan katsoo kuin hänen lapsnelapsensa tuoreelle äidille huudetaan joukolla?

Vierailija
598/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se on ok, että isäntä huutaa vieraille ja kaksi muuta vierasta yhtyy siihen huutoon? Ja emäntä ei edes yritä puuttua tilanteeseen, vaan katsoo kuin hänen lapsnelapsensa tuoreelle äidille huudetaan joukolla?

Ei olisi - minä olisin AP:na aivan järkyttävän vihainen kaikille jotka riitaan osallistuivat ja sitä lietsoivat. Siitä ei silti pääse mihinkään että miniä sen Pandoran lippaan avasi ja aloitti. Jälkikäteen ei voi itkeä tulleensa väärin kohdelluksi jos itse on sen tilanteen aloittanut. 

Vierailija
599/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaani voi tuoda omat ruohonsa pöytään. Jos minulle alkaisi joku vegaani veetuilemaan lihan syönnistäni vieläpä omassa kodissani niin tulisi äkkilähtö, eikä toiste tarvisi vierailla. Onneksi miniä älysi häipyä itse. 

"Omat ruohonsa"? Taas tyypillistä vegaanien pilkkaamista. Kyllä, ap:n miniä toimi törpösti, mutta oikeassahan hän oli. Kenenkään ruokapöytään ei silti mennä negatiivisesti arvostelemaan. Koskee ihan kaikkia.

Itse kasvissyöjänä minulle on tyrkytetty kiusallaan lihaa esim. joulupöydässä... Naureskeltu miksen nyt muka voisi maistaa jne. Sairasta tämäkin.

Sanoinko muka että olen lihaa tyrkyttämässä vegaanille? Sopii tuoda omat tuotteensa tai syödä kotona, jos liha ei kelpaa. Miten niin miniä oli oikeassa? Mummo oli hienosti huomioinut kaikki, mutta kun vegaani näki lammasta pöydässä niin kilahti. Miniä arvosteli negatiivisesti ja häipyi. Koski vain miniää tällä kertaa. 

Vierailija
600/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi - minä olisin AP:na aivan järkyttävän vihainen kaikille jotka riitaan osallistuivat ja sitä lietsoivat. Siitä ei silti pääse mihinkään että miniä sen Pandoran lippaan avasi ja aloitti. Jälkikäteen ei voi itkeä tulleensa väärin kohdelluksi jos itse on sen tilanteen aloittanut. 

Hän koki tilanteen ahdistavaksi ja sanoi sen. Se on ihan hyväksyttyä. Ei se ole mikäön syy suuttua hänelle saati huutaa pienen lapsen läsnäollessa ja porukalla.

Sitä en hyväksy ollenkaan että sen miniän ns miehen salliittiin jäädä sinne rotkottamaan.