Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt avautuu mummo

Vierailija
30.03.2024 |

Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)

Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.

Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.

Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. 

Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.

olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?

Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki. 

ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus 

Kommentit (1648)

Vierailija
561/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaani voi tuoda omat ruohonsa pöytään. Jos minulle alkaisi joku vegaani veetuilemaan lihan syönnistäni vieläpä omassa kodissani niin tulisi äkkilähtö, eikä toiste tarvisi vierailla. Onneksi miniä älysi häipyä itse. 

"Omat ruohonsa"? Taas tyypillistä vegaanien pilkkaamista. Kyllä, ap:n miniä toimi törpösti, mutta oikeassahan hän oli. Kenenkään ruokapöytään ei silti mennä negatiivisesti arvostelemaan. Koskee ihan kaikkia.

Itse kasvissyöjänä minulle on tyrkytetty kiusallaan lihaa esim. joulupöydässä... Naureskeltu miksen nyt muka voisi maistaa jne. Sairasta tämäkin.

Tuossakin pöydässä raavaat lihaa syövät miehet ovat todennäköisesti alkajaisiksi ystävällisvitsikkäästi naureskelleet pöydän vegaaneille.

Pienen lapsen uupunut äiti ei ole saanut rauhassa keskittyä edes valmiista ruuasta nauttimiseen. Sitten kun kerrankin avaa suunsa puolustukseen saa huomata olevansa se seurueen pahis.

Vierailija
562/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieras tässä riehui ja puuttui muiden syömisiin, vaikka hän itse sai syödäkseen juuri sitä mitä halusi. Outoa ja huonoa käytöstä.

Anopin versio tilanteesta. Tuskin tosi.

Ja siellä sitä yhtä höykytti sitten kokonainen lauma vihaisia miehiä. Missä appiukon isännän taidot, kun alkaa riidellä vieraansa kanssa???

Mikä lauma miehiä? Paikalla oli appi ja miniän oma puoliso, joten älä viitsi valehdella. Miniä itse alkoi riehumaan ja sekoilemaan, joten hän oli se ongelma. Anoppi ei edes puuttunut keskusteluun. Huvittavaa miten kovasti yrität puolustaa miniän todella huonoa käytöstä - ilmeisesti olet itse samanlainen.

Miksi emäntä ei puuttunut tilanteeseen?

ap

Kuka nyt välit katkaisisi lopullisesti tuollaisen turhan riidan takia? Korkeintaan joku kiihkovegaani palstamamma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieras tässä riehui ja puuttui muiden syömisiin, vaikka hän itse sai syödäkseen juuri sitä mitä halusi. Outoa ja huonoa käytöstä.

Anopin versio tilanteesta. Tuskin tosi.

Ja siellä sitä yhtä höykytti sitten kokonainen lauma vihaisia miehiä. Missä appiukon isännän taidot, kun alkaa riidellä vieraansa kanssa???

Mikä lauma miehiä? Paikalla oli appi ja miniän oma puoliso, joten älä viitsi valehdella. Miniä itse alkoi riehumaan ja sekoilemaan, joten hän oli se ongelma. Anoppi ei edes puuttunut keskusteluun. Huvittavaa miten kovasti yrität puolustaa miniän todella huonoa käytöstä - ilmeisesti olet itse samanlainen.

Mi

Miksi moisen sakin kanssa kukaan haluaisi olla tekemisissä? Juntteja.

Vierailija
564/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein eilen jouluaterian ja kinkku ei maistunut kaikille, koska joukossa oli uussuomalaisia. Postatkaa postatkaa.

Vierailija
565/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse syön kasvispainotteisesti, mutta tiedän etten kuole siihen jos syön vähän eläinkunnan tuotteita - päinvastoin.

Tiedän että syön terveellisemmin kuin esim. vege-eineksiä syövät.

Ymmärrän kyllä, että vegaaneissakin on niitä, jotka valmistavat ateriansa tuoreista kasviksista ja syövät siten aika terveellisesti ja loput vitamiinit purkista.

Harvoin kai vegaanit ja kasvissyöjät jättävät lihat syömättä sen takia, etteivät itse kuolisi... Nimenomaan varjellaan sen eläimen henkeä. Eettisiä syitä, vakaumuksia... En ole vegaani, mutta kasvissyöjä, joka syö vain kalaa/äyriäisiä ja kananmunia (tutulta, joten tiedän kanojen olot). Yksi syy olla syömättä punaista lihaa on juurikin se, etten halua syödä huonoissa oloissa kärsinyttä tehotuotantoeläi

"Pescovegetaristi? Eli kyllä on kasvissyöjä."

Mielestäni kala ei kuulu kasvikuntaan.

Tuolla lohella, jonka laitoin ruuaksemme, oli ainakin silmät ja suu.

Vierailija
566/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

531 mistä sinä 3 miestä teit tähän stooriin? 

Appi ja poika = 2

Tytär oli miniän puolella eli kaksi kahta vastaan.

Anoppi eli mummo oli hiljaa.

"Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni" - sitaatti on ap:n tekstistä.

Vierailija
567/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Appi ja poika = 2

"Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni" - sitaatti on ap:n tekstistä.

Edelleen, miksi se on mummon tai miesten vika, kun miniä alkaa raivota ja riehua toisten syömistä?

Vierailija
568/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Appi ja poika = 2

Edelleen, miksi se on mummon tai miesten vika, kun miniä alkaa raivota ja riehua toisten syömistä?

Ei missään lukenut että miniä olisi raivonnut tai riehunut,vaan miniä oli vain sanonut, että se karitsa häiritsee häntä. Sitten kolme miestä alkoi kinata vastaan.

Isäntä käyttäytyi täysin törkeästi ja emäntäkin laiminlöi velvollisuutensa. Heidän tehtävänsä kun on saada kaikki vieraat viihtymään, eikä niin että toinen huutaa vieraalle ja toinen hyväksyy sen.

Vierailija
569/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi nimität itseäsi mummoksi? Anoppi sinä olet.

Hän on mummo, koska hänellä on lapsenlapsi. Mitä itse saivartelet, milleniaali? Ilmeisesti käytöstavat ovat sinullekin vieras käsite.

Se on ihan kuule sen miniän lapsi. Ap:n suhde miniään on olla anoppi. Ja lapsen suhde anoppiin ei ole anopin määrättävissä koskaan.

Onhan sillä vauvalla isäkin. Ei äiti omista lastaan yksin tai päätä lapsen ruokavaliosta yksin. Jos isä on sekasyöjä, hän varmaan tekee ruokaa itselleen ja saa samalla ruokittua lapsenkin. Lapsi voi valita veganismin sitten murrosiän jälkeen, kun se on terveyden kannalta turvallista.

Ns isä joka jäi sinne räyhääjäisänsä huusholli

Ei, vaan isä joka ei lähtenyt räyhääjämamman mukaan kotiin, vaan oli fiksu ja jäi vanhempiensa luo. Vegaanihirviön kannattaa antaa rauhoittua.

Vierailija
570/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Appi ja poika = 2

Sorry, en laskenut poikakaveria mieheksi. Minä puhun miesystävistä, jos kyseessä ei ole teinipoika. Mun virhe.

Vierailija
571/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on mummo, koska hänellä on lapsenlapsi. Mitä itse saivartelet, milleniaali? Ilmeisesti käytöstavat ovat sinullekin vieras käsite.

Se on ihan kuule sen miniän lapsi. Ap:n suhde miniään on olla anoppi. Ja lapsen suhde anoppiin ei ole anopin määrättävissä koskaan.

Mitä sä siinä mesoat? Eihän tässä kyse ollut siitä lapsenlapsesta, vaan riehuvasta miniästä, joka ei osaa käyttäytyä kylässä. Sitä paitsi, äiti ei yksin sanele kaikkea, vaan lapsella on myös isä, jolla on oikeus olla lapsensa kanssa niin kuin haluaa.

Vierailija
572/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä siinä mesoat? Eihän tässä kyse ollut siitä lapsenlapsesta, vaan riehuvasta miniästä, joka ei osaa käyttäytyä kylässä. Sitä paitsi, äiti ei yksin sanele kaikkea, vaan lapsella on myös isä, jolla on oikeus olla lapsensa kanssa niin kuin haluaa.

Ap on anoppi suhteessa siihen miniäänsä. Ei mummo.

Ap ei ole kirjouttanut että miniä riehui.

Lapsenlapsen isähän dumppasi sen lapsensa joten tuskin hänellä on rahkeita lapsen asioista päättää. Hyvä että saa tpaamisoikeudet.

Vierailija
573/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse syön kasvispainotteisesti, mutta tiedän etten kuole siihen jos syön vähän eläinkunnan tuotteita - päinvastoin.

Tiedän että syön terveellisemmin kuin esim. vege-eineksiä syövät.

Ymmärrän kyllä, että vegaaneissakin on niitä, jotka valmistavat ateriansa tuoreista kasviksista ja syövät siten aika terveellisesti ja loput vitamiinit purkista.

Harvoin kai vegaanit ja kasvissyöjät jättävät lihat syömättä sen takia, etteivät itse kuolisi... Nimenomaan varjellaan sen eläimen henkeä. Eettisiä syitä, vakaumuksia... En ole vegaani, mutta kasvissyöjä, joka syö vain kalaa/äyriäisiä ja kananmunia (tutulta, joten tiedän kanojen olot). Yksi syy olla syömättä punaista lihaa on juurikin se, etten halua syö

Syön kasvispainotteisesti, mutta kalaa on 2-3 kertaa viikossa. En ole mielestäni kasvissyöjä, vaikka puhtaasti kasvisravinnolla voinkin parhaiten. Puoliso ei taivu kasviksiin, joten syön ja laitan kalaruokia, koska olen meillä keittiövastaava.

Jos puoliso tahtoo muuta lihaa, ostetaan jotain valmista. Minä en raakaan lihaan ole koskenut sen koommin kun pääsin kotitilalta vapaaksi. :D

Vierailija
574/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei missään lukenut että miniä olisi raivonnut tai riehunut,vaan miniä oli vain sanonut, että se karitsa häiritsee häntä. Sitten kolme miestä alkoi kinata vastaan.

Isäntä käyttäytyi täysin törkeästi ja emäntäkin laiminlöi velvollisuutensa. Heidän tehtävänsä kun on saada kaikki vieraat viihtymään, eikä niin että toinen huutaa vieraalle ja toinen hyväksyy sen."

Jos toisten syöminen häiritsee noin paljon, ei kannata lähteä ihmisten ilmoille, vaan pysyä siellä neljän seinän sisällä mesomassa itsekseen.

Miniälle oli tehty oman ruokavalion mukainen ateria, joten jos se ei riitä vieraan viihtymiseksi, niin voi voi. Jos itse alkaa kylässä huutaa ja mesota, niin ei voi olettaa muiden vain sietavän sitä hiljaa - jotain rajaa näihin vaatimuksiin.

Vierailija
575/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei missään lukenut että miniä olisi raivonnut tai riehunut,vaan miniä oli vain sanonut, että se karitsa häiritsee häntä. Sitten kolme miestä alkoi kinata vastaan.

Isäntä käyttäytyi täysin törkeästi ja emäntäkin laiminlöi velvollisuutensa. Heidän tehtävänsä kun on saada kaikki vieraat viihtymään, eikä niin että toinen huutaa vieraalle ja toinen hyväksyy sen."

Jos toisten syöminen häiritsee noin paljon, ei kannata lähteä ihmisten ilmoille, vaan pysyä siellä neljän seinän sisällä mesomassa itsekseen.

Miniälle oli tehty oman ruokavalion mukainen ateria, joten jos se ei riitä vieraan viihtymiseksi, niin voi voi. Jos itse alkaa kylässä huutaa ja mesota, niin ei voi olettaa muiden vain sietavän sitä hiljaa - jotain rajaa näihin vaatimuksiin.

No miniä ei varmasti tuonne enää mene eikä lapsensa.

MISSÄÄN ei lukenut että miniä olisi huutanut tai mesonut.

Vierailija
576/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa kannattaa lopettaa keskustelu hyvin napakasti, jos tuollainen keskustelu alkaa. Sinun talo, sinun säännöt. Käytöstavat on perusedellytys. Tulee kylään sitten, kun ne on hallussa - tai sitten suostuu harjoittelemaan ja ottamaan oppia vastaan. 

Tarkoittaa sitä, että miniän tulee kuunnella ja ottaa vastaan kaikki mahdollinen kritiikki vaieten ja suloisesti hymyillen.

Vaieta kannattaa mutta hymyillä ei tarvitse, ainakaan suloisesti.  Miniän tehtävä ei ole kritisoida toisten syömisiä, paitsi omassa kodissaan.

Ja nyt ei oltu siellä.

Vierailija
577/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miniää häiritsee, poistukoon pöydästä. Törkeää arvostella toisten syömistä kun itse kuitenkin sai vegaaniruokaa. 

Ei todellakaan ole isäntäväen tehtävä kantaa ruokaa pois pöydästä jos se häiritsee miniää. Ei ihme että poikakin jäi vanhemmilleen. Kerrankin sai haluaamaansa ruokaa, niin vaimo alkaa moralisoimaan ei enää hänen vaan myös appivanhempiensa syömisiä. 

Niin tyypillistä veganimaista käytöstä, vain oma tapa on oikea ja pitää yrittää pakottaa muutkin siihen. Ulkoruokintaan tuollainen miniä. 

Vierailija
578/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on anoppi suhteessa siihen miniäänsä. Ei mummo.

Ap ei ole kirjoutt

Yritäpä nyt rauhoittua, vegaanihullu. Sinä et päätä mitkä ovat isän oikeudet lapseensa. Sitä paitsi, luulen, että ko. isä on jo tehnyt lasun raivoavasta mammelista, joka näännyttää lapsensa sairaalla ruokavaliolla.

Vierailija
579/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestä katsoa lihan syömistä kun kroppa huutaa proteiinia 😅

Vierailija
580/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä olen kiertänyt aina kaikki viherliberaalit akat kaukaa. Ovat aivan sekopäitä.