Jos tilillä ei ole rahaa, mutta erääntyvä maksu on 20.1 niin mistä se ne rahat ottaa?
Kommentit (18)
Soita ja pyydä lisäaikaa maksuun. Yleensä kai pari viikkoa saa ilman lisäkuluja.
Ainakin minun pankissani jos on automaattiveloitus ja tili tyhjä, se ottaa ne rahat "luotolta", eli pankki ikään kuin lainaa väkisin rahat, ja veloittaa siitä sitten aika ison summan että lainaavat.
Ei mistään tietenkään. Sulle tulee muistutus, ja jos et sitäkään maksa, edetään ulosottoon ja luottotietojen menetykseen yms.
Miksei tilillä ole rahaa kun tiiät että lasku tulossa?
Kysy pankiltasi
Sinuna tekisin niin kuin aikaisemmat kommentoijat ovat neuvoneet; pyydä lisää maksuaikaa laskulle eli soita laskuttajalle/siirrä eräpäivää
Pankilta tulee todennäköisesti joku maksullinen ilmoitus katteettomasta maksusta. Lasku jää siis maksamatta
Nooo siirräpä eräpäivää..ei sen kummempaa
Itse pistän 50 euroa joka kuukausi säästöön. Kulutan vähän enkä käy missään mikä maksaa. Maksan myös vuokraa aina 40 euroa enemmän mitä pitää ja vuoden lopulla sitten on säästössä 400 euroa eikä tarvii vuokraa maksaa. Järkevällä ajattelulla pärjää.
Milloin meinasit maksaa? Maksuaikaa voi saada mutta se olisi pitänyt sopia ajoissa. Jos maksat 7-10 pv myöhässä,ei yleensä aina ehdi lähteä edes myöhästymismaksua. Riippuu tietenkin laskuttajasta.
Eikös joku näyttelijä sanonut, että on ok ottaa toiselta? Eli mene Amanda Palon esitykseen, videoi se ja myy eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Soita ja pyydä lisäaikaa maksuun. Yleensä kai pari viikkoa saa ilman lisäkuluja.
Ja tuo siis pitää tehdä ennen sitä erääntymispäivää. Monessa on erikseen sanottu, että voi pyytää lisäaikaa, kunhan teet sen ennen erääntymispäivää. Jossain sähköisessä palveluissa se lisäajan pyyntö on vain hiiren klikkaus.
Eikä erääntymispäivä ole mikään tiukka. Laskun voi yleensä maksaa huoletta pari viikkoa myöhässä. Muistan että minulla joskus kännykkälasku vahingossa ollut kuukauden myöhässä. Selvisin 5 euron muistutuskuluilla.
Jos muut keinot ei auta niin anna ulosoton hoitaa, ne on sitä varten.
Ja ma otan kaapista jos taskusta käteinen loppuu,
Itellä on kans ain rahat niin vähis, ett pankin tietokoneella voi mennä montakin päivää löytää ne tililtä.
Ei kuulu mulle, kannattaa hoitaa raha-asiat ajoissa
Ei mistään.