Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt avautuu mummo

Vierailija
30.03.2024 |

Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)

Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.

Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.

Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. 

Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.

olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?

Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki. 

ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus 

Kommentit (1648)

Vierailija
541/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

531 mistä sinä 3 miestä teit tähän stooriin? 

Appi ja poika = 2

Tytär oli miniän puolella eli kaksi kahta vastaan.

Anoppi eli mummo oli hiljaa.

Vierailija
542/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän en tuollaisille laittaisi enää mitään erikseen, vaan tarjoaisin sitä, mitä itsekin syön. Jollei jollekin kelpaa, sopii olla syömättä tai tuoda omat eväät. Ja jos omaan ruojavalioon kuulumattomat asiat pöydässä haittaavat, voi mennä toiseen huoneeseen syömään sitä, mitä pystyy.

Olin nuorena pitkään kasvissyöjä, muttei tullut koskaan mieleenkään valittaa tarjotusta ruuasta, puhumattakaan pöydän muista antimista. Jos ruokavalioni oli huomioitu, söin kiitollisena sitä, mitä tarjottiin, muussa tapauksessa söin yhtä kiitollisena sitä, mikä dieettiini sopi. Ikinä en omaa ideologiaani tuputtanut kenellekään.

En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että yritetään pakkosyöttää omia näkemyksiä toisille, olivat ne sitten mitä tahansa. Jokainen tehköön ne valinnat, jotka parhaaksi näkee, uskokoon, mohin huvittaa, mutta omaa vakaumusta ei jmlauta tarvitse alkaa tyrkyttää kenellekään muulle.

Kaikki sympatiat a

Miniällä on ihan oikeus olla menemättä jatkossa ollenkaan. Siellä saa ap miehineen puputtaa mitä moskaa haluavat. Minulle riehuttiin kasvissyönnistä jopa omissa häissäni (ravintolassa, jokainen vieras sai ihan vapaasti valita syömisensä). Sitten ihmeteltiin, kun en enää ollutkaan tekemisissä, eikä appivanhemmat edes koskaan tavanneet poikansa lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen ollaan tyytyväisiä mitä isäntäväen pöydässä on! Kiittämättömyyden huippu, jos aletaan valittamaan toisten syömisistä, vaikka kaikille on jotain tarjolla. En järjestäisi tuollaisille mitään. 

Isännän velvollisuuksiin kuuluu huolehtia viihtyvyydestä. Eikä alkaa riehua ja riidellä.

Älä valehtele! Mummo oli hiljaa, kun miniä alkoi riehumaan - mitä muuta olisi pitänyt tehdä? Hävyttömyyden huippu nämä kiittämättömät mammelit, joilla ei ole mitään käytöstapoja!

Rauhoittaa tilanne, käskeä miehensä ja poikansa olla hiljaa ja komentaa poika oman perheensä perään omaan kotiinsa ja käyttäy

Ken riitaa haastaa se riidan kestäköön. Miniä olis voinut alunperin pitää ahdistuksensa omana tietonaan. Et voi mennä kylään ja vaatia isäntäväkeä syömään haluamaasi ruokaa. Isäntäväki oli kohtelias ja tarjosi miniälle vegaaniruokaa. Tälle ei kevannut vaan piti alkaa moralisoimaan toisten ruokailua. Tehköön vastaisuudessa omat ruokansa ja syököön ne yksin pihalla

Vierailija
544/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tästä ketjusta opin sen, että vegaanin kannattaa pariutua vain vegaanin kanssa ja jättää lapset tekemättä, mikäli aikoo pakottaa heidät vegaaneiksi.

Vierailija
545/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniä mokasi eikä ymmärtänyt miten vierailulla pitää käyttäytyä. Mummolle voimia vaikka sydämessä on nyt syvä haava.

täst edes pyydät tuomaan aina omat ruuat. ja sun kotona ei sua määräillä mit' sinä taasen syöt heidänkin aikaan. ei tarvitse sinun alistua ja mielistellä, hekään eivät joustaisi sun ruokiin.  

Vierailija
546/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieras tässä riehui ja puuttui muiden syömisiin, vaikka hän itse sai syödäkseen juuri sitä mitä halusi. Outoa ja huonoa käytöstä.

Anopin versio tilanteesta. Tuskin tosi.

Ja siellä sitä yhtä höykytti sitten kokonainen lauma vihaisia miehiä. Missä appiukon isännän taidot, kun alkaa riidellä vieraansa kanssa???

Mikä lauma miehiä? Paikalla oli appi ja miniän oma puoliso, joten älä viitsi valehdella. Miniä itse alkoi riehumaan ja sekoilemaan, joten hän oli se ongelma. Anoppi ei edes puuttunut keskusteluun. Huvittavaa miten kovasti yrität puolustaa miniän todella huonoa käytöstä - ilmeisesti olet itse samanlainen.

Vierailija
547/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi nimität itseäsi mummoksi? Anoppi sinä olet.

Eiköhän pojan lapsi ole se syy miksi ei katkaise välejä.

Vierailija
548/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieras tässä riehui ja puuttui muiden syömisiin, vaikka hän itse sai syödäkseen juuri sitä mitä halusi. Outoa ja huonoa käytöstä.

Ja siellä sitä yhtä höykytti sitten kokonainen lauma vihaisia miehiä. Missä appiukon isännän taidot, kun alkaa riidellä vieraansa kanssa???

Mikä lauma miehiä? Paikalla oli appi ja miniän oma puoliso, joten älä viitsi valehdella. Miniä itse alkoi riehumaan ja sekoilemaan, joten hän oli se ongelma. Anoppi ei edes puuttunut keskusteluun. Huvittavaa miten kovasti yrität puolustaa miniän todella huonoa käytöstä - ilmeisesti olet itse samanlainen.

Miksi emäntä ei puuttunut tilanteeseen?

appi, poika ja tyttären mies on kolme ns miestä.

Vierailija
549/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on roolit toisinpäin 🙂 eli sinä loukkaannuit, kun sun syömisiin puututtiin. Eli olit kummassa roolissa vaan niin välit poikki, eiks niin🙂

Vierailija
550/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus jäi, eli 541:lle.

Vierailija
551/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinut on kutsuttu syömään. Kutsujalla on tiedossa, että syöt vain tomaatteja ja juot vettä. Näin myös tapahtuu, saat tomaatteja ja vettä. Muille seurueen jäsenille tarjotaan mm.jänistä ja juomaksi puna/valkoviiniä valinnan mukaan.

Alatko räyhäämään, että jänis ahdistaa ja kukahan asehullu tuonkin pupu paran hengiltä kiduttanut ? Kun toinen seurueen jäsen ilmaisee oman mielipiteensä lisäät kierroksia, koska se on  eriävä. 

Ja tämä on ihan ok ?

Ap ei kerro mitä viherpiiperrysruohonsyöjäpupunheinäjne-mäkätystä ja miten pitkään se miniä on tätä ennen jo kuunnellut. Ja millä tunneskaalalla se anoppi on tähän uhri-itkuunsa lasketunut.

Sinähän voit tähän keksiä minkälaista meno on ollut. Nyt

Mikä lauma? Erikoista tuo tarve liioitella ja valehdella.... Miniä alkoi riehumaan ja sekoilemaan, ja appi ja miehensä yritti rauhoittaa tilannetta. Anopin tytär alkuun puolusti riehuvaa vegaania, kunnes tajusi olevansa väärällä puolella. Mummo eli anoppi oli hiljaa. Eli mikä lauma hyökkäsi?

Kannattaa yrittää pitää faktat kasassa kun alkaa satuilemaan...

Vierailija
552/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi emännän olisi pitänyt puuttua vieraan riehumiseen? Jos miehet jo yrittävät tuoda keskusteluun toista näkökulmaa, eikä se auttanut, mitä siihen olisi enää mummo voinut lisätä. Jo nyt täällä syyllistetään häntä kaikesta, vaikka hän yritti kaikkensa. Vegaanihulluja tuskin kukaan saa rauhoittumaan.

Vierailija
553/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse syön kasvispainotteisesti, mutta tiedän etten kuole siihen jos syön vähän eläinkunnan tuotteita - päinvastoin.

Tiedän että syön terveellisemmin kuin esim. vege-eineksiä syövät.

Ymmärrän kyllä, että vegaaneissakin on niitä, jotka valmistavat ateriansa tuoreista kasviksista ja syövät siten aika terveellisesti ja loput vitamiinit purkista.

Harvoin kai vegaanit ja kasvissyöjät jättävät lihat syömättä sen takia, etteivät itse kuolisi... Nimenomaan varjellaan sen eläimen henkeä. Eettisiä syitä, vakaumuksia... En ole vegaani, mutta kasvissyöjä, joka syö vain kalaa/äyriäisiä ja kananmunia (tutulta, joten tiedän kanojen olot). Yksi syy olla syömättä punaista lihaa on juurikin se, etten halua syödä huonoissa oloissa kärsinyttä tehotuotantoeläintä. 

Et ole kasvissyöjä. Olet ihan tavallinen sekasyöjä, joka välttää lihan syömistä.

Vierailija
554/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä esti laittamasta ihan vaan kasvisateriaa? Ei meillä ole kalaa pöydässä jos mukana on kala-allergikko eikä lihaa jos on useampi kasvissyöjä. Kaikki on aina gluteenitonta ja laktoositonta.

Ihan turha tehdä asioista vaikeita.

Jaa, pitäisikö tanssia miniän pillin mukaan? Ap:n kertoman mukaan  kaikkien ruokavaliot oli huomioitu. Oliko miniä liian tuomitseva? Sympatiat täysin ap:lle.

Vierailija
555/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa fanaattiselta. Menikö miniä illan päätteeksi vielä istumaan appiukon polttomoottoriauton eteen?

Vierailija
556/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ap oli emäntä ja riidassa oli kolme miestä ja yksi pienen vauvan äiti vastakkain.

Tokihan se anoppi voi olla hiljaakin mutta vidduako sitten täällä kitisee? Nythän ne pääsi miniästä ja miniän lapsesta eroon kertaheitolla, mikä ilmeisesti oli tarkoituskin, kun kerta asia noin hoidettiin.

Vierailija
557/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on mummo, koska hänellä on lapsenlapsi. Mitä itse saivartelet, milleniaali? Ilmeisesti käytöstavat ovat sinullekin vieras käsite.

Se on ihan kuule sen miniän lapsi. Ap:n suhde miniään on olla anoppi. Ja lapsen suhde anoppiin ei ole anopin määrättävissä koskaan.

Onhan sillä vauvalla isäkin. Ei äiti omista lastaan yksin tai päätä lapsen ruokavaliosta yksin. Jos isä on sekasyöjä, hän varmaan tekee ruokaa itselleen ja saa samalla ruokittua lapsenkin. Lapsi voi valita veganismin sitten murrosiän jälkeen, kun se on terveyden kannalta turvallista.

Vierailija
558/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinut on kutsuttu syömään. Kutsujalla on tiedossa, että syöt vain tomaatteja ja juot vettä. Näin myös tapahtuu, saat tomaatteja ja vettä. Muille seurueen jäsenille tarjotaan mm.jänistä ja juomaksi puna/valkoviiniä valinnan mukaan.

Alatko räyhäämään, että jänis ahdistaa ja kukahan asehullu tuonkin pupu paran hengiltä kiduttanut ? Kun toinen seurueen jäsen ilmaisee oman mielipiteensä lisäät kierroksia, koska se on  eriävä. 

Ja tämä on ihan ok ?

Ap ei kerro mitä viherpiiperrysruohonsyöjäpupunheinäjne-mäkätystä ja miten pitkään se miniä on tätä ennen jo kuunnellut. Ja millä tunneskaalalla se anoppi on tähän uhri-itkuunsa lasketunut.

Sinähän v

Mistäs sinä nyt tuon noin tarkan tapahtumakulun kehitit? Päästäsi? Eihän se ap:n tytär tajunnut mitään olevansa "väärällä puolella", vaan edelleen oli miniän kanssa samaa mieltä.

Vierailija
559/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on mummo, koska hänellä on lapsenlapsi. Mitä itse saivartelet, milleniaali? Ilmeisesti käytöstavat ovat sinullekin vieras käsite.

Se on ihan kuule sen miniän lapsi. Ap:n suhde miniään on olla anoppi. Ja lapsen suhde anoppiin ei ole anopin määrättävissä koskaan.

Onhan sillä vauvalla isäkin. Ei äiti omista lastaan yksin tai päätä lapsen ruokavaliosta yksin. Jos isä on sekasyöjä, hän varmaan tekee ruokaa itselleen ja saa samalla ruokittua lapsenkin. Lapsi voi valita veganismin sitten murrosiän jälkeen, kun se on terveyden kannalta turvallista.

Ns isä joka jäi sinne räyhääjäisänsä huusholliin hyläten perheensä. 

Vierailija
560/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse syön kasvispainotteisesti, mutta tiedän etten kuole siihen jos syön vähän eläinkunnan tuotteita - päinvastoin.

Tiedän että syön terveellisemmin kuin esim. vege-eineksiä syövät.

Ymmärrän kyllä, että vegaaneissakin on niitä, jotka valmistavat ateriansa tuoreista kasviksista ja syövät siten aika terveellisesti ja loput vitamiinit purkista.

Harvoin kai vegaanit ja kasvissyöjät jättävät lihat syömättä sen takia, etteivät itse kuolisi... Nimenomaan varjellaan sen eläimen henkeä. Eettisiä syitä, vakaumuksia... En ole vegaani, mutta kasvissyöjä, joka syö vain kalaa/äyriäisiä ja kananmunia (tutulta, joten tiedän kanojen olot). Yksi syy olla syömättä punaista lihaa on juurikin se, etten halua syödä huonoissa oloissa kärsinyttä tehotuotantoeläintä. 

Et ole kasvissy

Pescovegetaristi? Eli kyllä on kasvissyöjä.