Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt avautuu mummo

Vierailija
30.03.2024 |

Pitkä perjantain ateria ja lapset puolisoineen kylässä. (Tytär + poikakaveri, Poika + vaimo + vauva, minä + lasteni isä/mieheni)

Oma tytär on kasvissyöjä ja hänen poikakaveri ei ole. Pojan vaimo vegaani ja poika ei. Minä ja mieheni syödään kaikkea.

Laitoin juhlapöydän ja kaikille oli omaan syömiseen sopivaa. Olin todella nähnyt vaivaa.

Tunnelma aluksi kiva mutta muuttui kun miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. Ihan kamalaksi riitelyksi meni. Miniä otti vauvan ja lähti pois. Sanoi, että vauvasta tulee myös vegaani, kun alkaa syömään muuta kuin tissimaitoa. On vaikeaa tuoda lapsi sitten mummolaan, jossa arvot ovat sitten erilaiset. Poikani sanoi, että vaimo ei asiasta yksin päätä. Tilanne paheni. Poikani majoittui sohvallemme ja sanoi, ettei vaimonsa luokse mene. 

Tytär hiljeni mutta sanoi ymmärtävänsä miniää.

olen niin järkyttynyt. Kaikki huomioitiin joten miksi pitää alkaa omaa ajatustaan tuputtamaan muille?

Kaikilla paha mieli, onko tämän arvoista ja miten asian saa ratkaistua? Olen niin surullinen ja mieheni puolestaan vihainen. Pojan ja miniän puheyhteys katki. 

ja kyllä, asianosaiset tunnistaa kyllä tämän tekstin, jos täällä lukevat. Tietäkää, olen aidosti surullinen ja huolissani. Asiat pitää pystyä juttelemaan eikä maailma ole mustavalkoinen jossa on vain yksi totuus 

Kommentit (1648)

Vierailija
501/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hei, ei maailmasta hullut hevillä lopu.

Vierailija
502/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa kannattaa lopettaa keskustelu hyvin napakasti, jos tuollainen keskustelu alkaa. Sinun talo, sinun säännöt. Käytöstavat on perusedellytys. Tulee kylään sitten, kun ne on hallussa - tai sitten suostuu harjoittelemaan ja ottamaan oppia vastaan. 

Tarkoittaa sitä, että miniän tulee kuunnella ja ottaa vastaan kaikki mahdollinen kritiikki vaieten ja suloisesti hymyillen.

Vidun vegaani miniä se aloitti kaiken. 

..miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten häiritsi tuo, että vauvasta tulee myös vegaani miniän mukaan. Siksi ajattelin provoksi.

Tuntemani vegaanit eivät tuputa ideologiaansa lapsilleen vaan antaa heidän tehdä omat valintansa, kun ikää on tarpeeksi. Eli saavat aivan vapaasti nauttia myös eläinperäistä ravintoa.

Mummon poika voi tietysti Itse sekasyöjänä vaikuttaa lapsensa ravitsemukseen. Jos vaimo ei taivu tähän, voi toki erota ja lapsi saa silloin 50% ajasta eläinperäistäkin ravintoa, kun on isällään.

Laittavatko tuntemasi vegaanit kotonaan liharuokaa lapsilleen? Tuskin.

Kyllä tekevät liharuokaa lapsilleen. Eräänkin vegaanivanhempien lasten suosikki on lihapullat. En varmaan tunne kuin fiksuja vegaanivanhempia. Varmaan on niitä tyhmiäkin?

Vierailija
504/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa kannattaa lopettaa keskustelu hyvin napakasti, jos tuollainen keskustelu alkaa. Sinun talo, sinun säännöt. Käytöstavat on perusedellytys. Tulee kylään sitten, kun ne on hallussa - tai sitten suostuu harjoittelemaan ja ottamaan oppia vastaan. 

Tarkoittaa sitä, että miniän tulee kuunnella ja ottaa vastaan kaikki mahdollinen kritiikki vaieten ja suloisesti hymyillen.

Vidun vegaani miniä se aloitti kaiken. 

..miniä alkoi sanomaan, että häntä häiritsee lammas jota syömme. Alkoi sen päivän paasaus eläinten kärsimyksistä ja maapallon tuhoamisesta. Tyttäreni liittyi tähän kuoroon. Miehet esittivät vastaväitteitä ja minä olin hiljaa. 

Niin. Eli aiheesta ahdisti ja sitten toiset riehuu. Aikuista käytöstä isännältä poikineen.

Miksi ap ei puuttunut emäntänä miehensä ja poikansa käytökseen? Ja passittanut poikaansa kotiinsa?

Vierailija
505/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee harvinaisen selvää, ettet kutsu niitä enää aterioille. Ikinä.

Älkää muutenkaan asettako mitään odotuksia lapsillenne. 

Vierailija
506/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syntyisikö aiheesta kamala perheriita, jos sekasyöjä alkaisi jouluaterialla tylyttämään vegaania/kasvissyöjää siitä, että tämä ei suostu edes maistamaan kinkkua? Taivastelisi kuinka ei voi ymmärtää tuollaista "syömishäiriötä" ja kuinka tuollainen eläinrakkaus on ihan mielisairasta ym.? 

Julistajavegaania tuskin kutsutaan ripittämään muita jouluruokailuun. Itselleni on ihan sama mitä kukin syö, ei kiinnosta kuin oman lautasen sisältö.

Minulle mäkätettiin kasvissyönnistä jokaikisellä tapaamisella. Jatkuva riehunta aiheesta, myös minun kotonani. Anoppi ei kuulemma edes voinut jäädä meille syömään koska olen kasvissyöjä.

Anoppilassa ei ollut minulle ikinä mitään muuta kuin perunaa ja näkkileipää syötäväksi. Ja särpimeksi sitten sitä paasausta.

&

Minulle olisi käynyt ihan samoin vegaanijoulun kanssa. Olisin lakannut käymästä.

Vierailija
507/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntyisikö aiheesta kamala perheriita, jos sekasyöjä alkaisi jouluaterialla tylyttämään vegaania/kasvissyöjää siitä, että tämä ei suostu edes maistamaan kinkkua? Taivastelisi kuinka ei voi ymmärtää tuollaista "syömishäiriötä" ja kuinka tuollainen eläinrakkaus on ihan mielisairasta ym.? 

Syntyisi ainakin pitkä vauva-palstan ketju.

Vierailija
508/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat vanhemmat odottavat lapsiltaan edes alkeellisia käytöstapoja. 

Vierailija
509/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin myös keskeyttänyt ja sanonut, että keskustellaan miniän ahdistuksesta myöhemmin. Ei tässä ruokapöydässä. Miniä olisi voinut myös poistua itsekin pöydästä, jos häntä alkoi ahdistaa. Miniällä ei aina oikein leikkaa? Ehkä oli väsynyt. 

Vierailija
510/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miniän kuuluu olla kohtelias kylässä. Miniä saa sitten omassa kodissaa tarjota mitä tykkää. Todella epäkohteliasta mennä valmiiseen pöytään arvostelemaan. Kiittämätöntä ja itsekästä.

Isäntäväen kuuluu olla huomaavaisia ja ystävällisiä. Nyt siellä isäntä riehui suuna päänä ja emäntä heitti päälle marttyyrivaih

Ei tuollaista miniää tarvi enää kotiinsa päästää. Kyse ei ole vain ruoasta vaan käytöstavoista. Sääli apn poikaa joka niin huonosti käyttäytyvään naiseen haksahti. 

Vierailija
511/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Niin. Eli aiheesta ahdisti ja sitten toiset riehuu. Aikuista käytöstä isännältä poikineen.

Miksi ap ei puuttunut emäntänä miehensä ja poikansa käytökseen? Ja passittanut poikaansa kotiinsa? "

No voi pikku lammas raukkaa. Bää...

Miksi vegaanit ei voi kunnioittaa sekasyöjiä?

Vegaanille oli tehty kasvisruokaa.

Vierailija
512/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieras tässä riehui ja puuttui muiden syömisiin, vaikka hän itse sai syödäkseen juuri sitä mitä halusi. Outoa ja huonoa käytöstä.

Anopin versio tilanteesta. Tuskin tosi.

Ja siellä sitä yhtä höykytti sitten kokonainen lauma vihaisia miehiä. Missä appiukon isännän taidot, kun alkaa riidellä vieraansa kanssa???

Aha.  Selvä.  Ja tästä lähtien kuittaamme kaikki anopista valittamiset miniän versioksi tilanteesta.

Niin helppoa se on sitten sekin.

Minä en laita ainakaan ruokaa miniälle  ikinä.  Kahvin kanssa en tarjoa mitään.  Jos kahvi on väärää merkkiä, en sano siihen mitään.  En ryhdy tanssimaan kenenkään pillin mukaan, elän omaa elämääni.

Omien ystävieni kanssa minulla on mukavaa.  Heidän kanssaan voin puhuakin mitä vaan, ei tarvitse varoa sanojaan.  Lapsenlasta en hoida, miniän äiti hoitaa.  Annan rahaa lahjoihin, itse en hanki mitään.  

Poikamies-poikani kanssa on mukavaa.  Hän käy auttelemassa minua ja teen hänelle ruokaa mukaankin.  

Vierailija
513/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat vanhemmat odottavat lapsiltaan edes alkeellisia käytöstapoja. 

Jos joku käyttäytyy huonosti voi pyytää poistumaan. Eikä kutsu enää.

Vierailija
514/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummon miehen ja pojan ei olisi kannattanut provosoitua, niin miniä olisi ymmärtänyt ehkä nolostua huonoa käytöstään.

Mitä pojat syövät kotonaan? Se tällaisissa herättää kysymyksiä. Eivätkö puolisot tee kuin kasvisruokaa? Miten eivät riitele jatkuvasti kotona?

Luulisi, etteivät naiset suostu tekemään liharuokaa ja nalkuttaisivat, jos miehet tekevät tai käyvät muualla syömässä.

Jos miehet saavat liharuokaa vain vanhemmilla, sekin on yllättävää, jos ei ole Ap:n kaltaisten tiedossa.

Vierailija
515/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julistajavegaania tuskin kutsutaan ripittämään muita jouluruokailuun. Itselleni on ihan sama mitä kukin syö, ei kiinnosta kuin oman lautasen sisältö.

Jos ei ole julistajavegaani? Jos on ihan tavallinen, ujo ja hyväkäytöksinen vegaani/kasvissyöjä? Ja sitten etenkin vanhemmat miespuoliset hyökkäisivät sanallisesti kimppuun, kun heitä niiiiin ärsyttää, kun joku ei suostu syömään sitä possun persetttä? 

Vierailija
516/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen ollaan tyytyväisiä mitä isäntäväen pöydässä on! Kiittämättömyyden huippu, jos aletaan valittamaan toisten syömisistä, vaikka kaikille on jotain tarjolla. En järjestäisi tuollaisille mitään. 

Isännän velvollisuuksiin kuuluu huolehtia viihtyvyydestä. Eikä alkaa riehua ja riidellä.

Älä valehtele! Mummo oli hiljaa, kun miniä alkoi riehumaan - mitä muuta olisi pitänyt tehdä? Hävyttömyyden huippu nämä kiittämättömät mammelit, joilla ei ole mitään käytöstapoja!

Vierailija
517/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole julistajavegaani? Jos on ihan tavallinen, ujo ja hyväkäytöksinen vegaani/kasvissyöjä? Ja sitten etenkin vanhemmat miespuoliset hyökkäisivät sanallisesti kimppuun, kun heitä niiiiin ärsyttää, kun joku ei suostu syömään sitä possun persetttä? 

Mitä sekoilet, etkö osaa lukea? Ap oli tehnyt vegaanille sopivaa ruokaa, ja silti tämä kiittämätön miniä oli alkanut riehua, koska muut söivät lammasta 🙄 

Vierailija
518/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei miniä osaa käyttäytyä, ei miniää tarvi jatkossa kutsua ruokailemaan. Tehköön omat ruokansa 

Vierailija
519/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten sanoisin näille miespuolisille, että turpa kiinni nyt ja antakaa jokaiselle ruokarauha. En ole vielä tavannut tällaisia muiden lasten sisältöjen arvioijia, jokainen.keslittyy omaan syömiseen.

Vierailija
520/1648 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miniän kuuluu olla kohtelias kylässä. Miniä saa sitten omassa kodissaa tarjota mitä tykkää. Todella epäkohteliasta mennä valmiiseen pöytään arvostelemaan. Kiittämätöntä ja itsekästä.

Isäntäväen kuuluu olla huomaavaisia ja ystävällisiä. Nyt siellä isäntä riehui suuna päänä ja emäntä heitti päälle marttyyrivaih

Mitä paskaa suollat, sekopää? Kukaan muu ei riehunut kuin vegaani-miniä, jolle oli tehty sopivaa ruokaa. Jos on noin vaikeaa nähdä muiden ihmisten syövän tavallista ruokaa, kannattaa jäädä sinne kotiin pysyvästi. Jotain rajaa näihin minä minä minä-sukupolven vaatimuksiin!