Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kun taas puhutaan syntyvyydestä tosi paljon niin miehenä sanon syyt miksi olen lapseton ja miksi lapsia tuskin teen.

Vierailija
28.03.2024 |

- Olen ihan vakituisessa työssä ja en tiedä olisiko minulla varaa lapsiin. Saan palkkaa nyt noin 3300e/kk ja käteen jää se noin 2300e/kk. Asuminen,auto,vakuutukset ja muut pakolliset laskut vie palkasta sen vähän yli 1000e/kk. Jos lapsia tekisin niin luultavasti eläisin sitten köyhyydessä koska lapsi vaatii myös rahaa.

- Olen ikisinkku. Ylipäätänsä tuntuu siltä että pariutuminen on todella haastavaa, täällä eteläsuomessa kaupungissa missä asun ei taida sinkkunaisia olla yhtään lähettyvillä. En ole miesmallin näköinen vaan iskäkroppanen duunari joten tuskin se ihan halutuin mies olen parisuhdemarkkinoilla. Toki en itse myöskään ole se kovinkaan aktiivinen seuran hakija vaan olen oikeastaan "syrjäytynyt" parisuhdemarkkinoilta. En myöskään tapaa kumppaniehdokkaita oikein missään koska työpaikallani on lähinnä vain miehiä ja harrastukset minulla on sellaisia missä olen yksin.

- Tiedän yhden kaverin jolla on lapsi nyt noin 8kk ikäinen. Hän on kertonut että isyys ei ole kovin antoisaa vaan se on ankeaa. Joutuu öisin herämään syöttöhommiin, vauva ei pärjää yksin yhtään, työura kärsii lapsista ja ei se vaippojen vaihtokaan ole antoisaa. Olen itse kauhuissani kuunnellut sen juttuja, hän menetti oman elämän kun se teki lapsen tähän maailmaan? 

- Suomessa ylipäätänsä asiat tuntuu olevan mennyt huonompaan suuntaan koko minun aikuis iän ajan. Hinnat on nousseet ja verotus on vain kiristynyt. Tuntuu myös siltä että kaiken maailman "ääriliikkeet" saavat nykyään ihan liikaa vaikutusvaltaa jolla he pyrkivät muuttamaan ihmisten käyttäytymistä sekä elämää.

- Uusimpana asiana maailman tilanne eli on inflaatiota,korkojen nousua, oli koronaa, on sotia,ilmastonmuutosta,väestönräjähdystä.. jne eikä nämä asiat houkuttele lapsia tekemään.

Naisten vika ei alhainen syntyvyys ole enkä naisia asiasta syyttele enkä myöskään ole katkera ikisinkkuudesta vaan viihdyn sinkkuna hyvin. 

Hyvää pääsiäistä kaikille!

M33

Kommentit (356)

Vierailija
241/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä ei ole parasta silloin kun se on helponta. Lapset toki vaativat paljon mutta samalla antavat tosi paljon. Siinä kasvaa itsekin ihmisenä tosi paljon kun ei voi vain tehdä kaikkea kuten itse haluaa.

Ja onhan se todella palkitsevaa kun näkee sen oman lapsen kasvavan ja kehittyvän ja voi ottaa oman lapsen syliin ja saada siltä sen hymyn. Ja kun tietää että on jollekin se elämän tärkein ihminen toisen vanhemman lisäksi.

T.kahden lapsen isä.

Mitä ne lapset antavat? 

M33

Rakkautta, sisältöä ja tarkoitusta omaan elämään. Opettavat epäitsekkyyttä ja pyyteetöntä rakkautta.

Tämä kuvastaa hyvin sitä, miksi amisnaiset tekevät lapsia enemmän kuin akateemiset. Kun äly ei riitä mihinkään muuhun kuin duunaripaskatyöhön, niin sitten tehdään niitä lapsia, että voidaan tuntea itsensä arvokkaaksi yhteiskunnalle.

Vierailija
242/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Likipitäen samat syyt kuin AP:la. Olen tosin koulutukseltani amk-insinööri, tänä keväänä valmistun dippainssiksi. 

Palkkatulot 4500e/k ja käteen jää reilu 3 tonnia. 

Lasten äiti on vain hakusessa ja siinä on samat syyt kuin mitä AP mainitsi. Tinderit jne on kokeiltu. Tyhjyyttään kumisee.

Kavereita on, mutta he asuvat ympäri Suomea ja näemme kerran vuodessa. Baareissa en käy enkä yöelämässä, joten tuskin kohtaisinkaan ketään siviilissä. Baareissa kyyhöttäisin jossain nurkkapöydässä yksin ja näperrän kännykkää. Ei kiitos.

En ole myöskään pitkä, vaikka muuten olenkin raamikas ja treenaan salilla 4 kertaa viikossa

Vaikea tietenkin itelläni hyväksyä taas naista, joka on selkeästi eri yhteiskuntaluokasta. Ei kahden eri tulotason ihmisen suhde voi toimia, ellei toisella osapuolella ole jotain konkreettista annettavaa.

M39

Olisitko itse valmis jäämään lapsen kanssa kotiin, jos puolisosi olisi se enemmän tienaava osapuoli, joka haluaa panostaa uraan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Likipitäen samat syyt kuin AP:la. Olen tosin koulutukseltani amk-insinööri, tänä keväänä valmistun dippainssiksi. 

Lasten äiti on vain hakusessa ja siinä on samat syyt kuin mitä AP mainitsi. Tinderit jne on kokeiltu. Tyhjyyttään kumisee.

Kavereita on, mutta he asuvat ympäri Suomea ja näemme kerran vuodessa. Baareissa en käy enkä yöelämässä, joten tuskin kohtaisinkaan ketään siviilissä. Baareissa kyyhöttäisin jossain nurkkapöydässä yksin ja näperrän kännykkää. Ei kiitos.

En ole myöskään pitkä, vaikka muuten olenkin raamikas ja treenaan salilla 4 kertaa viikossa

Vaikea tietenkin itelläni hyväksyä taas naista, joka on selkeästi eri yhteiskuntaluokasta. Ei kahden eri tulotason ihmisen suhde voi toimia, ellei toisella osapuolella ole jotain konkreettista annettavaa.

M39

Ehkä joku lihava mutta pitkähkö voisi sopia? Jos urheilullisuus siirtyy lapselle, ei ylipaino ole niin paha ongelma. Pituus voi kuitenkin kasvaa.

Kannattaa ajatella pitkällä tähtäimellä. Konkreettinen annettava voi olla lapsi.

Vierailija
244/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä tuntuu vielä enemmän lahjalta ja merkitykselliseltä kun ihmisellä on omia lapsia. Silloin olet merkityksellinen lenkki sukupolvien ketjussa. Lapsissa on tulevaisuus ei oman navan kaivelijoissa.

Höpöhöpö, taas näitä katkeria lapsellisia. 🤣🤣🤣🤣 no miksi sitten olette niin älyttömän kiukkuisia.

Nyt ainakin tiedämme, mikä sinä olet.

Vierailija
245/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M39

"Olisitko itse valmis jäämään lapsen kanssa kotiin, jos puolisosi olisi se enemmän tienaava osapuoli, joka haluaa panostaa uraan?"

Moniko hyvin tienaava valitsisi lyhyen puolison koti-isäksi? Voi kai sellaisia olla. Joku liian pitkä tai hankala luonne? Dominoiva tai pienikokoisista viehättyvä?

Vierailija
246/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit aivan hyvällä omallatunnolla jättää lapsen/set tekemättä. Ei mitään vikaa siinä päätöksessä. Jokaisen oma asia.

Itselläni kaksi lasta, nelissäkymmenissä, ei tule lapsenlapsia. 😊 Enkä ole asiasta kysellyt, koska katson että se ei mulle kuulu. 

Vierailija
247/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin vielä muutama vuosi sitten sitä mieltä, että lapsen teko on hullujen hommaa, että vapaus siinä menee ja järki. Mutta niin vaan on nyt 1-vuotias tytär ja enpä tiennyt miten paljon iloa ja rakkautta tommonen pieni tuo. En varmasti nauraisi ja hymyilisi puoliakaan niin paljon kun mitä nyt ja isänsäkin sanonut monta kertaa, että miten tylsää olis meidän elämä ilman lasta. Rahan menoa en ole laskenut, mutta me pärjätään kyllä. Ja liikkeellekin päästään, maailman parhaimman pikkutypyn kanssa ja joskus ilmankin. Ei tosiaan ole lapsen teko kaikkia varten, eikä ole tarpeellistakaan, mutta mua harmittaa se miten negatiivinen kuva siitä lapsiarjesta annetaan, siksi halusin kirjoittaa. Itellä meinasi ton yleisen negatiivisuuden takia jäädä tekemättä. Onneksi muutin mieleni.  

Vierailija
248/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat kaikille normaaleille (oma perhe ollut turvallinen ja rakastava) ihmisille parasta elämässä. En olisi onnellinen, vaikka saisin kuluttaa oman suht hyvän palkkani vain itseni hyväksi ja laskeskelisin sijoitusteni tuottoja ihan itselleni. Helppoa on tuskin kenelläkään. Vähintään on huono omatunto työhön panostamisesta, vaikka kaiken vapaa-ajan viettäisi perheen kanssa. 

Puhut nyt vain omasta kokemuksesta.

Niin puhuukin. Tuliko se sinulle yllätyksenä? Ajattelitko, että kukaan muu ei sitä ymmärtäisi, ellet sinä sitä erikseen meille mainitse?

Vierailija
249/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kerrankin joku fiksu mies eksynyt palstalle, jolla ei ole naisvihaa ja syyttele naisia. Kiitos siitä ap. 

Ei kestä kauaa. Ne samat trollit ovat täällä jo äänessä. Vain ajan kysymys, että alkaa syyttely

Vierailija
250/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kerrankin joku fiksu mies eksynyt palstalle, jolla ei ole naisvihaa ja syyttele naisia. Kiitos siitä ap. 

Ei kestä kauaa. Ne samat trollit ovat täällä jo äänessä. Vain ajan kysymys, että alkaa syyttely

Mene sinäki emakko vaa syöttää lapsias

Vierailija
251/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen itse vapaaehtoisesti lapseton ja todella tehnyt ja kokenut asioita, joita pikkulapsien vanhemmat eivät todellakaan noin vain voi tehdä. Olen kierrellyt maapalloa muutaman vuoden ajan vailla vakituista työtä, tehnyt vapaaehtoistyötä puskakylissä, pelastanut kymmeniä eläimiä, omistanut kaiken vapaa-aikani tärkeäksi kokemi"

No sinä sentään olet käyttänyt sitä vapauttasi kunnolla toisin kuin niin moni muu lapseton joka kiertää vain sitä samaa työ-kuntosali-koti ympyrää jonka katkaisee vain joku baarikierros kaverien kanssa.

Kunnolla? Jotain vtun vapaaehtoistyötä perähikiällä ja turhaa eläinten pelastusta. 

Ja jostain syystä koet loukkaavana sen, miten joku muu aikansa käyttää. Ei se sinulta ole pois. Tosin se on sinulta pois, kun puhkaiset verisuonen päästäsi tuolla uhoamisella.

Vierailija
252/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen itse vapaaehtoisesti lapseton ja todella tehnyt ja kokenut asioita, joita pikkulapsien vanhemmat eivät todellakaan noin vain voi tehdä. Olen kierrellyt maapalloa muutaman vuoden ajan vailla vakituista työtä, tehnyt vapaaehtoistyötä puskakylissä, pelastanut kymmeniä eläimiä, omistanut kaiken vapaa-aikani tärkeäksi kokemi"

No sinä sentään olet käyttänyt sitä vapauttasi kunnolla toisin kuin niin moni muu lapseton joka kiertää vain sitä samaa työ-kuntosali-koti ympyrää jonka katkaisee vain joku baarikierros kaverien kanssa.

Mutta mitäs jos tykkää sellaisesta elämästä ja on siihen erittäin tyytyväinen. Ei saisi olla onnellinen? Perin suomalainen ajatus 🤣🤣🤣

Et kuulosta kovin onnelliselta

Vierailija
253/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" niin moni vanhempi haluaa muuttavan lapsen kotoa, kun täyttää 18v ja töihinkin pitäisi mennä jo 15v."

En tiedä mikä on moni mutta en kyllä yhtään tuollaista perhettä tunne jossa noin olisi haluttu.

Vierailija
254/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat kaikille normaaleille (oma perhe ollut turvallinen ja rakastava) ihmisille parasta elämässä. En olisi onnellinen, vaikka saisin kuluttaa oman suht hyvän palkkani vain itseni hyväksi ja laskeskelisin sijoitusteni tuottoja ihan itselleni. Helppoa on tuskin kenelläkään. Vähintään on huono omatunto työhön panostamisesta, vaikka kaiken vapaa-ajan viettäisi perheen kanssa. 

Puhut nyt vain omasta kokemuksesta.

Niin puhuukin. Tuliko se sinulle yllätyksenä? Ajattelitko, että kukaan muu ei sitä ymmärtäisi, ellet sinä sitä erikseen meille mainitse?

Tyhmeliini, viestisihän alkaa että lapset ovat KAIKILLE normaaleille, blaa blaa 😁

Vierailija
255/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" niin moni vanhempi haluaa muuttavan lapsen kotoa, kun täyttää 18v ja töihinkin pitäisi mennä jo 15v."

En tiedä mikä on moni mutta en kyllä yhtään tuollaista perhettä tunne jossa noin olisi haluttu.

En minäkään kun lapset halutaan omilleen heti peruskoulun jälkeen. Saa vanhemmatki elämänsä takas ennen kuolemaa.

Vierailija
256/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkien miesten ole tarkoituskaan jatkaa geenejään. Yksi huippumies voi saada lapsia useiden naisten kanssa ja yhdenkin kanssa monta. Niin kai se eläinkunnassakin menee.

Noin se monesti on. Vaikka periaatteessa olisi hyvä, jos mahdollisimman moni lisääntyisi, ei ketään pitäisi haitata, jos joku ei jatka geenejään. Tippuu pois.

Velatkin ovat vain sukupuuttoon kuolevia yksilön mittakaavassa. Pitävät melua itsestään vähän aikaa ja sitten useimmat unohtuvat pois. Muiden geenit jatkavat seuraavissa sukupolvissa.

Huomaa, että tuo ei takaa sitä, että vain se paras materiaali jatkaisi sukua. Maailma on muuttunut nopeasti. Ihminen muuttuu hitaammin.

Vierailija
257/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään kun lapset halutaan omilleen heti peruskoulun jälkeen. Saa vanhemmatki elämänsä takas ennen kuolemaa.

Asiat eivät muutu sen todemmiksi sillä että liioittelet entistä enemmän.

Vierailija
258/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olin vielä muutama vuosi sitten sitä mieltä, että lapsen teko on hullujen hommaa, että vapaus siinä menee ja järki. Mutta niin vaan on nyt 1-vuotias tytär ja enpä tiennyt miten paljon iloa ja rakkautta tommonen pieni tuo. En varmasti nauraisi ja hymyilisi puoliakaan niin paljon kun mitä nyt ja isänsäkin sanonut monta kertaa, että miten tylsää olis meidän elämä ilman lasta. Rahan menoa en ole laskenut, mutta me pärjätään kyllä. Ja liikkeellekin päästään, maailman parhaimman pikkutypyn kanssa ja joskus ilmankin. Ei tosiaan ole lapsen teko kaikkia varten, eikä ole tarpeellistakaan, mutta mua harmittaa se miten negatiivinen kuva siitä lapsiarjesta annetaan, siksi halusin kirjoittaa. Itellä meinasi ton yleisen negatiivisuuden takia jäädä tekemättä. Onneksi muutin mieleni.  

Negatiivisuutta kylvää lapselliset itse. On niin vaikeaa koko ajan ja sitten suu vaahdossa ihmetellään miksi jotkut eivät lapsia halua.

Vierailija
259/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene sinäki emakko vaa syöttää lapsias

"Emakko". Hauskaa. Oliko tuo paras, mihin pystyt?

Huomaatko, nyt se syyttely jo alkoi

Vierailija
260/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Negatiivisuutta kylvää lapselliset itse. On niin vaikeaa koko ajan ja sitten suu vaahdossa ihmetellään miksi jotkut eivät lapsia halua.

Mä oon lapsellinen, 2 kpl, enkä ihmettele tuota. Minäkään en halua enkä halunnu lapsia. Ne pilas koko elämän.