Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt kun taas puhutaan syntyvyydestä tosi paljon niin miehenä sanon syyt miksi olen lapseton ja miksi lapsia tuskin teen.

Vierailija
28.03.2024 |

- Olen ihan vakituisessa työssä ja en tiedä olisiko minulla varaa lapsiin. Saan palkkaa nyt noin 3300e/kk ja käteen jää se noin 2300e/kk. Asuminen,auto,vakuutukset ja muut pakolliset laskut vie palkasta sen vähän yli 1000e/kk. Jos lapsia tekisin niin luultavasti eläisin sitten köyhyydessä koska lapsi vaatii myös rahaa.

- Olen ikisinkku. Ylipäätänsä tuntuu siltä että pariutuminen on todella haastavaa, täällä eteläsuomessa kaupungissa missä asun ei taida sinkkunaisia olla yhtään lähettyvillä. En ole miesmallin näköinen vaan iskäkroppanen duunari joten tuskin se ihan halutuin mies olen parisuhdemarkkinoilla. Toki en itse myöskään ole se kovinkaan aktiivinen seuran hakija vaan olen oikeastaan "syrjäytynyt" parisuhdemarkkinoilta. En myöskään tapaa kumppaniehdokkaita oikein missään koska työpaikallani on lähinnä vain miehiä ja harrastukset minulla on sellaisia missä olen yksin.

- Tiedän yhden kaverin jolla on lapsi nyt noin 8kk ikäinen. Hän on kertonut että isyys ei ole kovin antoisaa vaan se on ankeaa. Joutuu öisin herämään syöttöhommiin, vauva ei pärjää yksin yhtään, työura kärsii lapsista ja ei se vaippojen vaihtokaan ole antoisaa. Olen itse kauhuissani kuunnellut sen juttuja, hän menetti oman elämän kun se teki lapsen tähän maailmaan? 

- Suomessa ylipäätänsä asiat tuntuu olevan mennyt huonompaan suuntaan koko minun aikuis iän ajan. Hinnat on nousseet ja verotus on vain kiristynyt. Tuntuu myös siltä että kaiken maailman "ääriliikkeet" saavat nykyään ihan liikaa vaikutusvaltaa jolla he pyrkivät muuttamaan ihmisten käyttäytymistä sekä elämää.

- Uusimpana asiana maailman tilanne eli on inflaatiota,korkojen nousua, oli koronaa, on sotia,ilmastonmuutosta,väestönräjähdystä.. jne eikä nämä asiat houkuttele lapsia tekemään.

Naisten vika ei alhainen syntyvyys ole enkä naisia asiasta syyttele enkä myöskään ole katkera ikisinkkuudesta vaan viihdyn sinkkuna hyvin. 

Hyvää pääsiäistä kaikille!

M33

Kommentit (356)

Vierailija
221/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä tuntuu vielä enemmän lahjalta ja merkitykselliseltä kun ihmisellä on omia lapsia. Silloin olet merkityksellinen lenkki sukupolvien ketjussa. Lapsissa on tulevaisuus ei oman navan kaivelijoissa.

Höpöhöpö, taas näitä katkeria lapsellisia. 🤣🤣🤣🤣 no miksi sitten olette niin älyttömän kiukkuisia.

Vierailija
222/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat kaikille normaaleille (oma perhe ollut turvallinen ja rakastava) ihmisille parasta elämässä. En olisi onnellinen, vaikka saisin kuluttaa oman suht hyvän palkkani vain itseni hyväksi ja laskeskelisin sijoitusteni tuottoja ihan itselleni. Helppoa on tuskin kenelläkään. Vähintään on huono omatunto työhön panostamisesta, vaikka kaiken vapaa-ajan viettäisi perheen kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat kaikille normaaleille (oma perhe ollut turvallinen ja rakastava) ihmisille parasta elämässä. En olisi onnellinen, vaikka saisin kuluttaa oman suht hyvän palkkani vain itseni hyväksi ja laskeskelisin sijoitusteni tuottoja ihan itselleni. Helppoa on tuskin kenelläkään. Vähintään on huono omatunto työhön panostamisesta, vaikka kaiken vapaa-ajan viettäisi perheen kanssa. 

Puhut nyt vain omasta kokemuksesta.

Vierailija
224/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kaipaa paljon ihmisiä ympärilleen. Toiset ei. Ei kumpikaan ole outoa tai väärin.

Vierailija
225/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä voi johtua siitä, että olet niitä lapsellisia, joilla on lähtökohtaisesti ollut tyhjiön tunne omasta elämästä ja vaille jäämisen kokemus ja siitä sitten johtuu tarve täyttää se jollain."

Päinvastoin. Olen elänyt hyvää ja täyttä elämää ennen lapsia ja myös nyt niiden jälkeen. Lapset toivat siihen sitten suuren lisän siinä välillä.

Ennemminkin vain olen yrittänyt tuoda esiin sitä että ihmisen elämä ei useimmiten lopulta muutu kamalasti vaikka hänellä olisi se lapsettoman vapaus tai lapsiperheen rajoitteet. Suurin osa elämästä on lapsettomilla ja lapsiperheillä lopulta sitä omanlaistaan arkea ilman mitään erityisiä "temppuja". 

Vierailija
226/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kerrankin joku fiksu mies eksynyt palstalle, jolla ei ole naisvihaa ja syyttele naisia. Kiitos siitä ap. 

Vierailija
227/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen itse vapaaehtoisesti lapseton ja todella tehnyt ja kokenut asioita, joita pikkulapsien vanhemmat eivät todellakaan noin vain voi tehdä. Olen kierrellyt maapalloa muutaman vuoden ajan vailla vakituista työtä, tehnyt vapaaehtoistyötä puskakylissä, pelastanut kymmeniä eläimiä, omistanut kaiken vapaa-aikani tärkeäksi kokemi"

No sinä sentään olet käyttänyt sitä vapauttasi kunnolla toisin kuin niin moni muu lapseton joka kiertää vain sitä samaa työ-kuntosali-koti ympyrää jonka katkaisee vain joku baarikierros kaverien kanssa.

Vierailija
228/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän vain yhden vapaaehtoisesti lapsettoman, joka ei muuttanut mieltään. En jaksa olla hänen kanssaan tekemisissä, koska hän elää vanhan ihmisen elämää: työtä ja harrastelua.

Tunne on varmaan molemminpuolinen, et kuulosta kovinkaan mukavalta. 

Vierailija
229/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen itse vapaaehtoisesti lapseton ja todella tehnyt ja kokenut asioita, joita pikkulapsien vanhemmat eivät todellakaan noin vain voi tehdä. Olen kierrellyt maapalloa muutaman vuoden ajan vailla vakituista työtä, tehnyt vapaaehtoistyötä puskakylissä, pelastanut kymmeniä eläimiä, omistanut kaiken vapaa-aikani tärkeäksi kokemi"

No sinä sentään olet käyttänyt sitä vapauttasi kunnolla toisin kuin niin moni muu lapseton joka kiertää vain sitä samaa työ-kuntosali-koti ympyrää jonka katkaisee vain joku baarikierros kaverien kanssa.

Kunnolla? Jotain vtun vapaaehtoistyötä perähikiällä ja turhaa eläinten pelastusta. 

Vierailija
230/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä tuntuu vielä enemmän lahjalta ja merkitykselliseltä kun ihmisellä on omia lapsia. Silloin olet merkityksellinen lenkki sukupolvien ketjussa. Lapsissa on tulevaisuus ei oman navan kaivelijoissa.

Tämä sinun kommentti juurikin kertoo ettei tunnu, koska sinulla tarve arvottaa ihmisten kokemuksia. Kiitollinen ihminen ei viesti noin.

Vierailija
231/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnolla? Jotain vtun vapaaehtoistyötä perähikiällä ja turhaa eläinten pelastusta. 

No mitä kellekin se kunnollinen on. Mutta ei se kunnollinen kellekään ole vain samaa arjen oravanpyörää kulkeminen.

Vierailija
232/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sitten lapset ja nuoret voi tosi huonosti ja moni lapsi kokee kiusaamista ja väkivaltaa, jopa vanhemmiltaan?

Jos lapset olisi parasta vanhemmilleen, miksi he antavat aikaa ja huolenpitoa itsestään niin vähän lapsille ja niin moni vanhempi haluaa muuttavan lapsen kotoa, kun täyttää 18v ja töihinkin pitäisi mennä jo 15v. 

Vierailija
233/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitäs jos tykkää sellaisesta elämästä ja on siihen erittäin tyytyväinen. Ei saisi olla onnellinen? Perin suomalainen ajatus 🤣🤣🤣

Vierailija
234/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän vain yhden vapaaehtoisesti lapsettoman, joka ei muuttanut mieltään. En jaksa olla hänen kanssaan tekemisissä, koska hän elää vanhan ihmisen elämää: työtä ja harrastelua.

Tunne on varmaan molemminpuolinen, et kuulosta kovinkaan mukavalta. 

Juu, oikein kunnon kiukkupeppu-vanhempi.

Vierailija
235/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap:n ajatusmaailma on ankea, iloton, toivoton, sellainen maailmanlopun odottajan asenne. Ei tässä mitään kannata enää  huomenna kuollaan kuitenkin. Vaikea varmaan tuosta asenteesta päästä poiskaan, kun ajattelu etsii ja vahvistaa sitä tukevia faktoja. Jos ihminen haluaa lapsia  hän uskoo huomiseen ja elämään, ja uskaltaa heittäytyä elämän virtaan.

Elämänsä voi viettää myös yksin  tai vain puolison kanssa. Siinä  jää jotain syvästi inhimillistä kokematta, uusi elämä on aina ihme ja lahja. 

Vierailija
236/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, että kaikki eivät jaksa lapsiperhe-elämää. Tunnen monia hyvätuloisia uranaisia, joiden maksamilla veroilla maksetaan monen perheen lapsilisät ja maksamattomat elatusmaksut. Kunnia heille. Tietysti sama koskee lapsettomia miehiä. 

Vierailija
237/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ap:n ajatusmaailma on ankea, iloton, toivoton, sellainen maailmanlopun odottajan asenne. Ei tässä mitään kannata enää  huomenna kuollaan kuitenkin. Vaikea varmaan tuosta asenteesta päästä poiskaan, kun ajattelu etsii ja vahvistaa sitä tukevia faktoja. Jos ihminen haluaa lapsia  hän uskoo huomiseen ja elämään, ja uskaltaa heittäytyä elämän virtaan.

Elämänsä voi viettää myös yksin  tai vain puolison kanssa. Siinä  jää jotain syvästi inhimillistä kokematta, uusi elämä on aina ihme ja lahja. 

Oikiassaha se on, kaikki kuollaan kumminki. Se vähä aika mistä vois nauttia on pilalla kun saa lapsia. Mistäkö tiedän? No mulla niitä on ja kaikki on yhtä paskaa ollu siitä asti ko syntyivät. 

Vierailija
238/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likipitäen samat syyt kuin AP:la. Olen tosin koulutukseltani amk-insinööri, tänä keväänä valmistun dippainssiksi. 

Palkkatulot 4500e/k ja käteen jää reilu 3 tonnia. 

Lasten äiti on vain hakusessa ja siinä on samat syyt kuin mitä AP mainitsi. Tinderit jne on kokeiltu. Tyhjyyttään kumisee.

Kavereita on, mutta he asuvat ympäri Suomea ja näemme kerran vuodessa. Baareissa en käy enkä yöelämässä, joten tuskin kohtaisinkaan ketään siviilissä. Baareissa kyyhöttäisin jossain nurkkapöydässä yksin ja näperrän kännykkää. Ei kiitos.

En ole myöskään pitkä, vaikka muuten olenkin raamikas ja treenaan salilla 4 kertaa viikossa

Vaikea tietenkin itelläni hyväksyä taas naista, joka on selkeästi eri yhteiskuntaluokasta. Ei kahden eri tulotason ihmisen suhde voi toimia, ellei toisella osapuolella ole jotain konkreettista annettavaa.

M39

Vierailija
239/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä se sinua haittaa miten joku elää? Ei kaikki ihmiset kaipaa mitään maailmanympärimatkustelua jne. Ihminen joka on tyytyväinen omaan elämäänsä ei koe tarvetta arvostella muiden tapaa elää ja olla.

Vierailija
240/356 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkien miesten ole tarkoituskaan jatkaa geenejään. Yksi huippumies voi saada lapsia useiden naisten kanssa ja yhdenkin kanssa monta. Niin kai se eläinkunnassakin menee.

Noin se monesti on. Vaikka periaatteessa olisi hyvä, jos mahdollisimman moni lisääntyisi, ei ketään pitäisi haitata, jos joku ei jatka geenejään. Tippuu pois.

Velatkin ovat vain sukupuuttoon kuolevia yksilön mittakaavassa. Pitävät melua itsestään vähän aikaa ja sitten useimmat unohtuvat pois. Muiden geenit jatkavat seuraavissa sukupolvissa.