Mitä voin tehdä kun en saa halvempaa asuntoa ja kohta kela leikkaa mun tuista 50% kun kallis vuokra?
En vain saa halvempaa asuntoa vaikla olen yrittänyt...ausn helsingissä ja menee yli rajan.
Tämä on pakkotilanne koska minulla ei ole varaa ruokaan sitten!!
Voiko valtio tosiaan jättää heitteille noin?
Joudunko varastamaan leipää?
Kommentit (116)
Joudut muuttamaan Helsingistä Vantaalle tai kauemmaksi. Jos sinulla ei ole työpaikkaa, voit asua missä tahansa. Kemissä, Porissa, Otanmäessä, Outokummussa, Varkadessa ja Pieksämäellä on hvin asuntoja - vain jotakin paikkakuntia mainitakseni.
Siis miksi ihmeessä olet voinut asua niin kalliissa asunnossa yhteiskunnan laskuun tähän saakka? Kyse on saavutetusta, ansaitsemattomasta edusta, ja nyt tietysti luopuminen siitä rassaa. Se on kuitenkin täysin oikeudenmukaista.
Muuta halvemmalle alueelle.
Muuta yhteen jonkun kanssa.
Suomessa on valtavasti yksinasujia.
No voi voi kun Kaivopuiston arovokas Kela-tuettu asunto on jätettävä.
Saat häädön kun et voi maksaa vuokraa, sitten on hyvät mahdollisuudet Hekan asuntoon.
Muuta pois Helsingistä heimoveljiesi kanssa, vaikka maalle tai johonkin muuhun maahan.
Muuta Joensuuhun. Siellä oli viime tai toissakesänä matkailijaa tervehtimässä heti asemalla julisteita, joissa sanottiin: "Muuta Joensuuhuhun."
Niinhän se on, että Itä-Suomi täytyy pitää elinvoimaisena. Joensuu on eloisa ja trendikäs paikka. Junalla pääsee mukavasti ja sujuvasti käymään Hesassa kavereita tapaamassa.
Löydät edukkaamman kämpän kehyskunnista. Tai voit mennä työhön. Älä sure, asiat selviävät.
Mäntsälässä on halvat asunnot. Matka Helsinkiin kohtuullinen, jos on työhommia tms.
Vierailija kirjoitti:
Muutat soluasuntoon tietysti!
Soluasuntoja ei taida olla tarjolla kuin opiskelijoille.
Leipää on helpompi leipoa kuin varastaa.
Kimppa kämppä tai soluasunto. Eikö siellä afrikassakin asuta yhteisöllisesti, monta ihmistä samassa asunnossa?
Muuta pois. En minäkään saanut elää koko elämääni kotiseudullani, koska siellä ei ollut lukion jälkeen sopivaa opiskelupaikkaa. Olen asunut siellä täällä ympäri Suomea. Hyviä paikkoja kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Mäntsälässä on halvat asunnot. Matka Helsinkiin kohtuullinen, jos on työhommia tms.
Joo työläsen onkin asuttava Mäntsälässä tai Keravalla. Mutta työtön tukiammattilainen asuu Helsingin ydinkeskustassa, usein lähellä merta. Suurin osa Kalliossa ja Sörnäisissä. Punavuori hyvä myös. Pitää olla luova kun asuntoa valitsee. Kyllä Kela maksaa kaiken kun yrität.
Ei kenenkään tukia leikata sen takia, että asumiskustannukset ylittävät hyväksytyt rajat.
Huoh. Sinä et ole lapsi ja valtio ei ole vanhempasi. Haet jotain siivoushommaa tms., ja syöt vähemmän tai edullisemmin.