Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voin tehdä kun en saa halvempaa asuntoa ja kohta kela leikkaa mun tuista 50% kun kallis vuokra?

Vierailija
27.03.2024 |

En vain saa halvempaa asuntoa vaikla olen yrittänyt...ausn helsingissä ja menee yli rajan.

Tämä on pakkotilanne koska minulla ei ole varaa ruokaan sitten!!

Voiko valtio tosiaan jättää heitteille noin?

Joudunko varastamaan leipää?

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat vanhempiesi luo asumaan, hankit ystäviesi kanssa kimppakämpän ja pyydät leipää sisarruksilta, kun hoidat heidän lapsiaan. Kun on ehdottomat tärkeää asua lähellä vanhempia, ystäviä ja sisarusten lapsia, niin kai heistä on sinulle jotakin käytännön iloa?

Minulla ei ole ollut mahdollisuutta sitten lukion asua lähellä vanhempia, sisaruksia, heidän lapsiaan eikä ystäviäkään. Töiden takia olen joutunut muuttamaan monta kertaa. Uusia ystäviä on ollut välillä enemmän ja välillä vähemmän helppo saada. Selvitty on. 

Kaikkea ei voi vaan saada. Jostain joutuu tinkimään. Ihminen on sopeutuvainen.

Vierailija
102/116 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta edulliseen Baltian maahan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei oteta huomioon ihmisten erilaisia lähtökohtia. Minkälaista tietämystä on työttömien tai muiden tukia saavien tilanteesta? Tunteeko yhtäkään tällaista ihmistä henkilökohtaisesti? Monilla on varmasti kasautuneita ongelmia.

Vierailija
104/116 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löydät edukkaamman kämpän kehyskunnista. Tai voit mennä työhön. Älä sure, asiat selviävät.

Katsoin ja esim. Keravalla, vantaalla ja järvenpäässä on melkein yhtä kalliit vuokrat mutta ei mitään palveluita...

Ap

AP, mitä hiton "palveluita" on ainoastaan Helsingissä??? Meidän perhe asuu pienessä kaupungissa kaukana pääkaupunki-seudulta; kyllä meillä täällä palvelut pelaa.

Mitkä ovat ne "palvelut", joita on vain ja ainoastaan Helsingissä?

Vierailija
105/116 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löydät edukkaamman kämpän kehyskunnista. Tai voit mennä työhön. Älä sure, asiat selviävät.

Katsoin ja esim. Keravalla, vantaalla ja järvenpäässä on melkein yhtä kalliit vuokrat mutta ei mitään palveluita...

Ap

Keravalla, Vantaalla ja Järvenpäässä ei mitään palveluita? Oikeesti?

Okei, ei ole oopperaa tai vaativia syöpähoitoja, mutta mitä palveluita oikeasti tarvitset.

Jos et käy töissä, niin sitten muutat jonnekin maalle asumaan tai kimppakämppään.

Vierailija
106/116 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ai, Vantaallakaan ei mitään palveluita? Mistä näitä ****** tulee?

Ei ole merta, ei ole satamaa, ei ole hyviä museoita, ei ole hyviä festareita, ei ole kauniita kirkkoja, ei ole metroa yms.

Ap

Vaan jospa olis töitä kauniiden kirkkojen sijasta? Töiden perässä olen minäkin muuttanut kauas Hesasta; mieluummin teen työtä kuin ihailen tukien varassa kirkkoja...juu, täällä ei ole metroa, busseja kyllä. Polkupyörälläkin täällä ajaa kätevästi.

Vierailija
107/116 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi porukka on täällä kateellinen tukien saajille! Koittakaa itse elää niillä ja sit kun vielä leikataan, niin hymy hyytyisi teillä idiooteilla äkkiä!

Siksi, että vi tut taa maksaa muiden elämistä!! Itse on lapsesta asti ottanut vastuuta opiskeluista ja käytöksestään, opiskellut, tehnyt töitä, ja sitten pitää elättää vielä sellaisia, jotka haluaa vain asua meren rannalla ja tehdä kivoja asioita. Käteen jää hyvätuloisella hippusen enemmän kuin tt-asiakkaalla, niin eihän se kannusta oikein työntekoon.

Vierailija
108/116 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tee mitään, Kyllä yhteiskunta hoitaa prosessin loppuun, kuten tähänkin asti. Varaudu kuitenkin siihen, että jatkossa nukut kadulla.

Ei se kadulle joudu vaan esim. kouvolaan. On tietysti oma valinta haluaako asua kadulla vai kouvolassa

Vierailija
109/116 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkin ylimielinen, laiska, sieluton lusmuilija, mene töihin tai muuta telttaan. Tai ta pa ittes :D

Vierailija
110/116 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta Vantaalle

Miksi ei saa asua Jätkäsaaressa, tehdäänkö siitä paremman väen paikka näillä tukien leikkauksilla?

Vierailija
111/116 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäntsälässä on halvat asunnot. Matka Helsinkiin kohtuullinen, jos on työhommia tms.

Joo työläsen onkin asuttava Mäntsälässä tai Keravalla. Mutta työtön tukiammattilainen asuu Helsingin ydinkeskustassa, usein lähellä merta. Suurin osa Kalliossa ja Sörnäisissä. Punavuori hyvä myös. Pitää olla luova kun asuntoa valitsee. Kyllä Kela maksaa kaiken kun yrität.

Siis mistä ihmeestä ihmiset ovat keksineet tuon mantran, että työttömät asuvat Helsingin keskustassa? Asun itse Punavuoressa ja täällä vuokrayksiöt maksavat helposti yli 800€, monet yli 1000€ eli 800€/kk on halpa ja pieni asunto. Asumistuki on maksimissaan 400€ eli ei sen avulla asuta Helsingin keskustassa.

Onko kyse jostain propagandasta, jonka avulla saadaan syy haukkua työttömiä vielä lisää?

Tiedän joitain opiskelijoita, jotka asuvat keskustassa, mutta kyse on tällöin kimppa-asumisesta, jolloin vuokra on paljon pienempi.

Vierailija
112/116 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

siis jos sinulla ei ole varaa maksaa vuokraa, niin miten sinulla on varaa palveluihin?

Vierailija
113/116 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ai, Vantaallakaan ei mitään palveluita? Mistä näitä ****** tulee?

Ei ole merta, ei ole satamaa, ei ole hyviä museoita, ei ole hyviä festareita, ei ole kauniita kirkkoja, ei ole metroa yms.

Ap

Täällä on trolli joka esiintyy minuna ja kirjoittaa näitä provosoivia viestejä...tuo en ollut minä. Kuten en monessa muussakaan viestissä.

Ap

Vierailija
114/116 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku asuntotukensa menettänyt oikeasti muuttanut vaikkapa Kouvolaan pääkaupunkiseudulta halvemman asunnon perässä. Tätä tarjotaan usein "ratkaisuksi" mutta moniko muuttanut?

Tunnen montakin halvemman asunnon perässä kehyskuntiin ja jopa Kymenlaaksoon muuttanutta, mutta he ovat kaikki työssäkäyviä. Tuilla eläjienhän ei ole perinteisesti tarvinnut asumisensa hintaa (tähän saakka) paljon miettiä.

Vierailija
115/116 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrojen kyykyttämistä, ei ihmisen tarvi kotoaan mihinkään lähteä, työn perässä korkeintaan, jos itse haluaa.

Loppuviimeksi on ihan sama jos vuokra on 500 tai 600e.

Vierailija
116/116 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat häädön kun et voi maksaa vuokraa, sitten on hyvät mahdollisuudet Hekan asuntoon.

Väärin.  Vuokravelka ulosottossa voi olla este asunnon saamiseksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi