Mitä voin tehdä kun en saa halvempaa asuntoa ja kohta kela leikkaa mun tuista 50% kun kallis vuokra?
En vain saa halvempaa asuntoa vaikla olen yrittänyt...ausn helsingissä ja menee yli rajan.
Tämä on pakkotilanne koska minulla ei ole varaa ruokaan sitten!!
Voiko valtio tosiaan jättää heitteille noin?
Joudunko varastamaan leipää?
Kommentit (116)
Ap mitään et voi tehdä. Hae toimeentulo tukea. Sinulla oli kaikki mahdollisuudet, alkaa etsiä halvempaa asuntoa, heti kun asumistuen ja muut sosiaaliturvan heikennykset julkistettiin.
Ne julkistettiin jo hallitusohjelmassa, viime kesäkuussa.
Viimeistään syksyllä, runsas puolivuotta sitten, olis pitänyt ryhtyä toimimaan.
Joten tyhmyydestä saa maksaa, Aina.
Pönkköpäät kun eivät suunnitella, eivätkä ajatella kuin vain päivän kerralllaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutat soluasuntoon tietysti!
Soluasuntoja ei taida olla tarjolla kuin opiskelijoille.
Lähes 70-vuotias äitini muutti juuri omakotitaloon, jonka jakaa monta vuokralaista. Espoossa.
Vierailija kirjoitti:
Muuta Vantaalle
Mä olen hakenut asuntoa myös vantaalta...
Ap
Hyi helvetti, mikä kusinen trolli ap on.
Pelleilee monille vakavalla asialla.
Muuta Haapavedelle.
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/haapavesi/keskusta/kerrostalo/1…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäntsälässä on halvat asunnot. Matka Helsinkiin kohtuullinen, jos on työhommia tms.
Joo työläsen onkin asuttava Mäntsälässä tai Keravalla. Mutta työtön tukiammattilainen asuu Helsingin ydinkeskustassa, usein lähellä merta. Suurin osa Kalliossa ja Sörnäisissä. Punavuori hyvä myös. Pitää olla luova kun asuntoa valitsee. Kyllä Kela maksaa kaiken kun yrität.
Paras A-ryhmä on asuntonsa saanut jo kauan sitten, eikä niistä koskaan luovuta. Airbnb tai harmaat vuokramarkkinat (viron rakennusmiehet ym) pitävät huolen että kämppä tuottaa vaikka asuu kumppanin kanssa . Tai kotoseudulla. Tai kotomaassa kaukaisessa. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Löydät edukkaamman kämpän kehyskunnista. Tai voit mennä työhön. Älä sure, asiat selviävät.
Katsoin ja esim. Keravalla, vantaalla ja järvenpäässä on melkein yhtä kalliit vuokrat mutta ei mitään palveluita...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap mitään et voi tehdä. Hae toimeentulo tukea. Sinulla oli kaikki mahdollisuudet, alkaa etsiä halvempaa asuntoa, heti kun asumistuen ja muut sosiaaliturvan heikennykset julkistettiin.
Pönkköpäät kun eivät suunnitella, eivätkä ajatella kuin vain päivän kerralllaan.
Olen etsinyt jo yli 1.5 vuotta halvempaa asuntoa mutta en ole saanut!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oletko vammainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oletko vammainen?
Olen satoja asuntoja hakenut ja soitellut mutta ei kukaan vuokraa minulle!
Ap
Hanki töitä. Muuta johonkin pieneen muuttotappiokuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löydät edukkaamman kämpän kehyskunnista. Tai voit mennä työhön. Älä sure, asiat selviävät.
Katsoin ja esim. Keravalla, vantaalla ja järvenpäässä on melkein yhtä kalliit vuokrat mutta ei mitään palveluita...
Ap
Ai, Vantaallakaan ei mitään palveluita? Mistä näitä ****** tulee?
Mene sinäkin OoÄffään miljuunia tienaamaan. Muista maksaa verot, tai häkki heilahtaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutat soluasuntoon tietysti!
Soluasuntoja ei taida olla tarjolla kuin opiskelijoille.
Lähes 70-vuotias äitini muutti juuri omakotitaloon, jonka jakaa monta vuokralaista. Espoossa.
Niin no onhan ne palvelutalot tavallaan myös soluasuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ole merta, ei ole satamaa, ei ole hyviä museoita, ei ole hyviä festareita, ei ole kauniita kirkkoja, ei ole metroa yms.
Ap
Onko joku asuntotukensa menettänyt oikeasti muuttanut vaikkapa Kouvolaan pääkaupunkiseudulta halvemman asunnon perässä. Tätä tarjotaan usein "ratkaisuksi" mutta moniko muuttanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kai jokaisessa em. kunnassa on mielenterveyspalveluja.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku asuntotukensa menettänyt oikeasti muuttanut vaikkapa Kouvolaan pääkaupunkiseudulta halvemman asunnon perässä. Tätä tarjotaan usein "ratkaisuksi" mutta moniko muuttanut?
Työttömälle paikkakunnalta toiselle muuttaminen voi olla rahallisesti mahdotonta. Syynä on se, että Kela ei avusta siinä tilanteessa senttiäkään millään tavalla. Ne jotka muuten aina ehdottelevat muuttamista paikkakunnalta toiselle halvemman asunnon perässä, eivät itse tekisi niin missään tapauksessa.
Stoalainen filosofi Seneca sanoi, että jos koskaan kaipaa vapauteen, riittää että katsahtaa ranteisiinsa.