Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikkana pysyminen vaatii kompromisseja!

Vierailija
20.09.2025 |

Ei voi antaa mielihaluille valtaa ja alkaa mättämämään ruokaa mielinmäärin. Tälläkin hetkellä tekisi mieli syödä ja riisipiirakoita, mutta ei passaa, ei passaa. Suunnilleen samat rutiinit joka päivä ja ruokarytmit. Paino pysyy samana näillä ruoilla. Mites teillä, kuunteletteko kehonne nälkäisyyttä ja heti jos tuntuu tekevän mieli niin syötte jotain? Paljonko painoa ja onko tullut lisää? Myös painon kehitys tärkeä huomioida.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei keho aina tiedä mikä määrä ruokaa on tarpeeksi. Olen tuo ap ja vaikka välillä tekisi mieli ruokaa niin ruokavalioni on jo kunnossa. En ole tänään urheillut tai kuluttanut paljoakaan.

Vierailija
2/13 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktahan on se että jos haluaa pysyä kunnossa ja terveenä niin ruokavalio tulee olla simppeli ja välillä voi tulla tylsää toistaa samaa jatkuvasti mutta se on sen hinta jos haluaa syödä ruokaa mikä on tullut joko eläimestä tai maasta ja sitä on oikea ruoka, ilman lisäaineita ja valkosta sokeria

Vierailija
4/13 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaatii kurinalaista elämää. Siinä ei juosta hetken nautintojen perässä. Ei katso ikää. 

N50

Vierailija
5/13 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ottanut vähän vaihtelua ruoka arkeeni, mutta kalorit pysyy suunnilleen samana. Kyllä joutuu vähän kaloreitakin katsomaan, jos ei halua lihota. Herkkuja en paljoa syö, mutta voisin harkita kerta viikkoon jotain extraa.

Vierailija
6/13 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Discodietti sillon tällön niin pysyy hyvin kondiksessa

Vierailija
7/13 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen rehellinen niin minulle hoikkana pysyminen ei vaadi mitään. Saatan olla puolet päivästä syömättä, vain koska on muutakin tekemistä. En kuitenkaan pyri olemaan syömättä, se ei ole tavoitteeni. En yleensäkään pystyisi elää kurinalaista elämää, pikemminkin tuottaa vaikeuksia pysyä jossain rutiineissa.

Vierailija
8/13 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen opetellut syömään useita kertoja päivässä jolloin nälän tunne ei ehdi tulla missään vaiheessa. Pudotin painoa 5 v. sitten n. 20 kg ja paino on sen jälkeen pysynyt vaivatta samoissa lukemissa. Ihminen pystyy kyllä totuttamaan itsensä muutamassa viikossa siihen, että pysyy kylläisenä syömällä useita kertoja päivässä entistä pienempiä annoskokoja. Tietenkin silläkin on suuri merkitys mitä ruokaa sinne suuhunsa laittaa (suosittelen ravintosuositusten mukaista ruokavaliota) ja myös liikunnalla on merkityksensä painon hallinnassa. 

Vierailija
9/13 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, mulle se ei ole ollut mikään pulma. Ruokien tai juomien nauttiminen ei anna mulle mitään erityistä nautintoa, koska lähes kaikki maut ovat minulle tasoa "ihan ok maku" (muutamasta mausta en pidä ollenkaan, kuten korianterista), joten herkuttelu tms. ei houkuttele. Toisaalta menetän varmaankin aika paljon myös, koska hyvä ruoka ja juoma näyttää antavan useimmille ihmisille nautintoa.

Vierailija
10/13 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva täällä yltäkylläisyydessä aitoa nälkää koskaan kokee. Se pieni kurina kun täyteen ahdettu pötsi alkaa tyhjentyä, ei ole nälkää.

Vierailija
11/13 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eih, ei toimi suomi-akkojen kanssa. Niille kun mahdollisimman leveäksi ja paksuksi turpoaminen on tavoite. Eivät edes yritä pysyä normaalipainossa, koska sehän olisi jotain miehille, ja suomi-ä m m i l l e  on kaikista pahinta, jos miehet tykkäisivät/"hyötyisivät" jollain tavalla suomi-ä m m i s t ä.

Vierailija
12/13 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen rehellinen niin minulle hoikkana pysyminen ei vaadi mitään. Saatan olla puolet päivästä syömättä, vain koska on muutakin tekemistä. En kuitenkaan pyri olemaan syömättä, se ei ole tavoitteeni. En yleensäkään pystyisi elää kurinalaista elämää, pikemminkin tuottaa vaikeuksia pysyä jossain rutiineissa.

Olet varmasti aina ollut hoikka? Harva enää nykyään on, vaan moni lihoo jo nuorena ja laihduttaa moneen otteeseen elämänsä aikana. On huomattavasti helpompaa pysyä aina hoikkana kuin päästää itsensä lihomaan ja yrittää sitten laihduttaa. Aika iso osa ihmisistä on kyllä ruokamotivoituneita.

Vierailija
13/13 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, syön heti jotain jos sellainen tunne tulee. On niin harvinaista nykyään. Yleensä syön jotain helppoa väkisin. Ja onko ylipainoa? No ei ole. Mieluummin ottaisin vaikka vähän ylipainoa kuin tämän tilanteen ja olon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän