Some-etiketti parisuhteessa
Moikka kaikille, Kysyisin mielipidettä seuraavaan: Ollaan aikuisessa klassisessa parisuhteessa. Kummallakin on kavereina esimerkiksi Facessa vastakkaista sukupuolta olevia. Joukossa on entisiä tapailukumppaneita, ihastuksia ja muutama sellainenkin, jonka kanssa ehkä treffattu ja sitten toki työkavereita ja kavereita harrastuksiin yms liittyen.
Kysymys kuuluu: Onko mielestänne oikein, että kumppaninne tai kumppanillenne joku vastakkaista sukupuolta oleva lähettää somepäivitykseen sydämen?
Kiitos jo etukäteen, jos jaksatte kertoa näkemyksenne tässä.
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae apua mustasukkaisuudellesi.
Jos nyt katsotaan ensin mikä on nykyisin mainstreamiä tässä. Toistaiseksi vielä ainakin saan tukea omalle näkemyksellenikin. Sitä tässä yritetään selvittää, että mikä on oikein ja mikä väärin.
Ap
No siihen ei varmasti pystytä vastaamaan koska jokaisella pariskunnalla voi olla omat säännöt omassa suhteessa. Minä en vedä kilareita jostain emojista koska niillä ei minulle ole merkitystä mutta olen jo aikuinen ja elänyt aikakautta ilman somea. Voi olla eri asia parikymppisille.
No se on juuri näin eli jokaisella on omat näkemyksensä ja jokaisessa suhteessa omat yhteiset hyväksyttävät "pelisäännöt". Kiitos näkemyksestäsi! Kyllähän siitä kuiten
Ymmärrä hyvä ihminen, että ei voi tietää mitä lähettäjä sillä on tarkoittanut. Sydämen voi tulkita myös romanttiseksi viestiksi tai emojiksi ainakin minun maailmassani. Kyllä tässä on kyse lopulta arvoista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan kavereille sydämiä silloin kun se tilanteeseen sopii. Sukupuoleen katsomatta. Ihan ok! Ei sydän ole pelkästään romanttisen rakkauden symboli. Mielestäni se sopii kaikkeen joka herättää tunteita tai empatiaa.
Laitatko sydämiä myös eksillesi ja entisille panokavereillesi? Nuo ystävät vielä ymmärränkin kyllä, mutta missä menee raja?
Ap
Miksi ihmeessä en laittaisi jos heistä on jäänyt kavereita tai tuttuja? Olisi outoa, jos tunnelma olisi eksän tai jonkun menneen random panon kanssa vieläkin niin latautunut, että pitäisi miettiä jotain hemmetin emojien käyttöä.
No mitäpä sun parisuhdekumppani siitä ajattelisi, että sä lähettelet sydämiä entisten hoitojesi kanssa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä sukupuolella tässä on? Jos voi samaa sukupuolta olevalle laittaa sydämen niin miksi ei voisi vastakkaista olevalle?
Koska normaalissa parisuhteessa olevat riittävät romanttisessa mielessä toisilleen. Yleensä romanttista rakkautta tunnustetaan vain kumppanille
Ap
Jos niitä sydämiä voi samaa sukupuolta olevalle antaa ystävänä niin tietysti niitä voi antaa myös eriä sukupuolta olevalle täsmälleen samalla tavalla ja ilman taka-ajatuksia ja piilomerkityksiä.
Rakkauden- ja ihastuksentunnustukset tapahtuvat aivan muualla kuin jossain päivitykseen heitetyssä emojissa.
Haloo nyt hei? Olet
Juu eihän se lähtökohtaisesti kumppanin vika ole, jos joku yrittää lähestyä sydämillä. Mutta jos tuo säännöllistä on, niin kyllä minusta hyvässä parisuhteessa tuo olisi keskustelun paikka, että miten jatkossa annetaan ymmärtää somessa miten meitä voisi lähestyä ja mikä olisi hieman epänormaalia jo.
Ap
Eli et pyri kontrolloimaan vaan kumppaniasi, vaan myös sinulle tuntemattomia ihmisiä jotka tuntevat kumppanin. Omalla kohdallani suhde olisi taputeltu siinä vaiheessa kun kumppani tulee kertomaan, että meillä on nyt vakavan keskustelun paikka sen suhteen miten minä haluan, että sinua lähestytään somessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan kavereille sydämiä silloin kun se tilanteeseen sopii. Sukupuoleen katsomatta. Ihan ok! Ei sydän ole pelkästään romanttisen rakkauden symboli. Mielestäni se sopii kaikkeen joka herättää tunteita tai empatiaa.
Laitatko sydämiä myös eksillesi ja entisille panokavereillesi? Nuo ystävät vielä ymmärränkin kyllä, mutta missä menee raja?
Ap
Minulla on eksiä ja entisiä panokavereita ystävinä. Eli laitan. Käyn jopa heidän kanssaan kahdestaan ulkona, ja nyt suunnittelemme yhden entisen panokaverin kanssa yhteistä lomaa.
He ovat entisiä syystä, mutta kavereina synkkaa hyvin ja he ovat minulle tärkeitä.
N44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sydän emoji ole automaattisesti romanttinen.
Miespuolinen kaveri meni naimisiin ja laitoin siihen sydämen, toinen taas laittoi söpön kuvan koirasta, siihenkin laitoin sydämen, kolmas ilmoitti lapsensa syntymästä ja siihenkin laitoin sydämen. Toki kaikissa ohessa joku pieni teksti.
Olet oikeassa, että ei ole automaattisesti, mutta hämmentää minusta turhaan ja saattaa sisältää kiellettyjä tunteita.
Ap
"Saattaa sisältää kiellettyjä tunteita" ei ne tunteet mihinkään mene, vaikka pitäytyisi pelkässä peukutuksessa tai jättäisi kokonaan reagoimatta. Itse asiassa huoleton peukutusten ja sydänten heittely saattaakin tarkoittaa sitä, että ei ole mitään salattavaa, koska mitään taka-ajatuksia ei ole. Ootkos tätä tullut ajatelleeksi?<
Joo ihan hyvä näkökulma kieltämättä. kiitos
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miespuolinen kaveri meni naimisiin ja laitoin siihen sydämen, toinen taas laittoi söpön kuvan koirasta, siihenkin laitoin sydämen, kolmas ilmoitti lapsensa syntymästä ja siihenkin laitoin sydämen. Toki kaikissa ohessa joku pieni teksti.
Olet oikeassa, että ei ole automaattisesti, mutta hämmentää minusta turhaan ja saattaa sisältää kiellettyjä tunteita.
Ap
Mitä ihmeen kiellettyjä tunteita? Ei tunteita voi kieltää.
Arvasinkin, että joku tarraa tähän. Tarkoitin lähinnä sitä, että joku voi onnenonkia sillä sydämellä. Ei tunteita voi kieltää, mutta parisuhteessa harva hyväksyy, että kerrot toista rakastavasi. se ei ole enää normaalia, e
Sadannen kerran, se sydänemoji ei ole mikään rakkaudentunnustus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minulla on eksiä ja entisiä panokavereita ystävinä. Eli laitan. Käyn jopa heidän kanssaan kahdestaan ulkona, ja nyt suunnittelemme yhden entisen panokaverin kanssa yhteistä lomaa.
He ovat entisiä syystä, mutta kavereina synkkaa hyvin ja he ovat minulle tärkeitä.
N44
Mitäs sun miesystävä tähän sanoo?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
N44
Mitä miehesi tykkää tästä lomaideasta vai onko hän lähdössä mukaan myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä sukupuolella tässä on? Jos voi samaa sukupuolta olevalle laittaa sydämen niin miksi ei voisi vastakkaista olevalle?
Koska normaalissa parisuhteessa olevat riittävät romanttisessa mielessä toisilleen. Yleensä romanttista rakkautta tunnustetaan vain kumppanille
Ap
Jos niitä sydämiä voi samaa sukupuolta olevalle antaa ystävänä niin tietysti niitä voi antaa myös eriä sukupuolta olevalle täsmälleen samalla tavalla ja ilman taka-ajatuksia ja piilomerkityksiä.
Rakkauden- ja ihastuksentunnustukset tapahtuvat aivan muualla kuin jossain päivitykseen heite
Ei ei ei ja vielä kerran ei, mutta jos siellä joku jatkuvasti häiriköi, niin täytyyhän asialle jotain tehdä. Jos joku esimerkiksi sinulle lähettelisi jatkuvasti seksiehdotuksia, niin pitäisihän asia hoitaa pois päiväjärjestyksestä tai sitten lopettaa suhde.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi ihmeessä en laittaisi jos heistä on jäänyt kavereita tai tuttuja? Olisi outoa, jos tunnelma olisi eksän tai jonkun menneen random panon kanssa vieläkin niin latautunut, että pitäisi miettiä jotain hemmetin emojien käyttöä.
No mitäpä sun parisuhdekumppani siitä ajattelisi, että sä lähettelet sydämiä entisten hoitojesi kanssa?
Ap
No ei sen enempää kuin silloinkaan jos laittaisin sydämen kelle tahansa muulle sometutulle. Ei tämä ole vakaassa ja terveessä parisuhteessa oleville niin iso asia kuin sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä ihmeen kiellettyjä tunteita? Ei tunteita voi kieltää.
Arvasinkin, että joku tarraa tähän. Tarkoitin lähinnä sitä, että joku voi onnenonkia sillä sydämellä. Ei tunteita voi kieltää, mutta parisuhteessa harva hyväksyy, että kerr
Sadannen kerran se voi olla sitäkin! Se voi olla ihan koita jaksaa hymiö tai kieliä ihastuksestakin jopa rakkaudestakin. Kun ei voi tietää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
N44
Ap
Kysyin haluaako hän mukaan, tuumasi että menkää kahdestaan. Mitä hänen pitäisi sanoa siitä että ystävän kanssa olen lähdössä reissuun? 😀
Oletan että vie meidät kentälle, suukottaa minua ja toivottaa molemmille hauskaa reissua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niillä satunnaisilla sydämillä väliä. Mutta jos toinen alkaa laitella niitä nuorempien naisten tai jonkun tämmöisen jokaiseen päivitykseen ja pärstäkuviin niin meillä on ongelma. Ja on ollutkin tällaista, jäi vielä kiinni viestittelystä joka oli turhankin lirkuttelevaa.
Siihenpä se suhde oikeastaan kaatui. Siinäpä elelee niiden nuorten naisten somekuvia tutkaillen. Luopui siis ennemmin minusta kuin näistä oikeastaan tuntemattomista "kavereista".
No tuo säännöllisyys tässä omassa tapauksessanikin on se juttu. Erittäin hyvä huomio! Tuo olisi heti pitänyt nostaa esille, että onko okei, että SÄÄNNÖLLISESTI mies ja nainen lähettävät Facessa sydämiä tai toinen säännöllisesti lähettää sille varatulle siis. Tämä säännöllisyys on tässä se juttu. En itsekään yhdestä yksittäisestä sydämestä välittäisi.
Ap
Niin no en minä oikeastaan välitä jos joku laittaa kumppanille sydämiä, niitä tulee ilmeisesti vanhoilta mummoiltakin paljon. Se ratkaisee miten kumppani toimii itse. Eikä ne exät ole mikään riski, mutta se että jos näyttää että kumppani hakee kovasti tulevaa, vaikkei hänellä oikeasti edes mahdollisuuksia näihin nuorempiin olisikaan.
Ja kas kummaa, ei hän niiden vanhojen naisten päivityksiin ollut reagoimassa juuri koskaan.
Nyt on kyllä mustasukkainen emäntä. Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
N44
Ap
Onko tuo mielestäsi hauskaa?
Vierailija kirjoitti:
Tsiisus, aloittaja onkin pahemman laatuinen sekopää. Nyt sydämet alkavatkin olemaan rakkaudentunnustusten lisäksi seksiehdotuksia.
Toivottavasti aloittajan kumppani tajuaa pian lähteä karkuun.
Se on jännäilmiö täällä, että kun ei taidot riitä väitellä ja asioista fiksusti keskustella, niin sitten aletaan tämä nimittely. Jostain syystä voit aika huonosti huomaan. Kaikkea hyvää sinulle! Koita jaksella!
Ap
"Onko tuo mielestäsi hauskaa?"
Mikä? Kenelle tämä viesti oli kohdistettu?
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä mustasukkainen emäntä. Sairasta.
Niin olen kyllä mies. En ole minusta mitenkäänerityisen mustasukkainen, ehkä hieman konservatiisemmat arvot kuin täällä keskimäärin. Kyselen vain mitä mieltä porukka täällä noin keskimäärin ottaen asiasta on. Lopettaisitko toisten ihmisten diagnosoimisen ja haukkumisen! Minusta tuo ei johda mihinkään. Jos sinullakin on huono olla, niin nyt hieno ilma. Käy happihyppelyllä ja tuu sitten takasisin keskustelemaan.
Ap
"Älä paini sian kanssa. sika nauttii siitä ja kohta olette molemmat kurassa"
Tämä vanha viisaus koskee sekö allekirjoittanutta että paria muuta henkilöä täällä. Koitetaan lopettaa tuollainen nimittely ja diagnoosien heittely nyt heti alkuunsa ja keskustellaan asiallisesti. Ei tässä varmasti tarvitse aikuisten ihmisten alkaa toisiaan nimittelemään, jos vaan näkemyksiä vaihdellaan. Julkaisen pian lopullisen tuloksen!
Ap