Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Some-etiketti parisuhteessa

Vierailija
27.03.2024 |

Moikka kaikille, Kysyisin mielipidettä seuraavaan: Ollaan aikuisessa klassisessa parisuhteessa. Kummallakin on kavereina esimerkiksi Facessa vastakkaista sukupuolta olevia. Joukossa on entisiä tapailukumppaneita, ihastuksia ja muutama sellainenkin, jonka kanssa ehkä treffattu ja sitten toki työkavereita ja kavereita harrastuksiin yms liittyen.

Kysymys kuuluu: Onko mielestänne oikein, että kumppaninne tai kumppanillenne joku vastakkaista sukupuolta oleva lähettää somepäivitykseen sydämen?

Kiitos jo etukäteen, jos jaksatte kertoa näkemyksenne tässä.

Onko oikein somessa laittaa sydän vastakkaista sukupuolta olevalle parisuhteessa?

Vaihtoehdot

Kommentit (226)

Vierailija
221/226 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä mahdollisia vastauksia odotellessa käyn omaa monologiani... Toista sukupuolta olevalle mielestäni voi parisuhteessa oleva ihminenkin viestiä jopa punaisella sydämelläkin läheisyyttä, rakkauttakin. Tässä on sitten vain se raja minusta vedettävä, että vain siinä tapauksessa, että ollaan tehty selväksi ettei kyse ole pienemmässäkään määrin romanttisesta rakkaudesta, seksuaalisesta intohimosta tai ylipäätään miehen ja naisen välisestä klassisesta rakkaudesta. Sehän olisi sitten kumppania kohtaan väärin; ellei toisin olisi sovittu ja se molemmille okei.

Eli siis sellainen mentaliteetti, että näytämpäs tässä vähän vihreää valoa laittamalla sydämen, että sun kanssa ollaankin vähän läheisempiä tai meistä vois tullakin jotain, jos mulla tuon nykyisen kanssa räpsähtää poikki... Tämä on siis sitä pahemman luokan mikropettämistä minkä minä ainakin lähtökohtaisesti tuomitse, jos siitä ei erikseen sovittu, että okei. Sellainen mikropettäminen siis ei kuulu parisuhteeseen. Imho.

ap

Vierailija
222/226 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sydän kellekin tarkoittaa? Onko aina flirttiä, vai voiko olla myös ystävyyttä? Myötätuntoa? Lämmintä tunnetta ilman sen enempää? 

Itse lähden siitä, että sinkut lähetelkööt ihan mielensä mukaan sydämiä ja muita, parisuhteessa voi vähän miettiä, että mitä haluaa viestiä ja kenelle. Olis se kumppania kohtaan vähän tylyä, jos julkisesti laittaa sydäntä muiden herutuskuville, mutta toisenlaiset postaukset taas... Ei oo yhtä selkeää sääntöä joka tilanteeseen. 

Itse sitä mieltä, että kunhan sydän on selkeästi tulkittavissa ystävyydeksi ja platoniseksi, se on parisuhteessakin ok. Eri asia tosiaan laittaa sydäntä esim. jonkun muun kuin kumppanin puolialastomaan kuvaan. Mitä semmoisessa on "sydämetettävää"? Ne muhkeat rinnat tai pulleat hauikset tietysti? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/226 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua muiden ihmisten kohdalla kiinnosta onko vastakkainen sukupuoli laittanut sydämiä, mutta oman miehen kohdalla kyllä 😉 Enkä pidä asiallisena esim. työkavereilta, lapsuusajan kavereilta tms. Yhteisiltä tutuilta ok esim silloin harvoin jos laitetaan yhteiskuva tai jotain. 

Itse laitan sydämiä vain omille lapsille, kummipojille ja yhden kummipojan kaverille, jonka olen tuntenut vauvasta saakka. On minulle kuin siskonpoika tms suht läheinen ja tiedän olevani hänelle "tädin vastine". Jos vaikka joku miespuolinen fb-kaveri kirjoittaa vaikka läheisensä kuolleen, en laita sydäntä tai muutakaan reaktiota, vaan kirjoitan osanotot.

Minulle laittelee sydämiä e.m. lisäksi vain yksi entinen työkaverimies. En ihan ymmärrä sitä, mutta toisaalta hän on vähän höpsö. Mieskin sen tietää joten ei ole mustis 😉

Vierailija
224/226 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somereaktiot on somereaktioita, ei mitään muuta. Kuka helkutti niitä jaksaa syväanalysoida näin?

Vierailija
225/226 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietty kontekstista. Sydänemojia käytetään ihan vaan lämpimien, esimerkiksi kaverillisten tunteiden osoittamiseen. 

Viestittely voi mennä vaikka näin:

- Hyvää syntymäpäivää

- Kiitos

Vierailija
226/226 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes nykyään on jossain facessa? Naurattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän