Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Some-etiketti parisuhteessa

Vierailija
27.03.2024 |

Moikka kaikille, Kysyisin mielipidettä seuraavaan: Ollaan aikuisessa klassisessa parisuhteessa. Kummallakin on kavereina esimerkiksi Facessa vastakkaista sukupuolta olevia. Joukossa on entisiä tapailukumppaneita, ihastuksia ja muutama sellainenkin, jonka kanssa ehkä treffattu ja sitten toki työkavereita ja kavereita harrastuksiin yms liittyen.

Kysymys kuuluu: Onko mielestänne oikein, että kumppaninne tai kumppanillenne joku vastakkaista sukupuolta oleva lähettää somepäivitykseen sydämen?

Kiitos jo etukäteen, jos jaksatte kertoa näkemyksenne tässä.

Onko oikein somessa laittaa sydän vastakkaista sukupuolta olevalle parisuhteessa?

Vaihtoehdot

Kommentit (226)

Vierailija
61/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä muutama ääni, niin julkaisen tulokset. Näyttäisi siltä, että noin 2/3-osaa sitä mieltä, että ok ja 1/3-osaa sitä mieltä, että ei. Toistan edelleen, että oma näkemykseni on, että ei ole hyvä tapa lähettää sydämiä vastakkaiselle sukupuolelle parisuhteessa, koska sydän on kuitenkin klassinen romanttisen rakkauden symboli ja tästä johtuen hyvin suuri vaara, ettei tiedä mitä lähettäjä sillä tarkoittaa. Tämä ei minusta ole mustasukkaisuutta, vaan järkevää viestintää. Eihän sitä vastakkaista sukupuolta olevalle kirjoitetakaan tai sanota, että rakastan sinua. Nämä sanotaan vain kumppanille, minun maailmassani ei siis eksille ainakaan tai treffikumppaneille.

Ap

Mikä pointti tehdä kysely ja tiedustella muiden näkökulmia, kerta olet jo kantasi päättänyt?

Arvokasta tietoa, mit

Valtaosa pitää sitä normaalina, koska valtaosa ei ole sairaalloisen mustasukkaisia.

Vierailija
62/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tai mitä on some?

Mitä sillä tehdään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niillä satunnaisilla sydämillä väliä. Mutta jos toinen alkaa laitella niitä nuorempien naisten tai jonkun tämmöisen jokaiseen päivitykseen ja pärstäkuviin niin meillä on ongelma. Ja on ollutkin tällaista, jäi vielä kiinni viestittelystä joka oli turhankin lirkuttelevaa.

Siihenpä se suhde oikeastaan kaatui. Siinäpä elelee niiden nuorten naisten somekuvia tutkaillen. Luopui siis ennemmin minusta kuin näistä oikeastaan tuntemattomista "kavereista".

No tuo säännöllisyys tässä omassa tapauksessanikin on se juttu. Erittäin hyvä huomio! Tuo olisi heti pitänyt nostaa esille, että onko okei, että SÄÄNNÖLLISESTI mies ja nainen lähettävät Facessa sydämiä tai toinen säännöllisesti lähettää sille varatulle siis. Tämä säännöllisyys on tässä se juttu. En itsekään yhdestä yksittäisestä sydämestä välittäisi.

Ap

Vierailija
64/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae apua mustasukkaisuudellesi.

Jos nyt katsotaan ensin mikä on nykyisin mainstreamiä tässä. Toistaiseksi vielä ainakin saan tukea omalle näkemyksellenikin. Sitä tässä yritetään selvittää, että mikä on oikein ja mikä väärin.

Ap

No siihen ei varmasti pystytä vastaamaan koska jokaisella pariskunnalla voi olla omat säännöt omassa suhteessa. Minä en vedä kilareita jostain emojista koska niillä ei minulle ole merkitystä mutta olen jo aikuinen ja elänyt aikakautta ilman somea. Voi olla eri asia parikymppisille.

Vierailija
65/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä sukupuolella tässä on? Jos voi samaa sukupuolta olevalle laittaa sydämen niin miksi ei voisi vastakkaista olevalle? 

Koska normaalissa parisuhteessa olevat riittävät romanttisessa mielessä toisilleen. Yleensä romanttista rakkautta tunnustetaan vain kumppanille

Ap

Jos niitä sydämiä voi samaa sukupuolta olevalle antaa ystävänä niin tietysti niitä voi antaa myös eriä sukupuolta olevalle täsmälleen samalla tavalla ja ilman taka-ajatuksia ja piilomerkityksiä.

Rakkauden- ja ihastuksentunnustukset tapahtuvat aivan muualla kuin jossain päivitykseen heitetyssä emojissa. 

Haloo nyt hei? Oletko 12v?

Totta kai voi, mutta mitä ne missäkin tapauksessa tarkoittaa? Jokaisella on oikeus ajatella asiasta kuin ajattelee. Arvostan näkemystäsi. Minusta on outoa, että eksät tai entiset panokaverit lähettelevät toisilleen sydämiä Facessa päivityksiinsä ja minulla on oikeus ajatella näin ja jopa paheksua asiaa. Arvosta ystävä hyvä siis sinäkin minun näkemystäni.

Ap

Sulla on oikeus ajatella niin, tottakai. En kuitenkaan lähtisi siitä että sinulla on oikeus paheksua sitä kumppanillesi, tai kiukutella siitä. En minä hyväksyisi sitä että oma kumppanini alkaisi räyhäämään siitä että joku meidän suhteemme ulkopuolinen olisi laittanut minun päivitykseen jonkun kommentin tai tykkäyksen.

Vierailija
66/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kavereille sydämiä silloin kun se tilanteeseen sopii. Sukupuoleen katsomatta. Ihan ok! Ei sydän ole pelkästään romanttisen rakkauden symboli. Mielestäni se sopii kaikkeen joka herättää tunteita tai empatiaa.

Vierailija
67/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä muutama ääni, niin julkaisen tulokset. Näyttäisi siltä, että noin 2/3-osaa sitä mieltä, että ok ja 1/3-osaa sitä mieltä, että ei. Toistan edelleen, että oma näkemykseni on, että ei ole hyvä tapa lähettää sydämiä vastakkaiselle sukupuolelle parisuhteessa, koska sydän on kuitenkin klassinen romanttisen rakkauden symboli ja tästä johtuen hyvin suuri vaara, ettei tiedä mitä lähettäjä sillä tarkoittaa. Tämä ei minusta ole mustasukkaisuutta, vaan järkevää viestintää. Eihän sitä vastakkaista sukupuolta olevalle kirjoitetakaan tai sanota, että rakastan sinua. Nämä sanotaan vain kumppanille, minun maailmassani ei siis eksille ainakaan tai treffikumppaneille.

Ap

Mikä pointti tehdä kysely ja tiedustella muiden näkökulmia, kerta olet jo kantasi päättänyt?

...kerta

Suomen kielen kielioppi hallussa huonosti.

Vierailija
68/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt katsotaan ensin mikä on nykyisin mainstreamiä tässä. Toistaiseksi vielä ainakin saan tukea omalle näkemyksellenikin. Sitä tässä yritetään selvittää, että mikä on oikein ja mikä väärin.

Ap

No siihen ei varmasti pystytä vastaamaan koska jokaisella pariskunnalla voi olla omat säännöt omassa suhteessa. Minä en vedä kilareita jostain emojista koska niillä ei minulle ole merkitystä mutta olen jo aikuinen ja elänyt aikakautta ilman somea. Voi olla eri asia parikymppisille.

No se on juuri näin eli jokaisella on omat näkemyksensä ja jokaisessa suhteessa omat yhteiset hyväksyttävät "pelisäännöt". Kiitos näkemyksestäsi! Kyllähän siitä kuitenkin on hyötyä, että tietää miten muut ajattelevat. Toki täältä saa ehkä hieman vääristyneen otoksen sillä tavoin, että tyypillinen kirjoittaja lienee noin 35-vuotias nainen suhteellisen liberaalilla maailmankatsomuksella. Mutta ei pitäisi yleistää. Myönnän, että minulla on konservatiisisemmat arvot mitä jengillä täällä keskimäärin ja olen tavallaan ihan ylpeä siitä. Kiitos näkemyksestäsi.

Ap

Vierailija
69/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ok, no ole sinä sitten sitä mieltä mutta kerro se puolisollesi. Itse laitan sydäntä lemmikkikuville aina, sehän ei tarkoita että olisin romanttisesti kiinnostunut siitä lemmikistä enkä sen omistajasta mutta näillä mennään. Niin ja joskus jonkun hyvän ystävän lapsikuville menee sydän myös, aivan sama kumpaa sukupuolta lapsi tai vanhempi on. Ei ole kukaan syyttänyt minua ihastumisesta vielä, koska sitä se ei ole. 

Vierailija
70/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sydän emoji ole automaattisesti romanttinen.

Miespuolinen kaveri meni naimisiin ja laitoin siihen sydämen, toinen taas laittoi söpön kuvan koirasta, siihenkin laitoin sydämen, kolmas ilmoitti lapsensa syntymästä ja siihenkin laitoin sydämen. Toki kaikissa ohessa joku pieni teksti.

Olet oikeassa, että ei ole automaattisesti, mutta hämmentää minusta turhaan ja saattaa sisältää kiellettyjä tunteita.

Ap

Mitä ihmeen kiellettyjä tunteita? Ei tunteita voi kieltää. 

Vierailija
71/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä sukupuolella tässä on? Jos voi samaa sukupuolta olevalle laittaa sydämen niin miksi ei voisi vastakkaista olevalle? 

Koska normaalissa parisuhteessa olevat riittävät romanttisessa mielessä toisilleen. Yleensä romanttista rakkautta tunnustetaan vain kumppanille

Ap

Jos niitä sydämiä voi samaa sukupuolta olevalle antaa ystävänä niin tietysti niitä voi antaa myös eriä sukupuolta olevalle täsmälleen samalla tavalla ja ilman taka-ajatuksia ja piilomerkityksiä.

Rakkauden- ja ihastuksentunnustukset tapahtuvat aivan muualla kuin jossain päivitykseen heitetyssä emojissa. 

Haloo nyt hei? Oletko 12v?

Totta kai voi, mutta

Juu eihän se lähtökohtaisesti kumppanin vika ole, jos joku yrittää lähestyä sydämillä. Mutta jos tuo säännöllistä on, niin kyllä minusta hyvässä parisuhteessa tuo olisi keskustelun paikka, että miten jatkossa annetaan ymmärtää somessa miten meitä voisi lähestyä ja mikä olisi hieman epänormaalia jo.

Ap

Ap

Vierailija
72/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No se on juuri näin eli jokaisella on omat näkemyksensä ja jokaisessa suhteessa omat yhteiset hyväksyttävät "pelisäännöt". Kiitos näkemyksestäsi! Kyllähän siitä kuitenkin on hyötyä, että tietää miten muut ajattelev

Ei liity mitenkään konservatiivisiin tai liberaaleihin arvoihin, että somessa laitettu emoji on ihan vaan somessa laitettu emoji, ei mikään rakkauden tunnustus. 

Vierailija
73/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miespuolinen kaveri meni naimisiin ja laitoin siihen sydämen, toinen taas laittoi söpön kuvan koirasta, siihenkin laitoin sydämen, kolmas ilmoitti lapsensa syntymästä ja siihenkin laitoin sydämen. Toki kaikissa ohessa joku pieni teksti.

Olet oikeassa, että ei ole automaattisesti, mutta hämmentää minusta turhaan ja saattaa sisältää kiellettyjä tunteita.

Ap

Mitä ihmeen kiellettyjä tunteita? Ei tunteita voi kieltää. 

Arvasinkin, että joku tarraa tähän. Tarkoitin lähinnä sitä, että joku voi onnenonkia sillä sydämellä. Ei tunteita voi kieltää, mutta parisuhteessa harva hyväksyy, että kerrot toista rakastavasi. se ei ole enää normaalia, että tällainen suhde jatkuisi; ainakaan klassisessa määritelmässään. Sitten kyse olisi jostain polyamoriasta.

Ap

Vierailija
74/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niillä satunnaisilla sydämillä väliä. Mutta jos toinen alkaa laitella niitä nuorempien naisten tai jonkun tämmöisen jokaiseen päivitykseen ja pärstäkuviin niin meillä on ongelma. Ja on ollutkin tällaista, jäi vielä kiinni viestittelystä joka oli turhankin lirkuttelevaa.

Siihenpä se suhde oikeastaan kaatui. Siinäpä elelee niiden nuorten naisten somekuvia tutkaillen. Luopui siis ennemmin minusta kuin näistä oikeastaan tuntemattomista "kavereista".

No tuo säännöllisyys tässä omassa tapauksessanikin on se juttu. Erittäin hyvä huomio! Tuo olisi heti pitänyt nostaa esille, että onko okei, että SÄÄNNÖLLISESTI mies ja nainen lähettävät Facessa sydämiä tai toinen säännöllisesti lähettää sille varatulle siis. Tämä säännöllisyys on tässä se juttu. En itsekään yhdestä yksittäisestä sydämestä välittäisi.

Ap

Se säännöllisyys saattaa tulla ihan siitä, että on kaksi ihmistä jotka ovat näitä "tykkään kaikkien päivityksistä, koska se on kohteliasta". Tai sitten he ovat läheisiä, tai mitä ikinä.

Jos epäilet, että kumppanillasi on suhde toisen kanssa, et saa sitä selville pelkästään somea kyttäämällä. 

Vierailija
75/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

"Saattaa sisältää kiellettyjä tunteita" ei ne tunteet mihinkään mene, vaikka pitäytyisi pelkässä peukutuksessa tai jättäisi kokonaan reagoimatta. Itse asiassa huoleton peukutusten ja sydänten heittely saattaakin tarkoittaa sitä, että ei ole mitään salattavaa, koska mitään taka-ajatuksia ei ole. Ootkos tätä tullut ajatelleeksi?

Samaa mieltä. Jos se sydän on kaiken kansan nähtävissä niin eikö se jo tarkoita sitä että siinä ei ole mitään salattavaa. 

Vierailija
76/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No se on juuri näin eli jokaisella on omat näkemyksensä ja jokaisessa suhteessa omat yhteiset hyväksyttävät "pelisäännöt". Kiitos näkemyksestäsi! Kyllähän siitä kuitenkin on hyötyä, että tietää miten muut ajattelev

Ah, no joo, itse asiassa olen jo 47v nainen, eli jonkun verran elämää nähnyt dinosaurus. 

Vierailija
77/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan kavereille sydämiä silloin kun se tilanteeseen sopii. Sukupuoleen katsomatta. Ihan ok! Ei sydän ole pelkästään romanttisen rakkauden symboli. Mielestäni se sopii kaikkeen joka herättää tunteita tai empatiaa.

Laitatko sydämiä myös eksillesi ja entisille panokavereillesi? Nuo ystävät vielä ymmärränkin kyllä, mutta missä menee raja?

Ap

Vierailija
78/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin just. Miespuolinen työkaveri päivitti työpaikan teams-ryhmään joutuvansa jäämään loppuviikoksi pois, koska heidän nuorimmaisensa on kovin kipeä. Laitoin sydämen osoittaakseni empatiaa. Alottajan logiikalla tämä olisi sitten ilmeisesti ollut vihje kielletyistä tunteista, kun työkäveri tosiaan sattui olemaan mies. Olisikohan ok ollut laittaa sydän naispuoliselle työkaverille? Siis sillä oletuksella, että olemme kumpikin heteroita.

Vierailija
79/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ok, no ole sinä sitten sitä mieltä mutta kerro se puolisollesi. Itse laitan sydäntä lemmikkikuville aina, sehän ei tarkoita että olisin romanttisesti kiinnostunut siitä lemmik

Kiitos. Tuo lemmikkipointti on relevantti. Komppaan täysin tätä. Mutta entäs eksät ja habituskuvat ja niihin sydämillä kannanotto esim. Facessa?

Ap

Vierailija
80/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä arvelisin että täällä on enemmän keski-ikäisiä kuin kolmivitosia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän