Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Some-etiketti parisuhteessa

Vierailija
27.03.2024 |

Moikka kaikille, Kysyisin mielipidettä seuraavaan: Ollaan aikuisessa klassisessa parisuhteessa. Kummallakin on kavereina esimerkiksi Facessa vastakkaista sukupuolta olevia. Joukossa on entisiä tapailukumppaneita, ihastuksia ja muutama sellainenkin, jonka kanssa ehkä treffattu ja sitten toki työkavereita ja kavereita harrastuksiin yms liittyen.

Kysymys kuuluu: Onko mielestänne oikein, että kumppaninne tai kumppanillenne joku vastakkaista sukupuolta oleva lähettää somepäivitykseen sydämen?

Kiitos jo etukäteen, jos jaksatte kertoa näkemyksenne tässä.

Onko oikein somessa laittaa sydän vastakkaista sukupuolta olevalle parisuhteessa?

Vaihtoehdot

Kommentit (226)

Vierailija
121/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset eivät kyttää toistensa someja eivätkä päätä keitä puolisolla saa olla kavereina. 

Eksien kanssa voi olla hyväkin ystävyys. Toista sukupuolta oleminen ei myöskään tarkoita sitä että jotain ihastusta olisi. 

Vierailija
122/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emojien käytössä on mahdollista, että osapuolet tulkitsevat ne eri tavalla. Sydämiä on erivärisiä. Kullakin värillä on oma merkityksensä. Kaikki eivät niitä tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emojien käytössä on mahdollista, että osapuolet tulkitsevat ne eri tavalla. Sydämiä on erivärisiä. Kullakin värillä on oma merkityksensä. Kaikki eivät niitä tiedä.

Kerro lisää...

Ap

Vierailija
124/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo se olisi mulle hälytysmerkki jos puolisolla on edelleen yhteystiedoissa entisiä heiloja, panoja ja ihastuksia.

Lähtisin heti mäkeen siitä suhteesta kun sen saisin tietää.

Minusta oikeastaan toisin päin. Kertoo ihmisestä hyvin paljon miten hän puhuu eksistään ja minkälaisissa väleissä heihin on.

Minä juoksisin karkuun sellaista joka ei eksiensä kanssa toimeen tule. 

Joo se on hyvä asia, että eksien kanssa tulee toimeen ja välit silleen seesteiset eikä katkeruutta. Pitääkö heitä kuitenkaan hillota someen? Kyllä lasten isät ymmärtäisin, mutta jotkut merkityksettömät fuckbuddyt? Kyllä se nykyistä miestä vaan loukkaa, kun noita pitää siellä "varamiespankissa" hillota. Ja jos ne vain olisi siellä, mutta sydämien lähettely mahdollisista yksityisviesteistä puhumattakaan. En sitten tiedä. ketään ei voi kieltää, mutta minä olen ollut erilaisissa parisuhteissa ennen. Minusta hyvässä parisuhteessa ei mitään tarvitse tehdä toisen selän takana eikä muutenkaan toista tarvitsisi loukata viestimällä vieraiden miesten kanssa määräänsä enempää. kyllä noissa sydämien lähettelyissä alkaa mulla oikeasti menemään raja. Ei tunnu enää hyvälle. pitäiskö sitten lähteä tästä suhteesta? Jaa-a? Sitäpä tässä miettiin, kun muuten niin kiva nainen ja häntä rakastan, että katsoisiko vain läpi sormiensa tätä. Ei oo helppoa kuitenkaan, mutta vahtamallakaan taida parantua etitoten täällä pk-seudulla, jossa perinteisiä arvoja ei enää paljoakaan kunnioiteta.

Ap

Vierailija
125/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori typot eli vaihtamalla ja eritoten oli kait tarkoitus kirjoittaa

Vierailija
126/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emojeilla on niin monta merkitystä kuin on käyttäjiäkin. Siksi niistä ei kannata enempiä lukea kuin että tämä on positiivinen ja tämä negatiivinen. Kaikkien suurempien sisältöjen olettaminen on turhaa ja jopa typerää koska sitä ei voi kukaan lukija täsmällisesti tietää jollei sitten kysy tarkennusta siltä kirjoittajalta. 

Vierailija
127/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emojeilla on niin monta merkitystä kuin on käyttäjiäkin. Siksi niistä ei kannata enempiä lukea kuin että tämä on positiivinen ja tämä negatiivinen. Kaikkien suurempien sisältöjen olettaminen on turhaa ja jopa typerää koska sitä ei voi kukaan lukija täsmällisesti tietää jollei sitten kysy tarkennusta siltä kirjoittajalta. 

Siksi olisi minusta hyvä, jos Facessa ei olisi kuin kaksi symbolia, mutta kun niitä on useita. Jos olisikin ylä- ja alapeukku tai pelkästään sydän kuten Instassa, niin sekaannuksia ja väärinymmärryksiä ei syntyisi

Ap

Vierailija
128/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo se olisi mulle hälytysmerkki jos puolisolla on edelleen yhteystiedoissa entisiä heiloja, panoja ja ihastuksia.

Lähtisin heti mäkeen siitä suhteesta kun sen saisin tietää.

Minusta oikeastaan toisin päin. Kertoo ihmisestä hyvin paljon miten hän puhuu eksistään ja minkälaisissa väleissä heihin on.

Minä juoksisin karkuun sellaista joka ei eksiensä kanssa toimeen tule. 

Joo se on hyvä asia, että eksien kanssa tulee toimeen ja välit silleen seesteiset eikä katkeruutta. Pitääkö heitä kuitenkaan hillota someen? Kyllä lasten isät ymmärtäisin, mutta jotkut merkityksettömät fuckbuddyt? Kyllä se nykyistä miestä vaan loukkaa, kun noita pitää siellä "varamiespankissa" hillota.

Jos mä saisin tietää, että puolisoni pitäisi mun someani "varamiespankkina"... varmaan lähtisin suhteesta heti.

Vierailija
129/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka aikuinen edes vahtaa jotain kumppanin sometykkäyksiä??

Teineiltä tällaista voi odottaakin, mutta ei kyllä kuulu aikuiseen käytökseen parisuhteessa.

Vierailija
130/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo se on hyvä asia, että eksien kanssa tulee toimeen ja välit silleen seesteiset eikä katkeruutta. Pitääkö heitä kuitenkaan hillota someen? Kyllä lasten isät ymmärtäisin, mutta jotkut merkityksettömät fuckbuddyt? Kyllä se nykyistä miestä vaan loukkaa, kun noita pitää siellä "varamiespankissa" hillota. Ja jos ne vain olisi siellä, mutta sydämien lähettely mahdollisista yksityisviesteistä puhumattakaan. En sitten tiedä. ketään ei voi kieltää, mutta minä olen ollut erilaisissa parisuhteissa ennen. Minusta hyvässä parisuhteessa ei mitään tarvitse tehdä toisen selän takana eikä muutenkaan toista tarvitsisi loukata viestimällä vieraiden miesten kanssa määräänsä enempää. kyllä noissa sydämien lähettelyissä alkaa mulla oikeasti menemään raja. Ei tunnu enää hyvälle. pitäiskö sitten lähteä tästä suhteesta? Jaa-a? Sitäpä tässä miettiin, kun muuten niin kiva nainen ja häntä rakastan, että katsoisiko vain läpi sormiensa tätä. Ei oo helppoa kuitenkaan, mutta vahtamallakaan taida parantua etitoten täällä pk-seudulla, jossa perinteisiä arvoja ei enää paljoakaan kunnioiteta.

Ap 

Sinun mielikuvituksesi kyllä nyt laukkaa huolestuttavasti. Ihmisillä on toisia ihmisiä kaverilistalla eikä siitä sen enempää kannata lukea, eksiä ja muita. Anna olla, se ei ole sinulta mitenkään pois. 

Ehkä kannattaisi miettiä miksi se kaverilistalla pitäminen sinua niin harmittaa, onko sinulla huono itsetunto? Oletko itse pettäjätyyppiä ja projisoit itseäsi puolisoosi? Onko suhteenne muuten epävakaalla pohjalla? 

Vierailija
131/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kumppani on se, jonka kannattaisi harkita vaihtamista. 

Vierailija
132/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taitaa olla punainen vaate täällä, että julistin nykyaikana olevan vallalla liberaaleja arvoja. Saa sitä olla. Itsekin nuorempana olin liberaalimpi kuin nyt. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan. Antakaa vanhankin olla konservatiivi. Jos minulle sydän on vain rakastavaisten symboli, niin ei kait se keneltäkään ole pois. Moni kanssani samoilla linjoilla kuitenkin, että I am not the only one. Eiköhän tämä keskustelu saatu pakettiin. Jokaisella on oma näkemys. kiitos kaikille keskustelusta. Saa tätä keskustelua jatkaa, mutta itse siirryn nyt sivummalle ainakin.

Ap

Vierailija
133/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos mä saisin tietää, että puolisoni pitäisi mun someani "varamiespankkina"... varmaan lähtisin suhteesta heti."

... 

Hahaha, varamiespankki laittoi naurattamaan! 😁 Samaa mieltä, kuulostaa jokseenkin sairaalta ajatella että ihmiset olisivat siellä somelistalla jonain varamiehinä. Ap alkaa saamaan aika pelottavia piirteitä. 

Vierailija
134/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

heh he hee kun sä nyt oikein hauskan jutun murjasit. Lol Itkunaurua idioottimaisuudellesi

Vierailija
135/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teineiltä tällaista voi odottaakin, mutta ei kyllä kuulu aikuiseen käytökseen parisuhteessa.

Sinäkö et kumppanisi somessa koskaan oo käyny. Rauhotu nyt sääki jo ja mee lenkille välillä.

Vierailija
136/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa olla punainen vaate täällä, että julistin nykyaikana olevan vallalla liberaaleja arvoja. Saa sitä olla. Itsekin nuorempana olin liberaalimpi kuin nyt. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan. Antakaa vanhankin olla konservatiivi. Jos minulle sydän on vain rakastavaisten symboli, niin ei kait se keneltäkään ole pois. Moni kanssani samoilla linjoilla kuitenkin, että I am not the only one. Eiköhän tämä keskustelu saatu pakettiin. Jokaisella on oma näkemys. kiitos kaikille keskustelusta. Saa tätä keskustelua jatkaa, mutta itse siirryn nyt sivummalle ainakin.

Ap

Minä olen vanha ja konservatiivi. En silti analysoi mitä ihmiset emojeillaan tarkoittavat koska se on täysin turhaa. 

Vierailija
137/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap itse jos/kun vaihtaa, niin mikään ei muutu, kun mustasukkaisuus seuraa mukana seuraavaankin suhteeseen. 

Vierailija
138/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos mä saisin tietää, että puolisoni pitäisi mun someani "varamiespankkina"... varmaan lähtisin suhteesta heti."

... 

Hahaha, varamiespankki laittoi naurattamaan! 😁 Samaa mieltä, kuulostaa jokseenkin sairaalta ajatella että ihmiset olisivat siellä somelistalla jonain varamiehinä. Ap alkaa saamaan aika pelottavia piirteitä. 

Ei se ehkä sulle oo varamiespankki, mutta joillakin on. Menisitkö sääki jo lenkille välillä uhoomaan siitä.

Vierailija
139/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänemojien värejä suurpiirteisesti kerrottuna, selitykset netistä poimittuja ja kiteytettyjä:

Punainen: intohimoa, romantiikkaa, ehdotonta rakkautta.

Oranssi: yleinen merkitys on, että lähetät sen ystävänä, et rakastajana

Pinkki: sopii esim ystävänpäivänä, myös parien ja ystävysten rakkaudenilmaisu

Vihreä: suhdeasioissa osoittaa mustasukkaisuuden ja kateuden tunnetta

Sininen: ilmaisee uskollisuutta, luottamusta

Keltainen: symboloi iloa, nuorekkuutta

Vierailija
140/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö et kumppanisi somessa koskaan oo käyny. Rauhotu nyt sääki jo ja mee lenkille välillä.

Minä en muista koska viimeksi olisin kumppanini somessa käynyt... Joskus ennen korona-aikoja varmaan. Vaihdamme kuulumiset ihan livenä niin ei ole tarvetta hänen somessaan pyöriä. 

Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän