Some-etiketti parisuhteessa
Moikka kaikille, Kysyisin mielipidettä seuraavaan: Ollaan aikuisessa klassisessa parisuhteessa. Kummallakin on kavereina esimerkiksi Facessa vastakkaista sukupuolta olevia. Joukossa on entisiä tapailukumppaneita, ihastuksia ja muutama sellainenkin, jonka kanssa ehkä treffattu ja sitten toki työkavereita ja kavereita harrastuksiin yms liittyen.
Kysymys kuuluu: Onko mielestänne oikein, että kumppaninne tai kumppanillenne joku vastakkaista sukupuolta oleva lähettää somepäivitykseen sydämen?
Kiitos jo etukäteen, jos jaksatte kertoa näkemyksenne tässä.
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ne emojit liittyvät siihen käsiteltävään asiaan eivätkä ole mikään rakkaudentunnustus.
Lähden lenkille - > peukku
Lemmikkini on kipeä - > sydän
Juuri näin, ehkä jollekin pyllistelykuvalle olisi hieman outoa laittaa sydän.
Joo, ymmärrän ap:n mielipiteen jos kyseessä on joku exän herutusposeeraus ja kumppani laittaa siihen sellaisen roihuava sydän-emojin.
Jos mun puoliso laittaisi jonkun exänsä koiran kuvaan sydämen, tai flunssapostaukseen "pikaista paranemista <3", en ajattelisi mitään. Tosin, onneksi meistä kumpikaan ei harrasta juurikaan somepäivittelyä vaan tuttujen kanssa puhutaan kuulumiset whatsapissa. Saa laittaa sydämiä tai olla laittamatta.
Nyt näyttää siltä, että 122 ääntä on annettu:
67% sitä mieltä, että sydämet vapaata kamaa
33% sitä mieltä, että sydämet eivät kuulu ko tapauksessa hyvään viestintään
Eli siis täällä tehty otos antoi tällaisen tuloksen. Vapaasti analysoitavissa!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä mustasukkainen emäntä. Sairasta.
Lyön omaisuuteni vetoa, että kyseessä on mies.
Vierailija kirjoitti:
Entisten kumppaneiden kanssa ollaan todennäköisesti oltu läheisempiä kuin perus face-kaverin kanssa, enkä pitäisi outona, että tällaiset ihmiset reagoivat toistensa kuviin sydämillä, vaikkei mitään romanttisia tunteita enää olisikaan. Jos sen sijaan käy erikseen kommentoimassa toisen naamakuvaan sydämiä tai jotain pusuemojeja, pitäisin vähän erikoisena. Varmaan ottaisin puheeksi puolison kanssa, jos asia vaivaisi enemmän/epäilisin että mukana on tunteita, vaikkakaan hän ei kyllä varmasti kommentoisi yhtään kenenkään kuvia noin :D mutta me emme varmaan ole aikuisten klassisessa parisuhteessa, kun en koe kaikkia muita naisia uhaksi parisuhteellemme.
Kiitos tämä oli hyvä näkemys. Otetaan koppia!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu sait pitää omaisuutesi tai tuplasit sen. olen mies
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ne emojit liittyvät siihen käsiteltävään asiaan eivätkä ole mikään rakkaudentunnustus.
Lähden lenkille - > peukku
Lemmikkini on kipeä - > sydän
Juuri näin, ehkä jollekin pyllistelykuvalle olisi hieman outoa laittaa sydän.
Joo, ymmärrän ap:n mielipiteen jos kyseessä on joku exän herutusposeeraus ja kumppani laittaa siihen sellaisen roihuava sydän-emojin.
Jos mun puoliso laittaisi jonkun exänsä koiran kuvaan sydämen, tai flunssapostaukseen "pikaista paranemista <3", en ajattelisi mitään. Tosin, onneksi meistä kumpikaan ei harrasta juurikaan somepäivittelyä vaan tuttujen kanssa puhutaan kuulumiset whatsapissa. Saa laittaa sydämiä tai olla laittamatta.
Kiitos näkemyksestäsi! Komppaan sinua pitkälti!
Ap
En oikein ymmärrä miksi jotkut ovat mustasukkaisia eksistä. Niistähän sitä vähiten pitäisi mustasukkainen olla kun suhde heidän kanssaan on jo toimimattomaksi todettu. Ovat sitä vaarattominta kastia.
Tuollainen suomen kyttääminen on kyllä todella outoa, minä käyn mieheni sivulla kerran vuodessa toivottamassa hänelle hyvää syntymäpäivää.
Ihan normaalia, etenkin nuoremmilla näillä sydämmillä ei ole mitään väliä mutta vanhemmat ikäpolvet tuntuvat seuraavan tarkemmin kuka tykkää ja mistä. On eri asia jos kommentoi upea kuin jos vain laittaa sydämen. Mustasukkaisuuden tunteet voivat tulla tahtomattakin, mutta kannattaa vaan pysähtyä miettimään järjellä, että onko mustasukkaisuuteen oikeasti syytä, vai voiko kumppaniin luottaa sittenkin. En sanoisi että kyse on myöskään siitä onko konservatiivinen vai liberaali, kyse on toisen kontrolloimisesta. Rajat saa ja pitää olla sovittuna, mutta niinkin arkinen asia kuin sydämen laittaminen päivitykseen menee jo liiallisuuksiin. Toki jos molemmat on yhtä mieltä asiasta, niin hyvä heille.
Ap:lle tiedoksi, että joillain (monilla) naisilla on tapana tyrkätä niitä sydämiä ihan joka paikkaan. Olen saanut sydänkommentteja jopa joiltain ihan randomeilta joitten kanssa olen tehnyt kirppiskauppaa facessa, siis vastaavat johonkin "jätin kamat kuistille, hae siitä ja maksa mp"-kommenttiin vastaukseksi tyyliin "kiitos <3". Että ei niihin kannata kovin vakavasti suhtautua.
Tietysti jos vain jonkun yhden päivityksiin laittaa aina sydämiä eikä muutoin käytä niitä, voi olla outoa. Mutta luulisi ettei pettämistä/romanttisia tunteita kumppaniltaan piilotteleva julkiseen jakoon tuollaisia laittaisi. Voisihan sitä yksityisesti viestitellä ja laitella sydämiä jos on jotain taka-ajatusta.
On ok, koska ne sydämet ei oikein merkitse mitään. Ja onhan teillä jo sallittu pitää yhteyttä eksään jne. Mä ainakin käytän paljon suomessa noita sydämiä, tosin ulkomaisissa some ryhmissä. Ja kyllähän tiktokisa sekä instassa muiden kuvista tykätään sydämillä.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä miksi jotkut ovat mustasukkaisia eksistä. Niistähän sitä vähiten pitäisi mustasukkainen olla kun suhde heidän kanssaan on jo toimimattomaksi todettu. Ovat sitä vaarattominta kastia.
Tuollainen suomen kyttääminen on kyllä todella outoa, minä käyn mieheni sivulla kerran vuodessa toivottamassa hänelle hyvää syntymäpäivää.
Sinällään tässäkin on kyllä totuutta paljon! Kiitos näkemyksestäsi. Exiä on myös sellaisia vähän maisteltuja ja niiden suhteen voinee vanha suola toisinaan janotellakin. Mene ja tiedä.
Ap
Jo se olisi mulle hälytysmerkki jos puolisolla on edelleen yhteystiedoissa entisiä heiloja, panoja ja ihastuksia.
Lähtisin heti mäkeen siitä suhteesta kun sen saisin tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Yleensä kumppaniaan mustasukkaisena kontrolloivat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle tiedoksi, että joillain (monilla) naisilla on tapana tyrkätä niitä sydämiä ihan joka paikkaan. Olen saanut sydänkommentteja jopa joiltain ihan randomeilta joitten kanssa olen tehnyt kirppiskauppaa facessa, siis vastaavat johonkin "jätin kamat kuistille, hae siitä ja maksa mp"-kommenttiin vastaukseksi tyyliin "kiitos <3". Että ei niihin kannata kovin vakavasti suhtautua.
Tietysti jos vain jonkun yhden päivityksiin laittaa aina sydämiä eikä muutoin käytä niitä, voi olla outoa. Mutta luulisi ettei pettämistä/romanttisia tunteita kumppaniltaan piilotteleva julkiseen jakoon tuollaisia laittaisi. Voisihan sitä yksityisesti viestitellä ja laitella sydämiä jos on jotain taka-ajatusta.
Kiitos arvokkaasta näkemyksestäsi! Tämä hyvä huomioida.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jo se olisi mulle hälytysmerkki jos puolisolla on edelleen yhteystiedoissa entisiä heiloja, panoja ja ihastuksia.
Niinpä. Onhan tämä selvästi "red flag", mutta kuinka punainen sellainen. Sitähän tässä vain koittaa selvitellä. Kiitos! Samoilla aalloilla kanssasi!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Yleensä kumppaniaan mustasukkaisena kontrolloivat ovat.
Määrittele mustasukkaisuus!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minusta oikeastaan toisin päin. Kertoo ihmisestä hyvin paljon miten hän puhuu eksistään ja minkälaisissa väleissä heihin on.
Minä juoksisin karkuun sellaista joka ei eksiensä kanssa toimeen tule.
Ei sille nyt mitään mahda jos joku törttö laittelee itselle niitä sydämiä. Mullakin yksi laittelee jotain pus kommentteja joskus, ja hävettää sitten että jos joku ajattelee minun olevan hänen kanssaan.
Miesystävä tietysti haluaisi että poistan tämän kavereista kokonaan, mutta niin kauan kuin hänellä on yksikin näitä seurattavia naisia joita tykkäilee, niin en poista, haalin vain lisää. Ehkä jos alkaisin minäkin saada joskus niitä lirkutteluja kunnolla, niin voisi miettiä omaa toimintaansa? No tuskin.
Miksi vain vastakkaisen sukupuolen sydämistä pitäisi olla mustasukkainen? Jos miehesi työkaveri Jari reagoi johonkin turhaan päivitykseen sydämellä, luulisi mustasukkaisuuteen olevan enemmän syytä, kuin jos saman tekee Sari, Mari ja Karita.
Käytä energiasi johonkin muuhun kuin mustasukkaisuuteen. Toinen lähtee jos on lähteäkseen.
Entisten kumppaneiden kanssa ollaan todennäköisesti oltu läheisempiä kuin perus face-kaverin kanssa, enkä pitäisi outona, että tällaiset ihmiset reagoivat toistensa kuviin sydämillä, vaikkei mitään romanttisia tunteita enää olisikaan. Jos sen sijaan käy erikseen kommentoimassa toisen naamakuvaan sydämiä tai jotain pusuemojeja, pitäisin vähän erikoisena. Varmaan ottaisin puheeksi puolison kanssa, jos asia vaivaisi enemmän/epäilisin että mukana on tunteita, vaikkakaan hän ei kyllä varmasti kommentoisi yhtään kenenkään kuvia noin :D mutta me emme varmaan ole aikuisten klassisessa parisuhteessa, kun en koe kaikkia muita naisia uhaksi parisuhteellemme.