Salolainen ollut 40 vuotta työtön, eikä hän näe nykymallissa järkeä
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista olla 40v työtön? Ei tarvitse olla edes vuotta työttömänä niin työkkäri patistaa kouluun, työkokeiluun, kursseille jne.
Olen ollut 6 vuotta työtön eikä ole työkkäri mihinkään patistanut, viimeksi 2019 soittivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin ettei kukaan ole ollut minua pidempään työttömänä. Olen ollut 20 vuotta työtön.
Saakos kysyä miksi noin kauan työtön?
Varmaan siksi että ei saa töitä??
Tai naista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti, eikö tuotakaan ole voitu pakottaa mihinkään hommiin? Lontustellut 40 vuotta toisten kustannuksella täydellä ylläpidolla. Ei ihme, että Oy Suomi AB:n kassa on tyhjä.
Kyllä sitä kassaa tyhjentää erityisesti sadat tuhannet turhat valtion ja kuntien työntekijät. Ei yksikään työmarkkinatuen saaja.
Syvämpä on julkisen sektorin työntekijöiden viha yltynyt. Olisiko teistä työttömistä sitten kivaa, jos Suomen terveyspalvelut yksityistettäisiin ja maksaisitte niistä ihan oikean markkinahinnan sillä työmarkkinatuella?
Laaja julkinen sektorikin on loppu viimein myös tulonsiirto.
Vakuutukset ja verot alas,niin kyllä,vois jopa päästä hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kehtaisi lokkeilla noin...
Miten niin lokkeilla? Eihän se ole hänen vika jos ei yksinkertaisesti saa töitä!
Ei ole saanut 40 vuoteen töitä. Kyllä se vain osoittaa, että vika on hakijassa. Normaali ihminen olisi muuttanut sellaiselle paikkakunnalle, jossa töitä olisi löytänyt ja hakenut myös sellaisia huonompia hommia, joihin olisi mahdollista päästä. Tästähän tässä on kyse.
Elämäntapatyöttömät kuvittelee, että kaikilla töissä olevilla työt on kivaa ja mukavaa. He eivät alennu ns. paskatöihin (heidän oma termi), koska pystyvät elämään niillä tuilla. Jonkun vain on myös ne ns. paskatyötkin tehtävä. Jotkut herää klo 5 joka arkiaamu töihin ja työ voi olla fyysistä, raskasta, stressaavaa, eikä kukaan sitä arvosta. Kun on tottunut heräilemään hiljalleen klo 10 aikaan aamukahvia keitellen ja radiota kuunnellen joka päivä vuosia, tuntuu varmaan mahdottomalta ajatukselta, että miksi lähtisi itseänsä kiduttamaan töitä tehden, mutta se harppaus vain pitäisi tehdä.
Selkeästi meillä on varaa poistaa tukia, jos työnhakua verrataan ra iskaukseen!
heh mitähän mahtas tapahtua kun etelästä tulee miljoona tummaa poikaa ja niiltä otettas tuet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kehtaisi lokkeilla noin...
Miten niin lokkeilla? Eihän se ole hänen vika jos ei yksinkertaisesti saa töitä!
Ei ole saanut 40 vuoteen töitä. Kyllä se vain osoittaa, että vika on hakijassa. Normaali ihminen olisi muuttanut sellaiselle paikkakunnalle, jossa töitä olisi löytänyt ja hakenut myös sellaisia huonompia hommia, joihin olisi mahdollista päästä. Tästähän tässä on kyse.
Elämäntapatyöttömät kuvittelee, että kaikilla töissä olevilla työt on kivaa ja mukavaa. He eivät alennu ns. paskatöihin (heidän oma termi), koska pystyvät elämään niillä tuilla. Jonkun vain on myös ne ns. paskatyötkin tehtävä. Jotkut herää klo 5 joka arkiaamu töihin ja työ voi olla fyysistä, raskasta, stressaavaa, eikä kukaan sitä arvosta. Kun on tottunut heräilemään hiljalleen klo 10 aikaan aa
Jos sinulle se työnteko on noin vaikeaa, niin luovuta se työpaikkasi uudelle työntekijälle ja ryhdy nauttimaan niistä tuista. Ei sota yhtä miestä kaipaa ja suomen työmarkkinat ei kaipaa edes sataatuhatta työtöntä. Vaikutat muuten sellaiselta työntekijältä, joista työnantajat eivät pääse tarpeeksi helposti eroon.
Kun työllistymisketju nytkähtää eteenpäin, niin siinä voi yksi työtönkin päästä palkkatyöpaikkaan ja elämään kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti, eikö tuotakaan ole voitu pakottaa mihinkään hommiin? Lontustellut 40 vuotta toisten kustannuksella täydellä ylläpidolla. Ei ihme, että Oy Suomi AB:n kassa on tyhjä.
Ei työnantajia voi pakottaa ottamaan häntä töihin. En saanut juttua auki, kun on maksumuurin takana, mutta hänhän on voinut olla työtön vasten tahtoaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista olla 40v työtön? Ei tarvitse olla edes vuotta työttömänä niin työkkäri patistaa kouluun, työkokeiluun, kursseille jne.
Olen ollut 6 vuotta työtön eikä ole työkkäri mihinkään patistanut, viimeksi 2019 soittivat.
Ei pidä paikkaansa,työllistämis suunnitelma tehdään lain mukaisesti 3 kk välein ja vaatii puhelin yhteyden tai paikalla käynnin.jos on kirjattu sairauden vuoksi työvoiman ulkopuolelle niin ottavat silloinkin yhteyksiä.
Minä avaan tuon jutun ja katsotaanpa mitä juttu kertookaan.olen itse ollut työni puolesta tekemisissä työnhakijoiden kanssa ja yhtään täysin työttömänä vuodesta toiseen ei ole tullut vastaan.on työkokeiluja ammatillisia koulutuksia ,kuntouttavaa työtoimintaa,palkkatuella olleita ,pätkä töissä olleita ,osa-aikaisia työntekijöitä jne .kyllä te sen tiedätte .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin ettei kukaan ole ollut minua pidempään työttömänä. Olen ollut 20 vuotta työtön.
Ei ole kukaan tarjonnut töitä. Ottaisin lähes minkä työn vaan mutta kun ei kukaan palkkaa.
Oletko miettinyt että muuttaisit jonnekin työn perässä?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kukaan tarjonnut töitä. Ottaisin lähes minkä työn vaan mutta kun ei kukaan palkkaa.
Oletko miettinyt että muuttaisit jonnekin työn perässä?!
Olen eri, mutta eikös hänellä ensin pitäisi olla joku työ, jonka perässä muuttaa? Ei sitä oikein voi summamutikassa vaan muuttaa sinne tänne.
Jaksan ihmetellä tällaisia tarinoita. Kuinka tuo on mahdollista?! 40 v!
Samoin muistan muutaman vuoden takaa artikkelin, jossa mies oli ollut 9 vuotta työttömänä. Helsingissä!! Ei muistaakseni kannattanut mennä töihin, kun olisi menettänyt asumistuen. Jotenkin näin se juttu meni. Asiasta nousi vilkas keskustelu.
Tuollaiset tuet oli alunperin tarkoitettu *väliaikaiseen, todelliseen tarpeeseen*! Huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on heikkolahjainen henkilö, en usko että kykenee normaaliin työhön. Sellainen harmiton "kylähullu", koko sisaruskatras samanlaisia. Outoa että tehty tällainen juttu hänestä. T: Paikkakuntalainen
Oletko koskaan ollut tekemisissä heikkolahjaiseksi haukkumasi ihmisen kanssa? Epäilen vahvasti, että näkemyksesi perustuu ympäristön työttömään henkilöön kohdistuvan syrjinnän ja ilkeämiselisen juoruilun pohjautuvaksi herjaksi.
Oletko koskaan ajatellut, kuin oma maineesi kestäisi, jos yksi toisensa jälkeen alkaisi esittämään sinusta negatiivisia väitteitä.
Kyllä olen ollut tekemisissä. Heikkolahjainen ei ole haukkumista, vaan fakta, tai sanotaan erilainen kuin tämän yhteiskunnan enemmistö, jos haluat kaunistella asiat ettei tule paha mieli. Ja kyllä hän on ihan työllistänyt itse itsensä nuorempana. Edelleen ihmettelen miksi tehty tällainen juttu, ei nyt ihan mennyt maaliin.
Itse olen ollut vasta 30-vuotta työttömänä, huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa,työllistämis suunnitelma tehdään lain mukaisesti 3 kk välein ja vaatii puhelin yhteyden tai paikalla käynnin.jos on kirjattu sairauden vuoksi työvoiman ulkopuolelle niin ottavat silloinkin yhteyksiä.
En ole työkkärin kirjoilla melkein ikinä niin ei häiritse.
Sossun massit ovat parhaita, työkkärin massit velvoittavat liikaa.
Mukava pieni talo hänellä. Kelpaisi minullekin tuollainen elämä.
Varmaan siksi että ei saa töitä??